| Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
L.B. skrev:
Svend P skrev:
| Jeg ville droppe undertavlen og det ekstra HPFI. Det har du ikke noget at bruge til alligevel. Kør direkte fra "hovedtavlen" og ud til stikkontakterne med 5x2.5 mm2. Det er også en meget billigere løsning. |
|
|
Ja, det er sådanne jeg har gjort.
|
|
|
Me too for 3. gang ( 2x før i mine tidligere lejligheder) |
|
|
Det vil jeg anbefale til min elektrikker.
Takker for den hurtige assistance __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er racket malet

__________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
lau16 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 335
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
Så er racket malet

|
|
|
Hej Henrik det pyntede ja det kom faktisk til at se lidt mere macho ud så mangler du bare en til  __________________ MARANTZ SR5500
NAKAMICHI PA5EII
H/K SIGNATURE 1.3
PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
lau16 skrev:
Henrik300 skrev:
|
Så er racket malet

|
|
|
Hej Henrik det pyntede ja det kom faktisk til at se lidt mere macho ud så mangler du bare en til 
|
|
|
he he det kan du jo have ret i. Problemet er at finde en mere.... __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor bruge en alm. fuga kontakt bevares sådan plejer man men Neutrik Powercon kan klare flere amp. 20A og har bedre kontakter.Det kræves så at der skal loddes og laves et specielt panel det er ulempen.Løsningen kunne være et stykke alu eks. 8x60mm hvor du borer det antal 24mm huller som du vil have kontakter til med behørig skelen til at de kan være der.Det optimale må være så få stik overgange som muligt hvis du gider så op på vægen med dem fra indstallationskablet så du undgår endnu en boks.
Endelig skal det være standard kontakter så overvej at sætte en hel stribe uden afbryder hen langs panelet bag dine apperater måske et par mere end du skal bruge,hvis vel og mærke du kan leve med udsendet, igen for at undgå endnu en ekstra boks.Flere overgange må betyde størrer modstand.
Det må være ok med 16A hvis du da ikke vælger den audiophile løsing med 20A APH klangmodul som faktisk er speciferet til op til 50A sikringer.16A sikringer kan også vælge til dette klangmodul om ønsket.
Min oplevelse var at dobbelt 2x2,5kv var der det rykkede for alvor så 6kv hvis det er til at arbejde med stift som bare pokker sikkert,da jeg skulle lodde de dobbelte 2,5kv havde jeg nogle problemmer.De Neutrik er ret små så det er tålmodighedsarbejde men det er det værd.Desuden er de billige prøv selv at undersøge det.
Måske var det nemmere at lave en slags skinne til de specielle stik i en tyk træklods hvis du vælger Neutrik da de rager lidt ind og du ellers skal lave plads til dem i vægen. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
-> JGRW
mig bekendt, er det ikke lovligt at have lodninger i 230 V installationer. Er det noget udstyr der kun er beregnet til det, eller kan man også lave forbindelserne med skrueklemmer?
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
"JRGW"
Det bliver Fuga kontakter med mindre der findes noget der er bedre og samtidig er standart altså at man kan købe det som et færdigprodukt. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|

Ufatteligt lækkert!...
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|

Ufatteligt lækkert!...
mvh.
|
|
|
Takker mange fange  __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P der er kun loddeflige på Neutrik de bruges i den profesionelle verden så hvorfor ikke.
http://www.neutrik.com/content/Products/products_group.asp?l evel2id=204_54471

Den stander Henrik til effekt hvad er det for noget,tænker lidt i den retning da jeg selv har 2 monoblokke der pt. står på havefliser. __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
En forklaring kunne være at Neutrik kunne være oprindelig udviklet til signaler, og ikke til effekt? Jeg hæfter mig bl.a. ved at de ikke må afbrydes under last eller spænding.
http://www.sikkerhedsstyrelsen.dk/Professionelle/El-branchen /Love_og_regler/Staerkstroems-_bekendtgoerelsen.html
stærkstrømsbekendtgørelsen skrev:
526.2 Ved valg af forbindelsesmetode skal der tages hensyn til
- ledermaterialer og isolermaterialer,
- antal og form af de korer, lederen består af,
- lederens tværsnitsareal, og
- antallet af de ledere, der skal forbindes med hinanden.
Note Anvendelse af tinloddede ledningsender bør undgås i effektkredse. Hvis de anvendes, bør forbindelserne være konstrueret således, at der er taget hensyn til krybning og til mekaniske påvirkninger og til temperaturstigning under fejlforhold, (se 522.6, 522.7 og 522.8 |
|
|
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv lige at se hvordan de har lavet denne forstærker læg mærke til strømindgangen:
http://www.dynamicprecision.no/Pages_UK/00_index_UK.html
Hvorfor tror i de har valgt denne løsning modsat hvad man normalt gør kunne det ikke tænkes de har fundet de normale stik for svage/dårlige rent kontaktmæssigt.Også i lyset af den energi den forstærker skulle trække ud af nettet det må være noget med det at gøre.
Det er lidt ude af trådens oprindelige tanke sorry.
Jeg skal ikke gøre mig klog på regler men elektrikkeren har set de stik hos mig han sagde ikke noget, han ville bare lige checke om det nu var i orden med måleudstyret og det var det. __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
Prøv lige at se hvordan de har lavet denne forstærker læg mærke til strømindgangen:
http://www.dynamicprecision.no/Pages_UK/00_index_UK.html
Hvorfor tror i de har valgt denne løsning modsat hvad man normalt gør kunne det ikke tænkes de har fundet de normale stik for svage/dårlige rent kontaktmæssigt.Også i lyset af den energi den forstærker skulle trække ud af nettet det må være noget med det at gøre.
Det er lidt ude af trådens oprindelige tanke sorry.
Jeg skal ikke gøre mig klog på regler men elektrikkeren har set de stik hos mig han sagde ikke noget, han ville bare lige checke om det nu var i orden med måleudstyret og det var det.
|
|
|
Det er ikke OT da jewg jo søger viden omkring stik.
Den type er dem de bruger i bl.a. hifiklubben når de skal skifte mellem ht, forstærker osv. og det er rene signalkabler.
De ser ellers godt ud, men det gør Fuga egentlig også.
Det er de stik som linket viser korrekt. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er Empire som kun handles hos TopSound på Østerbrogade i Kbh. De har købt 40 paller med racks som et restlager fra den Danske importør og den gamle listepris var 795,- pr. stk. og de sælger dem for den latterlige pris af 395,- pr stk. De er grå i stellet og kirsebær plade. Jeg har selv malet dem sorte så de passer ind til resten (iøvrigt også Empire møbler til den samme lave pris) __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 02:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret.Er de så specielt afkoblet det ville være godt at vide.
Der findes også en næsten lign. type Speakcon noget lign. dette navn de bruges til højtalere og passer ikke sammen med de viste.Det er næsten med garanti disse stik de bruger i klubben.
Selve det store stik han har skrueterminaler.Der findes et lign. hvis du så effekt forstærkeren den havde det blå stik som er power ind,det viste er power out.Fidusen er gode forsølvede kontakter og de drejes og låser så de bliver der.Hvad består alm. kontakter af sikkert messing eller noget lign. og de klarer sikkert kun 10A med størrer overgangsmodstand.Der findes vist også audiophile Suko stik til vægmontage som ligner vores alm. stik meget det kræver så Suko han til apperaterne.
I øvrigt så må de audiophile sikringer som jeg har heller ikke kobles ind med belastning på står der i vejledningen,forståeligt nok da det vil give forbrændinger i kontaktfladen på dem.Andre stik bør heller ikke sættes i med belastning pga. af det samme forhold de bliver bare dårligere af det.
Prøv evt. at spørge elektrikeren om hvad han siger til disse stik det kunne være spændende at vide.Jeg må indrømme at jeg sikkert vil pille dem ned hvis jeg flytter for at være på den sikre side og koble de vilde 20A sikringer fra/skifte til alm. 10-13A sikringer jeg bor til leje. __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Racket står på Spikes og det er alt.
Sidst jeg lavede el fik jeg af vide at Schuko stik i væggen ikke var DK godgendt. Kan det passe? __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan vist godt passe så en udsendelse om at et dansk firma LK-NES nærmest havde patent på deres stik.Myndighederne havde den opfattelse at de ikke ville have 2 typer der lignede hinanden, grundet at man kunne tage det forkerte stik og sætte i og det ville blive noget skidt med en løs overgang ikke helt godt.
Edit: det var noget med at det kunne udvikle varme hvis man satte de to stiktyper sammen.Mange kabler fra udlandet har Suko monteret hvad forbrugeren så gør ved jeg ikke.Måske monterer LK stik i stedet eller forhandleren gør det.Og hvad med de strømmoduler af forskellig art som sælges de har vel typisk Suko stik. __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der jo ikke nogen vej uden om netkablerne og det er alm. DK stik på netledningerne.
Alternativt er det netskinnen igen....... __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg endnu engang været hos min ramme pusher

Så blev fruen glad for det hang før i et par tegnestifter  __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva' Søren Henrik......hvad har du nu fået fingrene i???
Ja, lidt nysgerrig er man jo..... 
|
| Til top |
|
| |