Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 10
Sendt: 08 April 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
Jeg kan på hjemmsiden http://tvtool.info/english/scartswitch_e.htm se at det er muligt at tænde sit fjernsyn med PC'en via seriel porten. Det kræver så dog programmet TV tool som jeg ikke bruger. Er der nogen der kender til et andet program evt. freeware der kan gøre det samme?
Sendt: 11 April 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
ThomP: ja det er fordi der kommer en spnding på ben 8 i scart stikket fra det du tilslutter fjernsynet. Det gør der jo ikke automatisk fra computeren. Derfor har jeg brug for at sætte en spænding på com porten som jeg så kan forbinde til ben 8 i scart stikket
Bruger siden: 07 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 62
Sendt: 11 April 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
madskp skrev:
ThomP: ja det er fordi der kommer en spnding på ben 8 i scart stikket fra det du tilslutter fjernsynet. Det gør der jo ikke automatisk fra computeren. Derfor har jeg brug for at sætte en spænding på com porten som jeg så kan forbinde til ben 8 i scart stikket
Jeg skulle nok have citeret Jeg forstår godt "opgaven" - det var blot en kommentar til #2!
Sendt: 12 April 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
dreamon: tjoo det kunne jeg jo egentlig godt men det er så ikke
meningen at fjernsynet skal tænde sammen med computeren men kun når jeg
har brug for det. Men ellers en rigtig go ide til en HTPC
Sendt: 13 April 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
dreamon: Fjernsynet er koblet til grafikkortets TV-out med S-VHS. Jeg bruger funktionen i Nvidia driveren til at skifte mellem monitor og fjernsyn. Fjernsynet behøves ikke at slå over på AV kanalen lige når TV outputet aktiveres. Det må gerne være med et seperat program eller noget helt andet. Alle ideer er velkomne.
Bruger siden: 07 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 62
Sendt: 13 April 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
madskp skrev:
Det må gerne være med et seperat program eller noget helt andet. Alle ideer er velkomne.
"Noget helt andet": En separat ledning fra 12V (det er jo slet ikke sikkert, dit tv reagerer på 5V, da det ligger uden for specifikationerne) med en lille afbryder skulle vel kunne klare det, men så kan du jo næsten lige så godt selv tænde tv-et
Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
Sendt: 14 April 2005 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
Hejsa
Du kan jo bare erhvere dig en IR blaster til din pc. Den kan både sende og modtage signaler og virker til alle signaler, undtaget B&O. Derefter skulle det være relativt nemt at konfigurere girder til at lave det du ønsker.
Derudover kan man overveje Mediacenter Remoten som understøtter denne feature også, i det man kan skifte kanal på på en ekstern kabelbox eller selector og såvidt vides også tænde og slukke fjersyn.
Sendt: 14 April 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
AkilleuZ. Det skal bare tænde for en udgang på en com port. Jeg skal lige finde ud af hvad spænding det skal være så melder jeg lige tilbage. Der er intet behov for at kunne gøre det over en hjemmeside
Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
Sendt: 14 April 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
Gør det noget hvis det bliver et program til printerporten?
Hvis det gerne må være til printerporten så skal du live give mig din
adresse på printerporten. Den kan du finde inde under enhedshåndtering.
og så står den som her på billedet:
Hvis du lige sender den adresse så kan jeg lige fixe noget til dig.
Bruger siden: 04 Marts 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 11
Sendt: 14 April 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
Kan du få en printer port til at være aktiv høj på samme måde som DTR på en com port? Måske er det nok med bare en kortere puls, så burde kunne lykkes?
Hvis programmet virker så skal jeg nok få programmet et program til din
computer hvor det kun er en tænd sluk knap. Du kan bare sige til når du
engang når der til.
Håber det har været hjælp nok ellers skal jeg nok prøve igen
Sendt: 14 April 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
AkilleuZ: jeg prøver lige programmet når jeg kommer hjem og får loddet
noget sammen til at forbinde det. Grunden til at jeg egentlig gerne vil
have det på en com port er fordi jeg bruger printerporten til min
printer.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum