Forfatter |
|
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Hvad tanker ville I gøre Jer, omkring valg af den ene frem for den anden? Jeg er muligvis en "sucker for badges", men jeg finder det tillidsvækkende af Onkyo'en har ISF-menu og bruger Silicon-chips, og jeg forventer derfor en rimelig god kvalitet på opskaleringen (fra SD-materiale). Jeg kan ikke rigtig finde noget info omkring hvad og hvordan Pioneer opskalere, hvad indstilingesmuligheder de har m.m. Derimod kunne det være nice med Pioneers brug af ICEpower. What hi-fi har den som bedste køb i £1000-2000-klassen, og jeg har haft en Pioneer 2011 som tro tjener i 4 år, og den var jeg rigtig meget tilfreds med. Og jaja, jeg skal selvfølgelig ud og lytte. Men min erfaring siger mig også, at det er uhyre svært at sammenligne fra forretning a til b, når hele setupet er anderledes. En lyttesammenligning kræver man må låne det med hjem og lytte på eet udstyr, og mit er i øjeblikket pakket sammen.  /Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du er oppe i det prisleje, vil jeg anbefale dig at kigge på Emotiva. Men en processor som UMC-1, der kommer i december, og en XPA-5 forstærker, er du virkelig in business. UMC-1:  XPA-5:
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel også vigtig at vi ved hvilken højtale du har plan om, for ellers så er combo Elac højtaler og Onkyo 906 rigtig god, selfølig med de orginal
CSN-teknik sølv kabler.
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Når du er oppe i det prisleje, vil jeg anbefale dig at kigge på Emotiva. Men en processor som UMC-1, der kommer i december, og en XPA-5 forstærker, er du virkelig in business.
UMC-1:

XPA-5:

|
|
|
Jeg mest til at handle i en fysisk forretning (er ovenstående ikke kun online-salg?), men jeg vil da klart tjekke varen ud. Tak.
/Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Det er vel også vigtig at vi ved hvilken højtale du har plan om, for ellers så er combo Elac højtaler og Onkyo 906 rigtig god, selfølig med de orginal CSN-teknik sølv kabler. |
|
|
Der er tale om et fuldt 7.1 sæt Jamo D6 THX ULtra. Kablerne er fra Sommercable, og ht'erne vil jeg betegne som værende lidt til den lune side (kun lidt!).

/Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo Emotiva sælger ganske rigtigt kun over nettet. Men det gør dem jo så også markant billigere end hvad der ellers findes. Jeg har selv en LMC-1 processor derfra, som jeg ikke har været skuffet over.
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
Til top |
|
|
McNiklas Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 10 November 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for budet. De ser lækre ud.  Dog har jeg taget en beslutning om, at jeg vil have THX med i købet - det gør nogle gode ting for filmlyden (DD LFE vs. DTS LFE, diskant osv.). /Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
McNiklas Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 10 November 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så med Nad M15 og M25, har hørt at der kommer en HD udgave måske også med THX Ultra 2 Certified
|
Til top |
|
|
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 23 November 2008 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
McNiklas skrev:
Hvad så med Nad M15 og M25, har hørt at der kommer en HD udgave måske også med THX Ultra 2 Certified |
|
|
M15 ser ikke ud til at sælges længere. Jeg har i hvert fald ikke kunne støve den op på Hi-Fi Klubbens side, men det kan jo være at der er en ny model lige om hjørnet? __________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2008 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
McNiklas skrev:
Hvad så med Nad M15 og M25, har hørt at der kommer en HD udgave måske også med THX Ultra 2 Certified |
|
|
Havde engang en NAD surround-forstærker. Og jeg må sige, deres lyd var/er ikke lige mig. Jeg har ikke hørt deres seneste skud på stammen, men jeg synes ikke der var 'attack' nok i den lyd jeg har hørt. For varm og for rund. Desuden havde de problemer med blæserstøj og generelt problemer med kvaliteten. Kender flere der har indleveret NAD-grej til rep. Min egen var inde 3 gange. Men tak for budet.  /Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 23 November 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bellini skrev:
McNiklas skrev:
|
|
Havde engang en NAD surround-forstærker. Og jeg må sige, deres lyd var/er ikke lige mig. Jeg har ikke hørt deres seneste skud på stammen, men jeg synes ikke der var 'attack' nok i den lyd jeg har hørt. For varm og for rund.
Desuden havde de problemer med blæserstøj og generelt problemer med kvaliteten. Kender flere der har indleveret NAD-grej til rep. Min egen var inde 3 gange.
Men tak for budet. 
/Bellini
|
|
|
jeg havde samme problem med en NAD, men det jeg har hørt til master serien, så er det noget mere seriøst. Men indtil videre er der ikke nævnt noget om en efterfølger til den "gamle" processor på deres hjemmeside, så det kan godt ligge et stykke ude i fremtiden __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|