Forfatter |
|
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 502
|
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt at dette måske ikke har så meget med "Mit HiFi / High End anlæg" at gøre, men da det er det eneste sted man kan uploade billeder, valgte jeg at gøre det her.
Kender I det ? Man vil gerne have nogle fede plakater til sin hjemmebio hvor man kan blære sig med Dolby Digital, DTS, THX osv. Men hvor skal man købe plakaterne ? Det er svært at finde nogle ordenlige på nettet, og dem man kan finde er rimelig dyre. Derfor har jeg her en guide til hvordan man får flotte og ikke mindst billige plakater til sin hjemmebio!
Det første man gør er at gå ind på denne adresse og hente de logoer man vil have i .zip format .. de bliver så pakket ud i .tiff billedfiler som har en rigtig god opløsning (ca. 50 MB pr. billede) http://www.thx-trailer.com/2/covers.htm
Da jeg havde downloadet dem, brændte jeg dem på en CD og tog ned til mine naboers trykkeri og fik dem smidt ud på en HP printer som kunne tage størrelser op til A1, og printede det på noget glossy papir. Til en fordelagtig pris smed jeg 200,- for 2 stk. plakater i A2 format og 4 stk. "skilte" i A4 format. (Dem kommer der billeder af senere)
Derefter tog jeg i Bilka og købe nogle rammer til at smide plakaterne i .. og her er så det endelige resultat:

Sådan !
Senere idag poster jeg lige nogle billeder af mine A4 "Skilte" .. Håber der er nogen som kan bruge mit lille projekt til noget inspiration til udsmykning af hjemmebioen .. 
P.S.
Hvis folk skulle være interesserede i f.eks. et logo fra Denon, JBL, Mark Levinson eller andet i samme stil, så kan de næsten 100% sikkert findes på http://logo.nino.ru/ hvor de ligger i .eps format .. Det er vektoriseret grafik, og kan forstørres til det uendelige uden kvalitetstab !
|
Til top |
|
|
Rathgen Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sgu godt ud, jeg får helt lyst til komme igang med at lave plakater. Men måske kun i A4 eller A3 format. Men hov hov jeg har da en ven der arbejder som grafiker, det må har da lige kunne lave. Han kunne måske også lave det som klistermærker...hehe
|
Til top |
|
|
Azo^ Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min nabo kom ind af døren lige som jeg var ved at skrive det første indlæg, og han havde mine A4 "skilte" med .. her kommer billederne !

Synes nu selv resultatet er blevet rigtig godt ! 
|
Til top |
|
|
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza...
Det ser da meget godt ud, kan godt forstå du selv er meget tilfreds. Smutter lige ind og tjecker nogle af de DD, DTS logoer samt firmalogoerne...!
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fandme iorden det der.
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt perfekt. Rart med nogle inputs. Jeg er selv så småt begyndt at varme op til ideen om en hjemmebif i et dedikeret rum, nu når studierne slutter om et år og der så bliver råd til at bo lidt større.
Helt fint med de her DIY inputs, så vi andre kan få inspiration
|
Til top |
|
|
Azo^ Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak tak !
Forresten tak til Mr. Lunds for linket til Surround Logo'erne ..! (Fundet et andet sted på dette forum) 
|
Til top |
|
|
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja meget flot er det da, men er Dolby Digital og DTS ikke så godt som hvermands eje idag?
Efter jeg havde set et eller andet indlæg i mit hifi/highend anlæg med rigtige Alien, Matrix m.fl. filmplakater, fik jeg den ide at udskive nogle som jeg fandt på nettet i A4 format (på skolens Farve Laser printer ), eftersom det er et noget lille værelse passer det også lidt bedre og der er plads til flere. Der kan findes mange på www.impawards.com desværre er de sjældent i ret god kvalitet men lidt på afstand ligger man nok ikke mærke til det. Så hvis der er nogen som kender nogle bedre steder med film poster, må de da gerne sige til.
Desuden har jeg også et af de rigtige "THX certified teather", små stickers (ca. A5-6) som sidder på de store indrammede THX plakater i biograferne.
|
Til top |
|
|
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
omegasteffy skrev:
Tja meget flot er det da, men er Dolby Digital og DTS ikke så godt som hvermands eje idag? |
|
|
DVD players med DD og DTS er ca hvermandseje, men jeg kender kun 1 ud over mig selv der har et anlæg til at bakke det op, så jeg vil ikke kalde det hvermandseje
Ser i øvrigt rigtigt godt ud med de plakater. Har selv gået og leget med ideen, men da de har meget lav dpi, har jeg ikke ville prøve det.. men kan da se ud til at det kommer til at se godt ud alligevel  __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
Til top |
|
|
Azo^ Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten Nielsen:
Ja, CorelDraw advarede også om at dpi tallet var lavt da vi printede dem ud, men det betyder slet ingenting .. Når man åbner dem i orig. størrelse i CorelDraw er de faktisk ca. dobbelt så store som A0 .. og det er altså stort !!!
|
Til top |
|
|
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanont indlæg, skal hen til en trykker i morgen for at printe de billeder ud. Der findes ikke et link udover www.impawards.com, hvor man kan downloade plakater i god kvalitet?
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig godt emne! 
Men hvad gør man hvis man ikke lige har en nabo der kan trykke sådan nogle plakater...?
Kan man dele billedet og printe ud på sin hjemmeprinter? Nej, det bliver vist noget rod... 
|
Til top |
|
|
andebio Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 101
|
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder fedt.. Fantastisk. Skal vist lige ned på skolens kontor for at se hvad de har af printer, kender ikke lige nogen som har en eller anden god laser-printer
Men alligevel 1000 tak.. Vi prøver os frem.. __________________ mvh
Anders V
|
Til top |
|
|
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim F. skrev:
Rigtig godt emne! 
Men hvad gør man hvis man ikke lige har en nabo der kan trykke sådan nogle plakater...?
Kan man dele (hvorfor dele det.?) billedet og printe ud på sin hjemmeprinter? Nej, det bliver vist noget rod... 
man kan købe A4 fotopapir og mange simple printere kan godt håntere disse 'glossy paper' og der er ogse indstillinger man kan sætte for disse, men ellers koster det et par hunderet;-( skal selv ned og ha' lavet et par stykker... |
|
|
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
Til top |
|
|
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan da bare tage med til til "Tryk 2100" på Østerbrogade i morgen  ...! Vi kan måske få grupperabat  ...
|
Til top |
|
|
Porkyhead Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 261
|
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenJ skrev:
Kim F. skrev:
Rigtig godt emne! 
Kan man dele (hvorfor dele det.?) billedet og printe ud på sin hjemmeprinter? Nej, det bliver vist noget rod... 
man kan købe A4 fotopapir og mange simple printere kan godt håntere disse 'glossy paper' og der er ogse indstillinger man kan sætte for disse, men ellers koster det et par hunderet;-( skal selv ned og ha' lavet et par stykker...
|
|
|
|
|
|
Hej
Jeg har selv for et stykke tid siden lavet en med den lille Dolby og DTS i A4 format, som jeg har printet ud fra min printer på fotopapir, og det kan anbefales i højeste grad! Super kvalitet __________________ Hilsen Christian
|
Til top |
|
|
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim F skrev:
Men hvad gør man hvis man ikke lige har en nabo der kan trykke sådan nogle plakater...? |
|
|
Snak med din lokale Teknisk Skole. De fleste af disse har skolepraktik (skp) for grafikere og mediegrafikere. De kan lave storprint for 250kr pr m2. Dvs en 60x80cm plakat vil koste 120kr. __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
Til top |
|
|
BDuelund Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Azo^ skrev:
Forresten tak til Mr. Lunds for linket til Surround Logo'erne ..! (Fundet et andet sted på dette forum) 
|
|
|
Kunne du ikke lokkes til at poste det ?
|
Til top |
|
|
andebio Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 101
|
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis størrelsen bliver helt op i A1 ville det så være godt kvallitet, med de DD og DTS posters(sort & blå)?
__________________ mvh
Anders V
|
Til top |
|
|
Mr. Lunds Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 149
|
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|