| Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay dan det er sku dan kanon så... spørger sikkert dumt nu dan... men når bias'en er for lav går det så også ud over udgangseffekten.....
men dejligt når man ved det hele kører som det skal.... super
glæder mig også selv til min bias på rørforstærkeren skal stilles... der kommer en hifi gut fra svenborg og indstiller den og samtidig viser mig hvordan det skal gøres så jeg selv kan gøre det for eftertiden....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
okay dan det er sku dan kanon så... spørger sikkert dumt nu dan... men når bias'en er for lav går det så også ud over udgangseffekten.....
men dejligt når man ved det hele kører som det skal.... super
glæder mig også selv til min bias på rørforstærkeren skal stilles... der kommer en hifi gut fra svenborg og indstiller den og samtidig viser mig hvordan det skal gøres så jeg selv kan gøre det for eftertiden....
|
|
|
Hej John
Jeg på ingrømme at jeg er dig et svar skyldig, aner det ikke, der er lidt underlig at stå og kigge på et skop og man kan se outputet på ht terminalerne ændre sig bare justerings potmeteret bliver drejet ganske let, men man har ingen fornemmelse for hvordan ændringerne rent faktisk lyder, så var noget spændt på at komme hjem med den og få et lyt, men det hjalp i hvert fald, syntes faktisk den er varmere at lytte på en den nogen sinde har været før, det gælder dog også fysisk, tror snart man kan riste pølser på den . Hvis din bias står rigtig på din xindak, så burde den jo ikke lyde anderledes, men det kan jo være den kan optimeres, skulle du også ha nye udgangs rør i den ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
kender en som havde samme forstærker som mig, han havde skruet helt op for bias og hold da op det lød godt!, det lugtede meget af varm metal omme ved ham kan jeg huske, den stod også af lige pludselig øv øv
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
kender en som havde samme forstærker som mig, han havde skruet helt op for bias og hold da op det lød godt!, det lugtede meget af varm metal omme ved ham kan jeg huske, den stod også af lige pludselig øv øv  |
|
|
Nu er min ikke drejet højere op en hvad pass selv har forskrevet i det service datablad som teknikeren har fået udleveret hos pass, så forventer bestemt ikke at det giver problemer. Træls når elektroniken bryder sammen, men på den anden side så har han jo selv valgt at køre den hårdere en hvad den er designet til. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej var også bare lige noget jeg kom i tanke om, var ikke i tvivl om din er indstillet korrekt  men det lyder rigtig godt når den lige er tunet lidt bare ikke altid den kan holde til det
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
bare iorden dan man kan jo ikke vide alt... .... ang. min forstærker har jeg læst og hørt at rørforstærkers bias skal justeres en gang imellem så rørerne hele tiden lyder optimalt ihvertfald optimalt som muligt....
kunne du høre forskel på den forstærker udover du kan laver mad på den nu... 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
bare iorden dan man kan jo ikke vide alt... .... ang. min forstærker har jeg læst og hørt at rørforstærkers bias skal justeres en gang imellem så rørerne hele tiden lyder optimalt ihvertfald optimalt som muligt....
kunne du høre forskel på den forstærker udover du kan laver mad på den nu...  |
|
|
Ja jeg har hået el-komfur i stuen  , ja det er faktisk nemt at høre forskæld, den er ganske enkel varmere at høre på, så er der en helt anden ro i lydbilletdet, den virker mere harmonisk, ikke som før hvor der manglede lidt i energi/punch i mellemtonen og der var for meget fokus på øvre mellemtone og toppen virkede overopløst/stresset. Den har formentlig forladt fabrikken med en bias justering som lå lige på den lave side og så skal en komponent ikke skride ret meget i værdi før der opstår problemer som jeg har oplevet. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
simpel lydforbedring... FEDT
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
simpel lydforbedring... FEDT |
|
|
jeg ser det mere som udbedring af en fejl der er opstået. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det kan man selvfølgelig også kalde det dan...  ....
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 292
|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dan.
Fedt anlæg du har fået samlet (specielt pladespilleren og Vienna'erne ) og en hyggelig tråd i øvrigt som jeg har læst med interesse sammen med et glas rødvin og nu er det blevet alt for sent )
Må jeg lige høre, om du hører mest LP'er eller CD'er. Hvis du hører LP'er, bare ind imellem ( ), vil jeg anbefale dig at overveje Akito armen og (derefter) Adikt pick-up'en. Du kan tro der er forskel oppe i front. Og du skrev vist også din LP12 havde Valhalla strømforsyning. Du kan få en Lingo for en slik på eBay efter Linns Radikal er kommet på markedet. Det giver virkelig også noget.
Hygge
Rolf __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
RolfeZ skrev:
|
Hej Dan.
Fedt anlæg du har fået samlet (specielt pladespilleren og Vienna'erne ) og en hyggelig tråd i øvrigt som jeg har læst med interesse sammen med et glas rødvin og nu er det blevet alt for sent )
Må jeg lige høre, om du hører mest LP'er eller CD'er. Hvis du hører LP'er, bare ind imellem ( ), vil jeg anbefale dig at overveje Akito armen og (derefter) Adikt pick-up'en. Du kan tro der er forskel oppe i front. Og du skrev vist også din LP12 havde Valhalla strømforsyning. Du kan få en Lingo for en slik på eBay efter Linns Radikal er kommet på markedet. Det giver virkelig også noget.
Hygge
Rolf |
|
|
Hej Rolf, tak for de fine ord, og ja det er sjovt at læse hvad andre får ud af denne hobby. Cd-afspilleren er hoved kilden her i huset, vil tro at omkring 85-90 % af det musik der bliver spillet her i huset bliver afspillet på denne, LP12'eren er mere når man lige skal hygge lidt ud på de senere timer, måske med lidt rødvin eller cognac, cd/lp samlingen afspejler da også dette, vil tro der er 1100-1200 cd'er og 110-120 lp'er. LP12'erens største begrænsning pt er at top pladen er den uforstærket fra 1984, finder jeg den forstærket på ebay, så vil den blive købt, men ellers har jeg ikke de store planer om at opgradere på den lige pt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå Dan er det dejligt at have fået styr på dit "S" problem 
I næste uge har du dine børn, ik??????? Skal vi finde en dag ugen efter hvor vi leger kabel-doktor og høre forskellen mellem Juicebar og Quint 
Jeg er godt nok spændt på at høre forskellen mellem de 2 produkter  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej kabel guru dan 
tror du VDH magnum hybrid højtaler kabel vil passe i mit set-up....har sat mit BONA sp560 en på kbs til bytte med noget andet kabel.... eller tror du det skal være et af de bedre xindak kabler... eller måske noget helt 3 -4-5-6....
hva stig mener min kabel guru jeg skal gå... du kender jo mit lydideal og musik smag.....
det skal selvfølgelig være et kabel der er til at betale uden jeg skal sælge konen og hva der dermed følger med....
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Nå Dan er det dejligt at have fået styr på dit "S" problem 
I næste uge har du dine børn, ik??????? Skal vi finde en dag ugen efter hvor vi leger kabel-doktor og høre forskellen mellem Juicebar og Quint 
Jeg er godt nok spændt på at høre forskellen mellem de 2 produkter 
|
|
|
ja, jeg har børn i næste uge, dog er der en åbning lørdag formiddag hvis det passer dig, ellers må vi finde en dag i ugen efter.
S-lydene er der nu stadig, nu tager de bare en mere naturlig størrelse i lydbilledet og hvis jeg ønsker at dæmpe dem yderlig, så er det enten sd feet eller ixos gummi føder , så det udgøre ikke et problem mere. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej kabel guru dan 
tror du VDH magnum hybrid højtaler kabel vil passe i mit set-up....har sat mit BONA sp560 en på kbs til bytte med noget andet kabel.... eller tror du det skal være et af de bedre xindak kabler... eller måske noget helt 3 -4-5-6....
hva stig mener min kabel guru jeg skal gå... du kender jo mit lydideal og musik smag.....
det skal selvfølgelig være et kabel der er til at betale uden jeg skal sælge konen og hva der dermed følger med....
mvh john |
|
|
Hej John, nu har jeg jo ikke hørt xindak kablerne fra deres større serie, men der er jo mange der har bemærket at xindak virker meget harmonisk og fjerne de aggrasive tendenser, tror xindak vil være et sikker valg, dog har jeg min helt egen mening om hvad der er et highend kabel røverkøb pt og er 100 % sikker på at du vil elske mellemtonen/ bunden i dette kabel, men ved ikke om toppen er afrundet nok til de BE diskanter, læs min tråd Billigt VDH topkabel __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
har fuldt lidt med i den tråd du linker til... ja det er meget vigtig at diskanten ikke lever sit eget liv på mine højtaler... kender ikke det sæt du henviser til... og det vil da være ægerligt og smide et hav af penge i det også det viser sig at diskanten kører med 180 ikk.... ved godt xindak er et mere eller mindre sikkert valg... men kunne også være ret at udv
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe forsætter lige her..... nej det kunne være ret at udvide sin horisont lidt ikk.... men er bare lidt i tvivl om jeg skal gå efter det sikre eller ????..
hva er det for kabel jensen sælger... kører jo over til ham lørdag... og er det godt og til menneske penge 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
.,.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hehe forsætter lige her..... nej det kunne være ret at udvide sin horisont lidt ikk.... men er bare lidt i tvivl om jeg skal gå efter det sikre eller ????..
hva er det for kabel jensen sælger... kører jo over til ham lørdag... og er det godt og til menneske penge  |
|
|
Det er Yter, næppe billigt. PS Audio laver også signal og ht kabel men ved ikke vad det koster eller hvordan det lyder. Som nævnt, så fik jeg jo hørt noget cardas kabel for nylig, de bruger kun copper, hvis du kan få hånden på et af deres større modeller, så tag chancen, de lyder himmelsk  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |