| Forfatter |
|
TheManMan Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 29 November 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har et problem, jeg mangler en sted man kan købe nogle ordentlige net-tilslutninger, han stik til montering på kabinet. Og hvor jeg kan købe nogle ledninger og stik, så jeg selv kan lave nogle ordentlige net-ledninger, de færdige koster en arm.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 29 November 2004 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm..
www.rsonline.com sælger lidt forskelligt. Desværre kun til moms registreret virksomheder.
|
| Til top |
|
| |
Twellmann Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 29 November 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hanstik til kabinet ???
__________________ Daniel
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 29 November 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tumz Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 29 November 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
gichael3257 skrev:
Hmm..
www.rsonline.com sælger lidt forskelligt. Desværre kun til moms registreret virksomheder. |
|
|
Det er nu ikke helt rigtigt. Jeg har købt krympeflex hos RS online. Og så vidt jeg ved er jeg ikke momsregistreret.
__________________ .. :...
Min fine bio :)
Nu med billeder.
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 29 November 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Net kabler til en arm??? Hvad er det er 725 kr meget for et væsentligt større lydbillede, bedre fokusering og mørkere baggrund, det syntes jeg ikke, men det kan da komma an på en prøve.
Og stik??
Måske skulle du sende en mail til mig, se under min profil 
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 30 November 2004 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
NKT 2,5 mm enkel kore strøm kabler kan bruges, det er inlagt i de fleste hjem.
|
| Til top |
|
| |
PaleRider Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 30 November 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|

En meget velegnet nettkabel er denne EKKJ - kabel, selges hos ELFA med varenr. 55-617-17 og koster 10-12kr.pr.m. følger man i tillegg opp med å oppgradere evt. invendig lampettledning til solid gir det apparatene et kraftig løft grunnet bedret strømtilførsel.
Mvh. RS
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Lyder spændende . Hvor kan de findes PaleRaider?
__________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
| Til top |
|
| |
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan ser det ud mht. at benytte et godt afskærmet højttalerkabel som netkabel? Dem findes der jo mange af.
Måske kunne give en god indvirkning på lyden, hvis man benytter samme netkabel som højttalerkabel?
Er den ide helt hen i skoven?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så længe du er opmærksom på at det skal være godkendt til 230V/10A!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set, at man kan købe netledninger med et tværsnit på 0,75mm (måske mindre?). Og hvis de kan uden, at brænde over, så burde det da være en let sag for et kabel med Ø 2,5mm eller mere?
Men det er måske et forsikringsmæssigt spørgsmål?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Isolationen skal have en vis tykkelse for at være godkendt til 230 V. Jeg ville ikke eksperimentere med noget ledning jeg ikke viste om det var godkendt eller ej. Der fås alle mulige former for netledning til få penge, så der er ikke stor grund til at eksperimentere med noget der potentielt kan være farligt.
Eks. Kurt Kubiks favoritledning er 2 x 1 mm2 PKA (så vidt jeg husker) til 15 kr meteren(ca.). Jeg kører selv med noget 3x 2.5 mm2 skærmet maskinledning til 25 kr meteren.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
2,5mm vil jeg anbefale vis man har en klasse A forstærker der bruger meget effekt, ellers vil jeg anbefale at man forsøger sig med forskellige tråd tykkelser, husk at fra stikkontakten og hen til stikdåsen skal der bruges 2,5mm husk alt strøm skal gå den vej, 0,75mm vil kunne bruges til CD TUNER de trækker ikke så meget strøm som en kraftig forstærker især når man skuer op til fester, jo mere strøm der bruges jo kraftigere kabel så kablet ikke bliver varmt. NKT enkelt kåre er ikke så dyrt at prøve med.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man kan købe god netledning til 15,- meteren, hvad er det så producenterne propper i deres netledninger til adskillige tusinde kroner?
Er dyre netkabler blevet et "modefænomen"? Synes snart man hører fra alle kanter, at de dyre slager skulle have en virkelig positiv indflydelse på lyden?
Jeg kender ikke så meget til netkabler, men kan det passe at producenterne kan være bekendt at sælge os kabler til små formuer, når der er kabel for en flad 20'er inden i?
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Jeg syntes vis man skal prøve sig frem er NKT da biligt at starte med så kan man selv vudere om man vil ofre flere tusse til det.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krede :) skrev:
|
Jeg kender ikke så meget til netkabler, men kan det passe at producenterne kan være bekendt at sælge os kabler til små formuer, når der er kabel for en flad 20'er inden i?
|
|
|
Godt spørgsmål. Du kan i hvert fald få noget der ligner de dyre. Om de så er helt identiske, skal jeg ikke kunne svare på.
|
| Til top |
|
| |
PaleRider Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evolator skrev:
| Hmm... Lyder spændende . Hvor kan de findes PaleRaider? |
|
|
Som nevnt finner du den hos ELFA: (-de fører også gode "stikpropper")
http://www.elfa.se/dk/
Søg på : kabler - netledninger og du finder EKKJ. Robust og ganske stiv, men forsøk å gjøre opp noen sett og du forstår hvorfor jeg anbefaler den. at den er skjermet er et absolutt plus, men selve cluet er å unngå det tab man ellers får i en flerleder-kabel. Jeg trodde også de først og fremst var aktuelle til kraftige slutttrinn, men det stemmer absolutt og overhode ikke. Da jeg ved en vinyl/CD-duell koblet opp CD-drivverk/converter(260.000,-) med disse enkle kabler trodde alle tilstedeværende jeg hadde svitsjet (byttet om) forsterker eller andet. Strømmen leveres bare så uendelig mye renere og rikeligere enn via ordinære flertrådete netkabler.
Mvh. RS
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netkabler
Det er en rigtig fin debat vi er kommet ind på. Jeg har nogle steder i forummet værret inde på at alt det grundlæggende skal være i orden, inden man begynder at tale om god lyd i High - End klassen. Det er så vigtigt at kabler og strøm er i orden og det ikke flyder i en stor fuglerede. Som PaleRider beskriver det, er jeg fuldstændig enig og kan ikke anbefale det nok. Skærmede powerkabler og så skal kablerne ikke rode i en stor fuglerede.
Får man styr på sine kabler og trukket et kabel direkte fra målerskab med det angivne kabel i PRs indlæg, så er det næsten som at få 1/2 gang mere og bedre musik. Alt for mange undervurderer dette faktum, og bytter alle andre ting ud samt giver de andre kabler skyld for at være årsage. Forstærkeren kan være nok så kraftig og være med en trafo så stor, det hjælper bare ikke hvis den ikke får den nødvendig strøm ind, og det er galt de fleste steder.
Så kom bare igang med at få orden i de kabler, det e rfaktisk det billigste sted at gå igang, også selv om man må igang helt ude fra målerskabet med en ekstra gruppe.
Ren fornøjelse at høre fra nogen som har oplevet det og forstår det.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil det kabel (EKKJ) lagt fra sikringsgruppe over loftet i elektriker rør og ned til stikkontakt være lovlig i Danmark? Ja man kan vel spare elektrikerrør med dette kabel?
Er 2,5 kvt. tykt nok?
__________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |