| Forfatter |
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man tage en Rega rb300 arm på en Linn LP12 - mener om kan det komme til at virke ?
Og passer det med vægten o.s.v !
Er der nogle der har prøvet det - og hvad skal man tage højde for ?
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skulle forhindre dig i det?
Mener du fjedrene på LP12? Så kan du afbalancere rega'en til det passer med at fjedersystemet er i vatter / balance /vandret eller hvad nu det skal være. Jeg kender ikke LInn LP12 men f.eks. Sota har den slags hulrum under armboardet så vægten kan balanceres med hagl, så den arm der monteres, uanset fabrikat, kan balanceres, smart ikk'
mvh
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne det. Men er armen ikke lige
en tand for ringe til værket?
Spørg Medlyd om der er noget med højden op til pladetallerkenkanten.
Det betyder ikke decideret noget for fjedersystemet, fordi armbase og
tallerken er fælles om det underliggende flydende ophæng, der skal
højst justeres på fjedrene så den hopper rigtigt op/ned igen efter
montering. Men det skal den uanset hvilken arm du moser på.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med højden ved jeg - men vægten som GLI- siger , det er det jeg er urolig over for !
Har søgt på nettet - men det er ikke meget hjælp at hente
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var sku.. ikke meget hjælp at hente
|
| Til top |
|
| |
peter p Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du godt. Det lyder fint og er meget billigere end Linns alt for dyre toparm.
mvh
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gå nu bare igang, så løs opgaverne i takt med de opstår. Du kan evt. bruge en pose du fylder med hagl, fra ??? du må da kende en jæger eller lign. Spørg Janils, han bruger vist hagl i hans super spiller.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
peter p skrev:
|
Det kan du godt. Det lyder fint og er meget billigere end Linns alt for dyre toparm.
mvh
|
|
|
Hejsa Peter
Har du prøver det ?
Hvad med det kabel som kommer fra tonearm i rega arm , det er jo ikke i et vinkelskik som på Linn arm - kan det være der så det ikke kommer til at støde i bundpladen på pladespilleren !
Håber du kan komme med nogle gode råd 
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tidligere haft en RB300 på min LP12 og det virkede glimrende. Dog blev jeg nødt til at modificere hjørneafstivningerne indvendigt i trækabinettet en smule, da der ellers ikke ville være plads til armen. Der var også behov for en skive på ca. 3mm under armbasen for at få den op i korrekt niveau med den p.u. jeg havde på det tidspunkt. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
| Du kan evt. bruge en pose du fylder med hagl, fra ??? du må da kende en jæger eller lign. |
|
|
 Tror du jægere har haglene liggende løst ? - der skal du have fat i en der lader sine haglpatroner selv, og dem er der ikke mange af.
Forladeren er gået af mode 
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 06:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
peter p skrev:
|
Det kan du godt. Det lyder fint og er meget billigere end Linns alt for dyre toparm.
mvh
|
|
|
Kan du ikke lige uddybe det svar lidt !
|
| Til top |
|
| |
peter p Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej King
Har en Linn LP 12 fra 1978!, men løbende opgraderet med Lingo mm, men har gammel bundplade.
Tilpasning til Regaarmen gav ingen større cproblemer og har haft denne kombination i over 10 år
venlig hilsen
Peter
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erik D skrev:
gli- skrev:
| Du kan evt. bruge en pose du fylder med hagl, fra ??? du må da kende en jæger eller lign. |
|
|
Tror du jægere har haglene liggende løst ?- der skal du have fat i en der lader sine haglpatroner selv, og dem er der ikke mange af.
Forladeren er gået af mode  |
|
|
Blyhagl kan købes i jagt- og fiskeriforretninger. Hvis de sælger jagtvåben, sælger de garanteret også blyhagl.
Jeg gav vist 30 kr/Kg da jeg bygge pladespiller.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se også denne nye acryl bundplade med spikes!
http://cgi.ebay.com/NEW-SILENT-BASE-FOR-LINN-THORENS-THIS-
WORKS_W0QQitemZ5819685190QQcategoryZ3283QQrdZ1QQcmdZVie
wItem
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der med blyhagl - glem det! Den skal ikke lyddæmpes med
hverken blygummi eller hagl. Ideen i LP12 eren er at alle materialer
"synger" med.
Bemærkningen om en Rega 300 lyder fint .." end Linns alt for dyre
toparm" er da rigtigt, hæ, men en Rega B 300 kommer jo ikke
endgang i nærheden af selv en Linn Baisc arm. Hmmm.
En god Linn arm lyder bedst på et Linn værk, sådan er det. Se efter
Basic, og helst Linn Ittok II eller III. Linn Ekos, som er toparmen,
kostede fra ny i 1990 16.000,- kr. Lyder fantastisk, no less.
Ittok III lyder som de første Ekos´er og den er billigere, men
sjælden. Hvem har sådan en? Jeg! Vil jeg sælge den, nix!
Jeg har gode erfaringer med at sætte Linnen på spikes/Pulsar Points.
Så bliver bassen og klarheden helt vildt meget bedre.
Prøv det, det tager 5 minutter og koster ikke særlig meget, et
supertweak.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er min jo en Rega RB900 arm - og ikke en RB300
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
B900 er en fin arm. Det skal nok blive godt.
Har du fået set på alle de links??
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - men det sidste virker ikke !
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=kontrast]Det der med blyhagl - glem det! Den skal ikke lyddæmpes med hverken blygummi eller hagl. Ideen i LP12 eren er at alle materialer "synger" med.
Bemærkningen om en Rega 300 lyder fint .." end Linns alt for dyre toparm" er da rigtigt, hæ, men en Rega B 300 kommer jo ikke endgang i nærheden af selv en Linn Baisc arm. Hmmm.
En god Linn arm lyder bedst på et Linn værk, sådan er det. Se efter Basic, og helst Linn Ittok II eller III. Linn Ekos, som er toparmen, kostede fra ny i 1990 16.000,- kr. Lyder fantastisk, no less.
Ittok III lyder som de første Ekos´er og den er billigere, men sjælden. Hvem har sådan en? Jeg! Vil jeg sælge den, nix!
Jeg har gode erfaringer med at sætte Linnen på spikes/Pulsar Points. Så bliver bassen og klarheden helt vildt meget bedre. Prøv det, det tager 5 minutter og koster ikke særlig meget, et supertweak.
---------------------------------------
En Rega RB 300 arm kan fintunes med nyt tonearmskabel, armstub og kontralod og frakobling af nåletryksvægten på siden og så kun justere det på kontraloddet..dernæst at løsne kontramøtrikken hvor armen er fastgjort til armboardet til kun "fingerstramning", ...så virker den super og regnes for blandt de bedste. Men det kan fåes bedre...selvfølgelig...men til prisen er den uovertruffen.
Mvh
Dr. Lyd
|
| Til top |
|
| |