Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. april 2024 | 00:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Festivalanlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonasfj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 13 April 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Hey.

Jeg vil som så mange andre herinde også bygge et anlæg til roskildefestival. Men da jeg er nybegynder og ikke ved som meget om lyd har jeg brug for lidt hjælp.

Jeg vil bygge et anlæg der kan spille forholdsvis højt, og som kan spille længe, og selvfølgelig må det gerne være rimelig billigt. Hvor meget det vejer og hvorvidt lyden er rigtig god. betyder ikke det helt store.

Jeg vil selvfølgelig bruge et bilbatteri eller 2, en forstærker med et line in til en ipod, og 2 eller 4 højtalere.

Jeg har hørt meget godt om amp6-basic-kit fra 41hz men har dog også overvejet amp9, da jeg er i tvivl hvor vidt amp6 kan spille højt nok. Jeg har 2 bil højtallere magen til disse liggende så det ville være nærliggende at bruge dem, da jeg synes de spiller rimelig højt hvis jeg sætter dem til mit anlæg, dog vil jeg gerne have et par højtalere mere, men ved ikke hvilke. jeg har kigget lidt på dette batteri, men jeg ved ikke om det er nok til at kunne spille 5 timer om dagen i en uge, eller om der skal mere strøm til.

så nu er mit spørgsmål egentlig bare, hvilke dele skal jeg købe?


MVH Jonas. 


Til top Vis Jonasfj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonasfj
 
MortenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 13 April 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Hej Jonesfj