Forfatter |
|
SandraM Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 11 Maj 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjælp Jeg mangler højttalere, har ingen forstand på det. Min forstærker er en Marantz PM 7001, både pris og kvalitet har betydning. Har kigget lidt på Dali Ikon 2 reolhøjttalere (2499 pr stk hos hifi-klubben) men er lidt på røven økonomisk lige nu. Er de pengene værd eller er der noget bedre?
Tak for al hjælp...
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 11 Maj 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
SandraM Forum Bruger

|
Sendt: 11 Maj 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu forelskede jeg mig jo i lyden af Ikon 2, hvordan er disse i forhold til?? Lyder næsten for godt til at være sandt.. Lyd betyder nok alligevel en del mere end penge (musik og bøger leder mig i fordærv)....
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 11 Maj 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok også gå efter dem Kyhn linker til.. en udemærket højttaler.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
SandraM Forum Bruger

|
Sendt: 11 Maj 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vil jeg da prøve at finde et sted at lytte lidt til dem, bliver vanvittig og gal af lyden fra mn brors aflagte minianlægshøjttalere...
|
Til top |
|
|
SandraM Forum Bruger

|
Sendt: 11 Maj 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Føler mig pænt dum, mange tak for hjælpen indtil videre...
__________________ Propelflyvefisk
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 11 Maj 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
SandraM skrev:
Føler mig pænt dum, mange tak for hjælpen indtil videre... |
|
|
? dum, hvorfor, vi starter jo alle et sted.
Husk, at bare fordi man ved noget, ved man ikke alt!
Go´sommerlig weekend
|
Til top |
|
|
mikhifi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
|
Sendt: 11 Maj 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
..!!
dalis blue serie er da laaaangt fra ikon lyden... og det ville da være helt forket at tro at det er i nærheden af ikon lyden...!!!
Blue spiller jo meget mørkere end ikon gør.
I øvrigt spiller ikon væsentlig bedre, men kræver også godt udstyr. Blue er jo meget bass og stadig okay lyd for pengene.
__________________ Mit Udstyr:
Nautilus 805S, Bryston B-60, Thule DVA150 Digit II, tara labs Axoim, Tara labs Helix 8
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 11 Maj 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikhifi skrev:
..!!
dalis blue serie er da laaaangt fra ikon lyden... og det ville da være helt forket at tro at det er i nærheden af ikon lyden...!!!
Blue spiller jo meget mørkere end ikon gør.
I øvrigt spiller ikon væsentlig bedre, men kræver også godt udstyr. Blue er jo meget bass og stadig okay lyd for pengene. |
|
|
på en PM 7001 vil jeg nu fastholde at Blue er OK, Ikon er bedre, ja men, IMHO ikke mer´prisen værd
|
Til top |
|
|
mikhifi Forum Bruger

|
Sendt: 11 Maj 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, blue er OK...
Men der er da intet der lydmæssigt minder om ikon serien, i blue højttaleren.
Man kan jo altid diskuterer om Ikon er pengene værd, og SandraM skriver jo at det netop er lyden fra ikonen som hun har forelsket sig i...
Ikon spiller jo millevidt lysere end blue serien, det var jo netop også det dalis folk ville have! et produkt der går mere væk fra B&Ws mørke klang, som modspil til deres højttalere.
Ikon har jo fordele af at have bånddiskanten,der gør at den kan spille meget finere, og højere i frekevens end blue kan, vilket også kan afslører mange svagheder i et system.
Hvis SandraM skulle vælge et alternativ, ville concept da være at foretrække.. evt. concept 2 , til 1099kr/stk. da disse er konstueret lydmæssigt efter Ikon serien, eneste forskel er en billige dome, Ingen bånddiskant, og det at dalis folk har dæmpet concept domen, godt 10db
Nautilus 805S, Bryston B-60, Thule DVA150 Digit II, tara labs Axoim, Tara labs Helix 8
|
Til top |
|
|
SandraM Forum Bruger

|
Sendt: 11 Maj 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg fik anbefalet da jeg købte mit anlæg var Chario Silverette 100 (1495,- pr stk), kom dog ikke videre da de ikke lige havde tid til at lade mig lytte - bliver ofte behandlet som en tåbe i HiFi butikker da der vist stadig er en smule fordomme omkring pigers forkærlighed for design fremfor lyd (ARG)
__________________ Propelflyvefisk
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 11 Maj 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikhifi skrev:
Ja, blue er OK...
Men der er da intet der lydmæssigt minder om ikon serien, i blue højttaleren.
Man kan jo altid diskuterer om Ikon er pengene værd, og SandraM skriver jo at det netop er lyden fra ikonen som hun har forelsket sig i... |
|
|
Vi er ret enige i lyden, min pointe er blot
1 lyden er vurderet under ukendte forhold
2 Ikon er ret kræsen over for hvad den får puttet i bagen
3 Blue er faktisk en OK allround HT som ikke genere nogen, dette er både godt og skidt
men jeg merer seriøst at med mindre at HT er første skridt i en lang sej opgraderingsspiral, så er Blue en bedre HT. Det er ikke altid at bedre er bedre
Selvfølgelig er det bedre at lytte før køb, men desværre er det ikke altid muligt ved brugtkøb
Go´ weekend til jer alle
|
Til top |
|
|
mikhifi Forum Bruger

|
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er enig i at ikon serien er ret kræsen med hvad den får smidt i sig, og ja, blue er en god allround højttaler. mere allround end ikon serien er. Men stadig bare to forskellige klange.
Og ja, det bedste er jo at høre de to imod hinanden.
Kom forbi enda og tag en lytter, har et sæt dali blue 3003 på lager, hvor jeg kan smide dem op imod ikon serien, hvis det skulle have interesse at høre klang forskellen.
Mvh Mikkel
Hifiklubben Hørsholm Usserødkongevej 80 2970 hørsholm tlf. 45767671
|
Til top |
|
|
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du skal have en god højttaler til din PM 7001. Så syndes jeg du skal købe Tannoy SENSYS serie, de lyder meget godt sammen med marantz. Sensys 1 er et oplagt valg
Gengivelsen fra SENSYS 1 er udpræget dynamisk med en stor, dyb og præcis bas. Særdeles velegnet til rytmisk musik.
syndes du skal holde dig fra dali blue, de er ik til at holde ud at høre på pga s lyde i stor stil
Tannoy og Marantz lyder bare godt sammen
mvh
|
Til top |
|
|
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 582
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Sandra. Her er mit bud på en SUPERvellydende højttaler til MEGET få slag. Jeg har aldrig hørt noget så vellydende før til pengene.
Held og lykke 
Christian
DM602S3BK (3) |
 | |
 |
 |
 |
|
 |
< =/config/addbasket.asp method=post>
Pris: |
< style="WIDTH: 140px" ="donewProduct(this[this.edIndex].value,1741,39,'/dk/produkter/hoejttaler/kompakthoejttaler/B-W_DM602_S3_hoejttaler_Sort.htm')" name=aID>< value=1741 ed>Sort - 1.999,00>< value=3191>Calvados - 1.999,00>< value=3192>Sorento - 1.999,00>> |
Antal: |
< size=2 value=1 name=antal> / stk< = value=39 name=ID>< = value=1741 name=aID>< = value=1741 name=rID>< = value=s name=v>< = value=1 name=countryID> |
|
< =submit value="Læg i kurv"> |
|
|
|
|
Forsikring: 495,00 5 års forsikring kan tegnes inden du afsender din ordre. |
Finansering: f.eks. 12 mdr. á 209,00 |
Lagerstatus netbutik: 
| > |
Ikke alle har mulighed for eller ønsker at have gulvhøjttaler. Alligevel vil man måske gerne have den gode og fyldig basgengivelse som fra gulvhøjttaleren. DM602S3 er i den forbindelse et godt alternativ!
|
Egentlig er dette en relativt stor reolhøjttaler. Med reolhøjttaler menes der, at den ikke bør sættes direkte på gulvet, men på en stander, et bord eller boghylde i passende højde (45-60 cm). Det relativt store kabinet og baselementet giver DM602S3 en basgengivelse som absolut ikke er almindelig for en reolmodel. Den gengiver musik med fylde og tyngde - faktisk nok til at fylde selv store rum med vellyd. Den gode basgengivelse gør også denne højttaler ypperlig til filmlyd og hjemmebiograf, hvor bassen er meget vigtig! DM602 S3 er let at drive og kan bruges med en række forskellige forstærkere – små som store. Matches DM602S3 med en god forstærker eller receiver, kvitterer den med en imponerende åbent og musikalsk lydbillede.
Kendetegn ved DM600 S3-serie Kendetegnende for B&W er at lade eksklusiv og avanceret high-end teknologi ”sive ned” i de mindre modelserier. I DM600S3-serien er der anvendt samme grundlæggende opbygning omkring diskantteknologi, valg membrantyper (Kevlar og aluminium), FlowPorte (særlig basport teknik) etc. – højteknologi hentet direkte fra den berømte og eftertragtede B&W Nautilus-serie.
Nautilus diskant Et af de meste markante kendetegn ved B&W Nautilus-serien er diskantopbygningen, med den særlige ”tube” eller rør bagtil. Denne teknik er også anvendt i alle højttalerne i DM600S3-serien, men er i konstruktionen optimeret til en placering med røret inde i selve kabinettet. Tuben dæmper refleksioner, som opstår når diskantmembranen spiller. Resultatet af tubens positive indvirkning på lyden i det kritiske diskantområde, giver sig udslag i et mere velopløst, letflydende og behagelig gengivelse af musikken.
Den gule Kevlar-membran Materialet Kevlar bruges i mange forskellige sammenhænge takket være sin enorme mekaniske styrke og ekstremt lave vægt. Kevlar bruges bl.a. til opbygning af rumfartøjer, skudsikre veste, Formel 1 biler, frontpartier på biler og meget andet. B&W var de første i 1974, der efter længere tids forskning i dette ”vidunder”-materiales egenskaber, kunne præsentere verdens første højttalerenhed med en membran af det gule Kevlar-materiale. Kombinationen af den lave vægt, høje stivhed og særlige vævning bevirker en troværdig, klar og naturlig lydkvalitet – en lydkvalitet B&W er berømt for verden over.
Baselement i aluminium I de større modeller i DM600S3-serien er anvendt baselementer med membraner udført i alumimium. Som Kevlar er aluminium et stærkt og let materiale. I basområdet har aluminium ”de rigtige” egenskaber både mekanisk og lydmæssigt. Alumininums-teknologien er ligeledes hentet fra topmodellen B&W Nautilus - en højttaler til mere end en kvart million kroner sættet! I de dyrere modeller i DM600S3-seriene formidles bassen derfor dybere, mere luftigt og detaljeret. Når rytmisk musik kræver ekstra ”gymnastik” af bassen leveres den prompte og dynamisk samtidig med at den er spændstig og levende. Lydmæssigt er DM600S3-serien ganske imponerende, der giver lytteren en intens og nærværende musikoplevelse.
Tre farvealternativer Alle modellerne i DM600S3-serien leveres i tre forskellige farver: Sort, kirsebær og Sorrento (flammet bøg). I Sort og kirsebær udgave er kabinet, frontplade og frontstof i sort. Vælger man Sorrento (lyst træ) er frontplade og kantophæng, derimod indfarvet i en elegant grå nuance - der elegant matcher den lyse Sorrento finish (frontstof er stadig i sort finish). Specifikationer
- 1" diskant, 7" mellemtone/bas
- Frekvensgang: 49 - 22.000Hz (+/-3dB)
- 40 - 44.000Hz (+/-6dB)
- Følsomhed: 90 dB
- Impedans: 8 ohm (minimum 3)
- Delefrekvens: 4 kHz
- Størrelse: 49/23,6/29,3 cm (H/B/D)
- Vægt: 10,5 kg pr. stk.
- (NB. Stander er ekstraudstyr)
|
 |
|
Til top |
|
|
Fiend Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har studeret lidt højttalere og det som går igen er, hvorfor sætter man delefrekvencen ALT for højt??
Mig bekendt starter sweet-spot ved en 6" ved 2266hertz. B&W bruger 7" hvor sweet-spot allerede starter ved 1942hertz men deres delefilter skærer først fra ved 4000hertz?? lyden foran højttaleren må have en værre flaskehalse karakteristik!!
Dali er det mærke som kommer tættest ved at nogenlunde holde sig indenfor sweet-spot området!!
|
Til top |
|
|
Malbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et rigtigt godt bud, til små penge, er Dali 450. Men kan jo kun købes brugt. Og så er det en gulvhøjttaler... Det ved jeg jo så ikke om det må være.... __________________ Mvh
Malbjerg
|
Til top |
|
|
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 582
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
FIEND: Jo højere man skærer diskanten, jo mere silke lokker man ud af den. Jeg har selv et sæt ret kostbare diskanter (Esotar til 8000,-/sættet). De er først skåret 18 dB ved 4,5k. Det i sig selv er ret højt, men jeg har alligevel valgt at smide en kondensator på yderligere ved 8k (6 dB). Dette giver mig ENDNU mere silke . Man bør altid dele sin diskant så højt som muligt. Iøvrigt betyder det, at enheden kan tåle LANGT større belastning, og det er jo fedt hvis man kan lide at spille højt. Den eneste ubehage ved at dele højt er, at ml.tone skal være af så høj kvalitet, at den ikke "falder" eller bliver ustabil, før den rammer diskanten.
|
Til top |
|
|
Fiend Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja okey det går jo ud over ydelsen selvfølgelig. At dele for højt gør os man skal sidde stiv som et bræt hvis man en dag vil svømme ind i lyden til 110db.....
Jeg spiller heldigvis ikke så højt, så jeg klarer den lige, hva.....
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
SandraM skrev:
Det jeg fik anbefalet da jeg købte mit anlæg var Chario Silverette 100 (1495,- pr stk), kom dog ikke videre da de ikke lige havde tid til at lade mig lytte - bliver ofte behandlet som en tåbe i HiFi butikker da der vist stadig er en smule fordomme omkring pigers forkærlighed for design fremfor lyd (ARG)
|
|
|
Det skal du kraftedderperkme ikke finde dig i!
Her er lidt hvad jeg ville foreslå:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=16608 & nbsp; Fantastisk lille højttaler. Velspillende og smuk. Til den pris kan du få den fra ny hos www.vassagohifi.com
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=16791 & nbsp; Ved ikke om det lige er dig, men den gamle kæmpe (ikke størrelsen) spiller ganske suverænt, bedre mellemtone skal du lede længe efter, svær at overgå. Det er dog ikke helt en reol ht. Men den vil sikkert gå fint i spænd med din Marantz, omend den bedst kan lide rør amp'er.
Mvh.:´*`:.
|
Til top |
|
|