| Forfatter |
|
gulkings Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey experts !
Jeg er ved at investere i nye højttalere, og har i den forbindelse
ringet rundt for at bestille tid i forskellige demorum rundt omkring i
landet :)
Da jeg snakkede med TC, mente manden der, at jeg skulle give deres nye højttalere DLS et lyt !
Jeg har aldrig hørt om mærket, andet end at det skulle være en svensk! car-fi! producent.... Det tyder jo ikke godt=)
Nogen herinde der har lagt øre til dem - tænker her på R55 og RC55 ??
Måske endda nogen som kan sammenligne med f.eks. SA 1280 ell. 1750 ??
/Gulkings
__________________ Look Mommy, there's an aeroplane up in the sky!
-Pink Floyd, The Wall
Ta' håret med, så smutter vi!
-KOPPS
|
| Til top |
|
| |
Romeo Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke til hjemme højtalerne og ved ikke hvordan de lyder. Dog kan jeg fortælle at deres car-fi produkter er rigtig gode.
Så hvis deres hjemmehøjtalere er lige så gode, så er de helt sikkert værd at kigge nærmere på. __________________ /R
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det at de laver car-fi gør dem vel ikke nødvendigvis til den Ondes udsendte tjenere - eller hur?
|
| Til top |
|
| |
Nalle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er blevet snakket lidt om DLS højtallere i denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3919&PN =1
Jeg har selv hele DLS systemet og jeg syntes det er en af de bedste invisteringer jeg har gjort i mange år, så jeg har ingen problemer med at anbefale dem. Ellers kan du læse lidt flere data om højtallerne på www.dls.se. Hvis du har spørgsmål så spørg endelig 
|
| Til top |
|
| |
gulkings Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Det at de laver car-fi gør dem vel ikke nødvendigvis til den Ondes udsendte tjenere - eller hur?  |
|
|
Næh, ikke nødvendigvis, men car-fi er vel generelt ikke kendt som
værende lyd af høj kvalitet, men til gengæld noget der spiller højt.
Eller er jeg helt forkert på den ?
/gulkings
-Pink Floyd, The Wall
-KOPPS
|
| Til top |
|
| |
gulkings Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Nalle, jeg vil lige surfe ind og se på deres side....
Må man spørge hvad der trækker dinne DLS ?? Har du 5.1 eller 7.1?
Hvor nødvendigt syntes du en sub er i et DLS system, og er deres sub noget værd ?
Takker og bukker
/Gulkings
UP: Ahh, det ser ud til de slet ikke har nogen sub i deres system ?? Hvilken sub bruger du så evt. ?
-Pink Floyd, The Wall
-KOPPS
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige minde om at Dynaudio også laver bilstereo. Så det behøver bestemt ikke være dårligt af den grund
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lyttet til DLS R55, SA (1750,1730, 1280) og Monitor Audio Silver (S5, S6, S10) hos TC. Hvis jeg skulle vælge en af de nævnte højtalere så vil jeg købe SA1750 fordi efter min mening spiller den godt og har en flot design.
|
| Til top |
|
| |
gulkings Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
SvendP, jeg skriver også generelt, da der - som alle andre steder i
verden - selvfølgelig er undtagelser. Dynaudio må jo så være en af dem
Keyvan, er det mest designet du går efter, eller hvordan karakteriserer du R55 i
forhold til 1750 ??
Jeg spekulerer lidt på hvordan 1750 reagerer på moderate til høje
lydtryk... Af en eller anden grund forestiller jeg mig, at de har det
svært hvis der bliver givet godt gas(skal trækkes af en RX-V 2400).
Måske på grund af størrelsen ?
Ikke fordi jeg spiller højt hele tiden, men nogle numre kræver altså lidt kapit hvis I forstår  !
/Gulkings
-Pink Floyd, The Wall
-KOPPS
|
| Til top |
|
| |
Nalle Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
gulkings skrev:
Tak Nalle, jeg vil lige surfe ind og se på deres side....
Må man spørge hvad der trækker dinne DLS ?? Har du 5.1 eller 7.1?
Hvor nødvendigt syntes du en sub er i et DLS system, og er deres sub noget værd ?
Takker og bukker
/Gulkings
UP: Ahh, det ser ud til de slet ikke har nogen sub i deres system ?? Hvilken sub bruger du så evt. ?
|
|
|
Jeg har en Pioneer VSXD-2011, hvor der er mulighed for både 5.1 og 7.1. Du kan se mere til mit system på denne side http://www.hoegholm.dk/hjemmebio.asp
Pt. har jeg ingen sub, jeg regner dog med at der gået nogen tid endnu inden jeg køber en sub, da jeg bor i lejlighed og skal tage lidt hensyn til mine naboer. DLS er igang med at udvikle en sub, som skulle være ganske lovende, den skulle komme ud indenfor et par måneder. Indtil videre hvor jeg ikke har hørt mit system med en sub, så mener jeg godt at jeg kan undvære, jeg syntes faktisk R55 levere en rigtig god og dyb bas. Men ellers tror jeg godt at en sub kan tilføje lidt ekstra til DLS systemet. Der står lidt specifikationer på DLS subben på nedstående link.
http://www.dls.se/pdf/Home%20Audio%202004.pdf
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gulkings.
Jeg lyttede til dem med netop en Yamaha RX-V 2400. Jeg følte ikke at DLS'en var præsis/hurtig nok i bassen (efter min smag). Det kan jo være at de er svære at trække og derfor havde Yami'en ikke så meget styr på DLS'en (hvad jeg tvivler på).
Det er desuden ikke mest designet jeg går efter, men samtidig må jeg indrømme, at designet har en stor betydning for mig når jeg vælger/udskifter Hifi. Det er jo således at jeg (måske også mange andre) gør brug af alle mine (vores) sanser når jeg (vi) lytter til musik, og det gør jeg (vi) ubevidst. Jeg kan da ikke finde på at vende ryggen mod fronthøjtalere at lytte til musik. Det er netop dem (Højtalerne og anlægget) jeg ser på, når jeg lytter f.eks. til Angie med Rolling Stones eller Nature Boy med Miles Davis mens jeg nyder et glas Cognac. Ja de skal altså se godt ud, og de skal spille godt.
De andre højtalere spillede bedre end DLS mener jeg, men det er ikke sikkert du vil sige/mene det samme, når du har været ude at lytte til de ovenpå nævnte højtalere.
|
| Til top |
|
| |
gulkings Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, DLS R55 er opgivet til 88db i 4 ohm, så det burde vel ikke være et
problem for Yami'en. Det lyder mere som om de ikke har været helt
tilspillet endnu - kan det være det ?
Mht. bassen, så fremgår det af DLS' egen materiale, at de ville lave en
højttaler der havde meget bas på trods af størrelsen. Det er måske
lykkedes for dem, selvom jeg nok personligt foretrækker en lidt mere
stram/hurtig bas fremfor dybden. Dybden kan en sub jo klare..
Du har ret, designet betyder noget, men som du siger, de skal også spille godt
Lyttede du også til 1750 på en 2400? Hvordan er den i forhold til 1280 - efter din mening ?
Hvordan med lydtrykket - kan 1750 klare mosten når det gælder ??
Og Nalle, hvad siger R55 til moderat til høje lydtryk ?? Din Pioneer kan jo sagtens levere dem
Håber ikke det er for mange spørgsmål ad gangen
/Gulkings
-Pink Floyd, The Wall
-KOPPS
|
| Til top |
|
| |
Nalle Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2004 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan : Jeg kan på ingen måde nikke genkendende til at DLS'en skulle have en sløv bas. Bas enhederne er kun på 5". Jeg syntes speciel er bassen på DLS'en er rigtig god. Jeg har ikke hørt på nogen af de SA HT'ere som du nævner, men jeg har hørt en anden fra sidste års serie og der er jeg ikke i tvivl om at DLS'en har en bedre bas en SA. Hvor har du hørt DLS'en ?
gulkings : DLS'erne klarer det rigtig godt syntes jeg, den har en markant diskant, så man kan høre en rigtig guitar i musikken, og det uden at den bliver skinger eller kammer over. I mit system er HT'erne bi-ampet, for at få bedre kraft til hver HT'er.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
gulkings skrev:
Hmm, DLS R55 er opgivet til 88db i 4 ohm, så det burde vel ikke være et problem for Yami'en. Det lyder mere som om de ikke har været helt tilspillet endnu - kan det være det ? Måske.
Mht. bassen, så fremgår det af DLS' egen materiale, at de ville lave en højttaler der havde meget bas på trods af størrelsen. Det er måske lykkedes for dem, selvom jeg nok personligt foretrækker en lidt mere stram/hurtig bas fremfor dybden. Dybden kan en sub jo klare..
Du har ret, designet betyder noget, men som du siger, de skal også spille godt
Lyttede du også til 1750 på en 2400? Hvordan er den i forhold til 1280 - efter din mening ? Jeg vil vælge 1750'en, hvis jeg skulle vælge mellem de 2 modeller. (Bedre bas og bedre mellemtone)
Hvordan med lydtrykket - kan 1750 klare mosten når det gælder ?? Jeg spiller ikke så højt, så de kan godt dække mit behøv.
Og Nalle, hvad siger R55 til moderat til høje lydtryk ?? Din Pioneer kan jo sagtens levere dem
Håber ikke det er for mange spørgsmål ad gangen 
/Gulkings
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nalle skrev:
|
keyvan : Jeg kan på ingen måde nikke genkendende til at DLS'en skulle have en sløv bas. Det har jeg heller ikke sagt. Jeg citere mig selv.
" Jeg lyttede til dem med netop en Yamaha RX-V 2400. Jeg følte ikke at DLS'en var præsis/hurtig nok i bassen (efter min smag). Det kan jo være at de er svære at trække og derfor havde Yami'en ikke så meget styr på DLS'en (hvad jeg tvivler på)." |
|
|
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Det at de laver car-fi gør dem vel ikke nødvendigvis til den Ondes udsendte tjenere - eller hur?  |
|
|
DLS startede som bilstereo firma, men de er også godt selv klar over at fordi man er god til bilstereo er man det ikke nødvendigvis ikke til hifi. Derfor har udviklingen af de to ting intet med hinanden at gøre. Til Hifi-afdelingen har de ansat Mats Andersen, tidligere konstruktør for QLN/Primare og også konstruktør af QRS. Han har fået helt frie hænder mht. lydfilosofien og den tekniske opbygning af højttalerne, og er dermed ikke påvirket af bilstereo-afdelingen - udover at det er dem der sidder på pengene. Der er altså langtfra tale om bilstereo-lyd i hifi-kasser. Tværtimod. Diskanten i R-serien er fra Seas, i U66 fra Scan-Speak, begge har ikke det fjerneste med bilstereo at gøre. Basenhederne produceres på DLS' egne fabrikker, netop fordi Mats mener de besidder den største know-how når det drejer sig om små, men kraftige enheder. Men de er ikke blot bilstereo-enheder, opbygningen er helt anderledes og fra bunden opbygget efter Mats' anvisninger.
Om man kan lide lyden af en given højttaler er selvfølgelig altid en smagssag, men der er i hvert fald ingen tvivl om at DLS har fat i noget rigtigt - og at det på ingen måde må afvises som larmende bilstereo overført til hifi-verdenen.
Mvh. Otto, Tape Connection
|
| Til top |
|
| |
gulkings Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen der er ikke andet for, end at jeg må en tur til Århus - ind og besøge Otto ;)
Det skal blive spændende at høre de DLS !
/Gulkings
-Pink Floyd, The Wall
-KOPPS
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
God fornøjelse. Du må godt vende tilbage at fortælle os om din oplevelser med DLS. Det kan være de ikke var tilspillet på det tidspunkt jeg lyttede til dem.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gulkings.
Nu hvor du er i gang vil jeg forslå, at du prøver at lytte til et par Stratos højttalere fra Triangle. De spiller kanon godt . Jeg har i lang tid ment, at SA1750 er noget af det bedste i prisklassen. Nu har jeg en anden mening. Kig forbi Audio concept i Aalborg.
http://www.audioconcept.dk/
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 12 Marts 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|