| Forfatter |
|
Shadow Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige et spørgsmål angående kabler 
Lige nu har jeg tara labs klara kan jeg se der står, som jeg fik med højtalerne, men har kigget lidt på dali blue wave til 79 kr. pr. meter, og spørgsmålet er så om man vil opnå noget ved at købe dette eller er det bare at smide penge ud af vinduet?
Dette kabel er jo et bi-wire kabel men ved ikke hvor meget man får ud af det i forhold til et normalt kabel, som det jeg har nu?
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har været endeløse diskussioner om bi-wire er bedre eller ej. Det blev forbedret hos mig (og det er ikke indbildning). 
Jeg ville ikke købe Blue Wave. Af en underlig grund synes jeg ikke at Dali kabler passer til Dali højttalere. 
Køb hellere dobbelt Taralabs prism Nexa kabel (samme som prism bi-wire til 249,- pr. m.). Jeg har selv prism bi-wire og det er kanon, støjfrit, detaljeret, åbent og giver god dybde. Blue Wave er mere dæmpet, lidt for meget dæmpet til min smag. Husk at signalkabler betyder lige så meget som højttalerkabler! __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er også blevet anbefalet dali silverwave til 129 pr. meter, det er så ikke bi-wire, men man kunne jo evt. købe det, og så senere købe en omgang mere ?
Et bi-wire kabel består vel bare af 2 ens kabler til hver halvdelen af prisen (?), vil et dyrere almindeligt kabel så ikke være bedre?
Har dog stadig lidt svært ved at indse at en smule kabel skulle kunne gøre en hørbar forskel 
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2004 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shadow skrev:
|
Har dog stadig lidt svært ved at indse at en smule kabel skulle kunne gøre en hørbar forskel 
|
|
|
Det er en helt almindelig tanke du har. Der er desværre alt for mange som undervurdere kablernes betydning.
Til musik vil der være hørbar forskel, hvor film er mindre kritisk.
__________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2004 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
|
Til musik vil der være hørbar forskel, hvor film er mindre kritisk. |
|
|
Vil det så alligevel kunne betale sig at købe gode kabler når jeg kommer til at bruge anlæget langt mere til film end musik?
Og lige et spørgsmål mere: (har vist lidt mange ) Har lige fået hentet min center (den lyder godt ) men jeg synes det ser lidt (meget) klumset ud at have den stående ovenpå fjernsynet, og så tænkte jeg på at sætte den nedenunder istedet, men vil det ikke være dårligt for lyden hvis den kommer derned? Er det ikke bedst hvis den er placeret lidt højt?
Tak for alle svarene forresten 
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2004 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er Taralabs Nexa (dobbelt) kablet jo ikke så dyrt (160,- pr. m.) og du skal vel max. bruge 2x2 meter? som er 640kr. Så kan man jo også sige at du er fremtidssikret hvis du på et tidspunkt prioritere musik mere end du gør nu.
Ang. centeren... Jo tættere centeren er på ørehøjde, jo bedre er centeren placeret. Så det vil i de fleste tilfælde være under tv'et, hvilket er også er pænere.
Tillykke med centeren!  __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal kablerne egentlig til de to forreste højtalere være lige lange (hvis ja, hvorfor?), eller hvad betyder det? Synes jeg har læst de skal være det et sted 
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom lige til at tænke på om man ikke skulle købe en subwoofer på et tidspunkt (når jeg engang får penge igen ), men hvor mange penge skal man egentlig bruge før man får noget der er godt, og som matcher resten af anlægget, og som ikke bare er en omgang ukontrolleret bulder? 
Har set mig lidt omkring og det ser ud til at B&W har nogle fornuftige subwoofere, men skal det være dali når resten er dali?
Har også kigget lidt på en fra System Audio, SE200 som har fået en god anmeldelse her på sitet, men prisen er så også lige lidt høj med de 7000 
Så også en Yamaha SW-YSW 1500 til 6400 som ser ud til at kunne gå meget dybt.. men ved ikke rigtig noget om det.
Men nogen der har et par råd/forslag? Så jeg har en idé om hvor lang tid jeg skal til at spare op 
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da du primært skal bruge dit anlæg til film, behøver du ikke at kigge efter en musikalsk subwoofer, som i forvejen er dyre. Så jeg vil nok kigge efter en 12" eller 15" enhed, afhængigt af størrelsen af dit rum. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rummet hvor det hele står i er ca. 32 m2, men det er kun i en del af rummet hvor jeg har det stående på ca. 15 m2, men det er nok ligemeget 
Hvad vil du mene man skal bruge på den ?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
øhh har du købt en Dali evidence center eller er bare mig der har overset et eller andet?? og hvis du har hvordan synes du den spiller, for jeg overvejer selv at købe en til at spille med mine Dali 450er __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
| øhh har du købt en Dali evidence center eller er bare mig der har overset et eller andet?? og hvis du har hvordan synes du den spiller, for jeg overvejer selv at købe en til at spille med mine Dali 450er |
|
|
Ja, og den spiller rigtig godt, men jeg har ikke rigtig hørt andre end den, så har ikke så meget at sammenligne den med, men den lyder i hvertfald godt sammen med mine fronthøjtalere (evidence 470) 
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shadow skrev:
|
Rummet hvor det hele står i er ca. 32 m2, men det er kun i en del af rummet hvor jeg har det stående på ca. 15 m2, men det er nok ligemeget 
Hvad vil du mene man skal bruge på den ?
|
|
|
Så vil jeg nok mene at en 12" er rigeligt.
Jeg har selv ikke nogen sub endnu, så jeg har ikke hørt så mange. Jeg kan sige at B&W ASW650 gør det kanont til film uden at buldre for meget. Dali SWA-12 er også kanon til prisen, men har hørt flere sige at man bliver træt af den i længden. Det samme har jeg hørt om Yamaha's YST modeller.
Derudover har SVS subwoofere haft god omtale herinde. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
| Derudover har SVS subwoofere haft god omtale herinde. |
|
|
SVS ?
Men vil disse subwoofer i det prislag så ikke være særlig gode til musik? Det hænder jo at man hører lidt musik, selvom den mest står på film 
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shadow skrev:
Jannick skrev:
| Derudover har SVS subwoofere haft god omtale herinde. |
|
|
SVS ?
Men vil disse subwoofer i det prislag så ikke være særlig gode til musik? Det hænder jo at man hører lidt musik, selvom den mest står på film 
|
|
|
Nu vil de fleste musik-elskere sige, at musik er med subben slukket. 
SVS er et Amerikansk mærke. Tror nok at det er amerikansk. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke helt enig.. men man skal desværre rimeligt højt op i prisen før end det er godt til hifi, eller bygge skidtet selv, da mange "billige" subwoffere er for langsomme, sløve i lyden og for meget upræcis bulder.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal nu til at have sat tingene lidt pænere op så jeg havde tænkt mig at sætte nogle hylder op til receiveren, dvd osv.. men hvor vigtigt er det at der er de 10 cm bagud til bagvæggen? Der kommer jo til at være fin plads osv til de andre sider da hver ting får hver sin lille hylde.. det ville jo være lidt pænere hvis man ikke skulle lave en så dyb hylde... men er det nødvendigt pga varmen?
|
| Til top |
|
| |