| Forfatter |
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 03 Februar 2015 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morgenstjerne skrev:
| Klarer din Olive ikke det? |
|
|
Joh, jeg har været rigtig glad for min Olive som jo stort set er en plug'n play løsning. Men nu er den begyndt at få nykker. Den har været til reparation en enkelt gang uden at problemet helt forsvandt. Mulighederne for service er vist også lidt tvivlsomme p.t.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Februar 2015 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, anmelderen synes jo den er nem at have med at gøre. Men det er vist fordi han er velbevandret i teknikken. Havde min Olive ikke fået nykker var spørgsmålet slet ikke opstået. Den har en stor indbygget harddisk og man kan rippe cd'erne fra selvsamme maskine. Dens søgefunktioner er dog lidt tunge i det.
|
| Til top |
|
| |
Morgenstjerne Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 03 Februar 2015 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har storebroderen og den er meget meget nem at have med at gøre.
Der er også en lillebror til den jeg linkede til, hvis prisen synes af meget.
Ellers er der Auraliti PK90 http://www.auraliti.com/PK_Store.html som forhandleren af din DAC vist er meget glad for. __________________ PRaT er nr.1!
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 03 Februar 2015 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.vortexbox.co.uk/VorteBox_Micro_Appliance/cat31797 9_239646.aspx
med en god DAC...... Så er du godt kørende. Og med LMS software har du stadig markedets mest
fleksible streaming software...... Masser af smarte plugins og smart betjening med tablets... __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 04 Februar 2015 kl. 05:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Ja, anmelderen synes jo den er nem at have med at gøre. Men det er vist fordi han er velbevandret i teknikken. Havde min Olive ikke fået nykker var spørgsmålet slet ikke opstået. Den har en stor indbygget harddisk og man kan rippe cd'erne fra selvsamme maskine. Dens søgefunktioner er dog lidt tunge i det. |
|
|
hej Batman....hvad har din olive fejlet??? har selv en olive 4hd med løs hd til at lave back up på, men kender godt til problemet med service på olive...eller rettere mangel på samme hvis man skriver til dem....nu virker min såmen endnu..og har kørt næsten problemfrit, incl deres redigeringsprogram olivemaestro......hvis bare det kører er det såmen en fed maskine...men frygter bestemt den dag kommer hvor der er problemer eller de opstår.....bare tanken om at miste sit musik.....uha uha...og alt det arbejde der har været for at lægge ind......kigger også efter noget lign hvis problemet skulle komme.....til at rippe cd ind på, og da jeg bestemt ikke er pc mand, skal det være noget lign...der er vel snart kun Nad der har det....synes ikke at kunne finde andet....??? hvad har du selv i tankerne.....har selv en netværkstuner onkyo T-4070 der bruges som tuner og netradio...samt den jo har indbygget spotify del.....har fået den byttet en enkelt gang uden problem, da netdelen havde brændt sig fast og ikke en gang kunne fabriksindstille den igen....men maskiner til at rippe cd på....ville jeg gerne se lidt link på, hvis nogen har rodet lidt med det...  velkommen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 Februar 2015 kl. 06:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Batman
Jeg forstår udmærket hvorfor du stiller de spørgsmål.
Netværksstreamer til en Pris på 29.900 Kr.- Tryk her. Er helt ude i hampen.
En gyllen midelvej kunne være BeoSound Moment til 16.500 kr. Download BeoSound Moment User Guide - Tryk her.
Har du lyst til at se billeder Tryk her.
Batman - her er den vej jeg har valgt at gå, prisen har jeg ikke gjort på, men den ligger langt under de andre beløb. Tænk på hvor meget andet vi bruger vores computer til. Er støj et problem ? prøv evt. vandkøling.
Ud over jeg benytter Xeo 3 istedet for 4 i mit setup, bruget jeg også også ATV3/ iPad samt Oppo Blu.ray afspilleren til netværks streamning.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 04 Februar 2015 kl. 06:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er helt vild med slåfejlene i "gyllen midelvej" og den meningsændring, det medfører ... det lyder sgu da ad l**t til
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 04 Februar 2015 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i nogle år kørt streaming via et Appletv1 med hdd indbygget. Jeg kørte både optisk ud fra den og trådløst via Airport Express.
Alt rip blev gjort på bærbar, enten en pc eller en Macbook.
Nu har jeg skiftet ud, bruger således en ældre Mac Mini. Ældre fordi den har indbygget dvd drev og fordi den kan erhverves for ca 2000.
Den kører ud vi usb til min pre og det har løftet lyden betragteligt.
Jeg bruger primært Jriver som afspiller og kan betjene det fra min ipad eller iphone. Lyden er nu kun kablet.
Jeg smider en skive i maskinen og den ripper automatisk og spytter den ud når den er færdig.
Den lille Mac Mini siger ikke en lyd med mindre man ripper. Den kan sættes til at gå i dvale som man har lyst til og vækkes via lan. Altså hvis jeg prøver at styre den via en app, så er den klar på få sekunder.
Det har kostet mig under 3000 inkl. software at få dette op at køre, og med afstand noget af det bedste køb længe.
En bonus er at jeg så også kan streame film med den. Endskønt man nok vil få lidt bedre performance på det punkt med en nyere og dermed hurtigere maskine, men til musik er den alt rigeligt.
Som jeg har forstået det, er Mac og så bedre, eller nemmere at få til at spille godt via stream.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Februar 2015 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Analogueman -
Samler du på slåfejl, har du da gyldne tider nu hvor "rette knappen" er fjernet.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 04 Februar 2015 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Mit valg står lidt mellem at blive vinyljunkie med al dets glæde og romantik - og så at skrive den ph.d. i
datalogi, så jeg kan lære at afspille musikfiler i diverse formater, rippe, downloade og uploade og rode med servere, hardiske,
usb-stik osv  |
|
|
Og her i forum vil du få 500 forskellige forslag, som alle mener at DERES er det bedste !
Så du får lige nr. 501  : Mac mini med SSD ; J River Media Center som styres fra sofaen med en iPad !
Musikken kan streames til alle enhedder både inden og uden for wifi eller sendes direkte til anlægget !
Mvh Frankie
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Februar 2015 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
De Dynaudio kan jeg også godt lide, mægtig underholdende, til en rigtig god pris.
Men træerne vokser ikke ind i himlen, de er absolut ikke skabt til at vise forskel.
Det BAT udstyr en i en noget anden klasse, forskelle vil helt sikkert være mere hørbart der. __________________ PRaT er nr.1!
|
| Til top |
|
| |
jukuluff Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 04 Februar 2015 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Hvad gør en streamer egentlig. Kan man ikke bare koble den bærbare til en DAC og så afspille de musikfiler der ligger på computeren? |
|
|
Sagtens, hvis man gider at bruge noget tid på det, kan man også sagtens lave en løsning, hvor man kan styre musikken fra en tablet eller mobil. En streamer er form for pakkeløsning hvor man får DAC og brugerinterface i en samlet løsning, der kræver mindre arbejde fra brugeren side.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Februar 2015 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morgenstjerne
Hvis du læser indlæg af 01 Februar 2015 kl. 09:59 - her.
Som du ser bliver lydkvaliteten ødelagt før den sendes ud. Det vil være som at skyde gråspurve med kanoner at tro man kan opnå lydkvalitet på musik der streames, ved at bruge mange penge på div.udstyr. Musik der streames fra div. radiostationer er pt. kun til baggrunds musik. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Februar 2015 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej Morgenstjerne
Hvis du læser indlæg af 01 Februar 2015 kl. 09:59 -
[COLOR=#0000ff">her[/COLOR">.
Som du ser bliver lydkvaliteten ødelagt før den sendes ud. Det vil være som at skyde gråspurve med kanoner at tro man kan opnå lydkvalitet på
musik der streames, ved at bruge mange penge på div.udstyr. Musik der streames fra div. radiostationer er pt. kun til baggrunds musik. |
|
|
Jeg streamer ikke fra sådanne steder, kun lokalt. __________________ PRaT er nr.1!
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 04 Februar 2015 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
@ Analogueman -
Samler du på slåfejl, har du da gyldne tider nu hvor "rette knappen" er fjernet.  |
|
|
Nej, jeg samler ikke på dem - de ville hurtigt fylde alt for meget
Meningsændrende slå-/stavefejl kan være vildt underholdende - og de forekommer ret ofte på disse sider ...
Jeg er sikkert både arveligt og fagligt belastet, men mine øjne støvsuger helt automatisk enhver tekst for stavning, grammatik og syntaks ... og tro mig, der findes ganske mange "fortrædeligheder" at skue herinde, men størsteparten forbliver uden kommentarer fra min side, da mit ærinde jo ikke er at "korrekse" folk, men mere at fokusere på de finurligheder, som de sproglige variationer fører med sig
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Marts 2015 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, det endte så med en Ripstreamer fra Holland (med manual kun på Hollandsk  ) + en iPad mini med app'en Ipeng8. Det ser ud til at fungere glimrende.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Marts 2015 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
Prøv lige at erstatte jeres harddisk med en SSD ..... SÅ sker der ting
SELVOM filerne kommer fra en alm. USB disk ...... fatter nada !  |
|
|
Kan du uddybe dette forhold lidt?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2015 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har streamere generelt svært ved at finde "cover art" på danske udgivelser?
|
| Til top |
|
| |
Clausop Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2012 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 07 Marts 2015 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Har streamere generelt svært ved at finde "cover art" på danske udgivelser? |
|
|
Om det lige er streamere som generelt har problemet vil jeg ikke sige, men problemet er vel at danske udgivelser ikke optræder, i så mange af
de udenlandske databaser. Jeg har gjort det til en vane, selv at lægge cover art filen ind på danske udgivelser, så bestemmer jeg også selv
størrelsen.
Jeg har prøvet Sonos, Simple Audio Roomplayer+ og Bluesound Vault. På Bluesounden skulle cover art filen døbes folder, for at kunne vises, men
ellers har jeg ikke haft de store problemer
Jeg synes det er mere generende når udgivelsen slet ikke findes, og alle oplysninger så skal tastes ind manuelt, selv når jeg bruger Mediamonkey
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 938
|
| Sendt: 17 Marts 2015 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman hvordan synes du lyden er fra din Ripstreamer og er den let at betjene.
|
| Til top |
|
| |