Hej Alle
Jeg er ved at få lavet mig et ordenlig anlæg til stereo. Det er dog ikke helt færdigt endnu, (ikke sat til).
Det jeg har af udstyr er lidt blandet i starten, indtil jeg for mine effektmoduler bygget færdige. Det bliver noget 10-15W ren kl.a og jeg kommer til at køre 4 stk. i biamping.
Som forforstærker har jeg en Rega Cursa 3, som jeg faktgisk synes gør det udemærket, jeg skal dog igang med en rør forforstærker her engang til foråret, og så må vi se om den bliver skiftet
Af kilder har jeg lige pt. en gammel DUX pladespiller, bliver dog skiftet med en Rega eller en Thorens.
Pladespilleren er koblet til min gamle Rotel RA500, eftersom jeg ikke har nogen RIAA i min Cursa 3
Til sidst har jeg en gammel cdafspiller Technis SL-PG480A som kommer til at spille gennem min Cursa 3 og 2 røreffektforstærkere (CT 100) kender dem ikke det er noget der er er lånt i øjeblikket, ind til mine andre projekter bliver færdige
Alt sammen spiller på nogle SA1100LE, en billig højttalere som jeg faktisk er rigtig rigtig glad for, den gør det rigtig godt, når det rigtige grej bliver spændt for. Men der kan dog nogle gange godt mangle lidt.
Som i nok kan læse mellem linjerne skal der opgraderes meget i den kommende tid, så jeg skal nok holde tråden opdateret.
Men her er lige lidt billdere af anlægget ind til videre:
Først ses det hele lige samlet, og midlertidigt sat op.
Her er min lille Rotel:
Min Gamle Technics
Min Rega Cursa 3:
Min kære gamle pladespiller
Kender desværre ikke de her forstærkere, eftersom jeg kun har lånt dem, men det bliver sjovt at give dem et lyt.
Her er lige et verblik set fra siden, som i kan se er mit hifi næsten kommet helt op i senge, men kæresten synes det er fint, bare jeg ikke kommer til at fylde mere i stuen
Til sidst en gammel sag, hvor den ene kanal er brændt, den er også skrevet ind i projekterne og skal snarest muligt laves, det er en gammel luxman z501:
Vil gerne håre lidt ris og ros.
Har i nogle gode ideer til om jeg skal bruge korte signal kabler mellem cursa og effekt, eller lange kabler mellem signal og forforstærker?
Hvad tror i ville være af gode mærke som jeg evt. skulle give et lyt til, både signal og højttalerkabler? Helt ikke for pebbert