| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har smidt Pictures, Music og My Movies på en NAS-box jeg har stillet væk fra min MCE (MCE i stuen og NAS i skabet i gangen) det har givet mig oceaner af plads, sikkerhed i form af RAID og samtidig en stue uden for meget elektronik.
Jeg har på NAS-boxen lavet 3 shares: en til Film, en til Musik og en til Billeder. Derefter har jeg lavet et lille logon script der laver netværksdrev lokalt på maskinen hver gang der logges på. Det sikrer at alle husets PC´ere (incl MCE) har adgang til de samme netværksdrev.
Nu er mit problem det at når man ruller ind på My Pictures så vil MCE´en normalt vise en oversigt over alle billedmapper, med små thumbnails billeder af det underliggende materiale i hver enkelt billedmappe. Det gør den bare ikke længere nu hvor jeg har ændret det til netværksdrevet; jeg ser kun en mappe (uden thumbnails ) med navnet: P:\Pictures.... (navnet og stien til det netværksdrev hvor jeg smider alle mine billeder, inddelt i igen i undermapper).
Er der nogen måde hvormed jeg kan gå skridtet længere ned i biblioteket med det samme, og dermed få en oversigt over alle de underliggende mapper uden at skulle klikke ind på P:Pictures ?
|