Ja nedenstående er så mit anlæg:
De midlertidige billeder er taget fra nettet.
Så er der rettelser/opgraderinger.
Mit anlæg bliver brugt lige meget til stereo som til Sorround.
Mit anlæg består af følgende:
Sidste nye skud på stammen:
Update 25-04-07: NAD T585
Kanon billede, lyddelen beskrives når jeg haft mulighed for at lytte ordentligt til den.

Update 05-2006 Surroundforstærker NAD T753v2

Spiller umiddelbart meget lig min nad 114 forforstærker, det er også det en primært bliver brugt til, men ville gerne have opdateret surrounddelen i mit anlæg, så den har erstattet min gamle yamaha dsp e1000 surround forsats. Så nu er jeg kommet med ind i det nye årtusinde mht. surround ;o). En irreterende ting ved denne forstærker er lyden af blæserne og syden i højtalerne ved lave niveauer??? Nogen forslag?? Ud over dette fungere den fint til film ( bruger min Kenwood effekt trin til stereo da det fungere bedre), der er rigeligt med kræfter trod de beskedne effekt opgivelser.
Effektforstærker: Kenwood L-1000M

Bruges til fronthøjtalere ved surround, og ellers bare som alm. effekt ved stereo. Et rigtig godt køb. Sammenlignet med effektdelen i Min gamle Rotel, er Mellem tone og diskant, klasser bedre, med flere detaljer, og bedre dybde i lydbilledet, bassen virker hurtigere og mere kontrolleret end før.
Højtalere (Stereo/Front). Cerwin Vega AL-1000 E

Ret god allround ht. Jeg har en meget bred musiksmag, og de klare det meste. Jeg høre især meget rock, og live guitar og trommer lyder bare godt med disse små kasser. Og hvis det skal foregå i koncertniveau kan dette også klares. Dog har de absolut ingen waf. Syntes nu heller ikke selv de pryder stuen, bl.a. derfor overvejer jeg at bygge dem om eller udskifte dem. De kan med visse forstærkere have en lidt for påtrængende diskant, efter min smag. Men fungere fint med mit nuværende setup. De rykker godt igennem i hjemme biografen, jeg føler umiddlelbart ikke noget behøv for en subwoofer.
Søger dog nogle nye, ellers skal de ombygges/modificeres.
Surrounddelen:
Centerhøjtaler: Cerwin Vega CLSC-6c

Det mest logiske bud, jeg kunne finde på en center højtaler, for nogenlunde at matche klangen af mine fronthøjtalere. Og det klare den fint.
Baghøjtalere JBL TLX 400
Har ikke rigtig set dem an endnu, Umiddelbart spiller de faktisk ok, også som ren stereo. Er nyanskaffet, som erstatning for et par JAMO E500, som ikke rigtig passede sammen med resten af anlægget.
Fjernsyn: Sony KV-32FX65 E

32" 100hz wega trinitron fra sony, det bedste tv jeg har ejet, har haft lige fra phillips til b&o, men sony har nu engang det bedste billede af dem jeg har kigget på. Kanon godt tv, efter min mening.
Video: Sony SLV-E1000NP/VC

Hifi video, godt billede, god lyd, og god optage kvalitet. Brugte den nu mest til at redigere på, men det er nu nemmere at gøre på pc, efter dette er blevet tilgængelig.
Signal kabler:
Qed Quenex SR75 Digitalkabel fra Sony dvp'en til NAD 753'eren.

Audioquest Ruby (Phono) Fra Video til forstærker. og fra NAD 753v2 til Kenwood L-1000M effektforstærkeren.
Højtalerkabler: Dali blue wave til front og centerhøjtalere. Taralabs omni ST til baghøjtalere.

Scart kabel fra monster, guld belagte stik, og fornuftig skærmning, kan ikke huske hvad de hedder.
Forhenværende grej (Noget af det):
Sony dvp-ns400d - Ganske fornuftig DVD afspiller, men lyddelen kunne være bedre.
NAD 114 - Prisbillig men ganske fornuftig forforstærker.
Rotel RA980BX - Kanon integreret forstærker
B&O cx100 - Pæn lille aluhøjtaler, spiller ok, men ik til prisen.
B&0 mx6000- Elendigt billede
Jamo E500 - tja.
Yamaha dsp-e1000 -surroundforsats, min indgangsvinkel til surround. Fin kvalitet, men tiden løb fra den gamle Dolby prologic forsats.
Fremtidsplaner:
Trænger generelt til en opgraderering. DVD'en skal udskiftes da den er begyndt og hakke og jeg vil gerne have en bedre cd lyd.
Har også leget med tanken om at skifte alle højtalere ud med nogle der passer sammen, men ved ikke lige hvad det skulle være,da jeg er bange for at jeg kommer til at savne mine al-1000'er. Men er åben for forslag. Har overvejet noget Dali suite 2,8, o.8 osv. Audiovector Mi3 eller System audio bl.a.
Jeg er åben for ris/ros og gode forslag.
Opdatering følger. Og forhåbentlig billeder