Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 20:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Aktiv monitor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2118
Sendt: 20 August 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Har lige været ude og købe noget nyt grej til computeren, herunder ny skærm, keyboard og mus osv. Og skærmen skal hænges op på VESA arm osv. så jeg rigtig kan få ryddet op på bordet. Men jeg har stadig mine B&W 601s3 samt en klodset Cambridge 640 forstærker stående på bordet. Sidst nævnte kunne jeg rigtig gerne tænke mig at få gemt væk....

Men spørgsmålet er om det ikke bare er nemmere at finde nogle aktive højtalere i stedet for?

Sad lige og kiggede ved Aage, og de har nogle Adam A7 eller A5, som på billedet ser rimelig seriøse ud...? Men har aldrig set eller hørt noget om dem?

http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=35537

 

Jeg har ikke noget at udsætte på lyden i B&W'erne, men lidt mere Kapow effekt ville ikke være af vejen...

Hvad vil i foreslå?

Med hensyn til budget, så kan det vist være lige meget, for det bliver sprængt aligevel... Men 7K for A7 synes jeg kradser noget!

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 632
Sendt: 20 August 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Adam laver super fede højttaler. Kender ik lige a5 og a7. Men har hørt rigtig meget på Adam p11A, Adam s3x og Adam sub10. Jeg syntes de spiller helt fantastisk, og med en sub på er det fuldendt. Men det er en højttaler der fortjener et godt lydkort. Kan anbefale at ta ud og lytte på dem.

De fås lidt billigere hos Thomann.



__________________
70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
Til top Vis Ahania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ahania
 
stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 20 August 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Hej Micma18!

Du skal nok op i den helt tunge ende af ADAMs sortiment, før at der er nogenlunde sammenhæng mellem pris og kvalitet. (generelt er deres
enheder simpelthen forfærdeligt sat sammen, og ligner noget fra en konservesfabrik.) Dog kan de idetmindste spille forholdsvis lineært og ikke
farve lyden.

Jeg vil, skægt nok, anbefale de aktive modeller fra ATC, deres mindste, http://www.atc.gb.net/scm20series.htm SCM20SL er et godt bud.

Mvh. stineamalie      
Til top Vis stineamalie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stineamalie
 
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 21 August 2009 kl. 02:40 | IP-adresse registreret  

AVI ADM 9.1 ... du vil blive overrasket!!
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted
 
gæst
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 529
Sendt: 21 August 2009 kl. 06:36 | IP-adresse registreret  

A7 er sku en god monitor til prisen - aktiv eller ej! Men den aktive model er uden tvivl at foretrække. Dog vil jeg alligevel anbefale dig at give et par tusinde ekstra, nu hvor du er i det prisleje og købe dig et sæt aktive højttalere fra AVI. Jeg har bl.a. lyttet til både A7 og ADM9.1 og foretrak helt klart sidstnævnte. ADM9.1 indeholder også en fremragende DAC. Lad ikke prisen på sølle 10.000 narre. Den lyder meget mere end det.

ATC's større modeller er nok toppen af poppen til dit formål, men jeg mener bestemt ikke, at de har nogle aktive højttalere under 10k. Jeg tror ikke engang at deres mindste passive højttaler, koster under 10k!


__________________
Udstyr: lidt af hvert
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 21 August 2009 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Kan ikke huske om det er A5 eller A7 jeg har hørt men bånddiskanten er fantastisk!! Dog skal du forvente midndre bund end i B&W'erne. Så er det kapow du går efter er det nok ikke vejen frem.

__________________
Mvh. Bjørn.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes