Emne: Ufatteligt ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
rattanhuset skrev:
Batman skrev:
Det er mig efterhånden ufatteligt at så mange eksotiske og mindre eksotiske hifi-mærker kan overleve når man betænker at Hr. og Fru Danmark helst kun vil investere i et minianlæg med små paphøjtalere til indbygnin i væggen. Medmindre at de har råd til B&O. Selv hifi entusiaster skal nærmest have deres high-end foræret.   |
|
|
Det tror da fanden. Man skal da være godt dum eller have for mange penge, hvis man vil give 100K for en forstærker (eksempelvis) i stedet for en til 30-40K som spiller lige så godt i de flestes ører. Så nej, det forstår jeg da godt 
Så du mener at de fleste hifiproducenter af eksotisk udstyr lever af idioterne?
|
|
|
|
|
|
Inden du poster endnu et værdiløst indlæg, så overvej lige at få styr på din citatteknik.
Hvad er dit formål med den tråd du startede?
N.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Batman skrev:
rattanhuset skrev:
Batman skrev:
Det er mig efterhånden ufatteligt at så mange eksotiske og mindre eksotiske hifi-mærker kan overleve når man betænker at Hr. og Fru Danmark helst kun vil investere i et minianlæg med små paphøjtalere til indbygnin i væggen. Medmindre at de har råd til B&O. Selv hifi entusiaster skal nærmest have deres high-end foræret.   |
|
|
Det tror da fanden. Man skal da være godt dum eller have for mange penge, hvis man vil give 100K for en forstærker (eksempelvis) i stedet for en til 30-40K som spiller lige så godt i de flestes ører. Så nej, det forstår jeg da godt 
Så du mener at de fleste hifiproducenter af eksotisk udstyr lever af idioterne?
|
|
|
|
|
|
Inden du poster endnu et værdiløst indlæg, så overvej lige at få styr på din citatteknik.
Hvad er dit formål med den tråd du startede?
N.
|
|
|
Nu var det jo ikke ligefrem mig der startede tråden 
Men når det så er sagt så havde jeg i min vildeste fantasi ikke forestillet mig at der var folk som ville tage det SÅ tungt som det åbenbart er blevet gjort for visse personers vedkommende. Jeg har flere gange i tråden forsøgt at fortælle mere detaljeret hvad det var jeg mente i starten, men der er åbenbart folk som kun vil tage få ting ud af en kontext selvom man prøver at forklarer sig, men det har jeg kun én ting at sige til.... Fred være med dem, gider ikke spolerer mit ellers gode humør på gnavne mennesker, det er livet for kort til for mit vedkommende.
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om citater:
rattanhuset skrev:
Nu var det jo ikke ligefrem mig der startede tråden  |
|
|
Nej, men når en bruger ikke kan finde ud af citatfunktionen, kommer men jo let til at tillægge de forkerte folk de forkerte synspunkter, og det tager faktisk lidt tid at finde opdage, at "synderen" er batman, som startede tråden.   __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes også dette er en meget interresant tråd, men folk er dog generelt enige om at det er okay at folk har anlæg til til store summer. Jeg læser det også som, at folk synes det er fint at man kun bruger 10.000kr og så er det, det. Når jeg læser den tråd så kommer jeg til at tænke på. Hvad kan det være at der egentlig er mindre respons på de folk der herinde har et billigt anlæg. - Er det fordi at de ikke er så interressante, og "I" har været der.
- Søger i generelt nyere ideer, og ser hvad andre på samme niveau har af tanker og visoner?
Intet negativt ment med ovenstående, kom bare til at tænke over det  Jeg synes personligt det er spændene at kigge på alle jeres high-end anlæg og læse om dem. Jeg bruger meget dette forum til at læse om jeres tanker og visioner, i sær dem der har noget at fortælle. Jeg har lært meget af det. Jeg mener personligt ikke man er "dum" fordi man køber en forstærker til 200.000kr. selvom man måske kunne finde en bedre til 100.000. jeg synes dog der er synd, jeg ville selv have gjort det. Men hvorfor skal brugeren der har penge og ikke tiden går og lytte hvis han/hun bare vil have noget der designmæssigt er super, og vil have vellyd? __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
janwa skrev:
Der er helt sikker at der er nogle farbrikanter af dyr HIGH-END. Der griner hele vejen til banken.
Se bare hvad B&O tager for sine ting, ja B&O må havde en glad bank.
|
|
|
Tjaaee... så meget tjener B&O såmænd ikke på produkterne. Faktisk er produktionsprisen på B&O udstyr ganske høj, og jeg tvivler på ret mange udenlandske producenter har lavere avancer en B&O. Der hvor folk misforstår B&O priserne er, at lyden ikke matcher andet udstyr til samme pris. Derfor tror man at B&O tjener kassen, fordi det sikkert er billig elektronik de sælger til høj pris. Glem det!!!
B&O's kvalitet overstiger samtlige mærker i samme prisklasse med flere længder, og står heller ikke tilbage for HiFi verdnens dyreste produkter. B&O satser bare på andre parametre end de så mange andre. De henvender sig ikke til folk der ønsker ULTRA High End, hvis største fornøjelse er at sidde og lytte efter fejl i indspilningerne imens de piller sig i navlen.
B&O henvender sig til folk der ønsker:
- Sublim design kombineret med verdensklasse forarbejdning (Ikke tilfældigt at flere store bilproducenter i luksusklassen får bearbejdet alu af B&O i struer!!).
- Behagelig lydgengivelse, der er ikke kræver den store fordybelse.
- Verdens ubetinget bedste betjeningskomfort. Beo4 er verdens bedste remote! Færdig!!! Betjeningen er så logisk, at de færreste har behov for en manual.
- Problemfri integration mellem Audio/Video. En remote til lyd/billed/lysdæmper/dørkamera/netmusik osv...!!
- Gennemprøvede konstruktioner der holder! B&O har MASSER af patenter på særlige tests, der sikrer høj kvalitet. Hvor mange af Jeres High End maskiner tror i eks klarer kold/varm testen hos B&O... Jeg siger under 1%! Og hvad med røg-testen, der udætter elektronikken for noget i stil med 60 smøger pr dag i 25 år, kogt ned på ca 14 dages test... Hvor mange klarer den??? Ikke mange.
Som elektronik-kyndig er man ikke i tvivl om kvaliteten, når man sidder med et B&O print. Det er skruet rigtigt sammen!!
- Verdens nok bedste service organisation. Husk at B&O garanterer at der kan skaffes reservedele i mindst 12 år efter sidste udgave af et produkt er solgt. Havde man købt et MX tv i starten af 80'erne, kanman altså stadig få det erpareret om 10 år!!
Alt dette er ikke gratis at udvikle, og det er årsagen til at B&O udstyr generelt er lidt dyrt.
|
|
|
Hæ, ja sådan overordnet set er jeg ikke uenig i at B&O er lækkert - designmæssigt og betjeningsvenligt og helt klart henvender de sig til en anden målgruppe end Hifi-freks, men helt ærligt ...i 80erne og jeg ved ikke hvor længe ? var det 100% Philips- indmad i alt B&O, TV, Video osv. man kunne flytte "indmaden" fra de tilsvarende Philips produkter direkte over i B&Os (og omvendt) uden så meget som at ændre en skrue !......
Så alt det med specielle patenter og B&O-print holder altså ikke en meter 
Bond 
__________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
|
Om citater:
rattanhuset skrev:
Nu var det jo ikke ligefrem mig der startede tråden  |
|
|
Nej, men når en bruger ikke kan finde ud af citatfunktionen, kommer men jo let til at tillægge de forkerte folk de forkerte synspunkter, og det tager faktisk lidt tid at opdage, at "synderen" er batman, som startede tråden.  
|
|
|
vel ikke med mindre man ikke starter fra starten af 
Du har ret i at det kan blive noget kludder, men jeg kan ikke lige gennemskue hvor det er fejlen er sket. Men skidt nu med det. 
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bestemt ikke for at kværulere over det, men mange folk læser IKKE en tråd fra ende til anden, men måske de sidste 1-2 sider, og det kan derfor blive svært at finde ud af det, når der går koks i citaterne. Men pyt - tilbage til emnet!!  
Jeg synes bestemt ikke det er hul i hovedet at investere 100Kkr (eller mere) i et godt anlæg, men man skal også være sikker på at man har et godt lytterum, for at den investering kan betale sig (efter min mening). Jeg vil da gerne have det bedste anlæg, jeg har råd til, men jeg har altså bare en alm. stue på ca. 20 kvm, som ikke er specialindrettet, og derfor vil en investering af den størreslseorden ikke have noget formål for mig, selvom jeg måske nok ville have råd til det. Men så bliver der ingen ferierejser de næste 3-4 år. (Og jeg vil gerne på ferie ca. 3 gange om året).
Jeg har selv en formodning om, at jeg godt kunne få noget ud af, at købe en special CD-afspiller (eksempelvis DENON DCD-2000AE) og (især) et par nye højttalere (eksempelvis B&W704/705 eller DLS55), men alt derudover vil være rent spild af penge. men så nærmer vi os jo også 50Kkr i samlet værdi. __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Nu var det jo ikke ligefrem mig der startede tråden 
Men når det så er sagt så havde jeg i min vildeste fantasi ikke forestillet mig at der var folk som ville tage det SÅ tungt som det åbenbart er blevet gjort for visse personers vedkommende. Jeg har flere gange i tråden forsøgt at fortælle mere detaljeret hvad det var jeg mente i starten, men der er åbenbart folk som kun vil tage få ting ud af en kontext selvom man prøver at forklarer sig, men det har jeg kun én ting at sige til.... Fred være med dem, gider ikke spolerer mit ellers gode humør på gnavne mennesker, det er livet for kort til for mit vedkommende.
[/QUOTE]
Du må regne med at når du giver folk en chance for at få noget at gå op i, jamen så gør de det som regelt også. De falder som regelt også til ro igen ret hurtigt fordi de ikke vil være sure, onde, eller på andre måder ubehagelige igennem længere tid, men hvis de har noget galle de skal af med, jamen så kommer de også af med det. Sådan er vores samfund, og det skal man bare lærer at tackle, et godt humør (som du selv nævner) er et godt skjold med gallen som ofte kommer fra højre og venstre, især når man mindst venter det
Fortsat god aften. 
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hele kan vel opsummeres i, at folks prioriteringer og økonomi er forskellige - og længere er den vel ikke.
__________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var altså mig der startede tråden - og jeg skal beklage at jeg vist ikke helt har styr på citatfunktionen.
Jeg tog udgangspunkt i en oprigtig, men måske ikke særlig gennnemtænkt undren over at der (gudskelov) er plads til så mange hifi-producenter. Det er skønt at det forholder sig sådan. Jeg tror min undren fik næring da jeg kiggede på alle billederne fra hifi-messen i KT. Samme formiddag havde jeg nemlig været inde hos min lokale radioforhandler. Her fik jeg endnu engang konstateret en sørgelig udvikling: For 5 år siden var der masser af interessant hifi i forretningen. Noget så eksotisk som seperate forstærkersæt! Nu er det hele gået op i mobiltelefoner, fladskærme og mp3-spillere og stabler af den samme skod-dvdafspiller. Jeg var egentlig kommet for at snakke nye højtalere. (han havde slet ikke noget i forretningen der fortjener betegnelsen højtaler) Om han ville tage de gamle i bytte ved køb af nye. Da han hørte størrelsen på højtalerene bakkede han ud. "Jeg kan ikke sælge dem - konerne vil ikke ha' dem i huset." Og der er ellers tale om højtalere der iflg High Fidelity har meget høj waf.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Så alt det med specielle patenter og B&O-print holder altså ikke en meter"
Jo, det gør. Hurtig har ret. De HAR fået godkendt flere specielle patenter. Og et Philips billedrør gør ikke produktet til et Philips fjernsyn, ligesom et træben heller ikke gør en mand til en stol.
Det er i øvrigt komisk, hvordan man kan "vedtage", hvad der er værd at bruge penge på. Køber man en Passat, skal man give 10000kr for metallak. Hvis jeg stiller mig op på arbejdet og siger, at jeg hellere ville købe en pladespiller for de penge og så køre i en hvid bil, ville folk anse mig for idiot.
"Konerne vil ikke ha´ dem i huset" Det er sgu da fordi de er gift med nogen gigantiske tøffelhelte, at de får deres vilje
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
|
Ja, det var altså mig der startede tråden - og jeg skal beklage at jeg vist ikke helt har styr på citatfunktionen.
Jeg tog udgangspunkt i en oprigtig, men måske ikke særlig gennnemtænkt undren over at der (gudskelov) er plads til så mange hifi-producenter. Det er skønt at det forholder sig sådan. Jeg tror min undren fik næring da jeg kiggede på alle billederne fra hifi-messen i KT. Samme formiddag havde jeg nemlig været inde hos min lokale radioforhandler. Her fik jeg endnu engang konstateret en sørgelig udvikling: For 5 år siden var der masser af interessant hifi i forretningen. Noget så eksotisk som seperate forstærkersæt! Nu er det hele gået op i mobiltelefoner, fladskærme og mp3-spillere og stabler af den samme skod-dvdafspiller. Jeg var egentlig kommet for at snakke nye højtalere. (han havde slet ikke noget i forretningen der fortjener betegnelsen højtaler) Om han ville tage de gamle i bytte ved køb af nye. Da han hørte størrelsen på højtalerene bakkede han ud. "Jeg kan ikke sælge dem - konerne vil ikke ha' dem i huset." Og der er ellers tale om højtalere der iflg High Fidelity har meget høj waf.
|
|
|
Markedet har groft sagt delt sig mere op end tidligere. Almindeligt godt gennemsnits-hifi og opad har måske nok trangere kår end tidligere hos den "almindelige radio-handler", men det betyder ikke at det ikke sælges - det betyder at det i stigende grad sælges af et færre antal mennesker. Derfor går det såvidt jeg ved ganske udmærket for special-forretningerne (som jeg ikke vil kalde fætter Åge nede på hjørnet der sælger alt mellem himmel og jord, bare det kan sættes i en stikkontakt). Det går også godt for supermarkederne og deres pap-skrammel. Men den almindelige radiohandler ind imellem, han dør på stribe. Det går ikke godt for _hele_ branchen, men det går godt for den del af branchen der formår at slå igennem med et tydeligt koncept, og som formår at trænge igennem til kunderne. Går det godt eller skidt for hifi i dagens danmark? Tja, det afhænger af hvem man spørger. For "Hr og Fru Danmark" bliver hifi nok i større og større grad et ukendt fænomen, til gengæld har entusiasterne mere og federe grej at boltre sig i end nogensinde før.
Så er der nogle mavesure stoddere imellem der vil beklage sig over hvorfor en god forstærker skal koste 50.000,- i dag, når den kostede 12.000,- for 10 år siden. Til dét kan jeg jo kun svare at det altså ikke er den samme forstærker, det er bare opfattelsen af hvornår en forstærker er tilpas "savle-værdig" der har ændret sig, efterhånden som folks mulighed for at bevæge sig opad i klasserne er blevet større. Jeg vil stadig påstå at den almindeligt gode mellemklasse-forstærker er bedre end nogensinde, "problemet" er at blandt entusiaster er der efterhånden ikke ret mange der løfter et øjenbryn over en 15.000,-s forstærker, det er jo bare et almindeligt godt apparat, ik?
Som sagt: Om Hr og Fru Danmark køber hifi for 2, 4 eller 6.000,-, det ændrer ikke rigtigt på hvad entusiasten køber. Dagens entusiaster skal så bare være glade for at de har fået flere penge på lommen til at købe grej for, for det giver en positiv spiral: Større salg i butikkerne giver mere interessant grej at kigge på for forbrugerne, som så igen må til lommerne - osv. Everybody wins - bortset fra dem der mener at éns eget anlæg er blevet ringere, fordi naboen har købt nyt... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bliver det interessant...
Otto, TC skrev:
| Jeg vil stadig påstå at den almindeligt gode mellemklasse-forstærker er bedre end nogensinde, "problemet" er at blandt entusiaster er der efterhånden ikke ret mange der løfter et øjenbryn over en 15.000,-s forstærker, det er jo bare et almindeligt godt apparat, ik? |
|
|
Men er det ikke rigtigt, at hvis man skal have noget der er MEGET bedre, altså ikke kun marginalt bedre, så bliver det (sandsynligvis) MEGET dyrt? __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
|
Otto, TC skrev:
| Jeg vil stadig påstå at den almindeligt gode mellemklasse-forstærker er bedre end nogensinde, "problemet" er at blandt entusiaster er der efterhånden ikke ret mange der løfter et øjenbryn over en 15.000,-s forstærker, det er jo bare et almindeligt godt apparat, ik? |
|
|
Men er det ikke rigtigt, at hvis man skal have noget der er MEGET bedre, altså ikke kun marginalt bedre, så bliver det (sandsynligvis) MEGET dyrt? |
|
|
Problemet er, at det ikke kan blive MEGET bedre, da musikken/lyden i dagens "midend + Highend", er så relativ høj, at der kun er tale om maginaler - og husk: lyden kan umuligt blive bedre end lyden fra "mediet" (CD/LP) som nødvendigvis må være 100%...
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Gryff skrev:
|
Otto, TC skrev:
|
|
Men er det ikke rigtigt, at hvis man skal have noget der er MEGET bedre, altså ikke kun marginalt bedre, så bliver det (sandsynligvis) MEGET dyrt?
|
|
|
Problemet er, at det ikke kan blive MEGET bedre, da musikken/lyden i dagens "midend + Highend", er så relativ høj, at der kun er tale om maginaler - og husk: lyden kan umuligt blive bedre end lyden fra "mediet" (CD/LP) som nødvendigvis må være 100%... |
|
|
Sidste linie kunne jeg ikke have skrevet bedre selv 
Derfor må det vel også være at stræbe efter grej der "siger så lidt som muligt" *S*
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK - det vil altså sige, at fra den prisklasse og op, er det kun folk, der virkelig går op i de ekstremt fine detaljer (samt "blærerøve"), der har gavn af at smide flere kroner efter eksempelvis en forstærker?
Så forstår jeg udmærket rattanhusets synspunkt:
rattanhuset skrev:
| Man skal da være godt dum eller have for mange penge, hvis man vil give 100K for en forstærker (eksempelvis) i stedet for en til 30-40K som spiller lige så godt i de flestes ører |
|
|
... og er samtidig en smule (meget) lettet over, at jeg ikke behøver ofre så mange kr på nye højttalere (og evt. en dedikeret CD-spiller), når/hvis opgradering bliver aktuelt.
Og I er helt sikre på at det ikke kan blive MEGET bedre med SACD, DVD-audio, osv.?
Nu er det selvfølgeligt svært (umuligt?) at gøre op på den måde, men i den prisklasse vi nu snakker om: Er det 1%, 2%, 5%, det kan blive bedre? __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
|
OK - det vil altså sige, at fra den prisklasse og op, er det kun folk, der virkelig går op i de ekstremt fine detaljer (samt "blærerøve"), der har gavn af at smide flere kroner efter eksempelvis en forstærker?
Så forstår jeg udmærket rattanhusets synspunkt:
rattanhuset skrev:
| Man skal da være godt dum eller have for mange penge, hvis man vil give 100K for en forstærker (eksempelvis) i stedet for en til 30-40K som spiller lige så godt i de flestes ører |
|
|
... og er samtidig en smule (meget) lettet over, at jeg ikke behøver ofre så mange kr på nye højttalere (og evt. en dedikeret CD-spiller), når/hvis opgradering bliver aktuelt.
Og I er helt sikre på at det ikke kan blive MEGET bedre med SACD, DVD-audio, osv.?
|
|
|
For lige at gøre én ting klart nu, så der ikke kommer flere misforståelser. Jeg udtaler mig nu om hvad JEG mener, og ikke om hvad der evt kunne være rigtig for andre... er det forstået?! 
Inden jeg fik min nuværende forstærker hørte jeg andre, nogle langt dyrer end den som jeg valgte og hvorfor valgte jeg så som jeg gjorde?
Det gjorde jeg fordi at JEG ikke kunne høre den store forskel på noget til 30K og så noget som var langt dyrer, og derfor ville det være tåbeligt for MIG at ofre mere end jeg valgte at gøre. Forskellene var for mig mellem de to prisklasser så lidt forskellige at jeg synes det ikke var måske yderligere 50K værd. Derfor mener jeg, at der for MIG er så lidt forskel at det kunne være ligemeget og at jeg ville føle tage ved røven hvis jeg havde valgt noget meget dyrer, når jeg nu alligevel ikke kunne konstaterere en større musikalsk forskel end det var tilfældet. Jeg har lidt en holdning til, at musik for mit vedkommende, så lyde så tilnærmelsesvis tæt på hvordan jeg forestiller mig indspillingen er ment af kunstneren. Og som en har skrevet ovenfor, så kan man ikke "tune" et matriale som er kommet ud på en disk eller lign. Man kan aller højest søge at få "sin" lyd så tæt på som muligt... Hvilket i øvrigt må være det som de fleste bestræber sig på.
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
For lige at gøre én ting klart nu, så der ikke kommer flere misforståelser. Jeg udtaler mig nu om hvad JEG mener, og ikke om hvad der evt kunne være rigtig for andre... er det forstået?!  |
|
|
Ja, selvfølgelig - jeg tror da i grunden, at vi er meget enige. ... og det er da også længe siden, at nogen var sure på hinanden, ikke?
rattanhuset skrev:
| Jeg har lidt en holdning til, at musik for mit vedkommende, så lyde så tilnærmelsesvis tæt på hvordan jeg forestiller mig indspillingen er ment af kunstneren. Og som en har skrevet ovenfor, så kan man ikke "tune" et matriale som er kommet ud på en disk eller lign. Man kan aller højest søge at få "sin" lyd så tæt på som muligt... |
|
|
Helt bestemt - måske især, når det drejer sig om eksempelvis klassisk musik.
__________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
rattanhuset skrev:
For lige at gøre én ting klart nu, så der ikke kommer flere misforståelser. Jeg udtaler mig nu om hvad JEG mener, og ikke om hvad der evt kunne være rigtig for andre... er det forstået?!  |
|
|
Ja, selvfølgelig - jeg tror da i grunden, at vi er meget enige. ...og det er da også længe siden, at nogen var sure på hinanden, ikke?
|
|
|
Bestem, men man lærer jo hurtigt herinde, at ikke alle er "skruet sammen" som én selv, så derfor ville jeg lige være sikker 
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bond skrev:
| Hæ, ja sådan overordnet set er jeg ikke uenig i at B&O er lækkert - designmæssigt og betjeningsvenligt og helt klart henvender de sig til en anden målgruppe end Hifi-freks, men helt ærligt ...i 80erne og jeg ved ikke hvor længe ? var det 100% Philips- indmad i alt B&O, TV, Video osv. man kunne flytte "indmaden" fra de tilsvarende Philips produkter direkte over i B&Os (og omvendt) uden så meget som at ændre en skrue !......
Så alt det med specielle patenter og B&O-print holder altså ikke en meter 
Bond  |
|
|
Det er en sandhed med modifikationer. Det er korrekt, at der i en årrække var en del produkter, der var baseret på Philips konstruktioner. Det skyldes bl.a. de to facts, at B&O var i økonomiske vanskeligheder, og ikke havde midler til at udvikle produkterne fra bunden. Og så var B&O i samme periode delvist ejet af Philips, hvorfor det var nærliggende at benytte Philips komponenter. Og det er vel egentlig slet ikke så skidt. Og du kan være sikker på, at man ikke bare valgte tilfældige produkter fra Philips. De er uden tvivl blevet udsat for en hel del, før man har godkendt dem.
I dag er sagen til gengæld ret anderledes. Man udvikler stort set ALT selv. Og man skal jo ikke dømme B&O for noget de gjrode for 20 år siden, under en økonomisk krise... Hvis ikke jeg tager fejl, var der andre firmaer der i 80'erne lavede væsentlig større katastrofer. Endda uden at være i vanskeligheder, men bare fordi en eller anden udviklingschef fik en "hjerneblødning"! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|