| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Synology DS 106e NAS server til at stå. Den har et effektforburg på ca 18Watt når den kører, men i idle (hibernation mode) bruger den kun 8,6 watt. Den har al den funktionalitet du ønsker i et samlet produkt. Der er Linux installeret men med Synologys egen administrationssoftware som har begejstret mangen en anmelder.
Jeg har været yderst tilfreds med denne løsning. Jeg bruger den til mediaserver (netværkslager for min HTPC), Ftp server, Webserver (et website, kan udvides til flere...) og som online backupplads for vores svendeprøveprojekt
Der er et yderst brugbart webinterface samt den kan bruges til Itunes server samt downloadstation hvis man ikke gider at have sin computer kørende når/hvis man downloader fra nettet.
Ang. hastighed, så skal man gøre sig det klart hvad man skal bruge den til. Hvis det "kun" er dagligdags filserver/mediaserver (streaming) og musikserver og webserver til et website er Synology´en mere end nok. Men hvis man har flere hjemmesider med stør brugertilgang og megen filtraffik, skal man nok have fat i en professionel løsning.
Jeg har i hvertfald været yderst tilfreds med min DS106e
|