Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: TV via netværk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sorent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 17 November 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har et mediecenter i mit soveværelse... Jeg har netværksopkobling, men ingen antenne stik... jeg vil gerne kunne se live tv derinde men har ikke mulighed for at trække kabel derind...

Aller helst vil jeg gerne kunne se det via mediecentret, jeg har søgt en del på dette men syntes ikke rigtig at kunne finde en løsning på dette?

Alternativ, skal det så være via et andet program og noget sende udstyr... Her tænker jeg fx på Slingbox - Er det den eneste mulighed eller er der andre løsninger? - og er der nogle der har erfaring med Slingbox?

Til top Vis sorent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorent

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 November 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Det er også lidt tåget det område...

Men hvis vi starter med microsofts løsning, så kan du opstille dit mediecenter et sted hvor der er antennestik, og så igennem netværket koble en såkaldt mediecenter extender (Xbox360, linksys, Loewe m.fl. har sådanne løsninger)

Så kan det lade sig gøre at streame tv over til extenderen. Og hvis man har 2 eller flere tunere, så kan man se 2 forskellige kanaler på henholdvis extenderen og mediecenteret.

Men hvad vi desværre stadig går og venter på, det er noget standardiseret IPTV... Det er stadig et punkt hvor udbyderne er nogle idioter, og kun tillader at man kan modtage tv på specielle bokse som de selv levere. Det er MEGA nedern for folk der bare vil modtage alm. tv på deres mediecentre via internet opkoblingen. For det kan teknisk set sagtens lade sig gøre, men udbyderne (div. fibernet og YouSee osv.) har bare ikke trukket fingeren ud endnu...  Men hvis og når det kommer til at virke, så vil man forhåbentlig kunne modtage det som alm. video streams ala. http://wwitv.com/portal.htm
Hvor man bare henter en WMV eller RAM video stream. Men kvaliteten på de gratis kanaler er jo ikke lige noget at skrive hjem om, alle sammen...
Eller også skulle udbyderne simpelhen lave applikationer der kan køre i eks. MCE som eks. TV2 Sputnik osv. Men alt det der de har gang i nu, det er der ikke meget ved!

De skal holde sig til at levere tv, og ikke mediecenter/bokse løsninger, dem har vi i forvejen!

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

ehb_elh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 November 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

hvad med noget fjernskrivebord! hvis du altså har en anden computer med tv-kort på:)
Til top Vis ehb_elh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ehb_elh

sorent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Tak for hurtigt svar... Ja man skal holde tungen lige i munden når man undersøger det her... Men jeg er glad for extender løsningen,  jeg havde fået den opfattelse at jeg vil få adgang til stortset alt andet end live tv via sådan en...

Så med en extender som fx Linksys DMA 2200 ( http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2& childpagename=US%2FLayout&cid=1175243415936&pagename =Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&lid=1593633147B04 ) koblet sammen med mit mediecenter (Vista), vil jeg kunne se alt hvad jeg har liggende på mediecenteret incl live tv?

Jeg glemte i øvrigt en ting, jeg bruger også rigtig meget Mymovies, hvor jeg har rippet alle film til en stor ekstern disk... Findes der noget extender løsning der også kan bruge mymovies - igen evt. via mit mediecenter?

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 17 November 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Se her !!!!! LINK

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 17 November 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

ellers findes der Slingbox.

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

jonaskp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 November 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Microsoft har løsningen som micma beskriver. Alternativet kunne være MediaPortal. Deres TVengine kører med en server/client arkitektur, som er som skabt til din problemstilling.

Du opsætter en Server hvor din(e) tvtuner(e) sidder i. Du kan nu fra enhver pc på dit netværk afspille LiveTV fra serveren. Serveren kan enten være dedikeret server, eller det kan være en PC du også bruger som almindelig HTPC, som så samtidigt tager sig af at agere server for de andre pc'er.

Denne løsning er en fordel hvis du gerne vil have at dine "extendere" er rigtige PC'er og ikke bare hardware-extendere (som Linksys'en). Der findes ikke nogen stand-alone hardware-extendere til MediaPortal, så det kræver at du opsætter en computer der hvor du vil have TV.

Til top Vis jonaskp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonaskp

sorent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Tak for de forskellige forslag... Jeg kender slet ikke MediaPortal, men udfra de screenshots der er paa deres hjemmeside ligner det jo Microsofts Mediecenter meget godt, eller det et Microsofts der liger MediaPortals?... Na pyt

Er den ellers saadan lige til? Det jeg bruger MedieCenter til er at se tv, og er helt vild med programguiden og saa dvd/blu-ray... Men derudover bruger jeg ogsa MyMovies og det virker vist ikke til MediaPortal? - Men findes der noget tilsvarende, enten der er med eller som noget plugin

jonaskp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 November 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Det er vist MP der ligner MediaCenter, da Microsoft var først ude . Men det du henviser til er kun standardskinnet. En af fordelene ved fx MediaPortal er at det kan skinnes som man vil. Der er en del gode skins allerede, som nogle dygtige folk har lagt ud til download for andre.

Der findes tilsvarende til MediaPortal. Den nemmeste løsning hedder lige nu MovingPictures. Med dette plugin smider du bare dine film i en mappe og programmet går så online og finder info, Cover, baggrundsbilleder mm. Pt er det ikke som med MyMovies der har en enkelt database, men der bruges flere forskellige til at få den bedst mulige information. Planen er at der fremover skal benyttes den community-drevede side, themoviedb.org, men det er pt ikke blevet implementeret korrekt. Bemærk at plugin'et stadig er i beta. Det fungerer dog 100% stabilt, så det eneste "beta" der er over det er at der endnu ikke er implementeret en masse avancerede features, men de kommer løbende.

Der er lige nu ikke mulighed for at sortere efter genre, år, skuespillere osv. Du kan filtrere ud fra navnet på filmen, men det andet er en feature som stadig er under udvikling.

En anden løsning hedder MyFilms. her skal du dog selv vedligeholde en ekstern database og opdatere den hver gang du tilføjer en film. Tilgengæld har du nogle flere sorteringsmulighed.

Blu-ray har jeg ikke erfaringer med i MP, men det skulle eftersigende fungere med et plugin. DVD spiller uden problemer.

Der er tv-guide i MediaPortal. Hvordan den fungerer i forhold til MediaCenters ved jeg ikke, da jeg ikke har prøvet sidstnævnte.

Tilgengæld er MediaPortal ganske gratis så du kan jo altid prøve at installere det og se hvad du synes om det. Hvis du kan lide det, beholder du det - hvis ikke har det kun kostet et par timer.

Til top Vis jonaskp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonaskp

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 November 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger beyondtv med stor succes på det område.... desværre er der ikke support for DVB-t endnu der kan jeg abefale sagetv... det kan ALT
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes