Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 08:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: PDA som fjernbetjening (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
søborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2004
Status: Offline
Sendt: 04 December 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

For et par måneder siden læste jeg en artikel om anvendelsen af en PDA som fjernbetjening af PC'en.

Ideen var at man snildt kan programmere en udslidt PDA til at fungere som fjernbetjening, og samtidigt (hvis PDA'en tillader) se på PDA'en hvad der vises fra PC'en eks. film, winamp, MYHTPC eller lign.

Er der nogen der har erfaring med dette eller nogen ideer til hvordan det evt. kunne lade sig gøre.

Til top Vis søborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søborg

cJoey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 December 2004 kl. 02:49 | IP-adresse registreret  

Jeg ved at GotAllMedia kan styres vha. pda. Det samme kan xlobby.

Kduus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 December 2004 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

søborg skrev:

For et par måneder siden læste jeg en artikel om anvendelsen af en PDA som fjernbetjening af PC'en.

Ideen var at man snildt kan programmere en udslidt PDA til at fungere som fjernbetjening, og samtidigt (hvis PDA'en tillader) se på PDA'en hvad der vises fra PC'en eks. film, winamp, MYHTPC eller lign.

Er der nogen der har erfaring med dette eller nogen ideer til hvordan det evt. kunne lade sig gøre.

Med min gode halvandet år gamle t-610 kan jeg styrer alt på pc-en, musen, powerdvd, powerpoint & alt. Også winamp jeg kan se playlisten på mobilen (incl navne på sange) og derfra vælge hvilket nummer jeg vil høre. Genialt hvis man sidder i rummet ved siden af og ikke gider hører sin stress less cd lørdag aften med alle vennerne og deres pilsnere på besøg. Det hele gøres med bluetooth til pc'en og et lille program der ca. hedder christersson.org pc-control og/eller floAt's Mobile Agent med det rigtige script til.

Men at få signalet over på fx. dvd'en det er noget sværere, så skal du nok have en form for infrarød der kan optage, måske kan pda, jeg ved det ikke.

Det er bedre at have styr på basserne end at have basser på styret
Til top Vis Kduus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kduus

søborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2004
Sendt: 05 December 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Kduus skrev:

Med min gode halvandet år gamle t-610 kan jeg styrer alt på pc-en, musen, powerdvd, powerpoint & alt. Også winamp jeg kan se playlisten på mobilen (incl navne på sange) og derfra vælge hvilket nummer jeg vil høre. Genialt hvis man sidder i rummet ved siden af og ikke gider hører sin stress less cd lørdag aften med alle vennerne og deres pilsnere på besøg. Det hele gøres med bluetooth til pc'en og et lille program der ca. hedder christersson.org pc-control og/eller floAt's Mobile Agent med det rigtige script til.

Som min kone sagde "Det er da ikke særligt smart, hvad så når han er ude af døren"*LOL* Ja man har alle sin egen vinkel til HiFi. jeg personligt er dog imponeret. Mobilos som fjernbetjening. Det er det jeg snakker om, multitasking.

Om apparatet er en mobil eller en PDA så handler det for mig om at kunne fjerne så mange elementer som muligt fra sofabordet og rack'et og samtidigt beholde brugervenligheden. Personligt kan jeg godt se ideen med at anvende en mobil som fjernbetjening. Men vil nok alligevel hellere anvende en PDA. Dels pga. at den tager jeg ikke med på arbejde og så kan min kone stadig betjene hele alteret:-). Men også fordi jeg med en PDA får en større skærm, trådløst net, og regner jeg med, muligheden for fjernskrivebord, hvilket jo er lidt lækket...

Efter jeg postede den første streng i går var jeg inde på www.remotecentral.com for at se om det stod noget om denne "nye" teknik, og drenge, det ser ud til at dette er fremtiden. Specielt Dell X3 skulle være fantasktisk til formålet. Og gæt engang de nye kommer med Blåtand, trådløs net og alt muligt, tror minsandten jeg har fundet mig en julegave...Fordelen frem for de 1000 andre PDA'er på markedet skulle være rækkevidden af Ir delen (5-7meter). Med blåtand og trådløst netværk er man jo kun et headset væk fra MSN overalt i huset...nice. Og som en ekstra bonus så kan man surfe fra sofaen...uden at skulle tænde for TV...Ja undskyld men jeg synes skisme det lyder spændende...

Jeg er klar over at Philips med succes har lavet en fed fjernbetjening kendt som Pronto og som tidligere ejer af en sådan, kan jeg kun tale varmt om den. MEN og det er sgu et STORT MEN, den er stadig kun en fjernbetjening, og så koster den spidsen af en jetjager, og selv om en MIG 29 efterhånden kan fåes for det samme som en nysynet Fiat Panda så er det en del. Og med garanti mere end jeg får lov til at spendere på en fjernbetjening. PDA'en derimod koster sjældent mere end 2000 - 4000 kr. Og så kan den altmuligt...

Efter at have startet denne streng som et spørgsmål, kunne jeg godt tænke mig at dreje den over i retningen af mulighederne ved at anvende en PDA som fjernbetjening (eller mobil for den sags skyld) synes det kunne være spændende at høre hvilke tanker andre har haft/har.  

Til top Vis søborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søborg

Kduus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 December 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Som min kone sagde "Det er da ikke særligt smart, hvad så når han er ude af døren"*LOL* Ja man har alle sin egen vinkel til HiFi. jeg personligt er dog imponeret. Mobilos som fjernbetjening. Det er det jeg snakker om, multitasking.

Det tænkte jeg også i starten men inde i menuen på float kan man sætte den til auto connect og gæt hvad den kan.

Om apparatet er en mobil eller en PDA så handler det for mig om at kunne fjerne så mange elementer som muligt fra sofabordet og rack'et og samtidigt beholde brugervenligheden. Personligt kan jeg godt se ideen med at anvende en mobil som fjernbetjening. Men vil nok alligevel hellere anvende en PDA. Dels pga. at den tager jeg ikke med på arbejde og så kan min kone stadig betjene hele alteret:-). Men også fordi jeg med en PDA får en større skærm, trådløst net, og regner jeg med, muligheden for fjernskrivebord, hvilket jo er lidt lækket...

Om det er i mobilen eller PDA'en man vil styre med er lige meget hovedsagen er at den har BT. Men fordele ved en PDA er selvfølgelig mange flere, hvis det er den man har brug for. Jeg aner ikke hvad jeg skulle bruge en til som min mobil ikke kan.

Efter jeg postede den første streng i går var jeg inde på www.remotecentral.com for at se om det stod noget om denne "nye" teknik, og drenge, det ser ud til at dette er fremtiden. Specielt Dell X3 skulle være fantasktisk til formålet. Og gæt engang de nye kommer med Blåtand, trådløs net og alt muligt, tror minsandten jeg har fundet mig en julegave...Fordelen frem for de 1000 andre PDA'er på markedet skulle være rækkevidden af Ir delen (5-7meter). Med blåtand og trådløst netværk er man jo kun et headset væk fra MSN overalt i huset...nice. Og som en ekstra bonus så kan man surfe fra sofaen...uden at skulle tænde for TV...Ja undskyld men jeg synes skisme det lyder spændende...

Jeg er klar over at Philips med succes har lavet en fed fjernbetjening kendt som Pronto og som tidligere ejer af en sådan, kan jeg kun tale varmt om den. MEN og det er sgu et STORT MEN, den er stadig kun en fjernbetjening, og så koster den spidsen af en jetjager, og selv om en MIG 29 efterhånden kan fåes for det samme som en nysynet Fiat Panda så er det en del. Og med garanti mere end jeg får lov til at spendere på en fjernbetjening. PDA'en derimod koster sjældent mere end 2000 - 4000 kr. Og så kan den altmuligt...

Efter at have startet denne streng som et spørgsmål, kunne jeg godt tænke mig at dreje den over i retningen af mulighederne ved at anvende en PDA som fjernbetjening (eller mobil for den sags skyld) synes det kunne være spændende at høre hvilke tanker andre har haft/har.  

BT og mobilen kan (også ligesom PDA) synkronisere deres kalendere så når man ringer de 2 enheder op mellem hinanden, ligger alle aftaler både på pc'en og telefonen. Eller hvis du har mikrofon og højtalere til din comp. kan du bruge det som håndfri. Ikke fordi det er specielt brugbart bare fordi det er meget drengerøvsagtigt. Eller når du får en besked kommer den direkte ind på pc skærmen og du kan svarer med det samme.

[/QUOTE]

Jeg drømmer stadig om at jeg kan købe en upgade til mit anlæg inden længe hvor jeg kan benytte de mest brugte kommandoer derpå. Men der går nok noget tid før Denon ol. for den smarte tanke......

Det er bedre at have styr på basserne end at have basser på styret
Til top Vis Kduus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kduus

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

VIl lige hive emnet frem igen. vil høre om i har fundet et godt program!

min pda har dog ikke bluetooht! så skal kun bruge ir senderen!

B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

JEg har prøvet det, med en gammel PDA (palm Xv) Jeg skulle sidde ca. 10 cm fra min reciver og det var langt fra alle funktioner den kunne genkende. Så det er ikke en optimal løsning. Jeg ved det ikke hvordan det vil virke med en computer, men jeg synes at fordele forsvinder hvis din PDA ikke har BlueTooth.

Vent hellere til du han en PDA med blootooth og så ville jeg bruge mere tid på det.

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Bluetooth kan jo kun bruges hvis det skal køre sammen med pc´en hvilket den ikke skal.

Der står i min manual at pda´ens ir kan sende 5m. så måske det vil virke!

Har du et navn på et program der er vær at kigge på!

Taralabs Axiom
Supra
Van den hul

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

puha. den var strak være. Jeg tror nok at det jeg brugte var omniremote. men kan ikke huske. Hvad har du for en PDA og hvad er det for noget udstyr du skal betjene? helst model numre. så skal jeg se om jeg kan støve noget op

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har en HP3715 og den kan sende ca. 5m med IR senderen.

m@dsen

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Mitac Mio168

Taralabs Axiom
Supra
Van den hul

kvs78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
JEg har prøvet det, med en gammel PDA (palm Xv) Jeg skulle sidde ca. 10 cm fra min reciver og det var langt fra alle funktioner den kunne genkende.

Alternativt kan en Palm V/Vx bruges med en såkaldt 'IR blaster':

http://www.the-gadgeteer.com/review/ir_blasters_for_palm_v_a nd_palm_iii_review

Det skulle øge rækkevidden fra 2-3 fod til 18-20 fod.

Der findes sikkert tilsvarende produkter til andre PDA'er med en svag IR del.

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har brugt det medfølgende program til min HP2210. Det heddetr nevo eller sådan noget.

Den rækker fint fra min sofa til anlæg (4 m).

Jeg bruger det dog ikke rigtig da en fjernbetjening skal have hårde knapper til de mest almindelige funktioner imo. Man kan godt programmere de knapper der er på den, men den føltes alt for lidt som en fjernbetjening til at jeg gidder ligge i sofaen med den.

Til top Vis kirneh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kirneh Besøg kirneh's Websted

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Jeg vil kigge på det her en af dagene så skal jeg nok lige poset nogle links til freeware programmer, de kan ennmlig godt være lidt svære at finde.

kirneh skrev:

Jeg har brugt det medfølgende program til min HP2210. Det heddetr nevo eller sådan noget.

Den rækker fint fra min sofa til anlæg (4 m).

Jeg bruger det dog ikke rigtig da en fjernbetjening skal have hårde knapper til de mest almindelige funktioner imo. Man kan godt programmere de knapper der er på den, men den føltes alt for lidt som en fjernbetjening til at jeg gidder ligge i sofaen med den.

Nevo er et super program ,dog kan man ikke bare sådan lige få fat i det, men skal nemlig bruge en hp XXXX for at kunne køre det, ikke alle hp'er kan kører programmet.

Men tag en kigger her: LINK

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

I skal klart tage et kik på www.promixis.com og tage et kik på netremote og dets muligheder.....
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Mr Wells
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Der er også http://www.niveusmedia.com

Har ikke prøvet det, men det ser ud som noget du søger.
Til top Vis Mr Wells's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr Wells

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Nevo ser du til at være et godt program! men ikke et man kan få medmindre man har en hp. har jeg desværre ik...

niveusmedia ser også godt ud men dat køre via wifi! mener jeg ik nevo kun gør...

Taralabs Axiom
Supra
Van den hul

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Nevo køre IR
Til top Vis kirneh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kirneh Besøg kirneh's Websted

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2005 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

kirneh skrev:
Nevo køre IR

oki tak for info...

Taralabs Axiom
Supra
Van den hul

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke lige finde frem til de freeware ejg engang kendte til. prøv evt. selv at kigge google igennem for at se om i kan finde noget.

Jeg bruge omni dengang jeg prøvede.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum