Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 12:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bøppe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 10 September 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

hvilken projektor til 30000 kr er

bedst efter jeres opfattelse 

bøppe

Til top Vis bøppe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøppe

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 September 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

BenQ 8700+, hvis du ikke vil hoppe på en brugt CRT
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Århus
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 10 September 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

InFocus LP 5700 KLART
Til top Vis Århus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Århus

bøppe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2004 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

jeg spørge fordi at jeg har været

ude at se på på en lcd (z2) og

billed er ikke godt nok efter min

mening så enten skal jeg købe en

dlp maskine eller vente (så kan man

vente altid. der kommer altid snart

noget bedre)

en crt er udelukket da rummet også er

en stue der skal bruges til stue

bøppe

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 10 September 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Tjek NEC HT-1100. Den er klart noget af det bedste, du finder til 30.000 kr. Ud over at den er væsentlig mere støjsvag end f.eks en InFocus 5700/7200, så er billedet også flere længder bedre. Tjek den.

Lars 

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 10 September 2004 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Tjek NEC HT-1100. Den er klart noget af det bedste, du finder til 30.000 kr. Ud over at den er væsentlig mere støjsvag end f.eks en InFocus 5700/7200, så er billedet også flere længder bedre. Tjek den.

Lars 

JA, det er også mit bud. Og lad dig ikke skræmme af at det er en 4:3 projektor. I 16:9 mode har du 1024*576 pixels til rådighed, hvilket er det samme som en Infocus SP-5700 med Matterhorn chip.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2004 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

bøppe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

jeg tror det bliver benq 8700+

de har den ved http://www.hembioconsult.se

til 29999 skr. har nogle af jer  handlet der

da de kræver forhånds betaling vil jeg gerne

være sikker på hvor seriøse de er inden jeg betaler.

Bøppe

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Århus
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 11 September 2004 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har en rigtig god ven der købte i Tyskland, firmaet han handlede med var ret godt men.

Jeg ville personligt aldrig spare de penge der er ved at købe i Tyskland eller andre steder i verden, nu skal jeg berette hvorfor.

Han modtog projektoren som han skulle, efter kun 2 uger gik den i stykker, han spurte hvad han skulle gøre, jo send den ned til os og vi får den lavet, og ganske rigtigt efter 6 uger fik han den retur, efter kun 2 måneder gik den i stykker igen, hvad skal Jeg gøre spurte han, jo send den ned til os, og igen gik der 6 uger.

Men man kan ligeså godt være uhældig at de ikke vil reperere den, uden betaling eller at det ikke bliver lavet ordentligt, og så er det sværere at slosse med dem i Tyskland, end en butik/grossist i Danmark hvor man kan møde op og snakke ansigt til ansigt, med ham der solgte den.

Jeg ville på ingen måde undvære min projektor så længe, selv om servicen var god og han fik det lavet uden beregning, så der det alt for længe at vente.

Nej skal man handle, skal man sikre sig at foretningen/grossisten har eget værksted ( autoiseret selvfølgelig ).

Man kan også være heldig at det bare holder, men nu lever jeg af at sælge projektorer, og ved hvor ofte de går i stykker.

Men det er selvfølgelig kun min mening.

flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003
Lokalitet: Sverige
Sendt: 13 September 2004 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Århus skrev:

Man kan også være heldig at det bare holder, men nu lever jeg af at sælge projektorer, og ved hvor ofte de går i stykker.

Det synes jeg lyder som et interessant - og måske lidt foruroligende - udsagn. Har du en idé om, hvor mange procent af pj'erne der er fejlbehæftede, hvornår de går i stykker, og hvad det er, der typisk går i stykker.

For det lyder lidt som om, at bekymringen om, hvorvidt pæren holder 2000 timer eller 3000 timer, er den mindste bekymring man bør have som projektorejer.
Til top Vis flemming38's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemming38

Århus
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 13 September 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Jo jeg vil da gerne udtale mig omkring hvilken erfaring Jeg har med projektorer og hvor tit de får en defekt.

Til at starte med vil jeg lige sige at der hvor jeg arbejder sælger vi kun til erhverv og ikke til private, så om alle regler og retningslinier er de samme ved jeg ikke.

Men for at starte et sted, ja så lad os da starte med pæren.

De fleste producenter siger der er omkring 2000-3000 timer levetid på pæren, det stemmer også men når vi rammer ca. 1500 af dem ja, så er der kun ca. 30-40%  af styrken tilbage, og de fleste ville vælge at skifte den.

Ligeledes er det sådan at der hvis man læser efter så er der  kun, 90 dage eller 300 timer, hvad der nu kommer først, garanti på pæren, det er ikke projektor producenten der siger det, nej det er pære producenten, og der er kun 2 rigtige spillere der Osram og Phillips, som levere til 90% af markedet.

Jeg ved ikke hvordan reglerne er med dette i udlandet når man er privat person, men jeg ved af erfaring at min ven der købte i Tyskland selv måtte betale 2 gang pæren gik i stykker ( inden for 6 måneder ), så man kan nok komme til at opleve et værre tovtrækkeri hvis det er, og så skal man bare være forberedt på at man nok kommer til at betale, så hvis pæren springer hvad den desværre oftest gør ca. 20% fejl, så ville jeg hellere have købt min projektor i DK, hvor jeg har 2 års garanti uanset om pære producenten skriver 90 dage eller 300 timer, ligeledes ville det for mig betyde rigtig meget at jeg kunne gå ned og aflevere den og snakke personligt med ham/hende der havde solgt mig den.

Men det er ikke altid pæren går i stykker, vi har kørt statistik for at se hvad det er der går galt, og der er ikke et fast problem eller en bestemt ting der går i stykker.

Der hvor man kan se at det går galt, er når der for eksempel er en komponent med samme fejl som kommer i en hel batch ( produktion ).

Vi har oplevet at en model solgt og leveret i hele Europa, havde den samme fejl ca. 5-7000 projektorer, her var der en fejl procent på 51%, hos os fik kunderne inden for de første 6 måneder bare byttet til en ny maskine, men derefter blev fejlen udbedret på vores autoriseret værksted, hvor vi kun har mellem 5-7 arbejdsdage rep. tid, men for dem der havde købt på nettet ja der var tiden noget længere, ikke nok med det, modellen gik oftest i stykker 2-5 gange efterfølgende, og det blev da selvfølgelig lavet under garanti, men som privat person hvor rep tiden i udlandet oftest er 3-4 uger ja så prøv selv at regne ud hvor meget man skulle undvære projektoren.

Men det er ikke alle modeller der er sådan, statistikken siger at projektorerne har en fejl procent på mellem 10% til 30%, alt efter model og mærke, men det er ikke sådan at det er en bestemt producent der har dette problem det er alle.

Man kan tage en model fra en producent og den går konstant i stykker, men tager man en anden model fra samme producent ja så køre den bare super.

Så man kan ikke sige at det er den samme producent der laver dårlige maskiner, de er lige gode eller lige dårlige, men det er oftest en model i en serie den kan være gal med, men det kan godt være det kun er første sending den er gal med, og at næste sending er fejlen udbedret og så kører den bare super.

Derfor ville jeg ikke turde at købe på nettet, for at spare 2-4000 kroner, for disse kan være sparet dyrt, hvis man selv skal betale en ny pære koster denne oftest mellem 3-4000 og så er der ikke sparet noget, men bare tanken om at skulle undvære sin projektor i 3-4 uger, for derefter at skulle sende den til rep for 2 eller 3 gang og vente igen, ja dette ville jeg ikke.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Hej Århus

Rart med lidt insiderviden. Det lader til at jeg har været heldig med mine projektorer. Og hvis vi snakker de lidt dyrere projektorer (eks. BenQ 8700+), så sparer man jo i nærheden af 8000 kr på at købe den i udlandet. Så ville jeg helt sikkert overveje det.

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 13 September 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu på 3. måned en BenQ8700+ og er ovenud tilfreds. Jeg ser film på den dagligt o gkan kun sige at dens allerstørste force er dens evne til at få mig til at glemme billedkvaliteten og se filmen, imosætning til min Sanoy Z2 som jeg aldrig rigtig blev tilfreds med.

Jeg købte min over nettet i Svarige for 28500 og havde ingen problemer.

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

bøppe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Ok nu jeg bestilt en BenQ8700+ i sverige

men hvilket screen er bedst gråt eller hvidt

Bøppe

Århus
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 14 September 2004 kl. 06:18 | IP-adresse registreret  

High Contrast grå

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 14 September 2004 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Det er min opfattelse at hvis du virkelig skal kunne se forskel på et godt lavet DIY lærred og et "ægte" skal du op i den dyre klasse fx: Firehawk eller Vutec silverstar.

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

Århus
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 14 September 2004 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Nope, nu må jeg jo ikke reklamere, men Lissau High Contrast, er et super lærred til prisen, og der mener jeg også det er bedre end de fleste DIY lærreder

Århus
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 14 September 2004 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Med henblik på kabel, fandt jeg dette link fra en anden tråd her inde.

http://www.cinemagic.dk/index.php?cPath=63_85&osCsid=756 08d230cbdcddd3770d0ae00fc7ca1

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes