Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 04:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Xbox/DVD~1300kr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ressurex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Mit spørgsmål er simpelt, har en xbox ligeså godt billede output som en dvd afspiller i samme prisklasse ? 1300 kr.??

Til top Vis ressurex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ressurex Besøg ressurex's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg klart  mene den IKKE har, den jeg så for over et 1 år siden havde et billede som en PlayStation2. Og den kunne ikke måle så med Sony 330-afspilleren som stadig er på marked i dag til knap 1.000,- på udsalg.

Playstation2 larmer også som et ondt år, Xbox larmer lidt mindre, et irritationsmoment når man ser de stille passager i f.eks. Ringenes Herre.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

markus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg tør næsten ikke svare

Jeg har en PS2 og den har et rimligt billede men om det er bedre ell. dårligere end en til 1300 så tror jeg det er dårligere  vil ikke hænges op på det

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en xbox, jeg hader også at se film på den...(var jeg nød til i en periode).....Men nu har jeg også et OK TV. Hvis du har et gammelt 21" nede fra Bilka, så er det vel næppe til at se forskel på en kvali DVD afspiller og Xbox.

Men for at svare kort på dit simple spørgsmål : Nej.

Læs eventuelt her http://www.xbox-scene.net/ om hvilket grej du har i xbox (afhænger lidt af version som oftest)

Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

manley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

hej

hvis du får finger i et RGB kabel der til, vil jeg sige at den har et bedre bilde end en bilig DVD afspiller!! (prøvet på et B&O LX2500)

Til top Vis manley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af manley

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Mine observationer er naturligvis taget i et RGB-setup på begge maskiner. Og de når ikke en dedikeret afspiller i sammeprisklasse til hofteholderne.
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

xbox er klart bedre end en playstation 2.

og jeg vil også mene, at den slår en billix dantax etc. dvd afspiller.  Men man skal ikke langt op ad "prisstigen" før end xboxen bliver slået!

Da xbox blev frigivet for nogle år siden, var den en ganske hæderlig afspiller, der til en hvis grad kunne konkurrere med afspillere i omtrent samme prisklasse (lige under 4.000,-).  Men det var dengang!  Udviklingen er jo sidenhen gået ret stærkt!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Hej Ressurax.

Jag har været den glade ejer af en x-box siden release-dato for snart 2 år siden. Jeg har købt DVD-kit alene for at kunne fjernbetjene den indbyggede ca. 10 GB-harddisc. Herved har jeg nemlig adgang til ca. 3000 indlagte musikstykker fra min egen pladesamling i MP-3 format eller lign. Genialt for ca. 1200 kr. Hvem kan skaffe en bærbar computer til samme formål med fjernbetjening og perfekt tilslutning til stuens tv.

Jeg mener ikke den er egnet som DVD afspiller grundet kraftig baggrundsstøj. Selve billedkvaliteten fejler ikke noget. Hvis du derimod har den lukket inde i et skab, og erhverver dig et ca. 2 m. forlængerkabel til joypads, og for enden af dette kabel sætter IR-modtageren, kan du få en støjsvag udmærket DVD-afspiller med indbygget jukebox og spil-faciliteter for 1500 kr. Billigt-billigt.

Mvh. Graa.

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa

ressurex
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

#7 ja det var også min oprindelige ide, det setup du har.

det bliver en god dvd til en 2500+, og en xbox til alt det "pc-baserede" spas man nu kan finde på at ville opleve gennem tvet så..

jeg mener nemlig stadigvæk at prisen taget i betragning kan en xbox være en formidabel underholdningsmaskine, og det tør jeg godt satse 1300 kr på.

hvad angår dvden surfer jeg godt og grundigt stadigvæk. Fjernsynet bliver efter alt forventning enten et panasonic TX32PD30 eller phillips 32PW9308. Så er det jo bare at finde noget dvd der kan matche..

Til top Vis ressurex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ressurex Besøg ressurex's Websted

Swordfischer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004
Sendt: 26 April 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Man kan jo evt modde en Xbox med noget optisk fiber, eller svideo..
F.eks så er de fleste xbox udstyret med en l**te dvd afspiller, men den kan skiftes ud med en Samsung (god kvali) og hvis du samtidig har chip i din xbox, og evt en større hdd, så har du uendelige muligheder, desuden kan man få et "advanced av cable" som giver bedre  billedkvali :)
Til top Vis Swordfischer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Swordfischer

ressurex
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Swordfisker.

Jeg har fået en xbox, en crystal.. ret lækker.

den er moddet og kører med en bootchip.

på et B&O avante, som er identisk med et Phillips 9308 rent billedemæssigt, kører det kanont.

bedre end dvdafpillere til ~1000 kr. og det var også mit mål.!!

men en sådan suværen multimakskine havde jeg ikke regnet med !, den æder alt, selv de sjov animation i flash man kan hente fra nettet...

har det som første gang jeg fik en togbane, sh*t hvor kan man hente meget underholdning ud af den lille sjover.

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 April 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Hvis man så skal til at investere op over 2500 kr. for at få det til at fungere, og så dernæst sakl til at smide chip og alt mulig andet geil i, så kan det slet ikke betale sig mere, ikke hvis man primært bare vil bruge den som en slags HTPC. Hvis man ikke vil ofre det helt store, og stadig få en super HTPC så ville jeg kigge på denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9752&PN =1

Men hvis man er af typen der elsker at spille, så skal men helt suverent vælge en xbox. Har dog ikke selv prøvet en, men har hørt der af fag folkene. Jeg snakkede nemlig så sent som igår med manageren fra EB-Games, og han sagde at xbox er suverænt det bedste til spil, på det punkt er der ingen der slår den.

Så du må over veje om du er den "gale" spillemand, eller om du er mere til HTPC.

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

ressurex
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

http://www.electronicworld.dk  har en til ~1000 kr.

og metro har dem også til den pris.

og en bootchip koster ~200. kr

så har du maskinen, så ved ikke hvor du får de 2500 fra.?

jeg betalte 1800 kroner for min xbox Crystal.!!, som ikke kun er lidt kitch, og faktisk ser fed ud, så var den incl en bootchip.!!

www.qxl.dk har nogle stykker til salg med bootchip, og desuden bruger jeg den kun til hjemmemultimedie maskine.

den er et SERIØST ALTERNATIV!! til de der ikke vil bruger flere tusind på en HTPC.

spiller aldrig spil foresten.

-ressurex-

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

hmmm. det vil jeg ikke giove dig ret i at det er et seriøst alternativ. Du kan sagtens få en super HTPC til 2000 kr. der overgår xbox på alle leder og kanter.

Det skal dog siges at jeg selv overvejer at købe en Xbox, men det er da kun for at lege med den muligheder, for sjov skyld. Men hvis jeg skulle have et godt resultat så ville jeg da klart vælge HTPC.

ressurex
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

så giv mig bare EN konfiguration på en billig HTPC, nye komponenter vel at mærke der kan leve op til en xbox hvad angår pris/ydelse.

hvorfor tror du at xbox scene har nået så langt. ? der ER jo en HTPC!

kører pt windows på min.

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Okay. jeg kan dog ikke selv komme med noget konkret da jeg hverken har set en Xbox eller en HTPC i action, men jeg synes det er kanont hvis det køver 100% ens og med samme "hastigheder". Jeg har kun læst negative ting om en Xbox som HTPC her på forumet, og så har jeg læst lidt om det på xbox.scene.

Kan du ikke skrive en PM til mig, med hvad din xbox består af for at være en HTPC! Og hvad det kommer til at koste!?!?

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2004 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Kom lige i tanke om 1 ting, jeg har ikke set nogle lydkort til den endnu der har 100% passthrough

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 April 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Min kæreste har en xbox, som ikke er modded. Den er ikke brugt specielt meget, af samme grund.

Til tider hvis min HTPC er nede med forkølelse, eller jeg bruger den til andet har vi set os nødsaget til at bruge xboxen til DVD afspilning.

Billedet er hæderligt, på et TV, men hvis man stopper i afspilningen, fx for at hente kaffe, smutte på tønden eller noget, så er det tit og ofte at den ikke vil starte igen før vi ejecter disken og starter forfra. Desuden har den ofte store problemer med at læse ikke-sprit-nye skiver, dvs blockbuster skiver.

Desuden larmer den som et ondt år, så den skal være i et skab hvis nu, imo.

HKs DVD 25 har langt bedre billede, men hvis man også bruger xboxen til at game på, så er det helt klart en god maskine til prisen.

ressurex
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

jamen!!!  for den da, har i ikke ikke forstået at den IKKE skal bruges specielt til dvd, men ale andre Internet formater.

jeg nød sku feks godt af at se samtlige realplayer samilinger jeg har af motorcykler på mit tv for første gang.

for at ikke tale om mine egne hjemmevideor, som jeg hverken har tid eller gidder brænde på dvd.

firewire direkte til xbox, og så er den hjemme.

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 April 2004 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

ressurex skrev:
firewire direkte til xbox, og så er den hjemme.

Custom build?? for 'min' xbox har ski ikke firewire..

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes