Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Edit, hvorfor kun 0,3 Ohm? ;-) |
|
|
D et er vist ca. d eromkring udgangsimp edans en ligg er på en 3020' er. Vi går naturligvis ud fra at d er er u end elig dæmpningsfaktor på TacT' en.  D et er ikk e sikk ert at d et er godt samm en m ed aft en ens t esthøjttal er e, m en hv em v ed ? D et bliv er da en spænd end e dyst !
|
Til top |
|
|
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
D et er faktisk en rigtig go lill e konstruktion sådan en 3020 udgang. J eg tror nu at Tact får røvfuld.  Kunn e godt tænk e mig at hav e hørt d et.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
FHWac skrev:
Det er faktisk en rigtig go lille konstruktion sådan en 3020 udgang. Jeg tror nu at Tact får røvfuld. Kunne godt tænke mig at have hørt det.  |
|
|
Du kan faktisk nå d et endnu, da shootout er tirsdag aft en.
|
Til top |
|
|
FHWac Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
D er er v el ikk e plads til så mang e d er g ern e vil s e Tact få røvfuld
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
FHWac Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Foregår det Svend eller KvK? Jeg må også heller checke familien.  
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
FHWac skrev:
Foregår det Svend eller KvK? Jeg må også heller checke familien.   |
|
|
Gætt er på at d et er i KvK's kæld er, m en er ikk e 100% sikk er.
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Spencer skrev:
Tjae, hvis I får tid, kan I jo lege lidt med at sætte en 0.3
Ohms modstand i serie med udgangen på TacT'en, og se om den så
tilnærmer sig 3020'eren i bassen. 
Så ligner deres arbejdsbetingelser jo hinanden lidt mere.
EDIT: Husk iøvrigt at tunedemme imellem hver pilsner. Antallet af tomme flasker i ølkassen, påvirker nemlig lydkvaliteten.
|
|
|
, ja det er sgu pudsigt, at
hvis ens setup lyder ad ht., skal man bare skylle efter for 79.95
kroner, og det hele matcher et ½ million dollar anlæg.
Edit, hvorfor kun 0,3 Ohm? ;-) |
|
|
-Ja, end elig et tw eak d er er all e p eng en e værd  !
Ens l ev er vill e nok vær e glad, om man vandt i lotto..
S.R
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom du bare FHwac
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 10 Maj 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så, hvordan gik det?
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 10 Maj 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen af deltagerne er logget på endnu. De er nok nede med tomme flasker - måske er de nødt til at køre nogle gange. Der er vel grænser for hvor mange, der kan være i mælkekassen bag på Tomos'en
Jeg glæder mig også til at høre udfaldet. Det er meget sjovere at læse om end at høre musik. Ta' den, "Poul".
|
Til top |
|
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
Sendt: 10 Maj 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Ingen af deltagerne er logget på endnu. De er nok nede med tomme flasker - måske er de nødt til at køre nogle gange. Der er vel grænser for hvor mange, der kan være i mælkekassen bag på Tomos'en
Jeg glæder mig også til at høre udfaldet. Det er meget sjovere at læse om end at høre musik. Ta' den, "Poul".
|
|
|
    Det er s** værkstedshumor. 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 Maj 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Jeg glæder mig også til at høre udfaldet. Det er meget sjovere at læse om end at høre musik. Ta' den, "Poul". |
|
|
Ja, man får jo ikk e tømm ermænd af at læs e om d e øl andr e har drukk et.
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 10 Maj 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå men så lad da bare mig åbne ballet.
Tilstede til dysten var kun de få trofaste, KvK, Hurtig og undertegnede.
Vi hopper straks til konklusionen: Jeg synes Tact'en var meget bedre end 3020'eren, og kun lidt ringere end Gravity!!!
Desværre var hverken Hurtig eller KvK enig med mig i den betragtning.
TacT'en er ekstrem tør. Der er virkelig meget smæk på bassen, men den er ikke så dyb som på Gravity, og man synes i starten at der mangler niveau. Den bliver heller aldrig ubehagelig i diskanten, iden den er lidt til den bløde side. Jeg synes den er rigtig fed, og synes at 3020 var kedelig og flad uden kontrol i bassen til sammenligning. Det er muligt at 3020'eren er mere harmonisk (det har jeg svært ved at vurdere), og ud fra den betragtning er den måske bedre. Hvis det er det man lægger vægt på. Men jeg beholder i hvert fald TacT'en, idet den passer godt til min musiksmag
Jeg havde på forhånd gættet at KvK ville dømme TacT'en til at lide af spoler i udgangen, og det holdt også stik. Det er formentlig også derfor at både Hurtig og KvK mente at den lød som Zappulse...
Her er kombatanterne nederst i billedet. Øverst NAD 3020, derunder TacT S2150 og nederst Dali Gravity:

En topløs TacT:

Sjovt nok blev der ikke brug for brandslukkeren, som det ellers er sædvanen når man gæster Kubikkens turf.

Vi blev i det mindste enige om at TacT'en var ganske gedigent lavet.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 Maj 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jam en h ejsa d er! D en konklusion du lav er er j eg dyb est s et r et enig i. Tactén har en basformå en - ud en dog at nå d et h elt dyb e - som d e fl est e må misund e. J eg m en er blot d et er opnå et i kraft af en usædvanlig flink m ell emton e og en diskant d er ikk e rigtigt er tilst ed e. D et b etyd er at Tactén ikk e gør fortræd, s elv ikk e v ed tæt på fuld skru e, og h er kør er bass en bar e. D et er und erholdning i topklass e. J eg vil godt vædd e på, at ikk e mang e eff ektrin er m ed så langt - lig e på nær ét. Ell ers syn es j eg d en mind er mig om andr e digital e og s emidigital e forstærk er e. Dog er d er langt m er e styr på bass en i Tactén end d er f. eks. er i IC E. 3020 egn er sig ikk e til t echno på fuld e omdr ejning er - punktum. M en komm er d et til nærvær og musikalsk formidling af ægt e akustisk e optag els er er d ens m ell em og øvr e r egist er nog et m er e livagtit end Tacténs. D et vil få mig til at vælg e 3020 fr emfor Tact, hvor j eg dog aldrig vill e bliv e u enig m ed Sv end i, at han skal brug e Tactén. I min v erd en står d er nog enlund e 1-1 m ell em d e 2. Musikk en d er bl ev spill et var en k end e sparsom d enn e gang, id et at varm en fra Gravity var nog et trykk end e, lig esom vi jo skull e pill e Tact ern e fra hinand en. Sv end fotograf er ed e indmad en. I øvrigt syn es j eg eg entlig at Sv end er udmærk et til at vurd er e lyd. d er hvor han stopp er er dog når d en akustisk e musik indfind er sig - t echno er vist Sv ends livr et  . D et vil jo altid få vurd ering en til at hæld e til en sid e, hvis ikk e man ballanc er er sin musik. Nuanc er = 3020. Kapow og en h elt usædvanlig tørh ed op til et par hundr ed e h erz = Tact Gravity er dog stadig min amp, d en har bar e boll ern e. J eg vil kald e dyst en uafgjort. J eg tror Hurtig har få et nok af digital e forstærk er e, m en vi må jo pænt v ent e til han dukk er op og sig er sin m ening. I øvrigt tak for en hygg elig aft en. Til sidst skal d et v el b emærk es, at Tact en på baggrund af pris en i forhold til blikæsk en eg entlig burd e fyld es op m ed v elguml et ørl     PS! Aft en en forløb ud ov er alt d et nævnt e h elt udramatisk. Da all e var gå et eksplod er ed e vor es DAC proj ekt m ed et lækk ert sprødt og h elt uforvræng et brag, som bl ev eft erfulgt af duft en af nybagt ensr et erbro, m en d et er jo en h elt and en histori e
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 10 Maj 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tact... hmmm .
Lyden var meget typisk digi-amp. Meget tør og pæn. Men desværre uden spræl!
Som både SvendP og Kubik er inde på, så er den perfekt til Techno. Jeg har dog lagt dansepillerne på hylden, så det er ikke lige min stil..... Men der er seriøst smæk i bunden, med 100% kontrol. Nok endda lidt for meget styr, for det er som om den ikke går helt så dyb som Gravity'en. Og det er sikkert ikke fordi Tact'en gør noget forkert. Nok nærmere tværtimod. Jeg tror den i de nedre regioner er så ultra korrekt, så det næsten skriger til himlen. Ret imponerende. Og jeg forstår sagtens at SvendP med sin latente trang til Techno, er totalt vild med den.
Men dens lidt for korrekte spillestil, er nok også årsagen til at den i mine ører er lidt kedelig. Ingen spræl. Jeg tilbød derfor IKKE at bytte med min DOXA. Men SvendP havde nok ikke taget imod alligevel. Den egner sig nemlig langt fra lige så godt til hans musiksmag.
Så alt i alt erTact'en nok lige i øjet hjemme hos SvendP.
Som elektronik-nørd må jeg sige, at Tact produkterne ser ganske hæderlige ud (jysk underdrivelse). Faktisk er de yderst lækre opbyggede. Det ligner at folkene bag har styr på skidtet. Desuden er den mekaniske opbygning også i top. Det er nogle monster lækre kasser at have stående. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende nyt i tråden!
Det er lykkes at få det arrangeret så Svanen kommer forbi Kubikken med sin Krell KAV 400i til en dyst med 3020'eren torsdag i næste uge. 
Vi forventer også at Otto fra TC kommer som gæst, så der er desværre lukket for tilmelding til dette arrangement, ellers bliver der simpelthen for proppet i Kubikkens hule
Men der kommer naturligvis billeder og beskrivelser fra aftenen.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Spændende nyt i tråden!
Det er lykkes at få det arrangeret så Svanen kommer forbi Kubikken med sin Krell KAV 400i til en dyst med 3020'eren torsdag i næste uge. 
Vi forventer også at Otto fra TC kommer som gæst, så der er desværre lukket for tilmelding til dette arrangement, ellers bliver der simpelthen for proppet i Kubikkens hule
Men der kommer naturligvis billeder og beskrivelser fra aftenen.
|
|
|
3020 er i et flamm end e humør for tid en
|
Til top |
|
|
FHWac Forum Bruger

|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
D et skal j eg da lov e for
|
Til top |
|
|
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Vi forventer også at Otto fra TC kommer som gæst, så der er desværre lukket for tilmelding til dette arrangement, ellers bliver der simpelthen for proppet i Kubikkens hule "
otto fylder åbenbart en del både her og der!
slowon
|
Til top |
|
|