Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
Sendt: 21 April 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
Har i kikket på girder.nl der skulle være masser af muligheder for dette. Ellers gør som jeg har tænkt mig...jeg er lidt ked af at skulle koble alle mulige elektriske genstande direkte på pc'en(det kan give støj begge veje samt evt afbrænding af komponenter da det ikke er optisk isolerede udgange på fx printerporten.
Hos koz.dk og brinck.dk(selvbyg) kan man købe en infrarød modtager med 11 ind/ud -gange som man kan konfigurere som man har lyst on/off flip/flop mm. meget velegnet til lysdæmpere mm.
Så bestiller man en usb-uirt(.com) som kan sende ir signaler til modtageren. Så kører det hele + man kan skifte kanaler samt alt muligt andet der virker ved ir signaler. Desuden er det fuldstændigt galvanisk adskilt elektrisk.
Jeg kan ikke hjælpe mere end det her da jeg ikke er kommet længere end til indkøb af dele....
Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
Sendt: 22 April 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
Klabo:
Det skal lige tilføjes at den "11 i 1" du snakker om fra koz er gået ud
af produktion. Det skyldes at den simpelthen var for dårlig. De er på
vej med en ny, så nu må vi se hvad der sker
Hvis programmet virker så skal jeg nok få programmet et program til din
computer hvor det kun er en tænd sluk knap. Du kan bare sige til når du
engang når der til.
Håber det har været hjælp nok ellers skal jeg nok prøve igen
Har været ved at kigge på det program du linker til her men jeg kan ikke rigtig lure hvilke ben på printerporten jeg skal bruge?
Men ellers som også skrevet tidligere vil det optimale være en com port da jeg benytter printerporten i forvejen.
Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 10
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
Så har jeg fået afprøvet det med printerporten og programmet fra
www.Brinck.dk og desværre uden held. Jeg har endvidere prøvet at slutte
en strømforsyning til og lavet et praktisk forsøg der vist at jeg
skulle op på min. 8 volt for at den skifter til AV kanalen. Så det er
nok comporten der skal til for at få det til at virke.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum