Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 04:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: hvor højt spiller i når i bare lytter??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1379
Sendt: 14 November 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

hvor højt spiller i når i bare lytter til musikken...

nu bor jeg så i en lejlighed i en blok på første sal.. det passer så helt perfekt hvis man skruer op så man lige ka høre musikken i kælderen... ska jo os tænke på naboerne men gerelt har jeg det sådan at noget msuik ska høres på fuld drøn.. men ellers generelt blir det bare så man ka overdøve overboens børn med træben, ja det lyder sådan når de render frem og tilbage
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer
 
bøje
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 14 November 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Jeg spiller så højt her |-----------------| lige tilpas højt syntes jeg!!

mvh. Crede

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 14 November 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Jeg spiller knapt så højt som bøje

__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 14 November 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

-30 40 stykker på min Marantz -20 hvis det er et rigtigt fedt nummer og det kræver noget volume

__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
MOUSEL
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 175
Sendt: 14 November 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Højt nok...... Nogle numre skal bare høres så højt at naboen kan få fornøjelse af dem....også selv om at han bor ovre på den anden side af gaden.....

På min Rotel er det ca 45-75.



__________________
Mvh Mousel
Til top Vis MOUSEL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MOUSEL
 
Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 14 November 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Jeg spiller så højt som jeg har lyst til efter humøret
Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S
 
MOUSEL
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 175
Sendt: 14 November 2004 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Ja humøret spiller også ind, godt humør indbyder nærmest til at spille højt....

 



__________________
Mvh Mousel
Til top Vis MOUSEL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MOUSEL
 
wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1379
Sendt: 14 November 2004 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

den med humøret holder ik hos mig..

hvis jeg er deprimeret så spiller jeg DAD deres rolige numre for fuld drøn så alt blir lukket ude..
hvis jeg er gal så ska der afreageres og så blir der spillet for fuld drøn
er jeg glad spiller jeg bare de gode numre men stadig med fuld drøn for det lyder altså bedre syns jeg...

ku være fordi man er halvdøv
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 14 November 2004 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

ca til klokken otte på knappen, kl 10 position til nærlytning, 2 til fest og nogle gange 5 hvis det er meget svage passager der skal nærlyttes.

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
steols2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 14 November 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Så kunne jeg faktisk godt tænke mig at spørge hvorfor volumen angives med en negativ værdi? dB stiger jo så man burde da gå fra f.eks. 10 til 50 i stedet for -10 til -50. Og er det egentlig ikke kun på de dyrere anlæg dette sker? De billige synes jeg ikke bruger negative værdier!

Bare lige et lille side-spørgsmål til denne tråd

Til top Vis steols2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steols2
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 14 November 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

når jeg bare lytter, så er volumen på 26-30 af 80, når det er et nummer der indbyder til at spille højt, så er volumen på 45-50 (50 er MEGET højt, svarer til ca -5 på min gamle Harman 7000) jeg har aldrig haft forstærkeren over 55, da den var på max, var det i vores festsal (70-80m2) med CV højttalere.. det var HØJT
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 14 November 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

steols2 skrev:

Så kunne jeg faktisk godt tænke mig at spørge hvorfor volumen angives med en negativ værdi? dB stiger jo så man burde da gå fra f.eks. 10 til 50 i stedet for -10 til -50. Og er det egentlig ikke kun på de dyrere anlæg dette sker? De billige synes jeg ikke bruger negative værdier!

Bare lige et lille side-spørgsmål til denne tråd

Det er et udtryk for hvor meget signalet er dæmpet iforhold til hvis forstærkeren leverer alt hvad den kan, som så er "0" dB.

Jeg forstår ikke hvad I får ud af at dele jeres volumen placering med andre. Hvordan skal jeg f.eks vide hvor højt -30dB er på jeres anlæg?

Samme som at spørge "hvor hurtigt kører du på motorvejen?" ... Jo, jeg kører med 3000 omdr. i 6 .gear.

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S
 
AndersH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 16 November 2004 kl. 02:30 | IP-adresse registreret  

Helt enig Rasmus S...

Efter jeg skiftede højttalere fra Jamo D256 til Dali 400 har jeg haft problemer med min bette Sony forstærker.. Før kunne der sagtens skrues et godt stykke op før lydniveauet blev ligeså højt som i "alm. tale niveau".. Med Dalierne har jeg problemer med at det enten er så lavt at jeg ikke kan høre det (helt væk) eller så højt at det irriterer mig... Går ud fra at det er pga. Dalierne har en følsomhed på 93dB og derfor er meget lette at trække..

Når jeg bare sidder og hører musik er det næsten aldrig højere end alm. tale.. Skruer meget sjældent højt op, men kan bestemt godt lide at skrue lidt op for de gode numre ;-)

Til top Vis AndersH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndersH Besøg AndersH's Websted
 
Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 752
Sendt: 16 November 2004 kl. 03:29 | IP-adresse registreret  

Hmmmm - Mr. Antisilvers tese om lydtryk får en hvis relevans her for mig.

Du skriver "bare lytter". Når jeg lytter skal det være under de optimale betingelser - og de er sjældent tilstede!

De optimale betingelser er bl.a. afhængige af, at et trommesæt lyder som et trommesæt der står i min stue! Med andre ord har lydtrykket en afgørende betydning for, at jeg synes jeg kan tillade mig at lytte til mit anlæg.

For 3 dage siden mødte jeg min underbo - og hun var mildest talt ikke glad. Tænk sig - i 2,5 år har jeg INTET hørt fra hende, og pludselig mødte jeg hende og - hun var RASENDE!!

Hun var så vred at hun ikke engang ville standse op og tale med mig! Hun mumlede arrigt noget om at få lov til at sove - og at hun nu skulle på 11 dages ferie. Jeg blev meget overrasket over de 2,5 års tavshed sammenlignet med dette udbrud, og reagerede derfor meget langsomt.

Da jeg fik sagt noget med at vi da kunne tale om det, var hun videre til næste etage og var tavs......

Det varer nok et stykke tid før jeg får lyttet til mit anlæg igen

__________________
MvH. Dolkin.
Til top Vis Dolkin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dolkin
 
KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 16 November 2004 kl. 03:30 | IP-adresse registreret  

Normal styrke ca 12 ud af 79 trin på min Primare forstærker, skal det være rimeligt højt, så blot en 20 stykker.

Ja som I nok allerede har gættet har mine højttalere (Klipsch) ret høj følsomhed, nemlig 98db. Jeg har i et større lokale kunnet spille helt op til ca. 75 på forstærkeren før de forvrængede... (CV GO HOME!). Herhjemme kan jeg ikke skrue højere op end ca. 45 på forstærkeren, med lidt bumboombum musik før cd afspilleren hopper, men der er den også sat oven på puder og hvad ved jeg for at undgå dette... (Hvad skal man ellers lave en nytårsaften...?)

Edit: Hmm... gad vide om ikke jeg skulle ta' og anskaffe mig tact's nye digitale forstærker med 2x200W i 8 ohm... (="Mand død da hans hifi-anlæg fik bygningen til at styrte sammen...!")

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR
 
ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 542
Sendt: 16 November 2004 kl. 04:10 | IP-adresse registreret  

spiller fuldkommen som det passer mig... fx nu.. kl er 4:10 :) og høre Death Metal på et rimelig niveau...

naboer.. jo da det har jeg.. men hensyn det tar man sku ikke på et kolegie ikke før de har klaget mindst 2x haha
og har kun fået 1 klage.. og det var min gamle nabo som er flyttet.


__________________
WWW for at se Min anlæg's tråd.

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted
 
wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1379
Sendt: 16 November 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
Hmmmm - Mr. Antisilvers tese om lydtryk får en hvis relevans her for mig.

Du skriver "bare lytter". Når jeg lytter skal det være under de optimale betingelser - og de er sjældent tilstede!

De optimale betingelser er bl.a. afhængige af, at et trommesæt lyder som et trommesæt der står i min stue! Med andre ord har lydtrykket en afgørende betydning for, at jeg synes jeg kan tillade mig at lytte til mit anlæg.

For 3 dage siden mødte jeg min underbo - og hun var mildest talt ikke glad. Tænk sig - i 2,5 år har jeg INTET hørt fra hende, og pludselig mødte jeg hende og - hun var RASENDE!!

Hun var så vred at hun ikke engang ville standse op og tale med mig! Hun mumlede arrigt noget om at få lov til at sove - og at hun nu skulle på 11 dages ferie. Jeg blev meget overrasket over de 2,5 års tavshed sammenlignet med dette udbrud, og reagerede derfor meget langsomt.

Da jeg fik sagt noget med at vi da kunne tale om det, var hun videre til næste etage og var tavs......

Det varer nok et stykke tid før jeg får lyttet til mit anlæg igen


uha naboer kender jeg alt for godt.. aller første sted jeg flyttede hen var et værelse på 1 sal hos nogen private... så langt så godt..
hunden sku man ik få til at gø for så drillede man den, alle mine venner er blevet skældt ud pga det...

de mente jeg brugte for meget strøm da jeg fik en pc men sagde ingenting da jeg fik den største stereo forstærker fra h/k ind på det tidspunkt.. det var i ca 99..

og tilsidst om natten så blev udlejeren rasende fordi han ik ku sove da min pc stod tændt.. jeg lå så i sengen og prøvede på ar sove, imens jeg ku høre ham koge over mens han mumlede noget med at jeg sku smides ud..
han sagde så intet da pc'en var tændt om natten.. meget underligt...

næste sted jeg boede havde jeg fået fat i nogle højtalere med 2*10" i hver.. fik at vide jeg ku spille lige så højt jeg ville da det var i en kælder...
ja go'morgen efter de første 20min fik jeg at vide jeg godt ku skrue ned fordi alt ovenpå hoppede og dansede..

indtil videre ingen klager her endnu.. men tror de kommer
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer
 
AndersH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 16 November 2004 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Ah alle jer med naboer der klager osv.. Jeg er simpelthen så glad for at bo i et alm. hus.. Man kan spille så højt man vil uden at det generer naboerne, ja faktisk kan det ikke høres udenfor hvis man spiller højt, så længe døre og vinduer bare er lukket :)

Jeg ville aldrig kunne spille højt hvis jeg boede i en lejlighed, dertil tager jeg sgu for meget hensyn til mine medmennesker... Ville bekymre mig for meget om, om det irriterede de andre beboere.. Men jeg er vel også lidt miljøskadet, for jeg bor tæt på et kollegie (gammelt (1 plans) hotel som er lavet om til kollegie) og der er der nogle idioter der åbenbart kun kan lide bas, for når de spiller kan man høre det helt herovre.. Ved faktisk ikke om det er fordi de åbner deres døre eller hvad, for det lyder højere end det gør hvis nogle af naboerne holder havefest og har et anlæg udendørs og spiller højt :-/

Til top Vis AndersH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndersH Besøg AndersH's Websted
 
Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 16 November 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Hej Wuffer

Når jeg bare lyttet til musik uden at spille højt, spiller jeg med mellem 70 - 75 DB 1 meter fra højttaleren.

Når jeg hører høj musik ligger det mellem 80-85 DB 1 meter fra højttaleren.

Alt over 90 DB i mit lytterum er ikke muligt da musikken lyder dåligt grundet resonanser fra væge, loft og gulv.

Hilsen

Danny

 

 

 



__________________
Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
Til top Vis Gufle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gufle Besøg Gufle's Websted
 
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1467
Sendt: 16 November 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

har det som andersh tager hensyn ved hvor irriterende det selv er med støj,jeg spiller pt på 8,0 på mit classe'  men nu er klokken også 21 ellers kan den da godt snige sig op på 15-18 stykker(går til 60)hvilket også er rimeligt højt

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes