Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 21:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Peak Consult Princess Signature (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Jeg vil gerne vide om det fra nu af er sådan, at alle redaktionelle medlemmer/moderatorer kan fungere som anmeldere?

Når det, som i dette tilfælde, er tale om en red.medarbejder som privat ejer testeksemplaret, eller et tidligere eksemplar af modellen, så ser det for mig ud som en brugeranmeldelse.

Er der forskel på om man er hvervet til at være anmelder og til at være moderator med ret til at lave anmeldelser?

kald det hvad du vil. At jeg har den gamle model, gør at jeg har et godt indblik i hvad højttaleren var førhen, og om det er blevet bedre eller dårligere. Jeg har ingen interesse i, at fremhæve en højttaler som ikke fortjener det. Kald det en brugeranmeldelse hvis det er det du vil.

Som det ser ud nu, så ja, alle forum moderatorer fungerer også som anmeldere. Men sådan behøver det ikke at være, hvis der kommer en ny moderator til, er det ikke ensbetydende med at denne også vil skrive anmeldelser for siden.
Der er også red. medlemmer som ikke egner sig til moderator tjansen.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Der er i min optik stor forskel på at være moderator og på at være anmelder. Den ene skal kunne overskue at brugere ikke overskrider reglerne for brug af forum, og selv om der er mange regler, er det vist det man kan kalde et nemt job.

At være anmelder kræver meget andet. Man skal have hørt så tilpas meget hifi at man er blevet tør bag ørerne af pustet fra basserne, have et afklaret forhold til hvad man selv kan li, ifht det man anmelder, forstå brugen af referencer, kunne formidle fysiske indtryk til forståeligt dansk, vise indsigt og overblik på een gang, holde hovedet koldt og ikke lade en selvpåført begejstring rive ens dømmekraft itu.

Som professionel deltager på markedet, er det derfor med nogen overraskelse at jeg ser man uden videre kan gå fra at være moderator til at være anmelder, bare sådan lige. Uden videre opkvalificering er man igang, og her med at teste noget man selv ejer, eler i det mindste en lignende HT.

Alt andet lige så svækker det vurderingen af kvaliteten i tests fremover, da man nu både skal forholde sig til divergerende forskelle i kvaliteten af produkter der testes og kvaliteten på de  anmeldere som tester. Det bliver nok lige rodet nok til min smag...

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Nu har Witzel før testet grej, og nu er det jo ikke hans egne højttalere der er tale om.

Hvis man har det ene eller det andet i mod en anmelder, eller ikke mener vedkommende er kvalificeret, så er man jo heldigvis ikke tvunget til at læse testen.

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Pointen er ikke den dér "du ka da sæl om du vil læse det". Det er ikke læserens pligt at være kvalitetsbedømmende, det er første og fremmest redaktionens pligt at sikre at de som skriver, har de nødvendige kvaliteter. Der er ingen som er tvunget til ret meget i DK, men det strider mod ideen med en webside om hifi, hvis man har tvivl om skribentkvaliteterne hos enkelte testere, og derfor ikke læser det de har lagt på nettet.

Det handler ikke om antipatier, det handler dybest set om troværdighed overfor læsere, det testede, og producenten der lægger emne til. Du kender jo så indgående, Kim Olsen, til når der ikke er lige til øllet alle tre steder. Her tænker jeg specifikt på testen af Kibri-højttaleren. Det koster dig og de involverede skrammer og der kom ikke en pæn redelig historie ud af det. Det var noget rod, som ikke tjener til eksempel for nytilkomne "anmeldere".

Jeg er af den, sikkert oldnordiske antagelse, at en sikker støttepille for et blad, en webside om hifi, er gedigne tests, skrevet af sprogkyndige mennesker med dyb indsigt i musik og hifi. Hvis denne støttepille smuldrer indefra og forsvaret for den smuldrer hedder noget med "at så ka du jo bare la vær og læse det", så er der ikke langt igen til nogle vil spørge hvad der overhovedet er en redaktion for. Så er alt relativt, så er alle lige gode, alle hører lige godt, og hvis ikke passer helt,  er det jo lige meget, for hvad betyder det egentligt hvis der var forskel på ting?

jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

dette herinde er et åbent forum for alle . lad nu vær med alt det flueknepperi.  peak consult er sgu da en fed loudspeaker basta

Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Der er i min optik stor forskel på at være moderator og på at være anmelder. Den ene skal kunne overskue at brugere ikke overskrider reglerne for brug af forum, og selv om der er mange regler, er det vist det man kan kalde et nemt job.

At være anmelder kræver meget andet. Man skal have hørt så tilpas meget hifi at man er blevet tør bag ørerne af pustet fra basserne, have et afklaret forhold til hvad man selv kan li, ifht det man anmelder, forstå brugen af referencer, kunne formidle fysiske indtryk til forståeligt dansk, vise indsigt og overblik på een gang, holde hovedet koldt og ikke lade en selvpåført begejstring rive ens dømmekraft itu.

Som professionel deltager på markedet, er det derfor med nogen overraskelse at jeg ser man uden videre kan gå fra at være moderator til at være anmelder, bare sådan lige. Uden videre opkvalificering er man igang, og her med at teste noget man selv ejer, eler i det mindste en lignende HT.

Alt andet lige så svækker det vurderingen af kvaliteten i tests fremover, da man nu både skal forholde sig til divergerende forskelle i kvaliteten af produkter der testes og kvaliteten på de  anmeldere som tester. Det bliver nok lige rodet nok til min smag...

For det første vil jeg godt sige i relation til din første kommentar, at den er udtryk for enten uvidenhed eller en snert af arrogance. At være moderator er IKKE er nemt job. Det må være klart for alle, der har bevæget sig rundt på Hifi4all's forum mere end et par gange. Jeg ved ikke hvad du kalder et nemt job, men "nemt" er i denne sammenhæng efter min mening temmelig misvisende. Det har dog ikke den store relevans her, eftersom fokus er på anmeldere, så lad os diskutere det i stedet.

Som Kim Olsen siger ejer Witzel altså ikke de princess floorstander højttalere! Desuden har han anmeldt udstyr før. Hvad du ligger i ordene "uden videre opkvalificering" kan jeg ikke helt greje - Witzel er en erfaren herre indenfor hifi, som har mange år og højttalere på bagen.

Hvad du mener med ordene "divergerende forskelle i kvaliteten af produkter der testes og kvaliteten på de anmeldere som tester" er mig heller ikke umiddelbar klart. Selvfølgelig er der forskel på kvaliteten af testede produkter og selvfølgelig er der forskel på kvaliteten af anmeldelserne - navnlig da vi bevæger os på et amatørforetagende, hvor de respektive skribenter bidrager med det de har at bidrage med.

Her kan du læse hvilke funktion de respektive redaktionelle medlemmer har hver især, hvis du skulle være i tvivl.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Nu skal i bare se hvor let det her "job" er  ...

Den her tråd handler om en konkret anmeldelse, og det skal den blive ved med. Det skal efterleves fra nu af, off topic slettes. Om Witzel er påvirket som anmelder pga. hans ejerskab af mærket er helt fint, men hele holdet på skydebænken gider jeg ikke se i den her tråd.

Så derfor! Er der emner som der skal diskuteres er det helt fint at oprette en tråd til det. Hifihuset.dk, jeg formoder der er noget du gerne vil af med, så gør det i Ris og ros forum. Og er det Kim Olsen og hans tests, ja så vil jeg anbefale (ikke kræve) at du gør det ovre hos naboen på hifi-musik.dk. Det får i nok mest ud af.

Med venlige moderator hilsner

Zorglub
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Vil gerne høre lidt mere hvad du mener er så dårligt ved denne speaker. Skriver lige en PM til dig. For ikke at gøre denne tråd alt for off topic.

Jeg ville også være interesseret i argumentation for SF Cremona vs. denne Peak Consult højttaler da jeg bevæger mig i dette prisleje ifm. mulig anskaffelse af nye højttalere.

Er det for meget off topic at skrive det her hvor snakken er opstået? Hvis jeg skulle oprette en ny tråd for hver gang der kommer en påstand som jeg gerne vil have belyst, men ikke måtte gøre det i tråden hvor påstanden blev lavet, så ville forum'et blive spam'et ihjel af nye og ligegyldige tråde

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Hi-Sonny-Fi skrev:
Vil gerne høre lidt mere hvad du mener er så dårligt ved denne speaker. Skriver lige en PM til dig. For ikke at gøre denne tråd alt for off topic.

Jeg ville også være interesseret i argumentation for SF Cremona vs. denne Peak Consult højttaler da jeg bevæger mig i dette prisleje ifm. mulig anskaffelse af nye højttalere.

Er det for meget off topic at skrive det her hvor snakken er opstået? Hvis jeg skulle oprette en ny tråd for hver gang der kommer en påstand som jeg gerne vil have belyst, men ikke måtte gøre det i tråden hvor påstanden blev lavet, så ville forum'et blive spam'et ihjel af nye og ligegyldige tråde

Se selv at jobbet ikke er let

Selvfølgelig er det ok at snakke om det her - en sammenligning mht. hvad man ellers kan få til pengene er da helt fint. Som moderator er man af og til bare nød til at ridse en streg i sandet inden en tråd løber helt løbsk.

Håber du er mæ på den
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Hi-Sonny-Fi skrev:

Kom med her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53459

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Selvfølgelig er det ok at snakke om det her - en sammenligning mht. hvad man ellers kan få til pengene er da helt fint. Som moderator er man af og til bare nød til at ridse en streg i sandet inden en tråd løber helt løbsk.

Håber du er mæ på den

Gotcha! Jeg ved godt at det er en balancegang, men man kan selv komme i tvivl nogle gange, for der vil også være personer der synes at bare man lufter en strøtanke der går lidt på tværs af den rette linie, så får man at vide at man hijack'er. Dette er ikke møntet på moderator-bestanden

Jeg synes såmænd det er ok at man i denne tråd, der henviser til en anmeldelse, kun diskuterer produktet og ikke hvem der har lavet anmeldelsen - den kritik kan man passende stille i en helt ny tråd, og eventuelt henvise til herfra.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Nu er der 4 sæt højttalere der har "H4A Editors Choice", og to af disse er til samme pris.

Bør man ikke referere til disse i testen når en ny udnævnes? Elelrs bliver det jo bare en "ny reklametitel"som WM i boksning i 6-10 forbund......

Ved godt det er forskellige testere men det siger titlen jo ikke.....

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Hej

Må give hifihuset lidt ret.

Men også til hifi4all, ja det er ikke let at være anmelder.

Og slet ikke nå man giver priser ud, for hvor meget har man hørt og hvor manget andet udstyr har man hørt det sammen med.

Nu er det jo ikke alle højttaler der lyder godt sammen med ML.

Så den er svær.

Men Per laver fede højttaler.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Nu vil jeg da lige give min mening tilkende, sådan mere generelt:

Så vidt jeg er orienteret er anmeldelserne på disse sider foretaget af amatører (ulønnede) - i modsætning til professionelle (lønnede) - correct me if I'm wrong. Og det er ganske almindelig at anmeldere kan købe det anmeldt produkt til en særdeles favorabel pris efter anmeldelsen, skulle han så ønske. Sådan er det garanteret på High Fidelity og ihvertfald på Stereophile og The Absolute Sound.

Der er ingen, der kan foretage en objektiv bedømmelse af hifi (udover finish; dette være lakering, tilpasning, etc.). Selv kvalitetsindtrykket er ikke objektivt. Lyden af et givent produkt kan bedømmes ud fra nogle grundregler, samt ud fra ens reference.

Jeg ser igen grund til at revse d'herrer moderatorer/anmeldere/cykeljonglører for det meget fine arbejde de udfører - og jeg ser heller ingen problemer i at anmelde et produkt fra en fabrik, hvor man, mere eller mindre, tilfældigt ejer et af samme fabriks andre produkter.

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

Hej

Må give hifihuset lidt ret.

Men også til hifi4all, ja det er ikke let at være anmelder.

Og slet ikke nå man giver priser ud, for hvor meget har man hørt og hvor manget andet udstyr har man hørt det sammen med.

Nu er det jo ikke alle højttaler der lyder godt sammen med ML.

Så den er svær.

Men Per laver fede højttaler.

hehe. jeg kender godt til din mening om min forstærker, den har du nævnt en del gange efterhånden

Men også derfor, jeg har valgt at bruge andre end lige den forstærker. også et par jeg kender ret godt efterhånden.

plafitracer skrev:

Så vidt jeg er orienteret er anmeldelserne på disse sider foretaget af amatører (ulønnede) - i modsætning til professionelle (lønnede) - correct me if I'm wrong. Og det er ganske almindelig at anmeldere kan købe det anmeldt produkt til en særdeles favorabel pris efter anmeldelsen, skulle han så ønske. Sådan er det garanteret på High Fidelity og ihvertfald på Stereophile og The Absolute Sound.

Der er ingen, der kan foretage en objektiv bedømmelse af hifi (udover finish; dette være lakering, tilpasning, etc.). Selv kvalitetsindtrykket er ikke objektivt. Lyden af et givent produkt kan bedømmes ud fra nogle grundregler, samt ud fra ens reference.

Jeg ser igen grund til at revse d'herrer moderatorer/anmeldere/cykeljonglører for det meget fine arbejde de udfører - og jeg ser heller ingen problemer i at anmelde et produkt fra en fabrik, hvor man, mere eller mindre, tilfældigt ejer et af samme fabriks andre produkter.

Ja vi er ulønnede, og dermed er vi vel under kategorien amatører. Så der har du helt ret. Men for lige at slå det fast, så har det ingen betydning, for mig, hvad jeg vil kunne købe et givent produkt til (hvilket jeg heller ikke tror du hentyder til). Et produkt bliver i min verden, ikke bedre eller dårligere af at leverandøren tilbyder mig at aftage det til en særdeles favorabel pris.

og jo, anmeldere her og alle andre steder, kan som regel få tingene til en god pris, Vi lister vores reference udstyr i samtlige anmeldelser (på brugernes opfordring), og så er der da en vis reklameværdi for diverse firmaer, at netop DERES udstyr står som reference hver gang. Det kan vel ikke komme som en overraskelse for nogen

jeg er også ret enig i dit syn på objektivitet. Hvilket også er derfor jeg mener det er vigtigt at læse flere anmeldelser af samme anmelder, for at finde frem til diverse preferencer. Det skinner ret tydeligt igennem på langt de fleste anmeldelser.. OG vigtigst af alt, skal man bruge anmeldelser til mere end appetitvækkere, så find en anmelder der deler din "smag", så kan man ikke gå helt galt i byen.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

peak
Branchemedlem
Branchemedlem

Peak Consult

Bruger siden: 16 November 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Hej HiFi4all og brugere.

Peak Consult ønsker, at takke redaktionen på HiFi4all for en god test af vores Princess.

Alle der ønsker ydeligere data eller oplysninger vedr. vores produkter er altid velkommen til at kontakte os på tlf. eller mail.

Men som altid: "proud to be Dane".

Per Kristoffersen

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Nu er vi jo alle blot mennesker, og er man i forvejen ejer af den forgående model, vil den testede højttaler allerede af den grund føre 1-0 på point, inden der overhovedet blev sat musik på. Sådan ville jeg i hverfald selv have det, og så kan jeg benægte det nok så meget for mig selv. Det gør, at anmeldelsen går fra at være subjektiv til yderst subjektiv, og dermed bliver den om muligt endnu mindre brugbar, end den ellers ville have været.

mvh

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte

peak
Branchemedlem
Branchemedlem

Peak Consult

Bruger siden: 16 November 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Hej Drenge,

Jeg ser lidt, at i "hunter" hifi4all for noget de ikke gør.

Moten fra hifi4all har købt et sæt Princess monitor fra os for næsten 2 år siden (forhåbentlig for at han kunne lide dem). Han har altid kunnet lide hans Princess monitor. Det var det bedste set up for vores side da Princess floorstander kom. En helt ny højtaller i et "meget" anderledes kabinet og med et nyt delefilter. Princess F/S er en helt anden HT. og hvem kunne lave en bedre og mere detalieret test? Vi har flere reviewere i verden der har vores speakers som "reference" hvorfor skal dette være et problem ?

Læs den første af 4 fra det store udland:http://www.peak-consult.dk/reviews/Princess%20in%20To ne%20Audio.pdf

Drengene gør det så godt for at vise jer alt, så nedgøre vores produkt er ok(vi klarer os nok), men vis nu HiFi4all lidt respekt, de henter alt HiFi i ser hver dag.

Peak

http://www.peak-consult.dk/reviews/Princess%20in%20Tone%20Au dio.pdf

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

Lige for at indskyde en lille fodnote: Stereophile skriver faktisk i seneste nummer, at de foretrækker såkaldte "langtidslån" af produkter. Hvorfor? Fordi konkurrenterne til disse produkter ikke kan sige: "hey, hvordan kan vi konkurrere med et produkt I allerede har købt?".

Hallo! Jeg vil gerne være anmelder og langtidslåne et par af de halvstore Avalon!

Undskyld offtopic...

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Hvis de spiller 1/2 så godt som de ser ud .. Tja så skal der spares sammen :-)
Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes