| Forfatter |
|
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
philipph Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er min nuværende liste. Synes prisen er blevet ret høj taget i betragtning at det ikke kan noget specielt ud over det sædvanelige... det er lydløst, men det det skal sådan et jo være.
Jeg er ikke engang sikker på at alle komponenter kan benyttes til dette (fx FloppyDTV)
Har jeg forstået det korrekt at FloppyDTV er en slags indbygget "selectorboks" tuner, som kan dekode digitalt kabeltv. Hvis dette er korrekt forstået, vil det så også kunne modtage HDTV kanaler i stedet for at anskaffe en Selector HD i fremtiden? Så man kunne evt. se det som en investering?
MCubed HFX Mini heatsink case 2.599 kr. ASUS EN8500GT SILENT/HTD 710 kr. Kingston ValueRAM 2 x 1 GB 478 kr. MCubed HDD mini - silent box 296 kr. MCubed DVD mini 1.049 kr. MCubed iMON VFD and IR 723 kr. Core 2 Duo T7200 2 GHz 2.039 kr. Hitachi CinemaStar 7K500 500 GB 1.037 kr. Digital Everywhere FloppyDTV C/CI with Viaccess CAM 1.895 kr. SilverStone ST30NF (Sølv) 845 kr. MCubed Borg HPC Heatpipe Processor cooler mini 611 kr. MCubed Riser card PCI bottom 255 kr. MCubed Riser card PCI top 289 kr. MCubed 227 kr. Gigabyte GA-8I945GMMFY-RH 1.027 kr. I alt uden fragt: 14.080 kr.
Tror jeg er meget i tvivl om at jeg skal gå så meget op i lydløshed og køling og om det er det værd. Du kan få ovenstående med et OK ATX mediecenter kabinet og ATX system til lidt over 6000 kr. og der har du flere udvidelsesmuligheder og budget til flere ting, hvis det var nødvendigt.
Nogen der kan give mig deres egen personlige erfaringer med HTPC's og om hvad de selv mener er nødvendigt for at få et fornuft mediecenter ud af det.
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om det er et fornuft mediecenter eller ej? Det er ingen, der kan svare på det, men kun dig. Hvis du prioterer lydløshed og et kvalitets/stilren design højt, så kan du med god grund købe dig det.
Jeg kan dog fortælle, at jeg selv skal have et HFX Mini mediecenter sidst på året. Jeg synes, at det er et vildt lækker kabinet og så passer det til Thule's design, som jeg selv har 
Hvis det er et mediecenter, som du skal have tændt konstant, selv når du ikke bruger det, så er HFX Mini klart at foretrække, da det ikke giver en lyd fra sig, især når flash harddiske er rundt om hjørnet. Men hvis den kun skal tændes, som du alligevel ikke kan høre, når der skal høres musik eller ses film, så kan du samle en meget lydsvag og fornuftig mediecenter og spare de penge istedet. __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
| Til top |
|
| |
philipph Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har fuldstændig ret Angel.
Jeg tror også bare jeg var lidt i tvivl, da det MB jeg havde fundet ikke havde de fornødne funktioner.
Nu har jeg tilgengæld fundet et AMD MB som kan det, som jeg vil. Man kan nemlig benytte sig af CD afspilleren uden at tænde computeren og denne funktion er jeg hel vild med, så nu har jeg skiftet Intel ud med AMD (for første gang i mit liv) og skal prøve det.
Kabinet: MCubed HFX Mini heatsink case 2.599 kr. Motherboard: Asus M2N-VM DH - VGA - Geforce 6100 - AM2 606 kr. Processor: AMD Athlon 64 X2 - 4000+ 2.1GHz BOX - AM2 EE 684 kr. Ram: 2 x Elixir 1GB DDR2 RAM PC6400 800MHz 895 kr. DVD-RAM: MCubed DVD mini 1.049 kr. Harddisk: Hitachi CinemaStar 7K500 500 GB 1.045 kr. Tuner: Digital Everywhere FloppyDTV C/CI with Viaccess CAM 1.895 kr. PSU: SilverStone ST30NF (Sølv) 845 kr.
Kabinet tilbehør: MCubed HDD mini - silent box 296 kr. MCubed iMON VFD and IR 723 kr. MCubed Borg HPC Heatpipe Processor cooler mini 611 kr. MCubed Riser card PCI bottom 255 kr.
Nogen der har nogle invendinger?
Philip
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke fortælle lidt mere om den funktion som dit MB har med cd afspilning? Lyder nemlig interresant  __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
philipph Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke lige kunne finde en officiel beskrivelse af funktionen, men min ven, som har hjulpet mig med at sætte mit AMD system sammen har et andet M2N bundkort og fungerer det således, at man kan trykke CD/DVD-drevet ud og sætte en CD ind. Selvom HTPC'en er slukket.
Herefter begynder den at afspille CD'en.
Der er også en anden funktion "MP3-in" som gør at du kan tilslutte en USB-mp3 afspiller eller andet via din computer og afspille musik fra dem, stadig hvor HTPC'en er slukket, men lyden kommer ud fra dit lydkort af.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan styres det?
Altså valg af nummer, pause osv.
|
| Til top |
|
| |
philipph Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der ikke er på frontpanel nogle knapper, der er tilsluttet CD/DVD-drev/MB som i mit tilfælde med Hfx Mini, så følger der en remote control med til MB der kan tænde/slukke HTPC og skifte afspilningsnummer, volume etc.
zuluDK du har hjulpet mig tidligere, synes du mit setup ser OK ud og kan det alt sammen være i Hfx Mini'en?
|
| Til top |
|
| |
philipph Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bliver nød til at spørge om den PSU kan bruges med Hfx Mini - har ikke fået nogen bekræftelse på det...
Må nok ringe til MM-vision i morgen for at få det at vide. :)
|
| Til top |
|
| |