Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 20:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: El-bas til anlæg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 November 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Ahania skrev:
Nå.... jamen så må jeg bøje mig for de bedre videnende. Adamfelix ved 100% hvad han snakker om, og jeg kun 90%
Så sæt du bare bassen til anlæget og jam amok til noget Hendrix. (ham kan du jo godt lide)

Tror dine Heil bånd diskanter glæder sig allerede.
Hvis de brænder af, er det fordi du ikke har fokuseret på at spille med så små og følsomme bevægelser som muligt.

Ville da nødig smadre Heil-Diskanten... Så køber jeg mig bare en sølle øveforstærker

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 November 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

du river dine hifi højtalere i stykker!

du kan købe en eller anden channel strip med kompressor og DI input (du kan ikke tilslutte en bas direkte til anlægget anyway, du skal ha' et høj impedant input + gain)

feks den her:

http://www.aage.dk/default.asp?page=/Shoppingsystem/vare.asp ?varenr=29414

Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 November 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Ja ja.. jeg burde have vidst at der stadig var nogle ignoranter herinde som hellere vil komme med deres formodninger i stedet for at komme med brugbare erfaringer...

Held og lykke med din øveforstærker.

Sismofyt, det kan godt være at man ikke får den fedeste lyd hvis man følger mit råd, men man får en brugbar øvelyd, og self. skal man passe på sit anlæg. -bare min erfaring!

(lidt OT) Til alle jer som er igang med at lære et instrument som alligevel bliver forstærket op, øv jer på at spille så blødt som muligt. -det er meget sværere end at spille hårdt og i forbedre på den måde jeres motorik og i lærer at slappe af når i spiller.. effektivitet og overskud må være resultatet som så kan skabe kunst.

mvh.

Adamfelix

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 November 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Det var da utroligt som du kan komme med konklusioner hele tiden. Nu er du jo ikke den eneste basist der findes i denne verden. Jeg har selv spillet bas i 19 år, så jeg burde da vide lidt om det. Og at du anbefaler en 17 årige gut der vil begynde at spille bas, at han bare skal bruge sit hi-fi anlæg til det, syntes jeg er en meget dårlig ide. Før det over hovedet vil kunne lade sig gøre, skal han ud og bruge penge på div. outboard, og så er der stadig stor risiko for, at han kan brænde sine højttalere af. Hvem siger iøvrigt at han vil sidde og spille følsomme skalaer og andre små finesser? Hvad nu hvis han hellere vil lege Lemmy fra Motörhead?

Det kan godt være, at du ikke har haft mulighed for at øve på noget rigtig gear, men derfor behøver du jo ikke at anbefale andre at gøre det samme.

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 November 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Ahania skrev:

Det var da utroligt som du kan komme med konklusioner hele tiden. Nu er du jo ikke den eneste basist der findes i denne verden. Jeg har selv spillet bas i 19 år, så jeg burde da vide lidt om det. Og at du anbefaler en 17 årige gut der vil begynde at spille bas, at han bare skal bruge sit hi-fi anlæg til det, syntes jeg er en meget dårlig ide. Før det over hovedet vil kunne lade sig gøre, skal han ud og bruge penge på div. outboard, og så er der stadig stor risiko for, at han kan brænde sine højttalere af. Hvem siger iøvrigt at han vil sidde og spille følsomme skalaer og andre små finesser? Hvad nu hvis han hellere vil lege Lemmy fra Motörhead?

Det kan godt være, at du ikke har haft mulighed for at øve på noget rigtig gear, men derfor behøver du jo ikke at anbefale andre at gøre det samme.

Du behøver ikke gøre dig forestillinger om hvad jeg har prøvet og ikke prøvet, det skal jeg nok tage mig af.

Det er godt du har spillet bas i 19 år.. undrer mig dog at du aldrig har prøvet at spille bas over hifi højtalere... jeg har da mange gange spillet over monitors i studiet.. og monitors er jo principelt opbygget på samme måde som hifi-ht'er.

det sidste jeg skrev i forrige indlæg var bare et godt råd, jeg nævnte dog intet om "følsomme skalaer", dét er bare noget du prøver at pådutte mig for at få mit velmenende indlæg til at fremstå latterligt. -hvilket du mere eller mindre har gjort med diverse adjektiver i kommentarene på hvert eneste af mine indlæg.

-Utrolig barnligt af en som har spillet bas i 19 år, man må tro du er lidt ældre....

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes