| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
theben skrev:
|
Svend P - du skriver at denne cpu Celeron M 430 1.73 GHz kan bruges på dette motherboard AOpen I945GTm-VHL, hvis man læser forskellige steder skriver de ikke noget om at det kan lade sig gøre, jeg har en Intel Pentium M 750 1.86 GHz / 533 som så vel også vil kunne bruges sammen med motherboard AOpen I945GTm-VHL eller kan det??
Det fremgår ikke ligefrem sort på hvidt
|
|
|
Desværre, jeg ved ikke noget om computere (bare spørg Patriarken ). Det eneste jeg ved er, at min maskine kører med de dele jeg har skrevet.
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Man kan da bare hente manualen til det Aopen kort og læse sig frem til hvilke cpu'er der kan bruges. Somme tider kan umiddelbart ikke supporterede CPU'er bringes til at virke med et bundkort via en Bios opdatering(Hvis bare sokkelen understøtter cpu'en fysisk) Nogle bundkort har desuden forskellige revisioner fx rev 1.0 og rev 2.0 hvilket man ofte ser fordi at flere cpu'er er understøttet i senere revisioner. Svende's computer virker jo fint med Celly'en, og det er i udgangspunktet en god ledetråd. Og Svend så galt er det da ikke
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Igen alle sammen!
Så fik jeg langt om længe bestilt følgende konfiguration:
HFX mini kabinet (Bundle med alt tilbehør)med følgende indmad: MB: Intel iG965 - mATX -VIIV CPU: Intel Conroe E6400 2,13 GHz Ram: 2 GB Kingston OS: XP Mediacenter (samt opgrade til vista home prem..) GFX: MSI GF7600 GT Diamond Max Plus TVTUNER: Haupauge MCE500 Fjernbetjening + Remote (MS MCE) Skærm: Samsung LE32M71B Lyd: Samsung HT-P1200R
Så nu glæder jeg mig bare til at delene kan leveres :-D
Er der nogen som har forslag til om jeg skal bruge et Dyrt HDMI kabel eller bruge et alm RC skærmkabel for at kunne køre 1:1 PM ?
Eller har det ikke den store relevans?
Mvh
Ronni
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med valget. Det ser meget lovende ud. Hvad kom i til at slippe for kabinettet? Og hvad blev den samlede pris?
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej AkilleuZ!
Den samlede pris for PC ex moms blev omkring 15 af de store, Skærm + Sorround ramte markedsprisen med lidt rabat, Så alt i alt lander vi vel på små 30 af de store 
Det er en ret høj pris, men omvendt så er det også lækkert at have ordentligt hardware som også kan være med om nogle år, om ikke andet så let kan opdateret til nye kompnenter
Systemet burde også kunne køre vista når det engang blive relevant, og alle de MCE'er det bliver solgt nu indeholder gratis upgrade til Vista, så det er ikke så ringe :-D
//Ronni
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 03:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige komme med mine erfaringer.
Jeg har selv haft 2 stk Intel kort, og du skal være opmærksom på at få revision 0304 eller højere, ellers understøtter det ikke Conroe. Dem du køber nu bør være den revision, men hvis du selv skal samle så be om nyere revision da du ellers ikke får det til at virke.. Det står på kassen hvad revision, så bør være til at se.
Derudover, er det et meget stabilt kort, og et af de bedste jeg selv har haft.
\René __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
QX9650 i alm + QX6700 i MCE
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej René og tak for hjælpen! Det er producenten som skal levere mediecentret samlet, så derfor skal jeg heldigvis ikke selv til at samle skidtet, men jeg vil da lige sikre mig at han er klar over det, så vi ikke står med håret i postkassen til januaur :D
Tak for input!
mvh Ronni
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Ronnih, ups, jeg havde sku ikke lige læst du havde skiftet kort. My bad. Den erfaring jeg havde på kortet var på Intels "bad axe" XBX975, og altså ikke det du har bestilt nu. Sorry
Held og lykke med det hele, ser jo lovende ud.
\René __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
QX9650 i alm + QX6700 i MCE
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |