Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. maj 2024 | 17:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilket Fladskærms tv skal jeg vælge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ruskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 08 September 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Hejsa.
Nu er det så blevet min tur til at skulle invistere i et fladskærms tv, men hvad skal jeg vælge LCD eller Plasma?
Jeg vil bruge omkring 10000-13000 på tvet.
Nu er jeg rimelig vild med Samsungs design, så det skal helst være sådan et.
Mit behov er ikke det helt store, ser måske 2 film om ugen og lidt tv, det er ikke det helt store. Så det behøver heller ikke være et tv der er ekstremt :)

Mvh. Morten

__________________
Mvh. Morten Ruskjær
Til top Vis Ruskjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ruskjaer
 
Fumle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 140
Sendt: 08 September 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

ehum...

Hvor stort skal det være ? og hvis det er samsung du bedst kan lide så er det på med bukserne og kig hos den lokale pusher og stol på dine øjne.

Men tommelfinger regl 32" eller derunder køb LCD over 32" smide dine penge efter et Plasma, men du for ikke noget ordentligt Plasma for 13K, så jeg ville klart overveje kun at kigge LCD. At kigge Plasma hos en pusher kan hurtigt blive en dyr affære



__________________
Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
Til top Vis Fumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fumle Besøg Fumle's Websted
 
Ruskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 08 September 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Havde også selv tænkt på et 32", tror det er det der passer bedst ind på værelset, hverken for stort eller for lille :)

Det jeg tænkte lidt på, var om der var nogen der havde nogle erfaringer med nogle samsung tv, ting som kan anbefales og ting som man ikke skal gå efter. Er ny inden for hifi verdenen, så min viden er ikke stor :)



__________________
Mvh. Morten Ruskjær
Til top Vis Ruskjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ruskjaer
 
Riot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 105
Sendt: 08 September 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Du ka få et 42" Panasonic PV60 for omkring 14-15000.. Det er rigtig godt.
Til top Vis Riot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riot
 
Ruskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 08 September 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=211435#

Har kigget lidt på det her, dog skal det være i sort.

Men lyder det ikke fornuftigt nok?



__________________
Mvh. Morten Ruskjær
Til top Vis Ruskjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ruskjaer
 
Riot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 105
Sendt: 08 September 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Det da fint nok. Men billedkvaliteten er bedre på plasma tv.. Især PV60. Og LG'et.

Men som du selv siger er du ikke kræsen, og så er Samsung da helt fint. Det er jo ikke decideret dårligt. LCD tv har bare et mere kunstigt og grovkornet billede, selv ved HD afspilning. Det blir sefølig en hel del bedre at se på nu, hvor der kommer HD-DVD og Bluray, men bare til alm tv kigning og dvdafspilning er LCD ikke optimalt. Ihvertfald ikke hvis du ikke vil gi mere for det.

Tjek den nye model: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=230762 Den er meget fræk. Dog lidt trist med højtalerne på siden. Men det en smagssag, måske du ka li dem.
Til top Vis Riot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riot
 
BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 376
Sendt: 08 September 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Hvis den godt må være 37" kunne du jo kigge på Panasonic TH 37PV60: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=194952&a mp;Place=&Placeurl=

Prisen holdes lige nøjagtigt indenfor prisgrænsen (dog eksl. evt. levering)



__________________
Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 08 September 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Fumle skrev:

men du får ikke noget ordentligt Plasma for 13K



Øh, hvad snakker du om?

37" PV60'eren er allerede nævnt i tråden, og passer fint med de 13k.

Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 08 September 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Hej

Har selv et Samsung 32" LCD  og det er rigtigt at på ældre optagelser er billedet mere kornet end på et alm tv,men tilgengæld syntes jeg det står rigigt flot i billedet (skarpt)med nye optagelser og dvd.

Tlgengæld er afstanden som du har mellem dig og Tv´et ganske vigtigt,har selv 3mtr og havde LCD-Tv´et været mere end de 32" var billedet blevet tilsvarende  mere kornet.

Ellers er jeg selv utroligt godt tilfreds med tv´et i forhold til prisen....Ja man kan sagtens få bedre men efter min mening ryger prisen og i vejret.

Men alt er jo smag og behag

Til top Vis Fl.D.P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fl.D.P
 
Ruskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 08 September 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Fl.D.P skrev:

Hej

Har selv et Samsung 32" LCD  og det er rigtigt at på ældre optagelser er billedet mere kornet end på et alm tv,men tilgengæld syntes jeg det står rigigt flot i billedet (skarpt)med nye optagelser og dvd.

Tlgengæld er afstanden som du har mellem dig og Tv´et ganske vigtigt,har selv 3mtr og havde LCD-Tv´et været mere end de 32" var billedet blevet tilsvarende  mere kornet.

Ellers er jeg selv utroligt godt tilfreds med tv´et i forhold til prisen....Ja man kan sagtens få bedre men efter min mening ryger prisen og i vejret.

Men alt er jo smag og behag

Godt at hører lidt fra en Samsung ejer,  jeg har ca. 3½ meter hen til hvor tvet bliver sat op, så det skulle ikke være noget problem :)



__________________
Mvh. Morten Ruskjær
Til top Vis Ruskjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ruskjaer
 
Fumle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 140
Sendt: 08 September 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Fumle skrev:

men du får ikke noget ordentligt Plasma for 13K



Øh, hvad snakker du om?

37" PV60'eren er allerede nævnt i tråden, og passer fint med de 13k.

 

Det jeg skriver, mener jeg altid, personligt syntes jeg ikke man for en god nok kvalitet på en plasma til 13 K, her ville jeg hellere vælge et 32" LCD. Men som ALTID når vi snakker fjernsyn er det en personlig vurdering om hvad er et godt billed eller ej. Du kan sagtens læse og få påskrevet dig en holding til en bestemt type fjernsyn, men jeg mener personligt at man skal holde sig væk fra sider som denne, indtil man selv har været rundt og danne sig indtryk af flere forskellige modeller i forskellige prisklasser.

Jeg personligt kan bedst lide LCD, det passer bare godt til mine øjne og jeg syntrs billedet er super, men igen det er min egen personlige holding og andre kan være uenige og det er helt ok med mig.

Summasumarum. Gør dine egne oplevelser og dan dine egne meninger, lad ikke andre danne dem for dig....



__________________
Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
Til top Vis Fumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fumle Besøg Fumle's Websted
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 08 September 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Det lyder virkelig som om, at du aldrig har set omtalte TV! Det er uden tvivl et bedre TV, end hvad end du kan finde af 32" LCD. Man skal have lov til at foretrække noget andet, men så foretrækker man noget, der faktuelt er dårligere.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Riot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 105
Sendt: 08 September 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Ruskjaer skrev:

Har kigget lidt på det her, dog skal det være i sort.



Du ka jo altid sætte lidt malertape rundt og lidt plast på skærmen og så ellers lidt autolak eller en god plast maling
Til top Vis Riot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riot
 
Fumle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 140
Sendt: 09 September 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Det lyder virkelig som om, at du aldrig har set omtalte TV! Det er uden tvivl et bedre TV, end hvad end du kan finde af 32" LCD. Man skal have lov til at foretrække noget andet, men så foretrækker man noget, der faktuelt er dårligere.

Du har din holding jeg har min, resten er meningsløst at tærske langhalm på.



__________________
Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
Til top Vis Fumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fumle Besøg Fumle's Websted
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 09 September 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Jeg kan også mene at himlen er grøn og at du er dum fordi du mener det er en meget underlig mening at have, men jeg er lidt mere fornuftig end som så. Det burde være klart for enhver at et 37" PV60 er et godt TV, selvom det ikke er ligeså godt som et Pioneer. Så må du være ligeså stædig som du vil, men det er dælme dårlig stil at anbefale folk ikke at købe noget, som ca. ALLE andre mener er helt i orden, men kun du synes er elendigt, fordi du har et eller andet fjollet princip.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Ruskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 09 September 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Riot skrev:
Ruskjaer skrev:

Har kigget lidt på det her, dog skal det være i sort.



Du ka jo altid sætte lidt malertape rundt og lidt plast på skærmen og så ellers lidt autolak eller en god plast maling

 

Der stod bare inde på siden Hvid / Sort, så regnede med man kunne få det i Sort, men der måtte jeg tro om igen fandt jeg ud af. Har istedet kigget på dette 32" Samsung LCD tv : http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=201982#



__________________
Mvh. Morten Ruskjær
Til top Vis Ruskjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ruskjaer
 
Riot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 105
Sendt: 09 September 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Ja, tænkte mig vist ikke om der, mente det mht PV60.. Du sku ta at se på det. Jeg vil næsten vædde med du vil ku li det bedre and de fleste andre i den butik du nu muligvis kigger ind i..

Det er goså fint det du har fundet. Designet er jo dejligt.
Til top Vis Riot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riot
 
Ruskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 09 September 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Riot skrev:
Ja, tænkte mig vist ikke om der, mente det mht PV60.. Du sku ta at se på det. Jeg vil næsten vædde med du vil ku li det bedre and de fleste andre i den butik du nu muligvis kigger ind i..

Det er goså fint det du har fundet. Designet er jo dejligt.

Selvfølgelig vil jeg gerne ha noget kvalitet, men eftersom jeg ikke stiller de helt store krav til tvet, betyder designet mest, og er helt vild med det design samsung har.

Men det er stadigvæk rart og hører andres mening, og hvad de foretrækker og anbefaler :)



__________________
Mvh. Morten Ruskjær
Til top Vis Ruskjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ruskjaer
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 09 September 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Hvor lang tid skal du have fjernsynet? Jeg er sikker på, at du vil blive træt af noget, hvor du ikke mener at billedkvaliteten er god nok. Man skal IKKE købe et TV på grund af design, hvis man har tænkt sig at bruge det...
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Ruskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 09 September 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Hvor lang tid skal du have fjernsynet? Jeg er sikker på, at du vil blive træt af noget, hvor du ikke mener at billedkvaliteten er god nok. Man skal IKKE købe et TV på grund af design, hvis man har tænkt sig at bruge det...

Kan jeg kun give dig ret i, og selvfølgelig går jeg også efter kvaliteten af billedet. Men først og fremmest designet på tvet.

Det Samsung jeg har linket til lidt længere oppe tror jeg selv er af meget god billed kvalitet, selvom jeg ik ved så meget om hifi verdenen :)



__________________
Mvh. Morten Ruskjær
Til top Vis Ruskjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ruskjaer
 

Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes