Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 18:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Lidt blandet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gunni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Skal bygge min første Htpc, jeg tror at jeg har rimeligt styr på hvad og hvor. men sidder aligevel med et par spørgsmål (det er her i kommer ind i billedet)

Planen er at køre med Vista MCE.

1. Jeg regner med at jeg vil styre det med et lækkert tastatur som Logitech dinovo edge. Vil det virke uden nogle former for problemer og vil det kunne styre Alle funktioner ?

2. hvis jeg/kæresten aligevel bestemmer at der skal være en fjernbetjening vil man så kunne bruge en logitech harmony til at styre alle funktioner ?

3.Har vista MCE et webinterface så man kan starte en optagelse over nettet ligesom f.eks mythtv ?

4. Kan man få en Extender så man kan bruge den i soveværelset også ?

5. når den står i standby (s3) er det så muligt at få adgang til den via webinterface eller via extenderen ? (hvis 3 eller 4 er et ja)

6. hvis man har et kabinet med display kan man så høre musik uden at skulle tænde tvét ?

Ja tror det var det håber virkelig at i kan hjælpe.

Til top Vis Gunni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gunni

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

1. Ja
2. Ja - Hvilken model?
3. Njaa ikke direkte. Men du kan bruge msn. Der er en der har programmeret en "bot" som gør at man kan skrive til den og så vil den begynde at optage det man beder den om. Har dog ikke selv testet det. Men webinterface har det ikke

4. Jeps, så skal du have dig en Xbox360, mener dog også er der er 2 andre produkter på vej frem på markedet, men kan ikke huske hvad de hedder

5. Der er ikke webinterface, men du kan vække den med: Wake on lan" hvis dit bundkort understøtter det

6. Er det LCD/VFD eller en lille monitor?

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Gunni
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Hej Akilleuz.
Tak for dine svar. her er lidt svar på dine spørgsmål.

Jeg havde tænkt på en logitech harmony 1000.

Og på det kabinet jeg har kik på er der et LCD display på.

Jeg har desuden kikket lidt mere på extenders og har fundet at der er en del på vej som kommer her i november/december. bla. fra linksys http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Promotion_C2&am p;childpagename=US%2FLayout&cid=1175237542889&pagena me=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper
De er både med HDMI og draft n WIFI så det låver jo godt nok.
Er der nogen der tør gætte på om disse nye extenders vil kunne tænde HTPC'én fra standby. og sætte den tilbage Jeg syndtes ikke at kunne finde noget om det...

Til sidst kunne jeg godt tænke mig og høre om der er nogen der bruger Mythtv. Syndtes det lyder godt Men er ikke den store linux haj er det noget der virker ?

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Gunni skrev:
Hej Akilleuz.
Tak for dine svar. her er lidt svar på dine spørgsmål.

Jeg havde tænkt på en logitech harmony 1000.

Og på det kabinet jeg har kik på er der et LCD display på.

Jeg har desuden kikket lidt mere på extenders og har fundet at der er en del på vej som kommer her i november/december. bla. fra linksys http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Promotion_C2&am p;am p;childpagename=US%2FLayout&cid=1175237542889&pagena me=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper
De er både med HDMI og draft n WIFI så det låver jo godt nok.
Er der nogen der tør gætte på om disse nye extenders vil kunne tænde HTPC'én fra standby. og sætte den tilbage Jeg syndtes ikke at kunne finde noget om det...

Til sidst kunne jeg godt tænke mig og høre om der er nogen der bruger Mythtv. Syndtes det lyder godt Men er ikke den store linux haj er det noget der virker ?

Du vil ikke kunne browse Vista MCE ved hjælp af et LCD display. Du vil derimod kunne gøre det med den nye phillips remote Philips SRM7500 . Der er også andre fjernbetjeninger på vej der understøtter windows Side-show.

Jeg kan ikke hjælpe med om de kan tænde og slukke den "out of box" men mener de kan tænde den, ved dog ikke om den kan gå i standby igen, men det kan der vel skrives et lille script der sørger for, ved ikke hvad der findes på markedet.

mythtv er rigtig godt hvis man gider rode pille justere og justere lidt igen. Du kan selv lave din egenbrugerflader og du kan stortset lave alt selv, men det kræver MEGET tid. Du kan altid prøve at downloade den nye Ubtunu, som skulle være rigtig lækker, du smider den bare i cdrom drevet og så kan du afprøvedet uden at installere noget.

Gunni
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Den ser sku smart ud den fjerbetjening fra philips..

Forstår jeg det rigtigt at man kan bladre i numre samt se f.eks hvor langt den er inde i et nr, og den slags ? og virker dette også med film, hvis man f.eks har lagt alle sine film ind på HTPCén. vil man kunne se mens man ser en film hvor langt den er inde i filmen, ligesom man kan på en standalone DVD afspiller ?

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke sikker på du kan se hvor langt du er inde i filmen, prøv at sende Philips en mail.

Men nu hvor du har LCD disaplay kan du se hvor langt du er inde i en film. Fulgte dig display med til dit kabinet eller hvordan, hvilket kabinet er det?

Hvis displayet er fra Imon, skulle det virker bare ved at installere den nye software fra deres hjemmeside. Til andre displays findes der et program der hedder frontview, som du kan installere

Gunni
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Jamen har ikke bestilt et kabinet enu så hvilket display ved jeg ikke 

Men det lyder godt bare man kan se det et sted....

Vil dette også virke hvis jeg vil køre mediaportal ?

nicabra
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2007
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Det er jeg sikker på det vil, der findes et plugin så vidt jeg husker 

Hilsen

AkilleuZ

Til top Vis nicabra's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicabra

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes