| Forfatter |
|
Knoxvill Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og overvejer at udskifte min gamle reciever, og så faldt jeg over denne inde på HIFIklubbens hjemmeside... Det jeg kan læse ud af den er at den er okay til prisen..
Jeg tænkte da på om der var nogen i dette forum som havde noget kendskab til den, og i så fald om de kunne guide en til et muligt bedre køb til de samme penge!
På forhånd tak.
Med Venlig Hilsen
Mads
|
| Til top |
|
| |
Excalibur Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mads.
Har været inde for at kigge lidt på "din" Denon og rent umiddelbart ser den ud til at være et godt bud i prisklassen og effektmæssigt skulle den kunne slå til hos de fleste.
Du skriver ikke noget om hvad den skal spille om til af HT og stuestørrelse, men med mindre det er en super hjemmebiograf du jagter så vil du få en Reciever fra et firma der efter min mening laver rigtig gode apparater til prisen, og så ser de jo rigtig fine ud.
Min datter kører med Denon og det spiller rigtigt godt efter mine øre og jeg har ikke oplevet at der har været mangel på kræfter (i forhold til det opgivne) i det anlæg.
Paul __________________ Den forberedte overlever!
|
| Til top |
|
| |
Eltax-Man Forum Bruger


Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har 1705 som ca kan det samme tror jeg nok og er kanon glad for den så jeg syntes den bestemt er pengene værd jeg ville ikke tøve den er alletiders 
Knoxvill skrev:
|
Jeg står og overvejer at udskifte min gamle reciever, og så faldt jeg over denne inde på HIFIklubbens hjemmeside... Det jeg kan læse ud af den er at den er okay til prisen..
Jeg tænkte da på om der var nogen i dette forum som havde noget kendskab til den, og i så fald om de kunne guide en til et muligt bedre køb til de samme penge!
På forhånd tak.
Med Venlig Hilsen
Mads |
|
|
|
| Til top |
|
| |
McAllan Forum Bruger


Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke at jeg vil sige 1706'eren imod, men når du alligevel skal ned i
Klubben, så glem ikke også at lytte til NAD T743v2. Den er mindst lige
så kraftig som 1706'eren og koster kun en anelse mere og har en lidt
anden lydfilosofi.
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
| Til top |
|
| |
Knoxvill Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Paul og Eltax-Man
Mange 1000 tak for de hurtige og positive svar.. Det lader nu til at jeg er blevet 2500,- fattigere :D ..
Hvad angår højttalere så spiller jeg lige i øjeblikket igennem et sæt Eltax fra Bilka.. De er nu ellers gode nok syntes jeg, men så igen, jeg er jo ikke den største "haj" til det her... (Selv om det er off-topic) Har jeg fået tilbudt et sæt "JBL LX80" højttalere men jeg skal selv finde ud af hvad jeg vil give.. Standen på dem er helt okay og de har ingen skader, hvad syntes i?? Vil jeg kunne hører forskel og hvad ville i selv gøre, og betale for dem.. De er vel 4-5 år gamle.. og mine Eltax ca 2..
Håber i kan hjælpe igen igen :-)
Med Venlig Hilsen
Mads
|
| Til top |
|
| |
Knoxvill Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej McAllan
Tak for dit indlæg det er noteret.. En af mine venner har "en eller anden" NAD forstærker og den spiller fanme godt/højt, og de har jo også et fedt design...
Jeg vil i hvert fald lige svinge forbi den der nede.
Med Venlig Hilsen
Mads
|
| Til top |
|
| |
Eltax-Man Forum Bruger


Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej knox
køre selv med eltax lige p.t men er også ved og skifte mine ud tror helt bestemt du kan høre nået forskel. Ikke fordi jeg syntes eltax gør det dårlig. For det gør de ikke i forhold til den pris man giver, det hænger altid lidt sammen. Hvis man da ikke blive snydt He He men tror du kan høre en del forskell
Knoxvill skrev:
|
Hej Paul og Eltax-Man
Mange 1000 tak for de hurtige og positive svar.. Det lader nu til at jeg er blevet 2500,- fattigere :D ..
Hvad angår højttalere så spiller jeg lige i øjeblikket igennem et sæt Eltax fra Bilka.. De er nu ellers gode nok syntes jeg, men så igen, jeg er jo ikke den største "haj" til det her... (Selv om det er off-topic) Har jeg fået tilbudt et sæt "JBL LX80" højttalere men jeg skal selv finde ud af hvad jeg vil give.. Standen på dem er helt okay og de har ingen skader, hvad syntes i?? Vil jeg kunne hører forskel og hvad ville i selv gøre, og betale for dem.. De er vel 4-5 år gamle.. og mine Eltax ca 2..
Håber i kan hjælpe igen igen :-)
Med Venlig Hilsen
Mads |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Knoxvill Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Eltax-Man
Det lyder godt!.. Nu har jeg godt nok ikke noget billede af dem som jeg kan uploade, men på dette link kan man se et billede af samme model.
Selve højttaleren er dog bare i sort, og det samme med fronten.
Hvad ville du med din expertise give for et sådan sæt?
Knox
|
| Til top |
|
| |
Knoxvill Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Eltax-Man Forum Bruger


Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
til knox
Tja ved det faktisk ikke rigtig kender dem ikke rigtig men ville skyde på mellem1500-2000 eller noget men dette er bare et skud i tågen 
|
| Til top |
|
| |
Excalibur Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Mads.
Ja tingene løber hurtigt herinde engang imellem.
For lige at vende tilbage til det McAllan sagde om at lytte til et par NAD så er der altså lidt større prisforskel næsten 1400 kr og det er to forskellige maskiner, en 5 kanals og en 7 kanals, Sååååå! Men rigtigt, kører selv med den gamle T742 og den lever fuldt op til det den lover og lidt til.
Som du kan se er den ene opgivet til 5x50 watt og den anden til 7x75 watt, lad dig ikke narre af det for Denon opgiver selv at de 75 watt er målt når kun 2 kanaler er i brug så selv om du kunne fristes af den mange watt skal du tage med i overvejelserne at det ikke er når du bruger recieveren til surround men kun når den bruges til stereo at de mange watt er der. Til gændgæld er du så sikker på altid at have 5x50 watt fra NAD, så sat op mod hinanden vil jeg tro, uden at ville hænges for det, at du effektmæssigt, hvis det handler om dette, får mest ud af NAD, men den er jo også noget dyrere(ca33%).
Da jeg kan se at du er i gang med HT skifte også er det jo kun et spørgsmål om hvad du skal anvende det til og hvad du vil give for anlæget så er du jo selv i stand til at vurdere hvad der får længst line i dit tilfælde
Jeg forstår udmærket hvis du står lidt midt i vadestedet, men opgør dit "behov" og dine "ønsker" og sæt dem i relief til det du vil/kan sætte i anlæg lige nu, fristelserne er der nok af men nogle gange er det også værd at vente
Fortsat god jagt
Paul __________________ Den forberedte overlever!
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger


Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD's surround recievere har ikke noget særlig godt ry, hvorimod de i stereo er super!
Denon derimod får rigtig god kritik på surround siden. Har selv en 1906'er og er rigtig tilfreds med den.
__________________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
McAllan Forum Bruger


Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Excalibur skrev:
| For lige at vende tilbage til det McAllan sagde om at
lytte til et par NAD så er der altså lidt større prisforskel næsten
1400 kr og det er to forskellige maskiner, en 5 kanals og en 7 kanals,
Sååååå! Men rigtigt, kører selv med den gamle T742 og den lever fuldt
op til det den lover og lidt til. |
|
|
Lad os se....
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/Recei ver.htm
Pris for AVR-1706 er pt. 2599,-. Pris for T743v2 er pt. 2999,-.
Med min viden om simpel regning, så giver det en forskel på 400,-
@Kempf87
Ja, de tidligere modeller har haft nogle støjproblemer, men de skulle
være løst nu. At lytte skader jo absolut ikke, det er vel derfor
butikken er der 
At den ene er 5 kanal og den anden 7 vil jeg ikke lægge så meget i. De
fleste herinde med anlæg i den lavere ende af prisskalaen kører
alligevel 5 kanaler og om nogle år når afløseren for DVD er faldet på
plads er receiveren alligevel forældet.
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
| Til top |
|
| |
Excalibur Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da rart at der er nogen der er vågen! Undskyld Morten !
Må med skam melde at jeg sad og bladrede i papirudgaven og der er prisen nok ikke rettet ned. Så det er måske på tide jeg smider det væk og holder mig til det elektroniske. Gammel vane du ved, det er nu rart at sidde og bladre som man gjorde før i tiden.
med venlig hilsen og bøjet hoved!
Paul
__________________ Den forberedte overlever!
|
| Til top |
|
| |
McAllan Forum Bruger


Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan ske
Kan heller ikke huske præcist hvornår, men det er ikke så forfærdeligt
længe siden de havde prisnedssættelser på NAD surround receivere.
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil have så store højttalere ville jeg ikke tage Denon, de er ikke så strømstærke. Og hvis de højttalere du kigger på har en lav modstand vil Denon begynde at yde mindre effekt, hvor imod f.eks Nad'en vil yde mere effekt. Jeg synes helt klart du skal lytte til NAD'en og se om det er noget for dig, ellers ville jeg se efter en Marantz Sr-4600 til 3000 hos tapeconnection.
|
| Til top |
|
| |
Knoxvill Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle sammen... Hvor er det fedt der kommer så mange forslag!!
Jeg kan hører der er en del delte meninger om ligenetop om det skal være NAD eller Denon.. Det havde jeg egentlig også regnet lidt med .. Det er jo nok lidt lige som Tuborg og Carlsberg..
Jeg tror nu at mit valg falder på Denon. Det syntes jeg virker som et ret godt bud på en surround forstærker. Men nu tager jeg i hvert fald ned i klubben og hører dem begge her i weekenden..
Rigtig mange tak for jeres hjælp og vejledning i junglen af forskellige forstærkere... Nu ved jeg hvor man skal henvende sig, når man har noget at spørge om...
Med Venlig Hilsen
Knox
|
| Til top |
|
| |
Excalibur Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Knox!
Ja ja som du rigtignok konstaterer så er der delte meninger, og det vil der næsten altid være uanset hvad der snakkes om af isenkram til brug i anlæg. En maskine kan køre helt fedt i et setup medens en anden med samme maskine syntes det lyder alternativt.
Der er faktisk kun en ting at gøre og det er at lytte til det man gerne kunne tænke sig og bedst af alt, sammen med det man har, og i egen stue.
Jeg ønsker dig god lytning i weekenden og held og lykke med dit setup.
paul __________________ Den forberedte overlever!
|
| Til top |
|
| |
Knoxvill Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da helt kæft!!
sh*t! Jeg har fuldstendig ombestemt mig. Den Denon som jeg havde tænkt mig at købe var ingen ting i forhold til til det forslag der kom fra "Ascari" om at man nok lige skulle lytte til en "NAD T743v2" og det gjorde jeg så også, med det resultat at jeg kom derfra ca 3500,- fattigere.. Jeg kan kun sige sh*t jeg blev blæst ud af HIFIKLUBBEN da de skruede op for den, og jeg var med det samme solgt..(Og det var den så også :D)
Jeg vil gerne lige engang til sige Tak for hjælpen til jer der havde tid til lige at droppe et par ord, i vejledningen til min nye reciever, jeg vender nok stærkt tilbage med flere problemer som jeg håber I kan hjælpe med ....
Endnu engang Takker
Med Venlig Hilsen
Knoxville!!
|
| Til top |
|
| |