Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Tape Connection i TV-2 nyhederne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 April 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Mark Johansen skrev:

Hej,

Som sagen er udlagt står jeg bag TC v/Søren.

At en højtaler spiller "tævehøjt" er jo et ordbrug, som er helt almindeligt i dagens Danmark. Jeg har et sæt Klipsch RF7, som kan spille så højt "så der kommer blod ud af ørene". En hver lytter med respekt for sig selv og sin hørelse, går ikke og spiller "tævehøjt" eller spiller så højt så "der kommer blod ud af ørene".

Et spørgsmål, Hvornår spiller en højtaler "tævehøjt"?

Indrømmet, vi leverendører kan af og til bruge nogle superlativer som er hyperbler (overdrivelser) men som i folkemunde ikke er afgørende, og som man blot griner ad.

Tag et andet eksempel. Tjek en gang hvormange annoncer fra private der bruger udtrykket om en forstærker "trækker alt". Skal dette opfattes bogstaveligt?

Eks 1
EAR 1001
Har været anvendt som reference i utallige testsammenhænge og trækker alt.

Eks 2
Parasound HALO
Der er tale om nogle virkelige stærke eff. de trækker alt.

Eks 3
KORA COSMOS
Trækker alt!

Eks 4
HOLFI INTEGRA
Super lækker integreret forstærker, med virkelig mange kræfter. Trækker alt!

Kan disse forstærkere virkeligt trække alt? Nej, det er et ordbrug vi i "Hi-Fi kontekst" bruger, som andre ude fra ikke vil forstå en pløk af. Det samme når vi skriver "tævehøjt" og meget andet.

PS!
Undskyld til jer jeg har klippet tekst fra, håber ikke det gør noget.

Både forbrugere og vi leverandører, kan åbenbart af og til tages i at bruge positive hyperbler som superlativer.

Som jeg kan forstå det, så har TC tilbudt at reparere de fine højtalere, så kan det da ikke gøres bedre.

de beste hifihilsner
MJ

Nej, det er er da fuldt forståeligt at du står bag Tapeconnection, med den forretningmoral I umiddelbart ligger for dagen.

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 April 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Jeg giver Mark Johansen fuldstændig ret i det som han siger.

Mark: du har fuldstændig ret i det som du skriver - det kunne ikke forklares på nogen bedre måde.

Men jeg synes nu ikke at vi skal klade nogen for svindler og bedrager, det er ikke det som emnet handler om...

Søren har gjort det helt rigtige.

TC har gjort hvad de kunne for at løse problemet, at kunden så ikke har givet grønt for det?? det fortæller jo så mere om kunden end det gør om forhandleren.

Vilstrup
Til top Vis Vilstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vilstrup

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 April 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har i mange år ikke gidet handle med den "spand"

en dårlig oplevelse ved en tlf. henvendelse er nok for mig 

Over til den aktuelle sag, med den ordlyd i benytter i jeres reklamer så har i selv "gravet jeres hul" 

Jeg har flere gange siddet på mit job og blevet spurgt hvad jeg syntes om jeres tilbud, der har ikke været noget specielt billigt eller godt ..., og rimlig kontant forklaret hvad der er galt med jeres information eller rettere mangel på samme i annoncerne, jeres ordlyd er gammel vin den måde skriftligt at reklamere for grej blev forsøgt on and off tilbage i 80'erne

Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 April 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Betal dog manden sine penge tilbage.... Den her sag har da ikke været til gavn for nogen.

At bruge "Tæve højt" som salgs agument er jo dumt. Den kunne jo ikke tåle at få tæsk, og det er vel de færreste hi fi højttalere der kan det. Den kan sikkeret heller ikke spille højere end de fleste fuldvoksne højttalere. Når man skriver sådan noget vås, ber man om problemer. Det er jo ikke PA udstyr i sælger, men en lille smart stue højttaler med høj waf. Den er bare ikke bygget til at få tæsk, men til at lyde godt.

hjur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 April 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Ahania skrev:

Betal dog manden sine penge tilbage.... Den her sag har da ikke været til gavn for nogen.

At bruge "Tæve højt" som salgs agument er jo dumt. Den kunne jo ikke tåle at få tæsk, og det er vel de færreste hi fi højttalere der kan det. Den kan sikkeret heller ikke spille højere end de fleste fuldvoksne højttalere. Når man skriver sådan noget vås, ber man om problemer. Det er jo ikke PA udstyr i sælger, men en lille smart stue højttaler med høj waf. Den er bare ikke bygget til at få tæsk, men til at lyde godt.

Helt enig...

Til top Vis hjur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hjur

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 April 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:
Er det muligt, at der er en venlig sjæl, der vil give et link til klippet?

Jep:
http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&p=61169#61169

Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 April 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

At en højttaler brænder af skyldes fejlbetjening.(Forvrænget forstærker signal, overbelastning eller lign.) En højttaler der behandles korrekt, kan ikke brænde af. Fejlbetjening er ALDRIG dækket af garantien, så er den vidst ikke længere, uanset hvad der så har stået i reklamen. Hvis der havde stået:" kan ikke brændes af" var det en anden snak..

Så i denne sag holder jeg med TC.. Og ja, jeg har også lagt mærke til at man i forbruger programmer aldrig hører på hvad den "anklagede" har at sige, selv om de så har nok så fornuftig en forklaring. Journalistens agenda er altid en god historie, og det er jo ikke en god historie at kunden er et fjols, der selv er skyld i sin uheldige situation. Så er der bedre seer tal i at en "stor, farlig" virksomhed, tryner en stakkels forbruger..

Og nej, jeg er hverken forhandler eller fabrikant, men jeg har tidligere, i en anden branche, siddet på den anden side af skrive bordet.. Der blev i løbet af de ni år jeg var ansat i en kunde support funktion, anlagt henved 100 sager om firmaet ved FKN... Vi tabte ikke en eneste! Diverse forbruger programmer burde måske se lidt på det faktum, at kunden bestemt ikke altid har ret!

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 April 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg vil håbe TC taber sagen med et brag. Hvorfor denne udmelding. Jeg har opnået patentpending, på en anordning, der kan beskytte alle højtallere mod Brianer og andre klaphatte. Og dette uden nogen lydmæssig negativ konsekvens. Og så er det meget billigt at udføre i praksis.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Søren P. S. TC.
Branchemedlem
Branchemedlem

Direktør, TapeConnection

Bruger siden: 28 Februar 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 April 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Tape Connection har intet med MJ SERVICE & AGENTUR at gøre og der er en tråd der omhandler dem hvor det firma kan diskuteres: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63099&P N=0&TPN=1

Noget helt andet er, for at slå det helt fast.

1) Ja det er set i bagklogskabets klare lys ikke en god formulering at skrive at en højttaler kan spille tæve højt. Vi holder selvfølgelig fast i, at man med almindelig sund fornuft ikke brænder sin højttaler af og begynder anlægget at forvrænge så er man i en afstand hvor man kan nå at skrue ned. Det var for os almen viden, og som tidl. skrevet, så vil vi være mere præcise og tage nogle forbehold i fremtidig annoncering og markedsføring. DErudover regnede vi med at en kunne der køber en højttaler til 25.000 har kendskab til samspillet ml. en højttaler og en forstærker. Men... Vi tager fremtidige forbehold. 

2) Vil godt pointere, at kunden ikke ønskede at højttaleren hverken blev sendt til os eller til Vienna til undersøgelse og at vi var i kontakt med distributøren fra Vienna for at rådføre os og han sagde fra starten at det var en overbelastningsskade og kunden skulle betale og kunden nægtede som nævnt at få den undersøgt.

3) Der var en klog bruger herinde at man må rette sig efter nutiden og prøve at ændre fremtiden og det er jeg langt hen ad vejen enig i. Det bliver et - både og - for os. Vi vil fremtidigt tage vores forbehold og køre denne sag færdig og så må det vise sig hvor dyre lærepengene bliver. Men lært af denne sag det har vi.

4) Jeg er stadig enig i, at det er utrolig vigtigt at der er en så vigtig institution som FKN for forbrugerne og som udgangspunkt så skal vi rette os efter afgørelserne, men det eneste vi kan gøre når vi er lodret uenige i saglighed og faglighed det er at det ender i et retsligt efterspil. Håber aldrig at komme dertil igen. Og det vil vi gøre alt for.   

Søren P. Sørensen, Direktør Tape Connection.

Til top Vis Søren P. S. TC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren P. S. TC.

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 April 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Tjaaa..., der kan spores en uro for at vores communitys samlede styrke kan skade omsætningen

Det er en lussing i sig selv, at så sent i forløbet at skulle erkende det som er normalt

nemlig at et forum er en magtfaktor som direkte afspejles af dets størrelse  

tnc99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 01 April 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Og så har man åbenbart ikke garanti hvis man ikke lige er i samme rum som højttalerne og det går galt?
Til top Vis tnc99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnc99

Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

tnc99 skrev:
Og så har man åbenbart ikke garanti hvis man ikke lige er i samme rum som højttalerne og det går galt?

Har du garanti på din bil, hvis du "ikke lige var opmærksom" da du kørte ind i et træ? Det er stadig fejl betjening, uanset om du så var på nordpolen i mens..

tnc99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 01 April 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hmmm skal man så sidde ved sin fryser og lytte efter mislyde 
Til top Vis tnc99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnc99

Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 April 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

tnc99 skrev:
Hmmm skal man så sidde ved sin fryser og lytte efter mislyde 

Hvis du fejlbetjener den, er det nok en god idé!

Jeg synes ærligt talt sagen her minder mere og mere om McDonald kunden, der skoldede sig på kaffen.

Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 01 April 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Så vidt jeg kunne se i indslaget i går, havde han et fuldt udbygget Musical Fidelity anlæg, og det lignede den der 2*500 watt forstærker kombo han havde stående, så det var næppe fordi effektdelen ikke kunne drive Viennaerne.

Musical Fidelity anlægget er filmet fra Tapeconnections butik.

Men ja, det kunne være interessant at få oplyst, hvilken forstærker kunden benyttede sig af.

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 April 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Fantastisk spin

Det er fuldstændig underordnet om kunden har handlet rigtigt eller forkert. Der er faldet dom og den skal Tapeconnection bare rette sig efter - slut. Det er lykkedes for TP at få hele diskussionen til at dreje sig om kunden. Det er bare ikke det, der er sagen.

TP har tabt - betal ved kasse et. Alle jer, der støtter om omkring TP (ønsker I at få procenter!?) tænk, hvis I skulle kæmpe mod TP i en eller anden sag. Skal TP bare kunne tilsidesætte afgørelse og så vha. forhaling og advokater trække det hele i langdrag? Jeg har ikke en millionløn (-omsætning) og ville ingen chance have mod denne virksomhed.

Men igen - tillykke til TPs spin på denne oplagte sag med en og KUN en skurk - Tapeconnection.

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 01 April 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:

Fantastisk spin

Det er fuldstændig underordnet om kunden har handlet rigtigt eller forkert. Der er faldet dom og den skal Tapeconnection bare rette sig efter - slut. Det er lykkedes for TP at få hele diskussionen til at dreje sig om kunden. Det er bare ikke det, der er sagen.

TP har tabt - betal ved kasse et. Alle jer, der støtter om omkring TP (ønsker I at få procenter!?) tænk, hvis I skulle kæmpe mod TP i en eller anden sag. Skal TP bare kunne tilsidesætte afgørelse og så vha. forhaling og advokater trække det hele i langdrag? Jeg har ikke en millionløn (-omsætning) og ville ingen chance have mod denne virksomhed.

Men igen - tillykke til TPs spin på denne oplagte sag med en og KUN en skurk - Tapeconnection.

Det SKAL de ikke nej. Da forbrugerstyrrelsen reelt set ingen magt har, så er de ikke juridisk bundet til at betale kunden erstatning før hans sag også er blevet hevet igennem domstolen.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 April 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Oplevede engang een som spillede højt nok, således der gik ild inden i de lukkede kabinet højttalere.

Så det med forlange penge tilbage for have spillet for højt.

Så forstår jeg godt TC slår sig i tøjret, men igen FKN og HIFI Lyd har vel altid været på kant af hindanden.

Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:

Fantastisk spin

Nu er FKN mig bekendt ikke almægtigt, og har derfor ikke patent på sanheden. Min støtte i denne sag til TC skyldes at jeg mener at de, som sagen her er fremstillet, har retten på deres side, og at FKN har fejlvurderet sagen. Om det så skyldes mangel på viden skal jeg ikke kunne udtale mig om. Og som allerede nævnt, så har FKN ingen reel magt. Så jeg forstår godt at TC kvier sig ved at betale kunden. At det så måske i det lange løb er det nemmeste, er en anden sag..

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 01 April 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Leather6 skrev:

Nu er FKN mig bekendt ikke almægtigt, og har derfor ikke patent på sanheden. Min støtte i denne sag til TC skyldes at jeg mener at de, som sagen her er fremstillet, har retten på deres side, og at FKN har fejlvurderet sagen. Om det så skyldes mangel på viden skal jeg ikke kunne udtale mig om. Og som allerede nævnt, så har FKN ingen reel magt. Så jeg forstår godt at TC kvier sig ved at betale kunden. At det så måske i det lange løb er det nemmeste, er en anden sag..

Fuldstændig enig. Sådan som sagen er fremstillet er kunden helt klart fjolset. Og hvis man anlagde en bonus pater betragtning - tjah så BURDE kunden vide bedre. Men, det er ikke kernen i sagen. Sagen er at TP har tabt i den eneste instans jeg som kunde kan henvende mig til. Jeg ville ikke råd til at føre en civilretssag (hvis det kommer dertil) og det ved TP, at denne kunde måske heller ikke har. Så, selv om jeg intil i dag var et ku**e hår fra at købe det fantastiske TV 37px80 hos TP, så er jeg lige nu på standby og håber inderligt, at TP kommer på bedre tanker.

PS.
Har forøvrigt handlet online med dem et par gange og ALTID med super service og behandling. Derfor skuffer denne sag mig ufattelig meget. Det var sådan noget man forventede af FONA eller Merlin men ikke TP .

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes