Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. april 2024 | 07:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: køb pladespiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mickorn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 November 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 29 November 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har besluttet af skrotte min gamle technics SL-20 som jeg synes efterhænden var noget bras. Jeg har kigget langt omkring og gennemlæst alt hvad jeg har kunnet opstøve af tråde omkring køb af ny pladespiller herinde. der begynder at danne sig et billede, men stadig en del grums på skærmen ;-)

Jeg ønsker en pladespiller der, uder over den gode lyd, også er flot at kigge på samt solidt bygget. Dertil kommer at nålen selv skal løfte sig fra pladen efter afspilning. Den ene forstærker jeg har er en ældre sony, hvor jeg før har tilkoblet pladespiller. Derudover kan det være sidenhen ønsker at koble den til mit Philips Streamium MCi500h, der blot har en AUX (så det er vel noget med en externe RIAA)

Jeg er ved at have skudt mig ind på følgende mærke

Thorens, Rega eller muligvis en Denon

Jeg har kigget en del på dba og g&g men bliver helt ør i hovedet når jeg forsøger at gennemskue de enkelte pladespilleres alder (og resterende levetid), kvalitet, fordele ved udskiftede arme og motorer samt gode og dårlige PU. Derudover findes der jo et hav af serier inden for de enkelte mærker.

Til sidst skal nævnes at mit budget ligger på max 2500-3000.

Til top Vis Mickorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mickorn
 
Mickorn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 November 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 29 November 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Lige et par link til et par nye Thorens, der meget geodt illustrerer hvad jeg synes ser godt ud:

http://www.thorens.com/turntables/drives/td-295-mk-iv.html

http://www.thorens.com/turntables/drives/td-240-2.html

Ved godt at de prismæssigt bryder mit budget, men giver dog en ide om mit bud på flot design ;-)

Til top Vis Mickorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mickorn
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 29 November 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Kig osse efter Luxman PD290, det er en rigtig fin pladespiller, der har automatisk armløft og så er den direkte drevet, så er der ikke hovedpinen med bælte og den slags. Plainten på sådan en sag er ikke den tungeste, men den er til gengæld lavet i MDF og er fin lyddød.

Armen er af den lette slags, så den skal have en blød pickup som Ortofon 2M Red, eller Audio Teknica AT95E

http://www.williamthakker.eu/Audio-Technica-AT-95-E-AT95E-To nabnehmer_c32-384-388_p7361_sid8d05344b7ae3a8892d89693cbe5f5 b17_x2.htm

http://www.williamthakker.eu/Ortofon-2M-Red-Tonabnehmer_c32- 384-385_p5297_sid8d05344b7ae3a8892d89693cbe5f5b17_x2.htm

Held og lykke med valget!  



__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
Mickorn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 November 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 29 November 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Hej, og mange tak for dit svar.

Har også kigget på denne model

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=63450243

Synes dog at have fået det indtryk at Thorens er af en bedere kvalitet, men måske der er noget der jeg har misforstået?

Til top Vis Mickorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mickorn
 
Mickorn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 November 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 29 November 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

appropo kvalitet, er der nogen ,der har mod på at opstille en liste over de mest anbefalelsesværdige model jf. ovennævnte mærker og kriterier, og evt. give en kommentar omkring hvilke, der er er at foretrække.
Til top Vis Mickorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mickorn
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 29 November 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv: JVC QL-Y5F, Luxman PD-290 og Thorens TD-316 med en Linn Basic arm (man er vel audionørd!) af disse pl.spillere lytter jeg mest til JVC´en mest fordi den har "kongepladsen" i mit setup, men luxman´en får osse lov at vende en lakridspizza ind imellem, faktisk ret meget i tiden da jeg pønser på at modde den med en Rega/Origin Live arm. Thorens´en er en fin pl.spiller, men jeg er ikke begejstret over deres fjeder ophæng der bliver træt med tiden, og kræver justering jævnligt.

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
Mickorn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 November 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 02 December 2009 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Ingen der har mod at give et bud en liste over de mest anbefalelsesværdige model jf. ovennævnte mærker og kriterier, og evt. give en kommentar omkring hvilke, der er er at foretrække, og hvilke faldgruper man skal undgå?

Også lige et spg ang mærket Micro Seiki: er de billigere modeller værd at kigge efter?

 

Til top Vis Mickorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mickorn
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 03 December 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest en direct drive - men pas på visse fabrikanter forsøgte at lave direct drive, men med jammerligt resultat. Technics lykkedes, og mange af de øvrige store anvendte Technics dele, måske fordi det enten var for dyrt at udvikle, eller Technics havde patent på centrale komponenter/teknologier.

Direct drive ( DD ) fordi det giver "sort" baggrund i musikken, støjfri musik, rigtig god bass, og måske vigtigst ingen rem at vedligeholde. Sættets en DD i kælderen, og hives den frem efter nogle år spiller den videre akurat som før.

Technics SL-1200 er naturligvis defakto standarden, men du har lige haft en Technics, så måske du godt vil prøve noget nyt. I den blå avis fås DD fra 500 - 1.000, det du kalder solidt bygget. Marantz, Pioneer mf. google spillen før du køber for om modellen er god.

Mig bekendt kan en solid DD spille ikke købes fra ny idag, man laver kun elastik spille idet det er for kostbart at udvikle DD idag, fortæller nogen dig at rem er godt, er det fordi de ikke har andet at sælge, eller ikke ved nok. Technichs SL-1200 er eneste DD  der stadig fås fra ny.

Søg de blå avis, 1.000 kr og på ordet irect drive og ca. 15 resultater kommer op, herunder denne til 300 kr., men er uden PU:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=63265395

 



__________________
Technics SL-1200 MK2, 1978 ( købt fra ny i 2008 )
AT-120E PU, ?
Marantz 2252B, 1978
JBL L100A, 1978
Ca. 250 stk. vinyl, 1965-1985
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 677
Sendt: 03 December 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil i al ydmyghed mene, at der er andet der gør en god pladespiller end lige præcis hvordan den trækkes rundt. Jeg vil også mene, at fokusering på enkeltparametre ofts afstedkommer fejlslutninger og dermed fejlkøb. A127 er glad for sin Technincs, det ved vi, men hvilke erfaringer han han gjort sig der gør hans betingelsesløse anbefalinger af Technics valide ?

venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 03 December 2009 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej

Jeg vil i al ydmyghed mene, at der er andet der gør en god pladespiller end lige præcis hvordan den trækkes rundt. Jeg vil også mene, at fokusering på enkeltparametre ofts afstedkommer fejlslutninger og dermed fejlkøb. A127 er glad for sin Technincs, det ved vi, men hvilke erfaringer han han gjort sig der gør hans betingelsesløse anbefalinger af Technics valide ?

venligst

Bent

@bent

Anbefaler her ikke noget bestsemt mærke, men DD. Hvordan det drives er meget afgørende især hvis købt brugt. Det véd man når man har haft begge teknologier. Technics er der man bør starte sin søgen kva den er defakto standarden indenfor pladespillere - det er sund fornuft -  kan man ikke lide Technics, søger man videre blandt de øvrige DD mærker, men Technics er der man starter processen.

Er man til at nusse med spillen som hobby, eller meget glad for et bestemt design såsom piano lak, ædeltræ mv er sagen en helt anden, men DD kan også findes med ædeltræ osv.

Du spørger efter hvorfor, har haft lidt forskelligt, i ca. 1980 anskaffede jeg en SME Plinth system 2000, med Sony værk, SME 3012 II, Stanton EEE PU. http://www.vinylengine.com/library/sme/2000-plinth-system.sh tml 

Havde en JBL forforstærker og en JBL effektforst + et sæt JBL L25. Flot så det ud, men hver gang skulle hastigheden justeres, remmen skulle skiftes 2 gange. Strobe lyset kørte frem og tilbage som på speedometret på en formel 1. Ophænget var 4 x stålfjedre, kun armen var ok, bortset fra man ofte skulle checke om armindstillingen var ok. Rummel ad H til, akustisk tilbagekobling ligeså. Solgte skittet og gik over til CD. Sidste år fik jeg blod på tanden igen, og købte en Lenco L75 USB, sikke noget plastic l..., røg tilbage og brugte et par uger på research, alt var i spil, Thorens og alle de gode gamle, indtil jeg faldt over denne 1200. Er svaret på alle problemerne, væk er rummel, støj, bygget solidt, har SME fatning til udskiftning af PU uden man skal igang med at splitte det hele ad, ingen rem, kører bare, armen kan justeres på alle leder, også i højden, medens man spiller, skift til tykkere plademåtte - intet problem, juster armhøjden på sekunter, hvor andre kræver et større operatrivt indgreb. set-and-forget, indstillingen holder, ingen fiskesnørre der kan rykke sig. Låget sættes i en hvilken som helst position, og blir der. Stylus periskoplyset gør man kan finde pladen om aftenen. Pladeskift er lyhurtigt, tryk på stop og pladen stopper på 0,7 sekunter, starter på 0,7 sekunter, man skal ikke vente på pladen omsider stopper, eller ta pladen af medens den kører, eller stop med en finger, kommer man ved et uheld til at stoppe pladetallerknen sker der ingen ting, ingen rem knækker, rens pladen ved 45, når pladen kører. 33 - 45 skift på en knap, på under 0,5 sekunter. Den lyder suverænt på anlægget, med dyb bass og med kult sort baggrund, nul støj - analogt fra nål til højttaler. Eneste problem er at pladens egen rummel går i mine L100A studie monitors, supersonisk rummel, bass membranen pumper med få Hz, kommer ikke fra ikke spillen men pladen, men en sok i porten løste dette problem. Hertil at den er bygget med feinschmecker kvalitet der ikke laves idag, bygget som en panserkrydser. Og den fås fra ny af den latterlige pris af 420 euro. Det er min erfaring. DERFOR !

PS: En brugt SL-XXXXmkII halvautomatis fås til den absurde pis af 500 i den blå avis, blot fordi den er halvautomatisk, men er 99% så god som en 1200. Andre brugte vintage DD som  Luxman PD290 i tidligere indlæg fås til absurte priser.  Man kan starte på 1. klasse med vinyl for en plovmand.



__________________
Technics SL-1200 MK2, 1978 ( købt fra ny i 2008 )
AT-120E PU, ?
Marantz 2252B, 1978
JBL L100A, 1978
Ca. 250 stk. vinyl, 1965-1985
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 787
Sendt: 03 December 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

He, ja det sony-værk og især den er SME-plint har ikke det bedste ry - men derfra og til at afskrive remdrevne pladespillere fuldstændigt er nok at gå for vidt. Du er glad for din technics, og den er da også en lækker sag, som jeg da også godt selv kunne tænke mig at få lov til at have inden døre. Men den er altså ikke den eneste glimrende pladespiller på markedet, og min erfaring med remdrevne pladespillere siger mig, at man også kan få et udemærket resultat med den teknologi.

Der er desværre ikke nogen fast og nagelfast opskrift på, hvad der er det bedste at starte med at investere i, når man skal ud og finde en pladespiller. Hvis det var så indlysende, så ville der heller ikke være nær så mange at vælge i mellem - både når det angår nye og brugte pladespillere. Meget handler også om synergi - altså om hvilken pickup der passer til hvilken pladespiller og til hvilken riaa. Jeg har f.eks. en denon dp 57L stående. Den var svær at få det optimale ud af i starten; jeg prøvede flere mc-pickupper og et par mm-pickupper på den uden det helt overbevisende resultat, men da jeg smed en gammel brugt signet TK7E pickup på den faldt det hele pludselig på plads. Men selv om den på mange måder da er glimrende, er den ikke en fuldgod erstatning for min mørch gs6a - den mangler simpelthen noget klarhed i lyden.

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 03 December 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Mange veje går til Rom, heldigvis er behov og smag forskellig, ellers ville verden se ens ud. Håber mine tips/forslag kunne bruges af trådstarter - man kan ikke vide alt, erfaring er tit dyrt betalt, det kan jeg godt skrive under på



__________________
Technics SL-1200 MK2, 1978 ( købt fra ny i 2008 )
AT-120E PU, ?
Marantz 2252B, 1978
JBL L100A, 1978
Ca. 250 stk. vinyl, 1965-1985
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 03 December 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Mickorn skrev:
Dertil kommer at nålen selv skal løfte sig fra pladen efter afspilning.

Thorens, Rega eller muligvis en Denon

Hvis du ønsker halvautomatik (altså at armen løftes af når pladen er færdigspillet) kan du ikke bruge Rega til noget - de er 100% manuelle alle sammen.

Det er heller ikke alle Thorens der kan af de nyere modeller (billigste med halvautomatik er vist omkring 5.000 kr.), mens en del af de gamle modeller vist har det, dvs. i hvert fald 316, 318 og 320, altså dem der standard kommer med en Thorens arm. Hvis det er en 321, 2001 eller 3001 har de ofte en ikke-Thorens arm på (f.eks. Mørch), og her er ingen automatik.

Denon'er med Denon's egne arme på har typisk også halv- eller helautomatik. Og DP-47 og dem ovenover har endda en flot plint (selvfølgelig en smagssag).

En Pioneer PL-1000 kunne også være en mulighed - den har tangentiel-arm og fuldautomatik. Jeg har igennem et par måneder haft en til låns, og den fungerede rigtig fint. Den er dog lidt stor.

 

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 03 December 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Mht halvautomatisk - stod jeg og skulle købe idag ville jeg selv vælge en halvautomatisk, en der løfter af pladen når den er færdig - det er ikke altid man lige har tid til at gå til spillen og manuelt løfte armen, cratz,crtz,cratz ... . Spiller mange plader, næsten hver aften. Ikke nødvendigt med automatik ved at sætte på pladen, man er der jo alligevel.

Køber nok når der er en halvautomatisk i dba til 300 - 500 , for at se hvordan den spiller ift 1200, har to phonoindgange med RIAA på Marantzen



__________________
Technics SL-1200 MK2, 1978 ( købt fra ny i 2008 )
AT-120E PU, ?
Marantz 2252B, 1978
JBL L100A, 1978
Ca. 250 stk. vinyl, 1965-1985
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
Mickorn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 November 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 03 December 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Tak for de mange svar.

Kigger fortsat på Luxman 290. ofte ses de med en Ortofon OM20. Er det en god model inden for luxman, eller er der andet jeg skal kigge efter (har et budget op til 3K)

Ang. Thorens så er den en model-jungle jeg er ved at blive rundtosset over ;-). Hvilke modeler, jf. ovenstående kriterer, er at foretrække

Hvad med Micro Seiki (ex. DD-5E eller DD-35) Er det noget eller hvilke modeller skal man gå efter (af de modeller der ligger inden for den 3k)

 

Har også set en rega Planar 3 med Rega's egen magnet pick-up lift så den selv løfter sig fra pladen.

Til top Vis Mickorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mickorn
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 03 December 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Den der Luxman ser ud til at være et godt køb, du kan et sikkert få det samme for den hvis du fortryder.

Når en kvalitetsspille fås for helt ned til 300 i den blå avis, som holder længere end de nutidge designs købt fra ny, hvorfor betale mere end nødvendigt.

Eller som agt denne som er et fund:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=63265395



__________________
Technics SL-1200 MK2, 1978 ( købt fra ny i 2008 )
AT-120E PU, ?
Marantz 2252B, 1978
JBL L100A, 1978
Ca. 250 stk. vinyl, 1965-1985
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 787
Sendt: 03 December 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Thorens: TD-320, hvis du kan finde en. Jeg kan ikke huske hvilke af de andre, der har auto-løft til sidst, men se evt. http://www.thorens-info.de/html/seiten-ubersicht.html

Se i øvrigt: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=63487735 - en TD-320, samt: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=63470731

 

 

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 03 December 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Jeg købte en 2 Lenco L75ere fra start 70erne. De er lydløse og virker fænomenalt. Jeg oplever kun vellyd.
Pris = 260,- på QXL

Jeg har ligeså to Thorens TDere. En 316 og en 318. Begge rigtig gode spiller.
Pris = 940,- (den ene gav jeg 110,- for på QXL)

Det eneste jeg har investeret i er ny Ortofon M2 blue. Den kostede en lille tusse.

Men sammen lagt har de her 4 supermaskiner kun kostet 1200,-

Det der er fælles nævner for begge typer er at de er nemme at reparere på, samt sjove at tweake.

Og bevares jeg ville gerne have en technics sl 1200, men det er bestemt ikke et must. Mine rem/hjuldrevne kører perfekt.
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 04 December 2009 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:
Mht halvautomatisk - stod jeg og skulle købe idag ville jeg selv vælge en halvautomatisk, en der løfter af pladen når den er færdig - det er ikke altid man lige har tid til at gå til spillen og manuelt løfte armen, cratz,crtz,cratz ... . Spiller mange plader, næsten hver aften. Ikke nødvendigt med automatik ved at sætte på pladen, man er der jo alligevel.

Som med alt andet er det et prioriteringsspørgsmål... Jeg kan godt forstå hvis man gerne vil have halvautomatikken, men jeg vælger først og fremmest min pladespiller pga. at det er den jeg vil have. Skulle den tilfældigvis have automatik, så tager jeg det gerne med - men det er slet ikke med på min prioriteringsliste

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 04 December 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Når man spiller mange plader, og spillen går over til også at være en desideret brugsting, og ikke et husalter/hobby/brugskunst/nostalgi bevæger ens behov sig stille og roligt i retning af det mere funktionelle og operationelle, men uden at gå på kompromis med lyd og kvalitet naturligvis 

__________________
Technics SL-1200 MK2, 1978 ( købt fra ny i 2008 )
AT-120E PU, ?
Marantz 2252B, 1978
JBL L100A, 1978
Ca. 250 stk. vinyl, 1965-1985
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes