| Forfatter |
|
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
Office Space (arbejder du på kontor? ... så vil du elske denne!)
|
|
|
Hah, jeg har set Office Space så mange gange jeg bliver trist. :) Det er en klassiker, helt på højde med Kevin Smiths Clerks!!
Den bedste film er umuligt at svare på, da der IMO er bedste film indenfor forskellige genrer, og det er svært at sige hvilken er "all-time-greatest". Mine favoritter omfatter lige nu:
LoTR trilogien - jeg har altid været fascineret af Tolkiens sprog og skrivestil, lige siden jeg læste dem som 13 årig, og hver af de 7 gange jeg læste dem siden. :)
Donnie Darko - en forvirrende, smuk og morsom film man ikke kan få ud af hovedet igen lige med det samme.
Le Pacte des Loups - franskmændene kan lave rigtigt gode film med action når det passer dem, og det går faktisk godt i spænd med deres mere traditionelle værdier. Hvis man ikke har set Le Pacte Des Loups, så bør man gå i gang nu!
The Abyss - needs no further introduction. Brilliant Sci-Fi
Alien/Aliens - space horror når det er bedst. Ridley Scott kan nogle tricks når det gælder om at sætte en mørk stemning, og Gigers perverse artwork gør det ikke mindre godt! Alle 4 er såmænd være at se, men de første to er klart klassikerne i serien.
The Fifth Element - Franskmændende gør det igen - eller rettere, Luc Besson. Smukke farver, suveræn art direction og god casting gør at det lidt gennemsnitlige plot bliver hævet op på et højere stadie. Er lige kommet i en ny deluxe edition, der har utrolig billede og lyd, bedre end den tidligere Superbit version den er bygget over!
Honorable mention: Pirates of the Carribean og Charlie and the Chocolate Factory viser Johnny Depp fra hans mest ufattelige side af. Den mand har ikke fået NÆR nok anerkendelse for hans evne til at portrættere de mest usandsynlige karakterer på en troværdig måde, og det trækker filmene op på et højere stadie end de nogensinde selv kunne komme!
Goonies er en eventyrfilm for børn, men hvis man stadig er barn langt oppe i tyverne så er det et gensyn med de kvaliteter der har gjort Spielberg til en af vores tids største mainstream producere. Slooooth!!
L.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
glemte helt en outsider, City of good, damn jeg blev positivt overrasket, den er så far out at det tragisk at det faktisk foregår på den måde i virkeligheden  __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Niels Vadsholt Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det være action, kan der kun være en film:
True Lies
Niels.
|
| Til top |
|
| |
acop Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2005
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er helt klart til krigsfilm, så "saving privat Ryan" og "Black hawk down" er 2 film i særklasse! Jeg så dem begge i biffen, damn! jeg var ved at gemme mig under stolen, da de gik i land i normandiet i SPR! Den scene har jeg set utalige gang efter jeg købte den på dvd... I BHD er lyden + at historien er fra den virkelige verden et KÆMPE plus! De Deltaforce soldater er sgu da for seje!! vil være sådanne en i mit næste liv 
Ellers er jeg da klart også til film som "lord of the ring" serien og "star wars" serien
( og selvfølgelig Katja K filmene )
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
acop skrev:
|
Er helt klart til krigsfilm, så "saving privat Ryan" og "Black hawk down" er 2 film i særklasse! Jeg så dem begge i biffen, damn! jeg var ved at gemme mig under stolen, da de gik i land i normandiet i SPR! Den scene har jeg set utalige gang efter jeg købte den på dvd... I BHD er lyden + at historien er fra den virkelige verden et KÆMPE plus! De Deltaforce soldater er sgu da for seje!! vil være sådanne en i mit næste liv 
Ellers er jeg da klart også til film som "lord of the ring" serien og "star wars" serien
( og selvfølgelig Katja K filmene )
|
|
|
Blandt krigsfilm er en af mine favoritter helt klart "We were soldiers". Endelig en Vietnam film der ikke har travlt med at gøre amerikanerne til superskurke eller vietnameserne til nogle snigende små sataner der slår de stakkels amerikanere ihjel i junglen. At billede og lyd er flot kan jo så kun hjælpe når det er en krigsfilm. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Bager Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gladiator
Usual suspects
Fight Club
Saving Privte ryan
LOTR - return of the king.
Heat
Star Wars
...og så har man sikkert glemt en masse __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Saa lige zappa og tro haab og karlighed igaar!
Kom nu......De er da go'
|
| Til top |
|
| |
ShookOne Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
1: Pulp Fiction
2: Sin City
3: Dum Og Dummere
4: Saving Private Ryan
5: The Boondock Saints
men der er fandme så mange fede film...
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt ikke nemt lige at svare på, men skal jeg tage det ud fra hvilken film jeg har set flest gange må det være Back To The Future trilogien og Rounders
En anden film der også bør nævnes, som jeg ikke forstår ingen har nævnt endnu, er Scent Of A Woman.
|
| Til top |
|
| |