Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 00:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kaptajnens setup - nu med pladespiller! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 74
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Lidt stemnings billeder:

Kommandobroen - bemærk at du IKKE kan se OnTech/Hospitalerne bag skænken, thi kyhn havde ikke råd til mere end 1m!

Mere følger, thi uden mad og drikke...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Fars baby!

Grand Danois!

Grandgivelig terminering med TMC - forude venter NLE 50...

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Nice kaptain rigtig nice

Det er sku lidt cool at starte sit anlæg med en nøgle

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Nice kaptain rigtig nice Takker...

Det er sku lidt cool at starte sit anlæg med en nøgle Yessør, men den står altså med ignition on altid!

josan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Henrik300 skrev:

Nice kaptain rigtig nice Takker...

Det er sku lidt cool at starte sit anlæg med en nøgle Yessør, men den står altså med ignition on altid!

Er der også dobbelt startspærre og anti-hijacking som på min ducati??? Og hvor mange amp trækker startmotoren? LOL

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Well Ser nice ud.
Dog vil jeg sige,at de HT kabler du har på der, dem tror jeg ikke på.
De er ganske enkelt for spinkle til at kunne dæmpe HTén ordentligt.
Hvad er det for noget slam om jeg må høre?
Hvis de er dyre, så må isoleringen jo være af ion dopet elefantsnot eller hur?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Well Ser nice ud. Tak, ham selv!!!
Dog vil jeg sige,at de HT kabler du har på der, dem tror jeg ikke på. Som sagt en nød(ud)løsning...
De er ganske enkelt for spinkle til at kunne dæmpe HTén ordentligt. Hvilket kvt skal jeg op på tror du?
NLE 50 har jo ej heller et skræmmende tværsnit - mildt sagt!

Hvad er det for noget slam om jeg må høre? Snave slam, det er Heino!
Hvis de er dyre, så må isoleringen jo være af ion dopet elefantsnot eller hur? Nej de var frygtelige billige de TMC...

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg prøvet at sætte NLE 50 over i parallel vha af mine nødbananer og indtrykket er at det strammede bassen en del op - herligt!

Det skal dog siges at jeg desværre er blevet syg så alle lytte indtryk er måske ikke helt sikre nu. Jeg vender tilbage.

Jeg skal også have prøvet med de medfølgende spikes (mit underlag er tæppe på betongulv).

Og så skal VDH CW prøves i dobbelt træk...

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Og så skal VDH CW prøves i dobbelt træk...

Hvis du nu finder ud af, at det er lækkert så overvej den konfiguration jeg har; dobbelt til bunden og enkelt til toppen. Så er du samtidig fri for at lave jumpers og CW er billigt når vi snakker hifi$

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2006 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

En lille fikumdik løsning

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Marts 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Jeg holder stadig på SW, men med 4 stik monteret i højttalerenden.
Jeg har vist vist det på et billede i mit set-up.
Det sjoveste er dog at prøve SCS6 eller deromkring.
Man vil altid kunne diskutere resultatet, men kontrollen kære venner, den kan man ikke diskutere.
Da bliver det en helt ny oplevelse at zappe mellem numre og søge i et nummer.
Lyden holder op så hurtigt, at man kan høre 4 kantsignalet, når HT enhederne tvinges til midterposition, når signalet forsvinder.
Det er bare ultimativt skal jeg sige, men jeg garanterer ikke for, at man ligesom kan lide det der kommer ud af det. Det kan sagtens vise sig at være den helt forkerte vej at gå i det enkelte set-up. Men amp control får en helt ny betydning på den måde, hvis den da har noget control at byde på. Og i øvrigt er der ingen højttalere der reagerer på amp control som netop Grand serien.
Men det er en længere historie.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Jeg holder stadig på SW, men med 4 stik monteret i højttalerenden. Kan du forklare, hvorfor dette er bedst?
I så fald må der jo være tale om et modefænomen at biwire/biampe?

Jeg har vist vist det på et billede i mit set-up. Tager lige en kigger...
Det sjoveste er dog at prøve SCS6 eller deromkring. SCS6 er det VDH eller? Kan du ikke tage det med sammen med CW når du kommer?
Man vil altid kunne diskutere resultatet, men kontrollen kære venner, den kan man ikke diskutere.
Lyden holder op så hurtigt, at man kan høre 4 kantsignalet, når HT enhederne tvinges til midterposition, når signalet forsvinder.
Det er bare ultimativt skal jeg sige, men jeg garanterer ikke for, at man ligesom kan lide det der kommer ud af det. Det kan sagtens vise sig at være den helt forkerte vej at gå i det enkelte set-up. Men amp control får en helt ny betydning på den måde, hvis den da har noget control at byde på. Og i øvrigt er der ingen højttalere der reagerer på amp control som netop Grand serien. Det har jeg vist lige fået en demo af med mit lille fikumdik forsøg med NLE50 parallel med TMC...
Men det er en længere historie. Ja HT med basrefleks KRÆVER vel generelt kontrol for ikke at flabre...

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Marts 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

I øvrigt kan jeg lige tilføje, at Dali bananerne faktisk er udmærkede stik.
De er OK tillidsvækkende mht. kontakt, og de er såmædn ikke belastet af at lyde som en klump a´la WBT.
Jeg brugte på et tidspunkt wbt 645, som er den bandit herunder, den passer fremragende og decideret lækker, men den lyder frygteligt.
Her er Dali´s originale medfølgende bananer langt bedre.

I øvrigt er det efterhånden kendt den vide verden over i high end kredse, at WBT kun er udsmykning. De bliver virkeligt pillet af allevegne.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

I øvrigt kan jeg lige tilføje, at Dali bananerne faktisk er udmærkede stik.
De er OK tillidsvækkende mht. kontakt, og de er såmædn ikke belastet af at lyde som en klump a´la WBT.
Jeg brugte på et tidspunkt wbt 645, som er den bandit herunder, den passer fremragende og decideret lækker, men den lyder frygteligt.
Her er Dali´s originale medfølgende bananer langt bedre. Desværre fik jeg ingen bananer med, men jeg satser også på at bruge mine bananrør...

I øvrigt er det efterhånden kendt den vide verden over i high end kredse, at WBT kun er udsmykning. De bliver virkeligt pillet af allevegne.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Sakset fra Kubikkens tråd....
Er dette mon vejen frem med Dali Grand - jeg går ud fra at du mener VDH CW?
---------------------------------
Kurt von Kubik skrev:
Dem her:

Enkelt træk på diskanten virker bedre efter min opfattelse.
Single wire har bedre 3d egenskaber end biwire. Dog stadig i dobbelttræk.
De fleste vil dog nok hævde, at er er mere styr på tingene med biwire.
Biwire skal så ske med 2 til bassemand og 1 til tweetelidi.

Gute vergnügung!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Marts 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Kurt von Kubik skrev:

Jeg holder stadig på SW, men med 4 stik monteret i højttalerenden. Kan du forklare, hvorfor dette er bedst?
I så fald må der jo være tale om et modefænomen at biwire/biampe?

Jeg har vist vist det på et billede i mit set-up. Tager lige en kigger...
Det sjoveste er dog at prøve SCS6 eller deromkring. SCS6 er det VDH eller? Kan du ikke tage det med sammen med CW når du kommer?
Det er bare ultimativt skal jeg sige, men jeg garanterer ikke for, at man ligesom kan lide det der kommer ud af det. Det kan sagtens vise sig at være den helt forkerte vej at gå i det enkelte set-up. Men amp control får en helt ny betydning på den måde, hvis den da har noget control at byde på. Og i øvrigt er der ingen højttalere der reagerer på amp control som netop Grand serien. Det har jeg vist lige fået en demo af med mit lille fikumdik forsøg med NLE50 parallel med TMC...
Men det er en længere historie. Ja HT med basrefleks KRÆVER vel generelt kontrol for ikke at flabre...

Ad1
Jeg ved ikke præcist hvorfor, men jeg mener helt klart, at 3D vinder ved SW.
Prøv at læse denne artikel http://www.sonicdesign.se/biwire.html
Ad2
SCS 6 er VdH se her http://www.vandenhul.com/cable/scs-6.htm
Men det er ikke billigt, faktisk koster det næsten det samme som dine NLE kabler. ca. 600 kr. pr. enkeltledermeter og du skal vel bruge 12 stk. til et sæt + terminering. Men så er du osse oppe i 2 X 13 kvmm. - May your amp be good, eller nærmere may your amp be God.
Ad3
Mht. reflex kan man ikke nødvendigvis konkludere sådan.
Reflex er mange ting. Ofte er kabinetterne meget åbne og enhederne er stramt ophængt. Det giver en rimelig ensartet lyd i alle situationer i lighed med lukkede kabinetter, der også er meget "selvkontrollerende".
Til gegæld er dette gjort på bekostning af dynamik og dermed low level info. I Grand serien har de elimineret stort set al modstand, og dæmpet højttaleren vha. af et næsten lukket kabinet. Kun de allernederste frekvenser understøttes af portoutput.
Bl.a. derfor spiller den bas som forstærkeren gør det, og tro mig de kan sige smak de Grandér - a garantærer. Gør de det ikke, så skal årsagen findes anderswo.
Samtidig med at det stiller visse krav, så betyder det osse, at det betaler sig ud over det sædvanlige, at anvende et rigtigt godt udgangstrin -og for den sags skyld gode HT kabler. De dersens indbagte spaghettier kan du glemme alt om. Brug dem til at kvæle julegrisen med i stedet.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Har Kaptajnen prøvet at proppe en sok i portene på Grand'erne? Det eksperimenterer jeg lidt med nu, da mine står i hvert sit hjørne, og derfor har rigeligt med basoutput. Jeg synes umiddelbart det hjælper på problemet.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Marts 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Har Kaptajnen prøvet at proppe en sok i portene på Grand'erne? Det eksperimenterer jeg lidt med nu, da mine står i hvert sit hjørne, og derfor har rigeligt med basoutput. Jeg synes umiddelbart det hjælper på problemet.

Det sjove er, at der ikke rigtigt er noget kriminelt i at gøre det.
Den kan bruges på begge måder, og så får man da en idé af, hvorfor de ikke bare er lavet som lukkede kabinetter. Det er nemlig en dynamikbegrænser der vil noget.
Men hvis man ikke har ampen, der bare kører klatten, så kan det sagtens være måden at leve sammen på. Man skal bare vide, at man belaster ampen noget hårdere end ellers.
Til gengæld kan kabinetter slappe af, de slipper nemlig af med belastningen af indkommende luft, der lige hamres i modsat retning i et nu. Så skruerne skulle have lidt nemmere ved at holde tensionen med en sok i rumpen. Faktisk skal der jo bruges 2 sokker til hver, og jeg har hørt, at nyvaskede knælange skisokker er de bedste.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Svend P skrev:

Det sjove er, at der ikke rigtigt er noget kriminelt i at gøre det.
Den kan bruges på begge måder, og så får man da en idé af, hvorfor de ikke bare er lavet som lukkede kabinetter. Det er nemlig en dynamikbegrænser der vil noget. De tanker har jeg også haft, så dette vil jeg virkelig gerne undgå...
Men hvis man ikke har ampen, der bare kører klatten, så kan det sagtens være måden at leve sammen på. Man skal bare vide, at man belaster ampen noget hårdere end ellers.
Til gengæld kan kabinetter slappe af, de slipper nemlig af med belastningen af indkommende luft, der lige hamres i modsat retning i et nu. Så skruerne skulle have lidt nemmere ved at holde tensionen med en sok i rumpen.
At åbne kabinetter skulle være hårdere ved kabinettet har jeg svært ved at følge, men at det bliver en nemmere belastning for forstærkeren med refleks kan jeg sagtens følge, idet forstærkeren ikke bremses af den fjeder som det lukkede kabinet påtrykker basenheden og dermed forstærkeren...
Faktisk skal der jo bruges 2 sokker til hver, og jeg har hørt, at nyvaskede knælange skisokker er de bedste.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Marts 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Båt der i Vestjylland!

Åbne kabinetter er lang hårdere bealstet end lukkede ditto, idet et lukket kabinet blot skal komprimere den luft der er i kabinettet, men hvor en refleks konstruktion også skal vende luftstrømmen, som er på vej ind i kabinettet i porten samtidig. Det koster, men kun de færreste tænker tanken.
Så et reflekskabinet er udsat for større trykvariationer end et lukket, det siger næsten sig selv.
Analogt svarer det til at prøve, at slippe en kålprut i et par snævre Cowboybukser (jeans nu om dage) eller at liste den samme prut ud samtidig med at naboens 2 m. høje bodybuildermurerarbejdsmandsøn kræver sin ret i dit ekstreme tarmsystem .
Held og lykke med projektet herfra - prut der

<< Forrige Side af 74 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes