Forfatter |
|
Phat Simon Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 383
|
Sendt: 23 September 2004 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er så småt begynde at kigge efter et sæt højttalere der kan erstatte mine småtrætte, og gud ved hvor gamle, Dali 104'ere. De småhalter lidt i forhold til resten.  Jeg sidder lidt fast mht. fabrikanter. Kan kun komme i tanke om alle standarderne - Dali - B&W - ProAc - Dynaudio - og jeg ville heller ikke ha noget imod at eje en af de nævnte, men vil heller ikke gå glip af min poteltielle drømme-speaker. 
Jeg sigter efter en stander/reol højttaler - men vil da ikke 100% udelukke en gulvhøjtt. Skal ligge omkring 3-4K - da jeg finder det realistisk at skaffe indenfor min forventede tidsramme. Og de skal være brugte, el. ha en pris der svarer til at de er .
Nogen der kan hjælpe mig lidt? - der findes jo en masse gode "gamle" modeller som jeg ikke kender til da de er ik på producentens hjemmeside el. i butikkerne mere.
De skal drives hver af 1 stk Rotel rb-970bx der er mono-bridged - 180 watt pr kanal - men hvis ht'erne kan biwires er der osse en mulighed for bi-amping. __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 23 September 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Avance Dana eller B&W Matrix 805.
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 23 September 2004 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige benytte samme tråd et et spørgelsmål.
Jeg skal have nogle front højttaler. De skal spille sammen med en GALE 10" subb og DENON AVR-1604. De skal for det meste spille musik, men absolut også film i surround.
Jeg havde tænkt på dali concept 6?
Jeg har 3000kr. at gøre godt med.
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 23 September 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Phat,
Jeg vil også mene at et sæt B&W højttalere vil passe perfekt til dine forstærkere. F.eks. et sæt 602 s2 eller s3. De bør kunne findes til 2.500 for et sæt. Det er efter min mening en perle af en 2-vejs højttaler.
En Dynaudio Audience 42 eller 52 tror jeg også vil passe godt. Dem har jeg dog ikke hørt, men efter hvad jeg har læst om spillespil etc., må de også passe godt til Rotel'erne.
På DBA er der også et sæt Mission 753 til 2.900 (gulvhøjttaler). Dem tror jeg også vil passe perfekt til dine forstærkere. De spiller kælder dybt, og dine forstærkere har kræfter nok til at styre dem. __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 23 September 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups - glemte lige Avance Signature 3, der også er god. Den har jeg hørt med Rotel grej, og det var ikke nogen dårlig kombination!
__________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
Phat Simon Forum Bruger

|
Sendt: 23 September 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
becker skrev:
Hej Phat,
Jeg vil også mene at et sæt B&W højttalere vil passe perfekt til dine forstærkere. F.eks. et sæt 602 s2 eller s3. De bør kunne findes til 2.500 for et sæt. Det er efter min mening en perle af en 2-vejs højttaler.
En Dynaudio Audience 42 eller 52 tror jeg også vil passe godt. Dem har jeg dog ikke hørt, men efter hvad jeg har læst om spillespil etc., må de også passe godt til Rotel'erne.
På DBA er der også et sæt Mission 753 til 2.900 (gulvhøjttaler). Dem tror jeg også vil passe perfekt til dine forstærkere. De spiller kælder dybt, og dine forstærkere har kræfter nok til at styre dem.
|
|
|
Har overvejet 602'erene - er ikke kommet helt fra dem, men mener at de måske lige er små nok. Bortset fra det er jeg ret hooked på både Audience 42 & 52 - synes de lyder supergodt, men er svære at finde brugt til den pris jeg ønsker, men jeg leder stadig.  Kender ikke Mission HT'erne, men vil da lige kigge lidt på dem. Avance 3'erne havde jeg osse selv glemt - havde overvejet dem i en periode, men må så ha glemt dem - tak 
__________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 23 September 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
Sendt: 23 September 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er heldig kan du finde et sæt Dynaudio 52SE indenfor dit budget! Ellers spiller B&W godt med Rotel elektronik. __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 23 September 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
becker skrev:
Ups - glemte lige Avance Signature 3, der også er god. Den har jeg hørt med Rotel grej, og det var ikke nogen dårlig kombination! |
|
|
Korrekt - den kombi har jeg haft - og de klæder hinanden rigtig godt. Avance Dana skulle dog efter sigende (har ikke selv hørt den) være en "Sig3 killer" __________________
|
Til top |
|
|
Phat Simon Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Avance Dana eller B&W Matrix 805. |
|
|
obi jon kenobi skrev:
becker skrev:
Ups - glemte lige Avance Signature 3, der også er god. Den har jeg hørt med Rotel grej, og det var ikke nogen dårlig kombination! |
|
|
Korrekt - den kombi har jeg haft - og de klæder hinanden rigtig godt. Avance Dana skulle dog efter sigende (har ikke selv hørt den) være en "Sig3 killer"
|
|
|
Er der nogen af jer der har et bud på hva de (Avance Dana) går for brugt? Og en evt. nypris - bare som indikator. __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
Til top |
|
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
Sendt: 24 September 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har da glemt en vigtig producent.
Audiovector.
Kig på et sæt Audiovector M1 Super. De skulle gerne kunne fåes for ca. 3500-4000kr i god stand.
Mvh Michael
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2295
|
Sendt: 24 September 2004 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er et sæt til salg i den blå for 5000 kr......mener de kostede 6.000 kr. stykket fra ny. De skulle spille hammer-godt.....og også være i stand til at spille op til fest.
Om 5.000 kr. er en fair pris ved jeg ikke, synes dog jeg har læst om en herinde fra som fandt et sæt til omkring 3000-3500 kr! Mener dog dem i den blå er med standere.....
|
Til top |
|
|
Phat Simon Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
gichael3257 skrev:
Du har da glemt en vigtig producent.
Audiovector.
Kig på et sæt Audiovector M1 Super. De skulle gerne kunne fåes for ca. 3500-4000kr i god stand.
Mvh Michael
|
|
|
Jeg tror jeg har glemt mange men så længe folk kan hjælpe går det fremaf. __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 September 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Phat Simon skrev:
Jesper Juul skrev:
Avance Dana eller B&W Matrix 805. |
|
|
obi jon kenobi skrev:
becker skrev:
|
|
Korrekt - den kombi har jeg haft - og de klæder hinanden rigtig godt. Avance Dana skulle dog efter sigende (har ikke selv hørt den) være en "Sig3 killer"
|
|
|
Er der nogen af jer der har et bud på hva de (Avance Dana) går for brugt? Og en evt. nypris - bare som indikator.
|
|
|
omkring 4000 plus minus 1000 afhængig af alder, stand, standere osv..
Mener nyprisen var en 13-14000 men er ikke sikker. __________________
|
Til top |
|
|
Phat Simon Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
Der er et sæt til salg i den blå for 5000 kr......mener de kostede 6.000 kr. stykket fra ny. De skulle spille hammer-godt.....og også være i stand til at spille op til fest.
Om 5.000 kr. er en fair pris ved jeg ikke, synes dog jeg har læst om en herinde fra som fandt et sæt til omkring 3000-3500 kr! Mener dog dem i den blå er med standere.....
|
|
|
Kan ikke lige se dem på dba, men de ligner i hvert fald lige det jeg leder efter - så må jeg bare se at få lyttet til et sæt - et par til 3k ville være fest. __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 September 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 September 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det nåede jeg ikke lige...
Mon ikke han kan presse lidt i pris. __________________
|
Til top |
|
|
Phat Simon Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det virker - bare mig der lige var en klovn mht. brug af dba søgefuktion (prøver at se ud som om jeg arbejder - er lidt svært at ha så mange bolde i luften) - kan måske godt forsvare merprisen da standerne medfølger, men jeg skal stadig lige skaffe lidt penge til det - så det tilbud er nok væk når jeg kommer så langt. Men så må vi jo bare håbe at der kommer flere. 
Måske skulle man pille lidt stakater ud af opsparingen, og så spare op til ht'erne efter jeg har købt dem Hmmm.......skal lige overveje. __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da et forsøg værd.....og hvis du selv har standere, kan du jo altid bare sælge disse her.....de må da kunne indbringe en lille tusse, eller hva'?
|
Til top |
|
|