Forfatter |
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
Sendt: 21 November 2004 kl. 03:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude! Den ultimative vej til god lyd skulle bl.a. være at man springer forforstærkeren over og leder signalet fra CDafs. direkte til effektforstærkeren... MEN
Udover en eller anden form for volumeregulering i CDafspilleren, hvad kræves der ellers? Jeg tænker på regulering af signalet i ind/ud gangene osv...
Er der nogle CDafsp. der er specielt gode til dette?
På forhånd tak!
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 21 November 2004 kl. 06:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som du selv siger kræves der er variabel udgang (volumenkontrol) og ikke andet MEN
Det potmeter der sidder i en cd spiller er som regl af en ringere kvalitet end i en forforstærker så det du evt. vinder mister du i som regl der, dog er der visse highend cdmaskiner der skiller sig ud __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tak Finn!
Er der så nogen cdafs. du eller andre kan anbefale til dette...
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 21 November 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 21 November 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Ok, tak Finn!
|
|
|
Accuphase skulle efter sigende være noget nært de ultimative til det...
Daniel...
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 21 November 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielV skrev:
Go4it skrev:
Ok, tak Finn!
|
|
|
Accuphase skulle efter sigende være noget nært de ultimative til det...
Daniel... |
|
|
Accuphase laver ikke rigtig preamp , ders dur slet ikke til det .
ML krell AE bur gør det og det dur .
jo jo de andre dur skam , men så er der lige lyden .
Men skal du bare have en maskine hvor du ikke tænker så meget på lyden så find en sony .
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til alle - Jensen du nåede at svare inden jeg fik spurgt (PB)
Konklusionen må være: hvis det gælder bedst lyd i forhold til pris så må man have en forforstærker - eller har jeg misforstået noget.. 
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 21 November 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Tak til alle - Jensen du nåede at svare inden jeg fik spurgt (PB)
Konklusionen må være: hvis det gælder bedst lyd i forhold til pris så må man have en forforstærker - eller har jeg misforstået noget..  |
|
|
Ja , for de maskiner der har rigtig preamp koster en del .
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 22 November 2004 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
En forforstærker er et must, uanset hvor god den variable linieudgang er på CD`en. Forforstærkeren impedanstilpasser dit signal til effektforstærkeren. Jeg ved Madrigal skrev en lang argumentation i deres lækre store årskatalog for et par år siden. Hvis du kan få fat på det katalog...så læs det...det er meget lærerigt.
MVh
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 22 November 2004 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 skrev:
En forforstærker er et must, uanset hvor god den variable linieudgang er på CD`en. Forforstærkeren impedanstilpasser dit signal til effektforstærkeren. Jeg ved Madrigal skrev en lang argumentation i deres lækre store årskatalog for et par år siden. Hvis du kan få fat på det katalog...så læs det...det er meget lærerigt.
MVh |
|
|
Ja det vil jeg også sige , hvis ikke du finder en af dem med rigtig preamp indbygget .
Men der er en masse der bare har variable out , så det er bare at prøve sig frem om man kan lide lyden derfra .
|
Til top |
|
|
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
Sendt: 22 November 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du slipper ikke for en preamp, hvis du vil have dynamisk lyd, med mindre du vælger f.eks. en ml390. Selv wadia er bedre med preamp. Det er skrevet før, men vi skriver det gerne igen, så du ikke begår den fejl jeg gjorde i et par år da jeg var ny på vognen.
NLE11 med et billigt potmeter kan vel fåes brugt for en 600 kr. Det lyder acceptabelt og illustrerer fint hvorfor der er behov for en forforstærker.
En god preamp på rør sparker røv, men den koster kassen hvis den skal lyde supert. Fordelen ved rør er, at der let kan køres uden modkobling. Specielt til forforstærkerdelen kommer rør til deres ret.
En god preamp koster brugt ikke en disse - og den må meget gerne være old gammel. Du kan virkeligt få rigtigt higend kram til få penge lige på forforstærkerdelen. Men skriv lige ind i disse fora først. En nad eller denon preamp er f.eks. decideret elendigt for lyden.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 22 November 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
Du slipper ikke for en preamp, hvis du vil have dynamisk lyd, med mindre du vælger f.eks. en ml390. Selv wadia er bedre med preamp. Det er skrevet før, men vi skriver det gerne igen, så du ikke begår den fejl jeg gjorde i et par år da jeg var ny på vognen.
NLE11 med et billigt potmeter kan vel fåes brugt for en 600 kr. Det lyder acceptabelt og illustrerer fint hvorfor der er behov for en forforstærker.
En god preamp på rør sparker røv, men den koster kassen hvis den skal lyde supert. Fordelen ved rør er, at der let kan køres uden modkobling. Specielt til forforstærkerdelen kommer rør til deres ret.
En god preamp koster brugt ikke en disse - og den må meget gerne være old gammel. Du kan virkeligt få rigtigt higend kram til få penge lige på forforstærkerdelen. Men skriv lige ind i disse fora først. En nad eller denon preamp er f.eks. decideret elendigt for lyden. |
|
|
Der er en del maskiner med rigtig preamp , og der skal du op i en god pris før det er bedre med løs preamp .
Jeg køre selv med preamp mellem selvom jeg har en med rigtig preamp rør pre enda .
Men hvis du skal have god lyd til få penge så find en kennwood L1000 og sony x77 eller ders 777 cd .
|
Til top |
|
|
kramer71 Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en noget ufleksibel løsning uden ekstern preamp. Det er også noget med at se lidt mere frem i tiden.
Hvad synes du iøvrigt om Tact mill. forstærkerne mk1-mk3 jensen ?
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 22 November 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
Det er en noget ufleksibel løsning uden ekstern preamp. Det er også noget med at se lidt mere frem i tiden.
Hvad synes du iøvrigt om Tact mill. forstærkerne mk1-mk3 jensen ? |
|
|
Nej synes jeg ikke , man skal bare have den rigtig maskine , men de er dyre måske for dyre .
Den jeg bruger har den fordel at den har 3 line ind så der kan jeg smide mine andre cdafspiller på , men jeg bruge nu pre fortiden da jeg venter på en der har alt indbygget alt i en .
Jeg har kun hørt MKI og det var på B&W N801 N802 og det var ikke for godt , jeg har aldrig haft den hjemme  .
|
Til top |
|
|
kramer71 Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2004 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, jeg har også dac med helt separat preamp og linieindgange, så det er lidt det samme, men det er jo ikke normen på markedet.
Jeg tog også en mk1 med n802 i klubben og det var spændende og ny lyd men sikkert også trættende i længden.
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 22 November 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 skrev:
MVh
|
|
|
hehe, jeg overvejde elllers et øjeblik at køre direkte til min ML331 via min Proceed DAP og springe det ekstra led over som min ML38 preamp jo giver.
Men ved ikke om jeg gider beværet med at flytte rundt, prøvede du nogensinde at bruge din CDP som forforstærker.? __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
kramer71 Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Prøv besværet og meld tilbage :) - hvad er cdp ?
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 22 November 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
Hej,
Prøv besværet og meld tilbage :) - hvad er cdp ?
|
|
|
Proceed cdp, jeg har Proceed DAP, så det kunne tænkes de havde samme udgangstrin. . __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak alle igen!
Nu går jeg da helt bananas: Jeg har forelsket mig i en TacT RCS 2.0 - der får jeg både en forforstærker og ikke mindst en rumkorrektion der skulle give forrygende lyd....
Mennnnn kr 26500,- er da også en klat - er jeg helt forkert på den? 
Jeg tænker på disse rørslæder: er der ikke nogle gode og billige Kinesiske?
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 22 November 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Tak alle igen!
Nu går jeg da helt bananas: Jeg har forelsket mig i en TacT RCS 2.0 - der får jeg både en forforstærker og ikke mindst en rumkorrektion der skulle give forrygende lyd....
Mennnnn kr 26500,- er da også en klat - er jeg helt forkert på den? 
Jeg tænker på disse rørslæder: er der ikke nogle gode og billige Kinesiske? |
|
|
Gå efter 2,2AAA og et godt løbeværk .
|
Til top |
|
|