Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 10:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: dali 450 vs. Pioneer VSX-1014 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nepster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Hej derude

Har et sæt 450 + sc5 center + snart ss5 baghøjtalere. Har tænkt på at købe ovenstående pioneer reciever da den kan erhverves ret billigt, men kan den trække mine højt. der er 4 omh (undtagen baghøjt)? Pioneer'en er kun opgivet til at køre 6-8 ohm.

Jeg har brugt søgefunktionen, men synes ikke der er noget entydigt svar. Nogle siger det ikke er noget problem, andre siger lad være...

Håber der er nogle der kan give et godt råd.

 

Til top Vis Nepster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nepster
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

jeg ville ikke være nervøs, har selv 450 +SC-7 + 202 på min H/Ker og mener også de skriver de 6-8ohm (er nu ikke sikker). Tror bare det er så producenten har ryggen fri, men spiller du med normale niveauer og ikke peaker oppe hvor forstærkeren ikke kan mere, så ville ikke mene det ville give problemer.

Nu kender jeg absolut intet til Pioneer, så kan ikke svare om den er stor nok eller noget, men ellers kan jeg anbefale H/K AVR330/335 eller Marantz SR5500.  

Vil forresten anbefale dig, hvis du har pladsen, at se efter et sæt 202 istedet for de SS5ere, da der er mere gang i 202erne.



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Nepster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

jeg ville ikke være nervøs, har selv 450 +SC-7 + 202 på min H/Ker og mener også de skriver de 6-8ohm (er nu ikke sikker). Tror bare det er så producenten har ryggen fri, men spiller du med normale niveauer og ikke peaker oppe hvor forstærkeren ikke kan mere, så ville ikke mene det ville give problemer.

Nu kender jeg absolut intet til Pioneer, så kan ikke svare om den er stor nok eller noget, men ellers kan jeg anbefale H/K AVR330/335 eller Marantz SR5500.  

Vil forresten anbefale dig, hvis du har pladsen, at se efter et sæt 202 istedet for de SS5ere, da der er mere gang i 202erne.

Tror jeg køber den så. Jeg undrer mig bare over at næsten samtlige forstærker producenter angiver 6-8 ohms højtalere.

Har også kigget på H/K, men jeg kan få denne pioneer til 4000.- i DK, og jeg mener H/K koster 6000 eller mere. Havde egentlig kigget på en mindre pioneer (814), men når nu man kunne få en større model til samme pris, hvorfor så ikke...

 

Til top Vis Nepster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nepster
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

det er jo det, og held og lykke med den

__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes