| Forfatter |
|
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har jo set alle disse fine systemer fra Sonos mfl. Men, det er jo lidt dyrt.
Da jeg har en PC til overs, kan den jo snildt bruges til lidt forsøg.
Først og fremmest skal den gøre lydløs, og gerne i så lille et kabinet som muligt. Jeg er ikke begyndt at undersøge markedet, men kom gerne med nogle billige løsninger (jeg kender ikke området særligt godt).
Dernæst skal PC'en fjernbetjenes. Dette skal foregår med et ordentligt display, og ikke et bette et som på squeezebox mv. Jeg forestiller mig, at en PDA med wireless/bluetooth kan fungere. Er der nogle der har erfaringer her?
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en Logitech Harmony 1000?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
| Hvad med en Logitech Harmony 1000? |
|
|
Det kunne være en løsning, men stadig dyr ift. en brugt PDA. 2200 kr for en styreenhed er stadig meget. Så hvis nogen kan fortælle om det er nemt, at styre en PC via en PDA, er jeg nok mest fan af den løsning.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alternativt kan en løsning med en meget lille skærm (<10") være en løsning. Denne skulle så kombineres med en mere traditionel fj. betj.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for link. Jeg skal kun køre med en skærm. PDA eller separat miniskærm
|
| Til top |
|
| |
Juri Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil køre med PDA skal du kigge på Netremote, evt. i kombination med girder. http://www.promixis.com/
__________________ Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
|
| Til top |
|
| |
Oogie Boogie Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Jeg har jo set alle disse fine systemer fra Sonos mfl. Men, det er jo lidt dyrt.
Da jeg har en PC til overs, kan den jo snildt bruges til lidt forsøg.
Først og fremmest skal den gøre lydløs, og gerne i så lille et kabinet som muligt. Jeg er ikke begyndt at undersøge markedet, men kom gerne med nogle billige løsninger (jeg kender ikke området særligt godt).
Dernæst skal PC'en fjernbetjenes. Dette skal foregår med et ordentligt display, og ikke et bette et som på squeezebox mv. Jeg forestiller mig, at en PDA med wireless/bluetooth kan fungere. Er der nogle der har erfaringer her?
|
|
|
Jeg bruger slimserver sammen med dette stykke software på min pc: http://softsqueeze.sourceforge.net/
Dette styre jeg så via en webbrovser på min PDA eller mobil telefon med Wireless forbindelse.
Jeg har sikftet "skin" i slimserveren, så den passer perfekt til min PDA og mobiltelefon, det er nu rimlig fedt at kunne side i sofaen og søge alt musikken igennem. Der bliver vist cover og andet info i browseren. Man kan tilføje musik til playlister, styre volume samt meget mere.
Det kunne også være en squeezebox man fjernstyrede på samme måde.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder interessant. Er det nemt at sætte op? I givet faldt vil jeg have en dedikeret musikserver uden skærm og tastatur mv.
Jeg har også set en løsning fra Lacie, som i bund og grund er en harddisk med fj. betj. Her mangler jeg dog skærmen. Prisen er dog latterlig høj. 3500 kr. hvis den stadig gælder (har kun kunnet finde en test fra 2005)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Det lyder interessant. Er det nemt at sætte op? I givet faldt vil jeg have en dedikeret musikserver uden skærm og tastatur mv.
Jeg har også set en løsning fra Lacie, som i bund og grund er en harddisk med fj. betj. Her mangler jeg dog skærmen. Prisen er dog latterlig høj. 3500 kr. hvis den stadig gælder (har kun kunnet finde en test fra 2005)
|
|
|
Ja, det er nemt at sætte op. Når Slimserver er sat op via webinterfacet, så er der adgang til den via ipadressen og portnr. 9000 på den computer eller nas der afvikler slimserveren.
eks. hvis serveren har ip-adr. 192.168.1.10 skriver jeg http://192.168.1.10:9000 i webbrovseren på min PAD.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se prisen for softwaren er 300$. Kan det passe?
Umiddelbart mener jeg også det må være muligt, at anvende PDA'en som remote desktop. Her tænker jeg på at bruge en gammel bærbar, da de støjer mindre.
Jeg kan ikke helt se hvorfor jeg skal bruge slimserver. Jeg er egentlig blot ude efter at kunne afspille musik fra computer, med en PDA som fjernebetjening. Sådanne systemer findes, men koster alt for meget (Sonos), eller kan kun afspille komprimerede formater (Noxos).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Jeg kan se prisen for softwaren er 300$. Kan det passe?
Umiddelbart mener jeg også det må være muligt, at anvende PDA'en som remote desktop. Her tænker jeg på at bruge en gammel bærbar, da de støjer mindre.
Jeg kan ikke helt se hvorfor jeg skal bruge slimserver. Jeg er egentlig blot ude efter at kunne afspille musik fra computer, med en PDA som fjernebetjening. Sådanne systemer findes, men koster alt for meget (Sonos), eller kan kun afspille komprimerede formater (Noxos).
|
|
|
300$ er prisen for Squeezebox, Slimserver softwaren er gratis.
Jeg bruger slimserver fordi den kan håndtere alle musik formater, og webadgangen er er super nem at bruge via en PDA, hvor jeg kan se "Now playing" og vælge musik ud fra albumlister, kunstner, fillister o.s.v. Jeg tror det vil gå noget langsom via remote desktop som jo heller ikke er skaleret til PDA'en så der skal scrolles noget i skærmbilledet.
Jeg bruger en pc til både at indeholde musik, Slimserver og afspille det. Da jeg havde både pc og PDA var løsningen gratis for mig. Andre bruger en løsning hvor de har en filserver/NAS til musik og Slimserver samt en Sqeezebox eller pc til at afspille musik.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker mange gange. Den side jeg var inde på omhandlede slimserver og med en prisangivelse på 299 $, klikker man på buy now, får man ganske rigtigt hele molevitten med.
Har kig på en PDA med wireless til 500 kr., så det er vel bare at komme igang.
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo sådaset ikke en Squeezebox box han er ude efter.
Hvis jeg var dig ville jeg bare kører med almindeligt XP på din computer. Og så styre det hele med en PDA.
Du kan enten vælge at se hele skrivebordet på din PDA, eller du kan bruge netremote. Så vidt jeg ved er der også et program der hedde neevo eller noget i den stil der kan det du efterspørger. Neevo er installeret på HP PDA´er fra fabrikken (nogle modeller) men de fleste nyere.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Hvis jeg var dig ville jeg bare kører med almindeligt XP på din computer. Og så styre det hele med en PDA.
Du kan enten vælge at se hele skrivebordet på din PDA, eller du kan bruge netremote. Så vidt jeg ved er der også et program der hedde neevo eller noget i den stil der kan det du efterspørger. Neevo er installeret på HP PDA´er fra fabrikken (nogle modeller) men de fleste nyere.
|
|
|
Det er jo heller ikke Squeezebox som jeg anbefaler ham, men at bruge softwaren Slimserver uden sqeezebox. Så skal man ikke installer noget på PDA'en men bare bruge browseren. Dette giver en fuld wifi-fjernbetjening med feedback fra softwaren på pc'eren. Slimserver køres også på en almendelig XP.
Den pc der afvikler Slimserver skal så selvfølige være tilkoblet musik anlæget.
En fordel ved remote slimserver, er at det "skin" jeg bruger er tilpasset til PDA/telefon skærmen så det er nem og overskuligt at bruge.
Den er jo også fleksibel, hvis jeg sidder og arbejder på min bærbar i stuen, styre jeg musikken via web browseren herpå.
Jeg komme kun med disse anbefalinger fordi jeg selv bruger det og har gode erfaringer med dette setup. Jeg har prøvet alle mulige programmer til at fjernbetjene computeren med, men dette setup er det der har virket bedst bedste. Dog skal det siget at det jo kun virker til musik afspilning. Hvis man skal styre video afspilning kan det ikke bruges.
På min HTPC bruger jeg Mediaportal, og her er der også ved at blive udviklet et remote klient til PDA. Den er dog stadig i beta version.
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oogie Boogie skrev:
AkilleuZ skrev:
|
|
|
Det er jo heller ikke Squeezebox som jeg anbefaler ham, men at bruge softwaren Slimserver uden sqeezebox. Så skal man ikke installer noget på PDA'en men bare bruge browseren. Dette giver en fuld wifi-fjernbetjening med feedback fra softwaren på pc'eren. Slimserver køres også på en almendelig XP.
En fordel ved remote slimserver, er at det "skin" jeg bruger er tilpasset til PDA/telefon skærmen så det er nem og overskuligt at bruge.
Den er jo også fleksibel, hvis jeg sidder og arbejder på min bærbar i stuen, styre jeg musikken via web browseren herpå.
Jeg komme kun med disse anbefalinger fordi jeg selv bruger det og har gode erfaringer med dette setup. Jeg har prøvet alle mulige programmer til at fjernbetjene computeren med, men dette setup er det der har virket bedst bedste. Dog skal det siget at det jo kun virker til musik afspilning. Hvis man skal styre video afspilning kan det ikke bruges.
På min HTPC bruger jeg Mediaportal, og her er der også ved at blive udviklet et remote klient til PDA. Den er dog stadig i beta version. |
|
|
AAh okay, troede man skulle ud og købe Squeezeboxen, men det skal man jo ikke, så det kan vel anbefaldes Undskyld misforståelsen __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Oogie Boogie skrev:
AkilleuZ skrev:
|
|
|
På min HTPC bruger jeg Mediaportal, og her er der også ved at blive udviklet et remote klient til PDA. Den er dog stadig i beta version.
|
|
|
AAh okay, troede man skulle ud og købe Squeezeboxen, men det skal man jo ikke, så det kan vel anbefaldes Undskyld misforståelsen
|
|
|
Helt ok
|
| Til top |
|
| |