| Forfatter |
|
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Hvis ikke du har jumpere på dit motherboard skal det indstilles i bios'en, under power management>wakeup events, vil jeg mene. Efter du har added:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\usb] "USBBIOSx"=dword:00000000
Skal du ind i devicemanager og indstille "allow this device to wake up..." under alle USB enheder (ikke under USB root Hub) Mange enheder eksempelvis logitech recievere virker IKKE med dette, så disse enheder bliver du nød til disable powermanagement ved...
Mvh Anders
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej... tak fordi i hælper.
Under Power i min bios, har jeg følgende mulighed og indstillinger (som jeg syntes ser rigtige ud):
ACPI Suspend State [S1|23]. Jeg har valgt S3 Wake on LAN from S5 [Stay Off|Power On]. Jeg har valgt Stay Off After Power failure [Stay Off|Last State|Power on]. Jeg har valgt Stay Off Wake On PCI PME [Stay Off|Power ON]. Jeg har valgt Stay Off
Bemærk venligst at mit problem ikke er at vække PC'en når den er i S3.
Mit problem er at når jeg laver en Suspend, når MCE IR Reciveren er tilsluttet, så kommer den fejl, jeg skrev i min tidligere post.
Fejlen siger noget om mit keyboard. Det har jeg prøvet at afinstallere, men selv om jeg fjerner det fra lokalet (det er jo trådløst), så dukker det op i Device Manager. Og i øvrigt har jeg samme problem med MCE remoten, hvis jeg fjerne MCE Keyboarded fra Device Manageren.
Hvis jeg helt frakobler MCE IR Reciveren. Virker S3 fint... både til Sleep og Wake Up. Jeg har et gammelt trådløst Microsoft RF Keyboard med en Sleep knap. Dette er dog ikke USB men PS2.
Personligt tror jeg at jeg skal arbejde med at få driveren opdateret. Det problem jeg oplever er beskrevet i fix'es til eHome IR MCE Rollup 1, men det er som om det ikke tager efekt.
Andre forslag?
Thomas __________________ Panasonci 42" HD Plasma, Denon AVR2105 Surround Sound Receiver, MiniPod højttalere, 2GHz Core Duo, 4GB RAM, 1.5TB HDD, HFX Classic, FloppyDTV (DVB-C) tuner, 100% passivt kølet, Vista Media Center.
|
| Til top |
|
| |
Snurrerundtlyd Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjementum skrev:
| After Power failure [Stay Off|Last State|Power on]. Jeg har valgt Stay Off |
|
|
Her burde du nok vælge Last State. Hvis du har programmeret den til at
optage og du får et strømsvigt, så vil PC'en forblive slukket når der
kommer strøm igen og den vil derfor ikke få optaget det du har
programmeret den til. Vælger du derimod Last State, så vender den
tilbage i den tilstand den var i inden strømmen røg.
Mht. til dit eHome problem:
Har du gennemgået de 4 links jeg postede tidligere?
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Dine bios instillinger ser korrekte ud... Jeg kunne dog godt tænke mig at vide om du bruger legacysupport for USB? Samt hvor mange enheder har du siddende på USB controlleren? Og sidder alle i den port du har enabled til wake from S3? Hvis du har to controllere prøv da kun at have din remote i den ene (ikke andre enheder) og disable s3 wake up på den anden.
I mit tilfælde gjorde den det samme som din, men jeg løste det hele ved at disable wakeup på alt andet (mus, keyboard, x-10 osv) i devicemanager. og samtidig kun at have remoteten siddende på den ene USB hub
Du skal ikke fjerne MCE keyboardkeys fra device manager disse bliver bla til at skrive på din remote med osv, og desuden virker de fint i andres opsætninger.
En bios opdatering samt en driver (herunder Chipset) opdatering kan aldrig skade though
mvh Anders
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snurrerundtlyd skrev:
Mht. til dit eHome problem: Har du gennemgået de 4 links jeg postede tidligere?
|
|
|
Jeg har prøvet det meste, men jeg hæfter mig ved to ting i dine links, som måske kan hjælpe/forkalre hvad jeg oplever:
FromOtherThread skrev:
|
2. When I try s3 Windows gives an error that ehome is blocking power save: ... b) Rumor is if you installed windows with your MB not set to do s3 you are hooped. If you had to change your MB power save settings you may have to do a re-install. MS apparently checks this on install, and puts a different dll in if no ACPI or s3 is found (I've alwasy had s1 or s3 on, has not been an issue)
|
|
|
Jeg mener faktisk at jeg havde S3 slået til da jeg installerede MCE, men jeg er i tvivl. Men er det ikke det at dumppo.exe hjælper på?
FromOtherThread skrev:
4. I know this sounds counter-intuitive, but *disable* the checkboxes related to USB wakeup under the follow Device Manager locations: Human Interface Devices >> Microsoft eHome Remote Consumer Controls Keyboards >> Microsoft eHome Remote Control Keyboard Keys I had initially enabled these checkboxes in pursuit of this problem. Maybe the act of enabling and then disalbing them is different than just leaving them disabled from the get-go!
|
|
|
Detter har jeg ikke prøvet... men jeg vil give det et forsøg.
Thomas __________________ Panasonci 42" HD Plasma, Denon AVR2105 Surround Sound Receiver, MiniPod højttalere, 2GHz Core Duo, 4GB RAM, 1.5TB HDD, HFX Classic, FloppyDTV (DVB-C) tuner, 100% passivt kølet, Vista Media Center.
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen tak for tålmodigheden... også til Snurrendtlyd
Patriarken skrev:
|
Dine bios instillinger ser korrekte ud... Jeg kunne dog godt tænke mig at vide om du bruger legacysupport for USB? Samt hvor mange enheder har du siddende på USB controlleren? Og sidder alle i den port du har enabled til wake from S3? Hvis du har to controllere prøv da kun at have din remote i den ene (ikke andre enheder) og disable s3 wake up på den anden.
|
|
|
Jeg har en usb HDD, og en firewire HDD. Jeg vil prøve at tage dem af, og se om det gør nogen forskel. Men som sagt vil maskinen godt gå i S3 når de er på... bare ikke når remoten er på.
Mht. til om de sidder en S3 enabled port. Så kan jeg som nævt ikke finde noget om S3 og usb. Hverken i manualen til Motherboarded eller i Bios. Jeg antager at alle min USB porte er S3 enabled, men det er nok lige noget jeg skal have bekræftet. Som sagt kan jeg kun få det til at virke over PS2 tastaturet.
Patriarken skrev:
|
I mit tilfælde gjorde den det samme som din, men jeg løste det hele ved at disable wakeup på alt andet (mus, keyboard, x-10 osv) i devicemanager. og samtidig kun at have remoteten siddende på den ene USB hub |
|
|
Det vil jeg også prøve. PS: Jeg har ingen USB hub... kun almindlige usb porte.
Patriarken skrev:
| Du skal ikke fjerne MCE keyboardkeys fra device manager disse bliver bla til at skrive på din remote med osv, og desuden virker de fint i andres opsætninger. |
|
|
De kommer også automatisk på igen når jeg genstareter. Jeg har fjernet dem, fordi det stod der i den der KB fra MS.
Patriarken skrev:
|
En bios opdatering samt en driver (herunder Chipset) opdatering kan aldrig skade though
|
|
|
God ide.
Hvis alt andet glipper, vil jeg prøve at installere MCE igen. Jeg har et Image, med min nuværende setup, så det er fhv. nemt at prøve.
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde mit MB indstillet til S1 da jeg installerede MCE2005 så for mig virkede det fint da jeg brugte dumppo.exe filen...
Vh, Mikkel
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmpf... Nyt problem for mig. Nu sker det engang imellem at computeren faktisk vågner helt når den fra standby starter op med en optagelse... For det meste vågner den jo bare og optager uden at tænde skærmen. Men når den vågner helt går den efterfølgende ikke tilbage i standby. Sker kun engang imellem. Nogen der har det samme?
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjementum skrev:
|
Igen tak for tålmodigheden... også til Snurrendtlyd
Patriarken skrev:
|
|
|
|
Jeg har en usb HDD, og en firewire HDD. Jeg vil prøve at tage dem af, og se om det gør nogen forskel. Men som sagt vil maskinen godt gå i S3 når de er på... bare ikke når remoten er på.
Mht. til om de sidder en S3 enabled port. Så kan jeg som nævt ikke finde noget om S3 og usb. Hverken i manualen til Motherboarded eller i Bios. Jeg antager at alle min USB porte er S3 enabled, men det er nok lige noget jeg skal have bekræftet. Som sagt kan jeg kun få det til at virke over PS2 tastaturet.
[QUOTE=Patriarken]
I mit tilfælde gjorde den det samme som din, men jeg løste det hele ved at disable wakeup på alt andet (mus, keyboard, x-10 osv) i devicemanager. og samtidig kun at have remoteten siddende på den ene USB hub[QUOTE]
Det vil jeg også prøve. PS: Jeg har ingen USB hub... kun almindlige usb porte.
[QUOTE=Patriarken]Du skal ikke fjerne MCE keyboardkeys fra device manager disse bliver bla til at skrive på din remote med osv, og desuden virker de fint i andres opsætninger. [QUOTE]
De kommer også automatisk på igen når jeg genstareter. Jeg har fjernet dem, fordi det stod der i den der KB fra MS.
[QUOTE=Patriarken]
[QUOTE]
God ide.
Hvis alt andet glipper, vil jeg prøve at installere MCE igen. Jeg har et Image, med min nuværende setup, så det er fhv. nemt at prøve.
Thomas
|
|
|
Hejsa
jeg antager heller ikke at du har en hub, men det jeg snakker om er Roothub i device manager(my mistake).... Under disse optræder nogen enheder, eks min x-10 tranciever, men de enheder der optræder herunder skal du ikke stille på. Med mindre nogen af dem er sat op til wake on usb, så skal de slåes fra.
mvh Anders
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... lille update.
Nu har jeg fået det til at gå i standby, også via MCE remoten. Men kan nu ikke vække den igen.
Måden jeg fik den i standby, var at fjerne markeringen checkboksen i "Allow this device to bring the computer out of standby". Boot og slå den til igen.
Men men men... det går godt. Nu kan jeg ikke vække Maskinen igen.
Jeg har prøvet at slå ovennævnte til og fra. Og jeg har være nede under USB Root Hub, og slå følgende felt til og fra "Allow the computer to turn off this device to save power".
Dertil kommer at jeg oplever at SPDIF til min Surrond Sound forstærker ikke virker efter Wake up. Jeg syntes selv jeg er ret god til det her 
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2005 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tjenum. Min erfaring med at slukke pc'en via remoten er også meget dårlige. Jeg lukker altid MCE ned manuelt og vælger standby ude fra stratmenuen i XP.
Dog har jeg lige reinstalleret med den danske MCE2005 og er stødt ind i et lille problem. Det tog jo ingen tid at få den til at slukke alt i standby da jeg har været igennem hele proceduren igennem før. Men nu har jeg fået et nyt problem som jeg tror hænger sammen med login skærmen. Når jeg tænder computeren fra slukket tilstand så logger den direkte ind i XP uden at spørge om password, lige som jeg vil have det. Sætter jeg den i standby går den i standby og slukker for alle blæsere lige som jeg vil have det. Når den så selv vågner op for at optage tænder den skærmen fordi login skærmen med min ene profil vises... Når den så er færdig med at optage går den ikke i standby igen af sig selv.
Jeg tror som sagt det hænger sammen med at den fra standby ikke undgår logon skærmen. Hvad går der galt? Hvordan får jeg den til ikke at bede om user valg når den vågner fra standby?
Vh, Mikkel
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 November 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha Snurre... Jeg er ked af at afvise dig igen , men det du linker til har kun noget at gøre med login når du tænder computeren fra slukket tilstand. Det virker fint hos mig. Jeg har nok heller ikke udtrykt mig helt klart. Men igår aftes fandt jeg det jeg søgte, nemlig at den ikke spørg om user profil ved opvågning fra standby. Det viser sig at være et flueben i control panel/Power options/advanced fanebladet. Her er linket. På danske hedder det ikke power options (jeg husker ikke lige hvad det hed men noget med "strøm...")
http://www.winxpforums.com/ftopic89464.html Kig efter det "alexn.mvpdts at ntlworld" skriver...
Vh, Mikkel
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikkelp skrev:
| Det viser sig at være et flueben i control panel/Power options/advanced fanebladet. Her er linket. På danske hedder det ikke power options (jeg husker ikke lige hvad det hed men noget med "strøm...") |
|
|
Start -> Kontropanel -> Ydelse og Vedligeholdelse -> Strømstyring -> Avanceret "Spørg efter adgangskode, når computeren forlader standby". Eller alternativt: Højreklik på skrivebordet og vælg egenskaber -> Pauseskærm -> Strømstyring -> osv.
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 18 Juni 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tager lige denne tråd op igen. Mit S3 virker helt fint (næsten) den går bare ikke i standby efter en optagelse. Det står intet i "logbogen" om fejl i MCE, hvad ka jeg evt. gøre?
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er dine indstillinger under "strømstyring"?
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænker specifikt på at hvis ikke du kan få den til "automatisk" at gå i standby efter optagelse, så kan du få den til at gå i standby efter, feks., 20 minutters inaktivitet vha. strømstyrings-setup'et. Det giver derved næsten det samme resultat...
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay hvilke egenskaber skal jeg sætte op? Men gør MCE interfacet ikke at der ikke er inaktivitet?
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |