| Forfatter |
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som så mange andre kigger jeg løbende med på hvad der er til salg af udstyr bla os på denne side.. Man får jo nogle billige grin med folk der tager 175 % af nyprisen for flere år siden..
Men hvad synes i om den generale prissætning.. tag den capitole cd spiller der er nu.. 29 k mod 60 fra ny 14 måneder gammel..
så er der dem der efter et år vælger at sælge deres speakers der koster 6 k for 5500. og bliver fornærmet hvis man foreslår en mindre pris, sjovt nok er det ofte dem der kommer med latterlige bud når de selv køber brugt..
hvis man siger kom med bud.. på feks et sæt speakers til 40 k efter et halvt år, så vil folk rask væk byde 5 k for dem..
er det virkelig så mange penge værd at kunne hente produktet fra ny i en butik ?
et af de få mærker der holder en rimelig pris er Densen fordi de så sjældent er til salg.
så for at opsumere, køber i brugt ? hvad har i af erfaringer med køb og salg ? hvad synes i om prissætningen.. både ved køb og salg..
Det er vel os for at gardere sig mod at tabe alt for mange penge man leder efter det rigtige tilbud når man køber nyt.
personligt elsker jeg a få nyt udstyr hjem.. både brugt og nyt, dyrt og billigt, sådan lære jeg bedst et produkt at kende, noget bliver andet ryger. os bare at høre et givent produkt i to rum kan give en helt anden oplevelse..
der må være mange der godt ku tænke sig at skifte noget i deres setup ud, men måske afholder sig fra det pga for lave priser på brugtmarkedet, hvilket så os betyder der er et mindre udvalg, synes det er sørgeligt når man går uden for landets grænser at der er mange flere spændende ting til salg end i DK
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for nyligt købt brugt igennem hifi4all for første gang, og det er bestemt ikke sidste gang.
Det er fedt at man kan prøve noget forskelligt grej, uden at skulle betale nypris.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 2063
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når de fleste produkter er bare et par år (og måske lidt mere) gamle, synes jeg at anvendelsesværdien er højere end brugtværdien, i hvert fald for salg. Jeg købte mit Holfi forstærkersæt i 1999 for knap 15k, hvad kan jeg mon få for det idag? 5-6k? Aner det egentlig ikke, men for nylig så jeg her på sitets Tilbudsavis, at en forhandler, vistnok en af dem ovre omkring Esbjerg, solgte et sæt til 7900, og der er velsagtens lidt garanti med.
Så jeg tror der er gode penge at spare ved at købe brugt. Især komponenter der ikke er det store mekaniske slid på, som forstærkere, dacs, tunere, og til en vis grad højttalere. Cd-afspillere ville jeg kigge lidt nøjere efter i sømmene.
/Præsten
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg køber også en del brugt, og der hvor jeg mener at prisen ændre sig mest drastisk ( nedaf ) er når man har købt en surround dimmer eller projektor, pris og udviklingen går så stærkt at det du køber i dag er forældet i morgen og koster hurtigt kun 2/3 dele bare 2-3 måneder efter man har købt det, så man kan ikke få en bønne for det, jeg syntes specielt at Yamaha lider af dette.
Køber man en Yamaha surround ting, er den kun ca ½ værd ca 8-9 måneder senere, fordi de har smidt 4-5 andre modeller på markedet inden for samme periode.
Men køber man et godt og gedint mærke til sterreo, holder dette prisen meget bedre.
Om jeg har ret eller ej er jeg ikke 100% sikker på, men det er min opfattelse. __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har købt to forskellige effekt trin, begge gange meget positive oplevelser.
det er herligt at spare penge, og hvis man vælger noget der er bygget fornuftigt i forvejen, således at man er nogenlunde sikker på at apparaturet ikke står af lige med det samme, så få man afsindigt meget for pengene. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun give dig ret, der er sgu nogen der tror det guld de ligger inde med.
Har selv udset mig varm på den der capitole cd afspiller. Det sgu et røverkøb
Men tit som du selv siger, så forlanger folk mere for tingene end de kostede fra nye af! Hvad er pointen i det?
Jeg er stor tilhænger af brugt hifi, da man efter min mening får meget mere for pengene. Kunne selv aldrig finde på og købe nyt! Slet ik når man kan købe det 1år gammelt til ½ pris
Længe leve brugt!
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også købt og solgt en del brugt..
Har umiddelbar meget positive erfaringer med det... nogen gange overdriver sælger nyprisen, men det er vel en del af game'et selv at tjekke sådan noget... det hæder også at folk rnger og byder ford de har set en tilbudspris på noget i USA... det ka man jo heller ikke bruge til ret meget...(desværre da jeg MeGET gerne ville handle amerikanske podukter til deres priser, ex. moms. told etc. etc. - tag bare Matin Logan...av)
Alt i alt, syns jeg dog at det er t positivt marked der giver bl.a. fattigrøve som mig mulighed for at eje er fornuftigt anlæg  __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
flemming38 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Som så mange andre kigger jeg løbende med på hvad der er til salg af udstyr bla os på denne side.. Man får jo nogle billige grin med folk der tager 175 % af nyprisen for flere år siden..
Men hvad synes i om den generale prissætning.. tag den capitole cd spiller der er nu.. 29 k mod 60 fra ny 14 måneder gammel..
så er der dem der efter et år vælger at sælge deres speakers der koster 6 k for 5500. og bliver fornærmet hvis man foreslår en mindre pris, sjovt nok er det ofte dem der kommer med latterlige bud når de selv køber brugt..
hvis man siger kom med bud.. på feks et sæt speakers til 40 k efter et halvt år, så vil folk rask væk byde 5 k for dem..
er det virkelig så mange penge værd at kunne hente produktet fra ny i en butik ?
et af de få mærker der holder en rimelig pris er Densen fordi de så sjældent er til salg.
så for at opsumere, køber i brugt ? hvad har i af erfaringer med køb og salg ? hvad synes i om prissætningen.. både ved køb og salg..
Det er vel os for at gardere sig mod at tabe alt for mange penge man leder efter det rigtige tilbud når man køber nyt.
personligt elsker jeg a få nyt udstyr hjem.. både brugt og nyt, dyrt og billigt, sådan lære jeg bedst et produkt at kende, noget bliver andet ryger. os bare at høre et givent produkt i to rum kan give en helt anden oplevelse..
der må være mange der godt ku tænke sig at skifte noget i deres setup ud, men måske afholder sig fra det pga for lave priser på brugtmarkedet, hvilket så os betyder der er et mindre udvalg, synes det er sørgeligt når man går uden for landets grænser at der er mange flere spændende ting til salg end i DK |
|
|
Jeg kan godt sætte mig ind i det du skriver. Grundlæggende er det vel et spørgsmål om at sætte den pris det man vil sælge, som man rimeligvis selv ville give for det. Og så i øvrigt være parat til at betale prisen for det, hvis den forekommer rimelig.
Jeg kan ikke fortænke andre i at forsøge at presse prisen, men der må vel være en blonde et sted. Jeg havde fx et 77" greyline lærred til salg for noget tid siden. Lærredet var kun 6 mdr. gammelt og havde en nypris på omkring 4.500 kr.
For hurtigt at slippe af med det havde jeg sat det til salg for 2.000 kr., men der var alligevel en der ville prøve at presse prisen til 1.500 kr. Det er da for useriøst, eller er det bare mig?
__________________ min hjemmebiograf
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
flemming38 skrev:
|
For hurtigt at slippe af med det havde jeg sat det til salg for 2.000 kr., men der var alligevel en der ville prøve at presse prisen til 1.500 kr. Det er da for useriøst, eller er det bare mig?
|
|
|
Ved jeg nu ikke, hvis det var mig ville jeg da også prøve at presse det yderligere ned, for man aner jo ikke om du har "fiflet" med alderen 
Har selv købt alt mit anlæg brugt, efter jeg selv ville sælge mit gamle og fandt ud af hvad det var værd (troede jo selv det var guld værd, det jeg havde )
jeg vil da også altid prøve at få det ned, og melder sælgeren så ud at han ikke vil gå længere ned (eller skriver fast pris) jamen så er det prisen for det, og så er det jo op til en selv om det er det værd
fx var der en herinde der prøvede at få 3K for sin Marantz dvd og den fik jeg for 1200 leveret (var til sidst sat tilsalg for 1250 pga manglende interesse)
Så det er vel mere om prisen er fair i forhold til udbudet __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
DogHUNTER Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Generalt synes jeg brugtpriser i Dk.
er helt i bund, måske fordi markedet
er så lille set i forhold til lande som
Tyskland, England etc.
Hvis man køber nyt skal man være 110%
sikker på at det er rigtige, ellers begynder
hobbyèn sku´at koste.......
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, priserne er ikke for høje i DK, men det handler også om at have tålmodighed. Personligt ejer jeg ikke tålmodighed, når jeg sælger noget så skal det helst ryge med det samme, derfor er jeg også tit åben for bud.
Der er dog andre sælgere, som udviser stor tålmodighed og tro på at den rigtige køber nok skal komme. De får som regel også den pris de gerne vil have. Som eksempel er der en gut på dba.dk som har haft et sæt Jamo Oriel til salg i laaaaaang tid til 49k. Han har sikkert fået mange bud, men afventer med tålmodighed den rigtige køber til 49k. Hatten af for det.
En anden ting er de førpriser sælger angiver, dem skal man lige holde øje med. Mange gange er den dyrest mulige pris. Jeg har forsøgt et par gange at påpege at ny-prisen på varen imellemtiden er faldet, eller at den og den butik kører tilbud på netop den vare og at jeg derfor kun vil give den og den pris. Det er jeg holdt med, da folk bliver stiktosset og henholder sig til hvad der står på deres egen faktura. Et godt eksempel på dette er Jamo d590, som jo tit bliver angivet til en nypris på 12-13k, men virkeligheden er som bekendt en anden.
Afslutningsvis skal det siges, at jeg synes brugtmarkedet trods al dets faldgruber er så tiltrækkende, at jeg ikke kan la' vær'.
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv købt både forstærker, cd og tuner samt diverse kabler brugt over nettet. Købte her forleden dag 2 * 2 m Dali kabel nypr 1600. til 600,- - det var den pris sælger forlangte, jeg jeg betalte gladeligt. Mine erfaringer er, at man skal passe på med ikke at købe katten i sækken. Først og fremmest er det vigtigt at stille sig selv det spørgsmål, om man kan stole på sælgeren?
Jeg har ligeledes købt en masse golfudstyr brugt over den blå avis, og har kun gode erfaringer. Hvis der er noget, som udbydes til en lav pris, er jeg ikke langsom til at samle røret op og give ham et ring.
jeg forstår godt glæden ved at købe nye ting; men det er unægtelig en rar følelse at gøre en god handel
__________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. Jamoerne i dba.dk til 49K, ja de har mindst været til salg i 2 år. Og prisen er også helt hen i vejret, TopSound har solgt et sæt som var 3-4 år gamle, og stod stort set som nye for 29K.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desuden skal man også være opmærksom på, at man ved at købe visse type varer ikke skal forvente at få ret meget for det igen... uanset nyprisen.
F.eks. ville jeg (af egne erfaringer) holde mig langt væk fra kinesiske produkter. Ligsom med alt andet derfra, er afskrivningen/tabet enormt.
Kabler har også en tendens til at falde grusomt i værdi. Især igen, hvis man ikke lige vælger en mærkevare.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |