Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 12:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: EFF. TRIN? - Yamaha /Denon / ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper

HK Sig. 1.5 kan findes brugt til ca. 4500-5000kr, så det er lige i toppen af dit budget.

Den er jo ikke så grim, så det kan jo være at den bedre halvden, måske godt vil have den i stuen.

Desværre er det begrændset hvor mange af dem der bliver solgt. Men kik i den blå avis et par gange om ugen, så skulle du nok kunne finde en.

Mvh Michael

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Jan P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

- Til Jan P; interessant at læse/høre hvad du har til at trække dine JBL'er...Du skriver at der er ingen bulderbas - skal det forståes sådan at bassen virker lidt tilbagetrukket?...eller ?...

- Og hvad skal man regne med at en Sirius koster brugt ?

De koster fra 4000 for en DM100 og opad. Du kan spørge "Riis", da han lige har købt en...

Ja, hvad mener jeg egentligt?!? Bassen er kontant, præcis og veldefineret. I forhold til din beskrivelse på vellyd, er den nok en anelse slank... Dens største fortrin er detaljering og drive. Du vil finde ud af at selv et par Ti 3000ere kan lave et ret godt perspektiv.

Nu kender jeg ikke din Sony, men det Sonygrej, jeg har hørt , har fokuseret lidt rigeligt i diskantområdet, når man tænker på denne sammensætning. I hvert fald skal kablerne vælges med omhu!

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Maj 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Parasound tror jeg ikke vil du til den HT. Det vil give for skart og kantet lyd i diskanten. Hvis du er en gør det selv mand kan du dog modificere en 2200mk2 så det lyder fuldstændigt behageligt. Det har jeg selv gjort, efter John Curls anvisninger, og det er ikke skide svært.

Hvis en acurus ikke gør det, skal du ud og have nogle gode sager. Denon kan eks. slet ikke følge med en acurus i lyd. En gammel Onkyo er altså heller ikke sagen mere. Den er alt for langsom, selvom den klangmæssigt vil kunne tæmme diskanten. Men jeg synes ikke at du direkte skal arbejde mod højtaleren, men spille med den.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Nu bruger du vel ikke en eller anden elendig surround reciewer med elektisk eller digital volumenkontrol foran.

Det er en dødssynd !

Kramer

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Maj 2004 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

- Om jeg skal arbejde "imod" højtaleren eller "med" den, ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal svare på...?.....men er vel egentlig ganske logisk at man vil prøve at rette ens lyd hen imod det man nu selv ønsker ens anlæg skal lyde som....Og når man nu engang synes godt om JBL'ernes "drive" og lyd, men samtidig finder toppen - til tider - lidt "skrigende", er det vel meget naturligt at man prøver at kompensere ( - "arbejde imod" ) ved hjælp af f.eks. en eff. der har en mere "varm" og behersket top....

- Om så min Sony er en god/dårlig surr. receiver eller ej, er en anden sag - men synes faktisk at lyden er ganske "tilforladelig" både til surr. brug OG til hi-fi ( - bruger den kun som en forforstk. til hifi via pre-out ).

Har ihvertfald nemt ved at lytte til forskelle afh. af hvilke eff. trin, CD-afspillere  der har været connectede med Sony'en.......

Ang. kabler, så har jeg p.t. AQ ruby som signalkabler ( de er ok - men heller ikke mere...), og TL Prism biwire til højt., som bliver brugt singlewired( og dem er jeg meget tilfredse med )

Og ang. MIN "lyd-filosofi" - som jo er subjektiv - så ønsker jeg en tung/kraftig/dyb bas m. punch og attack, og toppen skal være "levende" m. masser af "luft"....og disse kriterier klarer et par JBL'er ganske godt ( igen; synes jeg... ) - og samtidig skal der kunne spilles højt UDEN at det går - nævneværdigt - ud over lydkvaliteten

"Problemet" er blot at finde et kraftigt eff. trin der dels kan "styre" JBL'erne, dels kan "pakke" toppen lidt ind på højtaleren......

- måske denne lille "forklaring" på hvad det er JEG synes er en god lyd, kan hjælpe d'herre i at rådgive mig i valget ef eff. forstærker ??????????

mvh.

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Riis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Maj 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også anbefale en Sirius DM-100.

Har selv købt en for et par måneder siden. Gav 4250 kr, og det har jeg slet ikke fortrudt. Den er perlen i mit setup......

Ikke fordi man altid skal tage efter hifi&elektronik-anmeldelserne, men kan da røbe at Aragon 4004 fik et 10-tal og DM-100 fik topkarakter..........

MVH

Riis

Til top Vis Riis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riis

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Jesper Andersen]

- Om jeg skal arbejde "imod" højtaleren eller "med" den, ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal svare på...?.....men er vel egentlig ganske logisk at man vil prøve at rette ens lyd hen imod det man nu selv ønsker ens anlæg skal lyde som....Og når man nu engang synes godt om JBL'ernes "drive" og lyd, men samtidig finder toppen - til tider - lidt "skrigende", er det vel meget naturligt at man prøver at kompensere ( - "arbejde imod" ) ved hjælp af f.eks. en eff. der har en mere "varm" og behersket top....

Jeg synes det er lidt problematisk. Hvis du får en forstærker der dæmper diskanten tager du også let noget af det fede drive ud af resten af frekvensområdet.

Det er min erfaring at man ikke kan kompensere for en højtalers klang, men kun kan arbejde med den. Omvendt skal du selvfølgeligt ikke bruge en forstærker der har agressiv diskant.

- Om så min Sony er en god/dårlig surr. receiver eller ej, er en anden sag - men synes faktisk at lyden er ganske "tilforladelig" både til surr. brug OG til hi-fi ( - bruger den kun som en forforstk. til hifi via pre-out ).

Har ihvertfald nemt ved at lytte til forskelle afh. af hvilke eff. trin, CD-afspillere  der har været connectede med Sony'en.......

Det er såmænd et fint nok kriterium. Men har du prøvet med en rimelig god decideret forforstærker som f.eks. nle11/12 ? (den passer nu ikke til den kombination, da den er lidt for analytisk) Eller en rørforforstærker af rimelig klasse ?

"Problemet" er blot at finde et kraftigt eff. trin der dels kan "styre" JBL'erne, dels kan "pakke" toppen lidt ind på højtaleren......

Jeg synes det er godt at du lytter dig igennem en masse.

- måske denne lille "forklaring" på hvad det er JEG synes er en god lyd, kan hjælpe d'herre i at rådgive mig i valget ef eff. forstærker ??????????

Hmm. Jeg synes nu det er lidt en uskik med det store bogstaver. De tolkes ofte anderledes end de menes. Smag er som du siger subjektiv, men dine hovedpointer er såmænd nok feset igennem. Du har da fået mange fine råd.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes