Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 09:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: ADVARSEL - Scammers... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
winter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til at div scammers rundt omkring i verden har faaet fat i hifi4all's hjemme side.

Jeg har lige sat noget tilsalg paa kob/salg/bytte.Og har indtil nu har jeg modtaget 4 scams.Alle samme bruger den med (checken,eller overforelse via westerunion)

Jeg havde ellers kun set det ske paa hififorsale,ebay,audiogon. 

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

kunne du prøve at forklarer for os der ikke lige er så velbevandrede udi internethandlens kunst at forklarer lidt nærmere...?

self har jeg en nogenlunde ide om hvad det er, men hvad er det hel præcist der er det afslørende? hvad er "farekriterierne" ?



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
winter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Der er en del:

De fleste scammers sender dig en LANG email mht betaling over westerunion eller de kender en i det land du er i som vil ta' sig af forsendelsen.Det de saa gor er at de sender en check paa mere ind det aftalte belob hvorefter de vil ha at salgeren skal indlose checken og de penge som er i overskud sendes tilbage til koberen(GUMMI check).Der er osse nogen der bruge en eller anden undskyldning med at de vil gerne kobe det du har tilsalg til deres syge son i nigeria eller lign ja.. der er mange gode..Det samme forgaa paa ebay! feks en Mark levinson 38s er sat tilsalg for £500 hvorefter en anonym person byder paa den for at faa prisen op.Hvorefter de vil ha' du sender en check osv...

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter
 
Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 456
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Jeps, den med checken har jeg hørt om et par gange. Folk er desværre ualmindeligt kreative når det gælder om at svindle andre. Ærgerligt fordi nogle af numrene er svære at gennemskue hvis man ikke konstant er kritisk, og det er også træls at man skal gå og være kynisk mistænkelig over for alle.

 

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted
 
tbbv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 177
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Hej

Har også lige fået en mail:

Jeg hedder da ikke Seller:-)

Dear Seller,

I have go throgh your item description and your payment methods so i have decided to purchase this items from you and i will choose Western Union Money Order for the payment or Money Gram express payment delivery or Bank to Bank Transfer in which after i send the payment they will send you the confirmation of the payment and the tracking number of the payment for you to track at royalmail, so for me to send theWestern Union Money Order (bidpay)and you will aggred to ship on comfimation and i want you to send me your full name and address and the total cost of the item including shipping cost via UPS/ post office (Register Mail) to my marketer in Nigeria so mail me back with the details and tell me if you will ship as soon as you get the confirmation of the payment from the moneygram or western union money order.So mail me back as soon as possible.Thanks.mail me back at jannetcole@gmail.com



__________________
Thomas
Mit link
QLN, HTPC, PS3, Onkyo TX-SR805og Panasonic TH-42PX70E
Til top Vis tbbv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tbbv Besøg tbbv's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

tbbv skrev:

Hej

Har også lige fået en mail:

Jeg hedder da ikke Seller:-)

Dear Seller,

I have go throgh your item description and your payment methods so i have decided to purchase this items from you and i will choose Western Union Money Order for the payment or Money Gram express payment delivery or Bank to Bank Transfer in which after i send the payment they will send you the confirmation of the payment and the tracking number of the payment for you to track at royalmail, so for me to send theWestern Union Money Order (bidpay)and you will aggred to ship on comfimation and i want you to send me your full name and address and the total cost of the item including shipping cost via UPS/ post office (Register Mail) to my marketer in Nigeria so mail me back with the details and tell me if you will ship as soon as you get the confirmation of the payment from the moneygram or western union money order.So mail me back as soon as possible.Thanks.mail me back at jannetcole@gmail.com

Hvis de så i det mindste kunne få det til at se troværdig ud (eksempelvis finde en, der rent faktisk behersker et fornuftigt skriftligt engelsk)

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3105
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Beklager, at vores markedsplads plages af disse idioter!

Jeg går i gang med at lave en blokkering, men forventer først den er aktiv i løbet af i morgen!

Indtil da:

SVAR IKKE PÅ MAILS FRA EN PERSON SOM UDGIVER SIG FOR AT VÆRE "JANNET COLE", MED AFSENDERADRESSEN: jannetcole@gmail.com

DET ER SNYD!!!!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Iøvrigt kan det tilrådes at ignorere alt hvor betaling anbefales at gå over Western Union - det er pr. definition ALTID fup og svindel. Selv de store auktionssider osv. advarer mod Western Union....

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Der står: "to my marketer in Nigeria" hvilket bringer minder til de kendte Nigeria-breve som er godt kendt igennem pressen allerede.

Lidt besynderligt at de igen vælger Nigeria, og ikke et andet land.

EDIT: Det bør iøvrigt være muligt at blokere besøgende fra Nigeria, med mindre de går igennem en proxyserver. Så snu er de nok ikke.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
winter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Det er den samme jeg har faaet mails fra (jannetcole) jeg er nu oppe paa 7 mails.
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

winter skrev:
Det er den samme jeg har faaet mails fra (jannetcole) jeg er nu oppe paa 7 mails.

Sæt adressen op i dit spamfilter - så får du ikke flere af dem.
Hvis du har hotmail, er det let.
Har du Outlook, eller Outlook Express, kan du også sætte filter på.
Mon ikke efterhånden alle mailprogrammer har den mulighed?



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 286
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Der står: "to my marketer in Nigeria" hvilket bringer minder til de kendte Nigeria-breve som er godt kendt igennem pressen allerede.

Lidt besynderligt at de igen vælger Nigeria, og ikke et andet land.

EDIT: Det bør iøvrigt være muligt at blokere besøgende fra Nigeria, med mindre de går igennem en proxyserver. Så snu er de nok ikke.

Hmmm...det ville da næsten være synd for alle de reele nigerianske fans af hifi4all.dk



__________________
Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
Til top Vis gunbox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gunbox
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1517
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige sat konens bil til salg på div. web og få dage efter dukkede denne op:

Am Nate Lane,i'm interested in buying your car,Do email me with your last price,present condition and also pictures too.

han ville betale med check, men da jeg kun vil have bank transfer var han pist væk, sødt ikk'

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
winter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Prov at se under ebay.co.uk sog under b&w speakers.Der en klassisk scammer.B&W nautilus 803/804/805.

I sidste uge var samme billeder/speakers tilsalg under et andet navn i et andet land...Og se hans feedback alle er gaaet igen fler gang....

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter
 
Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2090
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

huha det er godt der er en del folk her i forummet der holder øje for skal godt nok ikke have noget med de scammers...

 

Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Skriv til gmail.com for at få lukket scammerens adresse. Det er dog ikke sikkert mailen faktisk kommer fra gmail.com



__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3105
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Deathie skrev:
Skriv til gmail.com for at få lukket scammerens adresse. Det er dog ikke sikkert mailen faktisk kommer fra gmail.com



Det er allerede gjort samme dag, det blev bekendtgjort overfor redaktion.
En hurtig tur rundt på google, viser desværre at denne adresse er brugt ustyrligt mange gange.

Adressen er dog ægte nok, da det er muligt at svarer på den og få svar igen...

Jeg håber problemet er drevet over, da jeg ikke har hørt mere i et stykke tid. ?
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted
 
winter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Prov at se endnu engang paa ebay.co.uk (B&W 802)

Ham der har/siger der har dem tilsalg vil ikke ud med serie nr (hmmm hvorfor mon....) 

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

winter skrev:
Prov at se endnu engang paa ebay.co.uk (B&W 802)

Ham der har/siger der har dem tilsalg vil ikke ud med serie nr (hmmm hvorfor mon....) 

Jeg synes nu ikke det virker så mistænkeligt - endnu. Hvis nogen spurgte mig om serienumre, og højttalerne er pakket ind, så ville jeg måske også gerne vide om der udvises ægte interesse, eller om nogen bare er nysgerrige. Det kan være at han tidligere har haft oplevelser med mange der bare er nysgerrige - det gør jeg selv, og når de så har fået de billeder de har bestilt, så er varen stadig meget interessant, men jeg hører ikke mere fra dem.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1700
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

De gange jeg har benyttet køb/salg..! har jeg også været i telefonisk kontakt med køber/sælger, så har man en lidt bedre ide`om hvem man handler med.

Jeg har desværre ikke den store erfaring med at sælge til det store udland..!? men jeg er sku`heller ikke så blå-øjet at jeg bare vil gøre hvad der står i en mail, fra en man ikke har haft andet kontakt med.

Det ikke forbudt at tænke sig lidt om først

 



__________________
INNOVATING not IMITATING
Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes