Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 16:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Jeg skal til at starte ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ezaiM
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønsker fra bruger.

Bruger siden: 05 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 22 September 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Jeg skal til at starte mit eget "biograf" op... 

 

jeg skal altså have en projekter der kan klare jobbet.  og der er et krav til den, og her kommer det : det skal ikke være sådan en på 125 kg. bare en lille diskret en til højst 10.000 kr.

Så kommer vil til lærredet : det skal være 120 tommer eller derover. og det skal bare være manuelt. ikke noget med motor "tak"

så kommer vi jo til surrounden : bare noget småt noget. ikke noget med kæmpe bass ind i billedet. Jeg vil bare have en der kan klare filmene de lange vinternætter... Jeg havde regnet med at jeg kunne bruge mig gamle hvilket består af : en SR 4500 og en DV 4500 ( begge marentz ) samt fire audio pro højttalere og en sub samt en eller anden center... Som jeg sagde, bare noget småt.

Hvad angår kabel tv... jeg vil ikke have det indblandet.. den skal bare være til dvd'er da den skal være i seperat rum...

Og hvis i har nogle ide'er så kom venligst med dem.. ( F.EKS biografstole,popcornmaskine eller måske et minikøleskab  osv. )

 

På forhånd tak ( hvis i gider hjælpe mig self.

 

Hvis Jeg mangler noget så skriv venligst med hensyn til det. Og giv mig venligst svar da jeg er totalt "NOOB" til HIFI. 

 

hvad anbefaler i ?

 

Og når i svarer, så lad venligst være med at skrive : det kommer an på din smag osv. (tag hvad i selv villle vælge)

Til top Vis ezaiM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ezaiM
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 22 September 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Projektor, lærred og højtalere er rimelig svært at passe ind i dit budget, selv om det ikke skal være noget "vildt"... og biografstole, popcornmaskine osv. - det tror jeg må vente til "næste finansår" ;-)

Men okay - "hvad ville I selv vælge"... mht. højtalere i god kvalitet og til en rimelig pris, er jeg rimelig vild med KEF KHT 2005 MK II-sættet. Se det her hos Mr. MBG. Mener jeg så et brugt sæt til salg for 3500,- for en uges tid siden...

Jeg ville helt klart beholde din reviever og DVD. Så mangler du projektor og lærred... det må enten blive et sæt af tvivlsom kvalitet fra Metro (tvivlsom på den måde, at det eneste man kan få indenfor budgettet, vil være en datamonitor og et no-name lærred, der ikke er specielt egnet til video), eller også må du ud på brugt markedet hvor du risikerer at købe en projektor hvor du indenfor kort tid skal skifte lampe, hvilket er halvdyrt og vil sprænge budgettet.

Der er en BenQ projektor og lærred til salg her på sitet for tiden - synes det virker som et okay tilbud, men det står alligevel i 7500,- og så er der ikke meget tilbage til højtalere, selv hvis du også finder dem brugt...

Men mit bedste råd er, at begynde og kigge i brugtmarkedet her på siden, på QXL og DBA.dk - det kommer nok til at ta' lidt tid at få samlet alle stumperne, men hvis du har lidt tålmodighed, så vil du nok kunne få en rimelig fed hjemmebio, også indenfor dit budget.

Jeg tror du i længden vil blive ked af at købe for dårlige komponenter, også selv om det bare er til film i de lange vinteraftener - og så vil du alligevel skulle skifte ud og vil ende med atbruge flere penge på dit anlæg, end hvis du køber nogle ting der holder, lidt af gangen og brugt... start med at finde nogle ordentlige højtalere, brug din reciever og dit eksisterende TV, og vent med projektor og lærred et par måneder. Der sker mange ting på projektormarkedet i lige nu, så om nogle måneder vil det nok være muligt at finde en kvalitetsprojektor brugt indenfor dit budget...

Måske ikke det mest opmuntrende svar, men håber du kan bruge det til noget alligevel.

MVH.
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 22 September 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

 

Biografstole kan du købe hos HIFI-klubbenlige nu!.. og popcornmaskine, hehe ja det kan godt væe svært at købe til privatbrug, men du kan da nok finde den nogle steder...Alt så hvis du skal til have en projektor der kan udfylde hele 120", så tror jeg ikke du kan klare det med 10K, der skalnok noget mere til!.. jeg vedikke hvad du selv havde tænkt dig på omkring Ht, men hvis du godt kan lide Bass, så nogle CV gode, eller Dali concept 10..

mvh Henrik

NAD 753v2

JBsystems C2-800, NAD 216 THX

CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P

Mit Hifi

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 22 September 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Der er nogle ting jeg ikke helt kan få til at hænge sammen!

Du siger du vil have et billede på 120" men du vil ikke bruge særlig meget på projektoren?
Og surround "bare noget småt noget".

Hvis det skal fungere bare nogenlunde fornuftigt med et billede i den størrelse, så skal det være et rimeligt stort rum. Hvor stort er rummet og hvor langt fra billedet kommer du til at sidde?

Og hvis rummet er stort nok til et 120" billede, så skal du passe på med at nøjes med "bare noget småt noget" på lyd siden, ellers kommer det til at være det samme som at være til en fest hvor der bliver spillet musik på en lille transistorradio

Du må ikke opfatte dette negativt, men det lyder bare som om der er nogel af områderne der ikke er helt gennemtænkt. Men fortæl mere om rummet og hvad det præcist er du ønsker at opnå, så er det også nemmere at komme med input.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
ezaiM
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønsker fra bruger.

Bruger siden: 05 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 23 September 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

for det første har jeg ikke nævnt noget om budget, kun på projektoren ( her snakker jeg til "ERLA" )  Jeg ved godt at 10000 ikke er meget, men jeg kender en der har en til 3000 og 114 tommer eller sådan noget. Og jeg synes det funger fint...

 

jeg er fast bestemt på kun at købe projekter og lærred i alt til 20.000 kr. Dvs. at der skal købes lærred og projektor... glem mine krav til tommer... Men dog helst over 100 tommer ikk? rummet er ca. 14 kvardratmeter. Og Jeg ved det er ikke er meget, men jeg har tænkt meget på det og fundet ud af noget. Jeg tror nok det skal fungere

Da der kun skal være en stol og meget små højttalere

Til top Vis ezaiM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ezaiM
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 23 September 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Okay - undskyld jeg misforstod budgettet... for 10k vil jeg anbefale en Sanyo Z4 - eller den nye optoma HD70. Sanyo'en larmer stor set ikke, hvilket er vigtigt når dit rum ikke er større og du derfor vil sidde forholdsvis tæt på projektoren. Optoma'en er ikke kommet til danmark endnu, men folk er begyndt at købe den hjem fra tyskland til under 10K.

Den projektor du har kig på, hvad er det for en ?
Det lyder enten meget billigt, eller som om det er en data-projektor, eller som om dens paneler er meget små... "panelerne" er de LCD-paneler indeni projektoren (til den pris må det være LCD), der danner billedet. De bør ha' en opløsning der er mindst lige så høj som det billedmateriale de skal vise, ellers bliver billedet typisk grovkornet og lidt uldent. Det er ikke noget man lægger så meget mærke til ved visning af almindeligt video eller TV-signal, men vil typisk vise sig ved visning af DVD-signal i fuld standard opløsning via component, RGB eller DVI signal-overførsel, og vil være meget tydeligt ved visning af de kommende High Definition standarder... så skal du være fremtidssikret et halvt år frem i tiden eller mere, bør du købe en projektor der kan ta' minimum "720p", og helst "1280p"... opløsningen på panelerne skal helst være minimum 1280x720 pixel - det er den på ovennævnte Sanyo og Optima, men jeg tvivler på den er det på den projektor du har kig på til 3000,- - men okay, hvis den er det, så KØB! ;-)

Mht. højtalere vil jeg så stadig anbefale KEF-sættet. De er små, spiller godt og er til at betale. Vil du ofre mere vil jeg anbefale dig at kigge på Miller & Kreisel hos CSO. Det er state of the art indenfor surround lyd - hvis det er godt nok til George Lucas, så er det nok også godt nok til dig ;-)

Mht. lærred - har du mulighed for at ha' et permanent monteret fastrammelærred er det klart det bedste, og kan sagtens fås indenfor dit budget (som jeg forstår det nu...).

MVH.
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
Søren P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 191
Sendt: 23 September 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Mht. til lærrredstørrelse vil jeg sige, at det er ALT for voldsomt.. Oplevelsen bliver nødvendigvis ikke bedre, bare fordi lærredet er stort!
Til top Vis Søren P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren P.
 
him self
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 23 September 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

ezaiM skrev:

jeg er fast bestemt på kun at købe projekter og lærred i alt til 20.000 kr. Dvs. at der skal købes lærred og projektor... glem mine krav til tommer... Men dog helst over 100 tommer ikk? rummet er ca. 14 kvardratmeter. Og Jeg ved det er ikke er meget, men jeg har tænkt meget på det og fundet ud af noget. Jeg tror nok det skal fungere

Da der kun skal være en stol og meget små højttalere

 

helst over 100 tommer i et rum på 14 kvm?

det bliver alt for anstrengende at se film på så stort et lærred i så "lille" et rum

Til top Vis him self's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af him self
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 23 September 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Skal der være fest, så lad der være fest - et stort lærred er fedt :-)

En tommelfingerregel siger 1.5 - 2.0, forstået på den måde, at afstanden til lærredet skal være (EDIT: mindst!) 1.5 - 2.0 gange lærredets bredde... jeg har det nu selv fint med 1.0 - 1.5, men smag og behag er jo forskelligt...

Men når det er sagt; hvis det skal være så stort et lærred, og du skal sidde så tæt på, så bliver det ekstra vigtigt at projektoren er af ordentlig kvalitet, ellers vil det ikke være til at holde ud at se på i længere tid af gangen...
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 23 September 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

til ezaiM:
jeg har sendt dig en PM.

__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
ezaiM
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønsker fra bruger.

Bruger siden: 05 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 24 September 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Ok hvis jeg nu siger at den væg hvor lærredet skal side på er ca. 3 meter x 2.20 meter ? hvor mange tommer vil i så sige den skal være.. det er vel og mærket en 5. langt og 3 meter stort rum ? hvad vil i så sige sie med hensyn til tommer ?

 

Og jeg er stadig fast besluttet på at beholde både mine højttalere og min forstærker samt min dvd... Dvs. ( som jeg har sagt ) AT JEG KUN SKAL HAVE LÆRRED OG PROJEKTOR ??

Nu vil jeg gerne have at i svarere på denne måde.

Jeg vil anbefale : Et lærred bla bla bla.... og et link.

Jeg vil anbefale : En projektor bla bla bla....  og et link.

Så er jeg godt tilfreds.. Dvs. at i har fuld kontrol over hvad jeg køber hvis i ved hvad jeg mener..

OBS.

I skal kun anbefale lærred + projektor.. Til under 20000 kr. i alt.

Til top Vis ezaiM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ezaiM
 
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 24 September 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale : Et Lissau Tab-Tention 16:9 matt-white lærred og et link

Jeg vil anbefale : En optoma HD70 projektor og et link

samlet pris : omkring 15.000 dkk



__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes