Forfatter |
|
Nautilus Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 509
|
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
D e bill ed er du har på vægg en er da ikk alt for god e hva???
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nautilus skrev:
De billeder du har på væggen er da ikk alt for gode hva??? |
|
|
Nææ... Jeg syntes det er nok jeg viser mit grej frem  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev kontrakten på mit nye hus underskrevet, så nu skal jeg bare vente 2 måneder og så har jeg en bio-kælder på 3,9x6,5 m   
Jeg har også lige suppleret med en Denon 2803 så jeg kan få et 7.1 setup.
Nu husker jeg hvordan ventetiden op til juleaften var som barn  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen tillykke endnu engang - det vælter jo ind med udstyr, så det er da godt du udvider  ...og jeg glæder mig til at se billeder af din ny bif..
BTW, 2803'eren er en glimrende receiver og du kan vinde endnu mere ved at smække et effektrin på fronterne (når der engang bliver luft i budgettet igen) - det løfter stereogengivelsen og giver receiveren lidt mere punch i surround (selv om din swa15 nok leverer tilstrækkeligt ) __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
BTW, 2803'eren er en glimrende receiver og du kan vinde endnu mere ved at smække et effektrin på fronterne (når der engang bliver luft i budgettet igen) - det løfter stereogengivelsen og giver receiveren lidt mere punch i surround (selv om din swa15 nok leverer tilstrækkeligt ) |
|
|
Stereogengivelsen er mig underordnet, eftersom hele systemet skal monteres i et dedikeret bio-rum, og det er nok ikke der jeg sidder og høre stereo musik.... Og det er ikke lige punch jeg mangler efter min SWA15 
Desuden er der mange andre planer der skal realiseres efterhånden som der kommer 'luft'.
- Nye kabler (HT/signal) der passer i længde til mit nye rum
- Sænkning/lyddæmpning af loft
- Opsætning af dør samt opbygning af endevæg (pt. stor åbning)
- Maling, tapet, belysning, biografstole m.m.
- Kvalittets DVD afspiller med DVI udgang
- 2 Sorround rear højtalere
- Popkornmaskine

Så det vare nok lidt inden der ligefrem er 'luft' tilovers... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan da også lige vise hvordan det ser ud i dag (men det er altså ikke mig der bor der endnu)

Som tidligere nævnt er rummet 3,90x6,50 m med 2,10 til loftet. __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herligt! post endeligt billeder løbende.... også af subben
har altid gerne ville have en 15' er selv, men det er naboerne ikke så glad for... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
ralle Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 235
|
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser mega godt ud, har selv en 1804 receiver. og højttaler for dali blue. jeg kan godt lide det,
Rasmus __________________ Film skal ses i hjemmebio.
Rasmus Erichsen
www.hifi4all.dk
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
JUHU  !!!
Vi er lige blevet enige med sælger om at vi overtager huset pr. 1/8. Så nu er der snart ikke så længe til mit biokælder projekt starter . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, tillykke med hytten 
Skal du så have 6.1 eller køber du ny reciever og laver en 7.1 opstilling? __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
Jeg har også lige suppleret med en Denon 2803 så jeg kan få et 7.1 setup.
|
|
|
Rapper skrev:
Hey, tillykke med hytten 
Skal du så have 6.1 eller køber du ny reciever og laver en 7.1 opstilling?
|
|
|
men tak skal du ha'.
__________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, godmorgen Jönnson :P
Men nice nok, går ud fra at du udnyttede det lækre prisfald der var på Denon for lidt tid siden... __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan ske for den bedste .
Jeps, og så fandt jeg en demo-model så jeg måtte slippe hele 4500,- for vidunderet (det må vel være en OK pris ). __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
denon avr-1804 Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 01 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 205
|
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg har selv en denon avr-1804 så jeg tænkte på hvordan den spiller med dali blue 6006 som front højttaler men er de ikke lidt store forhold til en avr-1804 eller er det bare noget jeg tror??
p.s I må undskylde stave fejl (osse til da ander indlæg jeg har lavet) fordi jeg er lidt ordblind
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej denon avr-1804
1804 har ingen problemer med at trække 6006, så hvis du allerede har receiveren ville jeg ikke være så urolig for at investere i et par 6006.
På den anden side har jeg også hørt at 1804 ikke får 6006 til at yde sit maksimale. Hvor stor forskellen er skal jeg ikke kunne sige, men jeg finder ud af det når jeg flytter og får tilsluttet min avr-2803 .
Men alt i alt syntes jeg nu at 1804 fungere fornuftigt sammen med 6006 .
(Og jeg er ligeglad med dine få stavefejl, bare skriv løs...) __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev det tid til endnu en lille opgradering .
Jeg har fået skiftet mine R1000 med et par 2002, jeg ved det har været disskuteret før, men efter at have lyttet til begge i en A/B test var jeg ikke i tvivl. Så alle mine surround (inkl. rear) højtalere skal nu være Dali 2002.
Jeg syntes stadig at R1000 er en glimrende højtaler hvis man har brug for noget placerings venligt, så dem agter jeg at bruge i mit "kone" setup i stuen, sammen med min AVR-1804 og et par brugte 2002/3003/5005. Så er der også lidt anstændig lyd i stuen, selvom det kun bliver et 4.0 setup (man kan jo ikke satse helhjertet på to heste ).
Nu kan jeg snart ikke vente mere på at komme igang ... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
Sendt: 25 Juli 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot. Glæder mig til at se det store rum blive til en biograf! Du må altså give en demo, når det er færdigt!
Kan du ikke fortælle lidt mere om SWA15'eren? Jeg er nemlig på kig efter en subwoofer.
/tChAd
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
tChAd skrev:
Flot. Glæder mig til at se det store rum blive til en biograf! Du må altså give en demo, når det er færdigt!
Kan du ikke fortælle lidt mere om SWA15'eren? Jeg er nemlig på kig efter en subwoofer.
/tChAd
|
|
|
Tja... Det med demoen må jeg jo tænke over 
Ang. SWA15 så er den ikke mindre end suveræn, hvis du spørger mig (og det gjorde du jo ). Uanset hvor meget den bliver presset, begynder den aldrig at buldrer. Men samtidigt kan den virkelig give noget 'punch' der kan FØLES og ikke kun høres. Nogle af mine venner har kommenteret at den er meget mere behagelig end almindelige (læs discount) subwoofere, hvilket jeg egentlig forstår som fraværet af bulder.
På negativ siden så er den ret dyr (men jeg købte den brugt ), og mine naboer syntes heller ikke at den er så fed (Men jeg flytter jo snart, så de lever med det). __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan da lige oplyse at det blev et par 5005 til mit 'kone' setup i stuen.
Jeg har fået 'ombetrukket' min AW10 (med noget selvklæbende træ-look fra Bauhaus) så den ligner alle de andre højtalere. Resultatet er forbløffende godt, det er svært at se forskel .
Jeg har også fået lavet DD-EX og DTS-ES skilte...
Der skal nok komme billeder efterhånden som det bliver installeret i min biokælder. __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Pink-Bear Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 557
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
D et s er godt ud! Hvordan spill er d e Dali 6006 eg entlig? D e er fan  ... flott e!!!
|
Til top |
|
|