Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 13:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Overvejer Optoma HD20 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gobb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 04:38 | IP-adresse registreret  

Har pt. LG SL9000 LED fjernsyn, men mine forbrugsvaner har gjort, at jeg tænker, jeg måske er bedre stillet med en
projektor. Har ingen tv-kanaler; ser kun film/serier (mest i 1080p) fra computeren eller BD eller DVD afspiller, også spiller
jeg konsol.

... et par spørgsmål:

1. Har set at HD20 er ganske højt anbefalet for dens pris. Nogle der kan komme med et bedre bud?

2. Hifiklubben sælger den til ca. 9.000. Kender I til andre forhandlere, der er til at stole på?

3. På mit tv havde jeg i starten et problem ved afspilning af 1080p filer fra computeren; når der var dynamik og bevægelse i
billedet var der en nærmest hjemme-video-agtig effekt. Bevægelserne så ikke flydende ud. Efter at have leget lidt, fandt jeg
ud af, at dette kunne løses ved at tvinge computeren til at udsende 24 Hz og samtidig indstille tv'et til en 24p setting. Kan der
forekomme et lignende problem med projektoren?

4. Fra væg til væg er der knap fire meter. Jeg leder efter et billede på 80"-100" ... vil det være et problem?

5. Kender I til et sted, hvor der forhandles med pærer til projektorer?

6. Jeg havde tænkt, selv at "lave" lærredet, da de simpelthen er for dyre. Det vel bare om at købe materialet også lave en
ramme til, som skal hænge direkte på væggen. Hvilke materialer kan være passende til det, eller findes disse produkter
allerede? Nogle tips til det?

Håber I kan hjælpe mig :)
Til top Vis gobb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gobb Besøg gobb's Websted
 
Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 610
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

1) Synes at Benq W1000+ gør det mindst lige så godt, faktisk virker den mere lysstærkt også. Check den ud også evt. Den bruger 3x speed hjul vs 4x på optoma'en.

Ellers er det mits HC3800 (kommet ny model) til 1088 euro p.t.

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/1874141_ -hc3800-mitsubishi-electric.html

Alternativt Epson til ca 1300 euro med c fine panaler.

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/2387208_ -eh-tw3600-epson.html

2) Fås til 928 euro + fragt fra amazon.de, men ville nok ikke have besværet for så lille besparelse.

3) Optoma HD20 kan ikke få det til at se video agtigt ud, derimod kan der være lidt judder. Jeg så den for nylig faktisk og synes at dens panoreringer så film agtige nok ud til prisen.

4) Kommer an på din sideafstand. Gennem lang tids research har jeg fundet min egen preference som er 1.5 gange bredden i 21:9 og 1.6 gange bredden i 16:9. Med andre ord ville jeg ved et 100" lærred skulle sidde i en afstand på ca. 3.5 meter.

Du skal med andre ord afdække din egen preference for billedestørrelse.

5) www.google.dk

6) DIY er ok men check prisen her for et 100" 300 euro + forsendelse.

http://www.hivilux.de/shop/product_info.php?info=p200_Rahmen -Serie-Leinwand-100--221x124cm-Gain-1-0-Schienensystem.html

Så kan det ikke svare sig at lave selv....



__________________

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK
 
gobb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Tak for svar, Claus!

1) Hverken W1000+ eller HD20 har lens shift, kan jeg forstå? Har læst op omkring det, og vil det sige, at hvis projektoren er
placeret lidt højt med nedadgående hældning vil vinklen få projektionen til at tage form som en rombe i stedet for et retankel
med rette hjørner?

Den bliver placeret i rummets centrum rent horisontalt, men vertikalt kommer den til at stå på en hylde placeret ca. 3/4 dele
op ad væggen, så den vil nok hælde en smule ned.

Jeg kan huske jeg havde en projektor i 2005. Den var rimelig standard: 4:3, 800x600 og selv den kunne justere
linsen!

Derudover hvis der ikke er betydelige forskelle mellem W1000+ og HD20 er +1000W bestemt til overvejelse, da den er
billigere.

Jeg kan også se de begge kun har to HDMI-indgange, og jeg kommer til at skulle bruge tre (computer, BD afspiller, konsol).
Så må jeg jo bare anvende en switch.

2.-5. Tak for svar. :)

6. Hmmmmmm, har nu søgt en masse på løsninger til mit lærred, og jeg synes nichéforretningerne som forhandler specielt
til markedet er for dyre. Det bliver 2-5.000 kr for det jeg leder efter hos f.eks.:

screenstore
av-oplevelser
av-connection

MEN pixmania.com har dette 92" Optoma lærred til 1.000 kr:

pixmania

Den hænger, men jeg regner så med at skære toppen af og indramme/ophænge den på væggen.

Er det vigtigt om den har .93 eller 1 i gain, og eller om den er hvid eller grå ift. enten HD20 eller W1000+?

Værelset kommer til at være meget tæt på 100 % mørklagt (100 % hvis jeg opgraderer IKEAs Tupplur til rigtig
mørklægningsgardiner på skinner, men dette er også et par tusinde kroner; kan være det først bliver senerehen).
Til top Vis gobb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gobb Besøg gobb's Websted
 
Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 610
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Det lærred virker ok. Med enten HD20 eller Benq W1000+ ville du få extremt meget lys på 92". Du vil formodentlig kunne nøjes med eco mode på begge projektorere. Det er fint og pæren holder længere så og de vil ikke støje så meget i eco mode heller. Ligeledes vil du kunne indstille farverne mere korrekte og stadig ikke mangler lys på 92".

Såfremt du kan styre lyset er det rigtig godt, så står det bare tilbage om hvorvidt du har hvide vægge? I så fald kan du evt bruge gråt lærred. Du har mere end lys nok i begge projektere. 0.93 eller 1.0 er vist ca det samme, desuden passer producenternes oplysninger ikke altid alligevel.

Budget DLP har som regel ikke lens shift.

www.projectorcentral.com brug deres calculator til at se kasteafstand og offset.

Har du været forbi hifiklubben?



__________________

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK
 
gobb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Har hvide vægge; så det vil i så fald være bedre at bruge et gråt lærred? I pixmania-linket, står der ikke hvad farve
lærredet er.

Jeg må tage forbi Hifiklubben i morgen og se på sagerne.

Ærgeligt der ikke er lens shift ...... måske kan jeg placere den lidt lavere på væggen.

Har leget lidt med calculatoren. Den foreslår nogenlunde det samme, som du selv er kommet frem til. Ved 92" (som det jo
bliver), skal der kun være 3.3 m throw distance ..... Nu går jeg og tænker, om jeg skal have loftmontering så. Men vil heller
ikke have for stor vinkel på projektionen.

Men der er sgu meget terminologi i dette hersens. Kunne være rart med en noob guide!
Til top Vis gobb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gobb Besøg gobb's Websted
 
hulabula
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juli 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Jeg stod i samme situation som dig for 2 måneder siden. Jeg endte med at købe en Epson tw3500 til 10.000 kr. fra comtech i tyskland. Det gode ved epson er at hvis den går i stykker kan den indleveres i danmark.

Nu kan du få den nye tw3600 til samme pris fra tyskland.

Det fede ved en epson lcd er at den larmer langt mindre end den optoma eller benq q som du nævner.

Til top Vis hulabula's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hulabula
 
Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 610
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Lad høre indtryk fra dit kommende besøg hos hifiklubben.

Jeg vil tro det lærred fra pixm er hvidt.

Jeg har selv haft et gråt lærred for en del år tilbage og det gav bedre kontrast men jeg savnede lidt lysoutput. De projektorere de har i sigte vil dog ikke have nogen problemer med at lyse et gain 0.8 lærred op på 92".

Jeg går selv og funderer over kommende nyt projektor setup og er kommet til den konklusion, at man må vælge lærred efter sine lys- og rumforhold.

 



__________________

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK
 
gobb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Will do.

Det bliver mandag. De har kun W1000+ og den Optoma i 720p, men vil stadig gerne derud selv for kun at se den ene af de to,
jeg overvejer.

Nu er det bare om at få solgt min LG.

:)
Til top Vis gobb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gobb Besøg gobb's Websted
 
gobb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 26 Oktober 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Bliver nok i morgen eller over morgen først.
Til top Vis gobb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gobb Besøg gobb's Websted
 
cgmand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 26 Oktober 2010 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

hulabula skrev:

Jeg stod i samme situation som dig for 2 måneder siden. Jeg endte med at købe en Epson tw3500 til
10.000 kr. fra comtech i tyskland. Det gode ved epson er at hvis den går i stykker kan den indleveres i danmark.


Nu kan du få den nye tw3600 til samme pris fra tyskland.


Det fede ved en epson lcd er at den larmer langt mindre end den optoma eller benq q som du nævner.



Hej Hulabula

Roder selv med en ny projektor i denne prisklasse og overvejer TW3600. Har lige pt en BenQ W1000, men jeg synes den
støjer for meget, især når den ikke har lensshift og skal placeres lige over hovedet. Og derudover er sortniveauet osse for
dårligt, den har ikke rigtig den 3D agtige eller pop om man vil.. Tror det er grundet det lave kontrast forhold.

Nå men tænkte om du ikke ville smide et par ord om din TW3500 (som jo må være meget ligende TW3600) ? Kan du høre
blæseren i cinema-mode ? Hvordan synes du sortniveauet er, er rammerne over/under en film grå eller sorte ? og ja ellers
bare dit generelle indtryk og hvis du kan sammenligne den med en anden projektor.

Håber også tråd starter bliver lidt klogere af det her

Men til tråd starter: Vær obs på støjniveauet ! Den støjer væsentligt mere derhjemme end i udstillingen i HIFI-Klubben ! Men
det kommer jo self også an på hvor den skal placeres hjemme hos dig, men det irritere mig meget at den ødelægger en
stille passage i en film

Vh Casper
Til top Vis cgmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cgmand
 
hulabula
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juli 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 26 Oktober 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg gik meget efter en projekter, der ikke larmede for meget. Derudover ville jeg også gerne have et ok sortniveau. Oprindeligt ville jeg have en sanyo Z800, men endte med en TW3500, da den kunne levere mere lys og et bedre sortniveau.

Jeg er fint tilfreds med sortniveauet. Jeg tænker ikke over, at det skal være bedre. Det bliver dog aldrig helt sort, så der er forskel på sort i rammerne ved 21:9 end på det sorte i lærredet udenom billedet. Jeg har sammenlignet sortniveauet på Sanyo Z800 og på Epson TW2900. Jeg var først tilfreds ved TW3500. TW3600 har lidt højere kontrast og lysstyrke end TW3500, men jeg tror ikke det betyder det store ved cinemamode.

Mht larm, så ser jeg kun film i cinemamode for at bringe støjen ned på et acceptabelt niveau, og her er det faktisk helt fint. Derudover synes jeg faktisk også farverne er mest naturlige i dette mode. Jeg tænker ikke over lyden fra projektoren, når jeg ser film selvom den fortsat kan høres. Men det er meget lavt, og jo jeg går op i at det ikke larmer for meget, da jeg ikke "hører" film ret højt pga børn der skal sove :)

Jeg er selv rigtig tilfreds med min tw3500. Minus siden er at den er meget stor. Jeg købte min i tyskland hos Comtech. Den kom 3-4 dage efter bestilling med DHL, og det sparede jeg 1600 kr. på i forhold til at købe den i danmark.

cgmand skrev:
hulabula skrev:

Jeg stod i samme situation som dig for 2 måneder siden. Jeg endte med at købe en Epson tw3500 til
10.000 kr. fra comtech i tyskland. Det gode ved epson er at hvis den går i stykker kan den indleveres i danmark.


Nu kan du få den nye tw3600 til samme pris fra tyskland.


Det fede ved en epson lcd er at den larmer langt mindre end den optoma eller benq q som du nævner.



Hej Hulabula

Roder selv med en ny projektor i denne prisklasse og overvejer TW3600. Har lige pt en BenQ W1000, men jeg synes den
støjer for meget, især når den ikke har lensshift og skal placeres lige over hovedet. Og derudover er sortniveauet osse for
dårligt, den har ikke rigtig den 3D agtige eller pop om man vil.. Tror det er grundet det lave kontrast forhold.

Nå men tænkte om du ikke ville smide et par ord om din TW3500 (som jo må være meget ligende TW3600) ? Kan du høre
blæseren i cinema-mode ? Hvordan synes du sortniveauet er, er rammerne over/under en film grå eller sorte ? og ja ellers
bare dit generelle indtryk og hvis du kan sammenligne den med en anden projektor.

Håber også tråd starter bliver lidt klogere af det her

Men til tråd starter: Vær obs på støjniveauet ! Den støjer væsentligt mere derhjemme end i udstillingen i HIFI-Klubben ! Men
det kommer jo self også an på hvor den skal placeres hjemme hos dig, men det irritere mig meget at den ødelægger en
stille passage i en film

Vh Casper

Til top Vis hulabula's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hulabula
 
cgmand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret Hulabula.. Godt at høre du er glad for den..

Jeg "hører" heller ikke selv så mange film og derfor genere støjniveauet på W1000 mig en del. Så lækkert at høre du ikke
lægger mærke til den. Mon ikke TW3600 bliver den næste projektor for mig

Hvor kan du indlevere den her i DK hvis det er ?
Til top Vis cgmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cgmand
 
hulabula
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juli 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Jeg ved det ikke, men prøv at ringe til Epson. Der skulle være flere steder i landet.

 

cgmand skrev:
Tak for svaret Hulabula.. Godt at høre du er glad for den..

Jeg "hører" heller ikke selv så mange film og derfor genere støjniveauet på W1000 mig en del. Så lækkert at høre du ikke
lægger mærke til den. Mon ikke TW3600 bliver den næste projektor for mig

Hvor kan du indlevere den her i DK hvis det er ?

Til top Vis hulabula's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hulabula
 
gobb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 04:37 | IP-adresse registreret  

Hulabula og andre, kan du/I afklare for mig, hvor cinema og andre modes passer ind i det hele? Jeg undrer mig -- da den
udsender lavere dB -- om man kan formode, at det kompromitterer performance? Samme med eco mode; hvad betyder det
i forhold til billedkvalitet?

Den kommer til at være i en stue, som er 4 x 4 m ca., så jeg ville helst at den ikke støjede forfærdelig meget, specielt hvis
jeg skal have W1000+ eller HD20, som jo ikke har lens shift og derfor skal sidde tæt på hovedniveau, som en anden nævner
i tråden.

Hvad jeg kunne google mig til:

Epson TW3600: 28 dB normal / 22 dB eco
Optoma HD20: 32 dB normal / 29 dB eco
BenQ W1000+: 29 dB normal / 27 dB eco

BenQ og Epson i eco: 5 dB forskel -- er det virkelig bemærkelsesværdigt i en almindelig stue?

Hulabula, var shipping gratis til DK fra Comtech?

cgmand, har du ringet; kan du sige, hvad du fik at vide? :)

Som situationen er nu, tror jeg næsten jeg dropper Optoma HD20, da den er så tæt på BenQ W1000+ men en del dyrere.
Hvis jeg skulle give 9.000 for HD20, kunne jeg lige så godt give 10.000 for Epson TW3600 og få lens shift OG lavere
støjniveau med i købet.

Så den står nok mellem BenQ eller Epson; yderligere får jeg BenQ til ca. 5.600 kr (fra 7.000 normalt). Jeg er ganske klar
over, jeg sagde, jeg kunne bruge ca. 10.000, men jeg er lidt tvunget til at re-evaluere, når BenQ'en er SÅ billig. Sikke et
dilemma! :(

Har endnu ikke været i Hifiklubben. På anden front ............ er dog MEGET tæt på at sælge mit LG til en rimelig pris.
Til top Vis gobb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gobb Besøg gobb's Websted
 
gobb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 05:59 | IP-adresse registreret  

Hvad med Epson TW3200? Jeg læser at TW3500 blev erstattet af TW3600 og TW3200, som NÆSTEN er identiske dog med
stor prisforskel. TW3200 fås til ca. 8.500 kr:

http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?
pid=4317688


Nogle der har noget at sige til den?

De eneste forskelle lader til at være:

TW3600:
• dynamic contrast ratio of 50,000:1
• brightness of 2000 ANSI Lumens

TW3200:
• dynamic contrast ratio of 25,000:1
• brightness of 1800 ANSI Lumens

Den ældre TW3500:
• dynamic contrast ratio of 36,000:1
• brightness of 1800 ANSI Lumens
Til top Vis gobb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gobb Besøg gobb's Websted
 
gobb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Så solgte jeg tv'et. Nu sker det snart ......... :) :) :)

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Til top Vis gobb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gobb Besøg gobb's Websted
 
cgmand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Nej har ikke fået ringet endnu..

Jeg vil ikke råde dig til at købe W1000, selvom 5600 godt nok er billigt.. Men det med støjen og sortniveauet ødelægger lidt
hele oplevelsen. Man kan ikke rigtig læne sig tilbage og nyde sit nye produkt.. Og siden jeg fik min har jeg hver eneste gang
jeg har tændt for den, tænkt på at jeg snart skal have opgraderet til noget bedre..

Hvis jeg var dig ville jeg droppe W1000 og HD20 pga ovenstående. Har ikke erfaring med Epson, men det lyder til den gør de
to, i mine øjne, MEGET vigtige ting væsentligt bedre end W1000 og HD20.

En Mitsubishi HC3800 kunne måske også være en mulighed, den har fået en del roser rundt omkring. Den skulle larme
mindre end W1000 og HD20, men dog ikke helt så støjsvag som Epson.

Der ligger en anmeldelse på projektorreviews.com

Ang eco mode eller ej, så handler det lidt om hvor meget lys du har brug for. Større billed = mere lys. Hvis du ikke har en
totalt mørklagt "man cave" skal du måske heller ikke køre i eco-mode. Men på de to projektorer jeg har haft, har det været
helt fin i at køre i eco mode, selvom jeg har all-round hvide vægge.
Du går på ingen måde på kompromis ved at køre i eco-mode, tvært imod så synes jeg faktisk det hjælper på kontrasten og
giver lidt mere dybde i billedet. I hvertfald på min. Men i bund og grund er der ikke den store forskel.

Ang modes, så bruger du typisk cinema det meste af tiden. Men har du meget lys i rummet, kan du anvende dynamisk, der
smider en del flere lumen afsted. Men i den forbindelse går du også på kompromis med farverne. Men ellers kan du instille
dem som du lyster, så f.eks har en cinema, gaming og sport mode. Jeg bruger selv cinema 99% af tiden, da farverne,
kontrasten og støjen er bedst i dette mode og en gang imellem dynamisk om eftermiddagen.

De 5 dB ser måske ikke ud af så meget på papiret, men i virkligheden gør det en forskel. Mener øret opfatter 3dB som en
fordobling af lydniveauet... er ikke helt sikker :) Men det er noget i den stil, så de 5dB gør bestemt en forskel !
Til top Vis cgmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cgmand
 
supergris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 89
Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Claus_DK skrev:

5) www.google.dk

6) DIY er ok men check prisen her for et 100" 300 euro + forsendelse.

http://www.hivilux.de/shop/product_info.php?info=p200_Rahmen -Serie-Leinwand-100--221x124cm-Gain-1-0-Schienensystem.html

Så kan det ikke svare sig at lave selv....

Claus_DK kender du noget til det lærrede, du refererer til? Ser spændende ud, og er et noget billigere alternativ til Lissau.

Er selv tæt på at bestille en Epson TW 3200. Har set et review, hvor de ikke har været i stand til at se forskel mellem denne og TW 3600 bortset fra modelnummeret...

Til top Vis supergris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supergris
 
hulabula
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juli 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Cinema mode udsender mindre lys, så derfor er der behov for mindre køling. Jeg bruger cinema mode når det er mørkt uden for og jeg selv har slukket andet lys i stuen. Jeg har ikke mørklægningsgardiner og mine vægge er hvide. Jeg bruger "dynamisk mode" eller "living room" som det hedder i epson farve menu, når jeg/børn ser film her om eftermiddagen, hvor det er skyet udenfor og der falder lidt lys ind eller hvis jeg har noget lys tændt i rummet.

Forsendelsen fra comtech var 75 kr.

 

gobb skrev:
Hulabula og andre, kan du/I afklare for mig, hvor cinema og andre modes passer ind i det hele? Jeg undrer mig -- da den
udsender lavere dB -- om man kan formode, at det kompromitterer performance? Samme med eco mode; hvad betyder det
i forhold til billedkvalitet?

Den kommer til at være i en stue, som er 4 x 4 m ca., så jeg ville helst at den ikke støjede forfærdelig meget, specielt hvis
jeg skal have W1000+ eller HD20, som jo ikke har lens shift og derfor skal sidde tæt på hovedniveau, som en anden nævner
i tråden.

Hvad jeg kunne google mig til:

Epson TW3600: 28 dB normal / 22 dB eco
Optoma HD20: 32 dB normal / 29 dB eco
BenQ W1000+: 29 dB normal / 27 dB eco

BenQ og Epson i eco: 5 dB forskel -- er det virkelig bemærkelsesværdigt i en almindelig stue?

Hulabula, var shipping gratis til DK fra Comtech?

cgmand, har du ringet; kan du sige, hvad du fik at vide? :)

Som situationen er nu, tror jeg næsten jeg dropper Optoma HD20, da den er så tæt på BenQ W1000+ men en del dyrere.
Hvis jeg skulle give 9.000 for HD20, kunne jeg lige så godt give 10.000 for Epson TW3600 og få lens shift OG lavere
støjniveau med i købet.

Så den står nok mellem BenQ eller Epson; yderligere får jeg BenQ til ca. 5.600 kr (fra 7.000 normalt). Jeg er ganske klar
over, jeg sagde, jeg kunne bruge ca. 10.000, men jeg er lidt tvunget til at re-evaluere, når BenQ'en er SÅ billig. Sikke et
dilemma! :(

Har endnu ikke været i Hifiklubben. På anden front ............ er dog MEGET tæt på at sælge mit LG til en rimelig pris.

Til top Vis hulabula's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hulabula
 
gobb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 01 November 2010 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

SÅ er TW3200 bestilt. Ikke mere bulls***t. Hverken Dustin eller Komplett havde den på lager og kunne ikke svare, hvornår
de ville få den. Det var de to eneste danske forhandlere jeg har kunne finde med projektoren.

Så jeg brugte idealo.de (som Claus henviste til i post # 2), og via. Google translate fandt jeg da endelig en side som: havde
gode og mange brugsanmeldelser, havde den på lager pt. og som fragtede til DK. Hitmeister.

Total, fragt inkl., med den Euro rate jeg fik af Paypal: 7800 kr.

:) :) :)

Lærred fra pixmania total: 1500 kr.

:) :) :)

Evt. billeder og anmeldelse følger .............
Til top Vis gobb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gobb Besøg gobb's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes