| Forfatter |
|
kuncha Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Jeg spørger igen, hvad koster en sådan..?  |
|
|
kig da i den blå selv, eller skal andre lave dit arbejde ?
den kostede en 1000 fra ny og er ca. 15 år gammel, hvad er den så værd nu synes du selv ?
den til 2500 i den blå blir nok ik solgt lige med det samme
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Forskellen imellem 50W og 100W er kun 3dB, så hvis 50W er for lidt, så er 100W det nok også.
|
|
|
Nemlig  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kuncha skrev:
blackhawk skrev:
|
|
kig da i den blå selv, eller skal andre lave dit arbejde ?
den kostede en 1000 fra ny og er ca. 15 år gammel, hvad er den så værd nu synes du selv ?
den til 2500 i den blå blir nok ik solgt lige med det samme |
|
|
Nu har du ikke været her på sitet så længe, så du lærer vel på et tidspunkt at holde en ordentlig tone. Som det er nu, så bidrager du faktisk ikke til noget som helst konstruktivt.
Jeg HAR set i den blaa djævel, og der var kun en guld edition til rablende 2500,- kr. Nu har vi efterhånden 64 tætskrevne sider om den lille kæmpe, så jeg antog at folk også havde en mening om pris/kvalitet forholdet? __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
blackhawk skrev:
|
|
Alt for meget Ca. 5-600,- for en i god stand. Gav selv 650,- (den var nemlig ikke helt i orden)
|
|
|
Allright, det lyder da vist meget rimeligt 
Eftersom jeg i princippet står uden amp, så var det jo et bud. Hvis man da kan lægge sin klamme hånd på en sådan lille kæmpe..  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
50 watt er til langt de fleste formål RIGELIGT!!! Jeg byggede for nogle år siden en 50 watter, der kunne levere 50 watt. Strømkapaciteten var til gengæld i nærheden af 100Ampere.
For sjov koblede vi en kæmpe PA-bas på. Den blev flået frem og tilbage så man tror det er løgn. Enheden var specificeret til at tåle 1000 watt så vidt jeg husker, men de 50 var rigeligt. Havde vi skruet højere op end vi gjorde, er jeg ikke i tvivl om at den havde trukket splitten! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
@skruerselv
hehe - du siger altså kort og godt, at 50W ikke er nok til noget som helst ? 
Måske vi skulle lave et lille eksperiment hvor vi lader 3020'eren styre et elhegn, og så lader dig indtage en større mængde julebryg, og herefter se om du kan holde masken når du tester om der er nok power i 3020'eren... 
Der er en del højttalere der nok kan give permanent tinitus med under 10W ind, så jeg tror nok at en 3020'er kan spille op til kollegiefest uden de store problemer.
Du skulle lave en tråd med den provokerende overskrift "50W er ikke nok til noget som helst". 
Lydtryk og watt har i øvrigt ikke noget med hinanden at gøre, andet end at det er et problem hvis man matcher forkert.
Forskellen imellem 50W og 100W er kun 3dB, så hvis 50W er for lidt, så er 100W det nok også.
|
|
|
Jeg skrev ikke til NOGET SOM HELST - lad nu vær at lave det om. Læs lige mit indlæg igen 
Hvorfor kan en SIRIUS (GAMUT) opgraderes til højere effekt 
Hvorfor er Accuphase M8000 monoblokkene på over 50 watt 
Hvorfor reklmarer LC for hans Zap Pulse med 590 Watt i 8 ohm 
Hvorfor er ICEPOWER 1000 ASP på 500 Watt i 8 ohm 
Hvorfor er der lavet NAD-forstærkere på FLERE watt end 3020´eren 
Hvorfor findes NAD 208/218 
Hvorfor kan mange forstærkere brokobles 
Hvorfor bruger man ikke en stribe NAD 3020´ere til GRØN KONCERT - der er da H.T. med høj følsomhed og mulighed for enddog MEGET tinitus 
Hvorfor er det ikke normalt og helt naturligt at man driver 2 eller 4 stk. 18" med en NAD 3020 
Hvorfor findes der i det hele taget forstærkere på over 100 ægte watt 
3 DB har for dig intet at sige - for mig er 3 DB meget 
MON strømkapaciteten på en NAD 3020 er over 100 A     
Jeg behøver ikke lave en tråd og slet ikke PROVOKERENDE tråd, hvor der står 50 Watt er ikke godt nok til noget som helst - Jeg kunne lave en hvor der stod 50 Watt er ikke nok til ALT som også var det jeg mente - men tråden er overflødig, for skal man ikke kaldes HERLEV SYGEHUS, så VED man at 50 Watt ikke er nok til ALT __________________ Behandler man det digitale signal ordentligt - lyder det analogt.
Sølv de rigtige steder - er guld værd.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Skruerselv. Jeg har tidligere i tråden berettet hvordan jeg var ved at smelte min 7020'er ved at spille højt. Den er altså kun på 20 W!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Enig med Skruerselv. Jeg har tidligere i tråden berettet hvordan jeg var ved at smelte min 7020'er ved at spille højt. Den er altså kun på 20 W! |
|
|
Jo, men hvis dine højttalere var 10dB mere følsomme, så svarer de 20W jo til 200W lige pludselig.
Jeg har f.eks. stadig mine gamle Tannoy Arden, som vel har en driftseffekt omkring 1W, eller deromkring.
Dem bruger jeg til subber for et sæt paneler der har 86dB følsomhed, og trækker mere strøm end man umiddelbart tror.
Når der fyres 100W af i panelerne, så trækker subberne nok typisk omkring 1W eller måske noget mindre. Der er ingen synlig membranbevægelse på 15" basserne, selv når der spilles pænt højt. Subberne står næsten hjørneplaceret, og får altså lige 7-9dB forærende i roomgain. 
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

heltny/cujo
|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du snakk er om d e 92dB følsomh ed, så gl emm er du bass en.
De giver helt sikkert ikke 92dB ved 40Hz, for hvorfor så købe en Velodyne sub ?
Ved du iøvrigt hvor mange watt den populære højttaler Yamaha NS10 tåler ? Ja, det er den som er så populær i mange lydstudier verden over, og den tåler 25W vedvarende. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

heltny/cujo
|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Når du snakker om de 92dB følsomhed, så glemmer du bassen.Næh - Er der nogle HT der virkelig følger med ned til 40 Hz, så er det netop DEN højttaler
De giver helt sikkert ikke 92dB ved 40HzEr du sikker på det ? , for hvorfor så købe en Velodyne sub ?for at få niveau UNDER 40 hz Ved du iøvrigt hvor mange watt den populære højttaler Yamaha NS10 tåler ? Ja, det er den som er så populær i mange lydstudier verden over, og den tåler 25W vedvarende.Ja og jeg har spillet for fuld skrue på en NAD 2600A på et ældgammelt sæt B&O på 15 Watt - udelukkende for at brænde dem af - de holdt - så den sætning siger mig ikke noget |
|
|
__________________ Behandler man det digitale signal ordentligt - lyder det analogt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
Spencer skrev:
Når du snakker om de 92dB følsomhed, så glemmer du bassen.Næh - Er der nogle HT der virkelig følger med ned til 40 Hz, så er det netop DEN højttaler
De giver helt sikkert ikke 92dB ved 40HzEr du sikker på det ? , for hvorfor så købe en Velodyne sub ?for at få niveau UNDER 40 hz Ved du iøvrigt hvor mange watt den populære højttaler Yamaha NS10 tåler ? Ja, det er den som er så populær i mange lydstudier verden over, og den tåler 25W vedvarende.Ja og jeg har spillet for fuld skrue på en NAD 2600A på et ældgammelt sæt B&O på 15 Watt - udelukkende for at brænde dem af - de holdt - så den sætning siger mig ikke noget |
|
|
|
|
|
Fuld skru e - hvad er d et ? J eg har nog et musik d er er v el egn et til at futt e 2A sikring er af m ed, i CV højttal er e. Hvad er d et for nog et musik du har spill et højt m ed ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

heltny/cujo
|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
skruerselv skrev:
Spencer skrev:
|
|
|
|
|
Fuld skrue - hvad er det ? Ca 150 watt - eller ihvertfald KLART over 15 Watt - En NAD 5000 direkte ind i en NAD 2600A og FULD SKRUE PÅ BEGGE !!!
Jeg har noget musik der er velegnet til at futte 2A sikringer af med, i CV højttalere. Med en 3020´er ? Eller ? Hvad er det for noget musik du har spillet højt med ? Den gang var det noget dance-musik |
|
|
__________________ Behandler man det digitale signal ordentligt - lyder det analogt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
@skruerselv
Jeg brugte en Kenwood 700M på 2x170W i 8 Ohm med noget forvrænget guitarmusik til at futte sikringer med i mine CV. De små diskanter i CV-højttalerene brændte ikke af under seancen. 
Dance er nok noget mere humant mht. vedvarende effekt end en massiv forvrænget guitar.
Men som du skriver det, er det jo egentlig meget enkelt: Der er to ting der kræver mange watt - en højttaler med ringe følsomhed/store strømkrav, og en bashungrende lytter. 
Når det er muligt at sælge tovejs med 6.5 tommer enheder, så er det jo nok fordi ikke alle har samme behov for buksebensflagrende bas ?
Ja, der er vist populære tovejs helt ned til 5" basser. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

heltny/cujo
|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
@skruerselv
Jeg brugte en Kenwood 700M på 2x170W i 8 Ohm med noget forvrænget guitarmusik til at futte sikringer med i mine CV. De små diskanter i CV-højttalerene brændte ikke af under seancen. 
Dance er nok noget mere humant mht. vedvarende effekt end en massiv forvrænget guitar.
Men som du skriver det, er det jo egentlig meget enkelt: Der er to ting der kræver mange watt - en højttaler med ringe følsomhed/store strømkrav, og en bashungrende lytter. 
Når det er muligt at sælge tovejs med 6.5 tommer enheder, så er det jo nok fordi ikke alle har samme behov for buksebensflagrende bas ?
Ja, der er vist populære tovejs helt ned til 5" basser. |
|
|
Lig e i øj et  - h eh e__________________ Behandler man det digitale signal ordentligt - lyder det analogt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
Ganske underholdende indlæg, Søren. Det har endda efter min mening en stor sandhedsværdi. Din skarpe tunge er da heldigvis ikke blevet slap af julefedt og halvdårlig rødvin de forløbne dage i familiens skød. Keep on the good work...
Mange julehilsner.
Lars37 |
|
|
S e d et h er indlæg fik altså farmands gaml e Tomos til at 4 takt e, og end e op m ed en knast på tændrør et. H ellig e hæmorhoid e - hvad gør d et d ers ens jul efis da v ed folk  ? Har mildh ed en lagt sig ov er vonDdr eiundzi ebzig ell er hvad? Ell er er d er sk et et mirak el? Ell er er d er kun 3 dag e til jord en går und er? M en i all erfall er - Monst er tak for ros ern e von Dr eiundzi ebzig, j eg skal på d et b est emt est e kigg e eft er anl edning er til at g engæld e d e smukk e ord. D en gaml e er rørt til tår er
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så, så lill e kubbi, Du skal nok få din lill e Tomos til at 2 takt e ig en! Fortsat god jul og sul h erfra! Fra Kaptajn en Til lill e Kubbi
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 29 December 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fjernet 3 indlæg i tråden grundet upassende sprogbrug. Beklager, men det har desværre været nødvendigt!
Fortsat god debat! 
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 29 December 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Som man kan se i min profil, bruger jeg Dali Diva. De skulle være nemme at sætte fut i. Faktisk er Diva så nemme at drive, at den lille 20 watts 3020ier næsten er nok til mit forbrug Trafonen i 3020eren er ikke særlig stor, og lytbanken....... Ja, den er mildt sagt ikke særlig voldsom Min stue er en vinkelstue, og jeg spiller på den korte led i stuen. Der er måske fire meter fra højttalere og til min sweetspot, og Diva står ca. 45 cm. fra bagvæggen. I dag har jeg presset den lille grå kasse lidt. Den fik lidt med Fiona Apple, Bliss, Depeche Mode, Death Angel, James Blunt, + det løse. På Fiona Apple pladen - som er meget lækkert optaget - er der også noget dræberbas. Det skulle 3020 udsættes for. Selvfølgelig har den sine begrænsninger, det har alt jo, men for dælen hvor den rodekassen er sej. Den lader til at følge godt med ned i det byybe toneleje, uden at kny forstås. Og vi snakker højt lydniveau, hvor jeg ikke følte jeg manglede power. Kæben blev samlet op fra gulvet, og næste plade røg på. Nu skulle den satme have med noget tråd!! Death Angel blev kastet i maskinen, og op med volumen. Selvom det er den nyeste skive med de døde engle, så lyder meget firser agtigt. Masser af smadder på. Jeg ville høre om 3020eren ville rode og blive grim i lyden, når den skulle arbejde under SÅ ekstreme forhold. Hvad tror du jeg vil sige nu?? Jeps, nemlig, den bestod med glans Igen var der godt skuget op, og der var bare tryk på. Rigtig fræs på, som der skal være på sådanne musik. til BEE!!!
Hvad vil jeg så med denne skamrosning af 3020i?? Jeg vil såmænd ikke andet end at bidrage til de positive toner, omkring denne lille kæmpe. Jeg vil i samme håndevending sige, at jeg KUN har brugt 3020i som effekt. Min Classé CAP 101 er brugt som pre. (hvilket den i øvrigt gør temlig godt)
Fortsættes.........
|
|
|
Nu nærmer år 2006 sig, og det er jo som det er. I 1990-91 var min lille 3020ier ny. Den stod vel til en pris på 995,- (MED moms!!) I dag, mange år senere og mange nye teknologier senere, spiller 3020i stadig så fuglene synger. Bevares, jeg HAR da hørt forstærkere der måske var strammere, mere transperant, mere dynamisk, med mere 3D, mere dybte, mere højde, var mere kontrolleret osv. Men det var dælemdusme også forstærkere (systemer) til HELT andre priser.
Det kan åbenbart lade sig gøre at lave "high end lyd" til "ingen penge" Hmmm, det er sgu lidt tankevækende Men ok. BEE har måske været mere heldig med 3020 og dens kvaliteter, end han selv var klar over? Jeg har ikke selv forstand på elektronik, så jeg ved ikke hvor svært og dyrt det er at lave "god lyd"??
Engang var jeg forbi Herlev Hifiklub, sammen med en kammerat. Det var selvbygger aften i klubben, så det vat ikke nemt for os to elektronikanalfabeter, at fatte noget som helst de sagde den aften. Men vi fik da hørt noget sjovt hjemmelavet grej, som bare ville frem i verdenen. Musikken blev gengivet gennem et par Duelund højttalere. Strømmen blev leveret af en kæmpe Sunfire effekt. Vi skulle så lytte til at par hjemmegjorte forforstærkere. En med rør og en transistor (som jeg husker det) Og det var bare for vildt hvad de kunne, de hjemmelavet cigarkasser med elektronikstumper i kunne. Konstruktioner der måske havde kostet ca. 2000,- at lave.
Selvfølgelig koster arbejdstimer også noget. Markedføring og deslige. Men hvor meget koster mon god lyd i vor tid? Den koster det, folk er villig til at betale for det.
Fred være med det  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |