| Forfatter |
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
absolut... mere af det !
jeg havde tænkt følgende kombinationer:
nad c162, nad c542, 2x nad c272
thule pr 150b, thule dva 150b, 2x thule pa 150b
Densen b-200, densen b-400 plus, 2x densen b-300(xs) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligger det NAD setup ikke væsentligt under de 2 andre i pris?
Hvorfor ikke købe 1 "stor"/"Ekstra dyr" effekt i stedet for 2 "små"/"ikke helt så dyre" ? __________________
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo, men det er mindre væsentligt for mig. grunden til at jeg absolut vil have to amps er udelukkende for at køre biamp....
hvad højtalerne engagn bliver afhænger af system valg, men enten et par kæmpe gulv ht eller et par Audiovector Mi1 ava. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke der ville være rigtigt meget vundet, ved at vi vidste hvilke højtt. du vil sætte dit nye grej sammen med?
Jeg kan ikke sige det nok! Halvdelen af arbejdet er gjort, ved at sætte de rigtige komponenter sammen. Det kan nok være at de enkelte komponenter er nok så gode, men passer de ikke sammen med f.eks. dine højttelere er du ligevidt! - og jo jeg taler af erfaring!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja er helt enig, men sagen er den at jeg er lidt afventende på det område....
men jeg har da overvejet at sætte en hel dag af til ren lytning hos de lokale....
men hvis det ender med nad, bliver det et par B&W 604 s3, ellers et par audiovector Mi 1 AV, eller Mi3 sup/sig __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har en 214er (2x80w) og min kammi en 319 (samme effekt del som i en 216thx, 2x125w) og de spiller bare, måske ikke så rent som de andre, men jeg har altid været tilfreds med NAD, og synes nu stadig deres design holder OGSÅ DEN MILI TÆND KNAP  , (  ) men giv de forskellige produkter et lydt __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der hold i rygterne om at nad er mere "dynamisk" end de øvrigt nævnte? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Nad er meget mere dynamisk !! Personligt ville jeg os give rega et lyt !!!! meget imponeret af det.. var en tur i ktradio i dag og lyttede til meget forskelligt.. Densen,Thule bla. er måske heller ik min kop te, kedeligt vil være min beskrivelse, men det kan jo netop være det du går efter (altså ik kedeligt, men den lidt "tynde" lyd)
Igen prøv at give rega et lyt før du bestemmer dig 
|
| Til top |
|
| |
t_porskjaer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt er eg ikke tosset med NAD's C-klasse, men det er vel udmærkede produkter til prisen. Men at betragte dem som seriøse konkurrenter til Densen er beyond me - bare den lille Densen Beat 100 er efter min mening en seriøst god forstærker i en helt anden klasse.
Thomas
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Personligt ville jeg os give rega et lyt !!!! meget imponeret af det..
Igen prøv at give rega et lyt før du bestemmer dig 
|
|
|
Rega... jeg har set det, men har ikke kunne finde et system der var hooked op til noget strøm og højtalere, og anmeldelser er umulige at finde , og dem der er er meget ueninge! nogen der har en mening? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim.
Jeg har selv haft Thule pr150b og pa150b igennem længere tid sammen med M3 sig. Jeg har prøvet pa250b også og 150'eren er bare bedre, 250 er for slank og kedelig med en anmasende top.
Det er dårlige kabler og tidlige modeller der har givet Thule et lyst(dårligt) ry. Jeg kan ikke genkende det med ingen hul igennem, de er krævende mht. kabler ikke så meget prismæssigt men, det skal være de rigtige.......
Jeg er selv på udkig efter noget nyt, da mine nye 3-4 ohms højtalere trækker tænderne ud på effekten ved høje lydtryk.
Af Holfi har jeg hørt Integra 8, og den spiller da ok hvis man er til soggy bas. Den duede bare ikke sammen med M3 sig.
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det være brugt eller nyt og skal det kunne bruges til surround ?
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til troelskn ( & Kim ); er skam glad for at det ikke kun er mig, der finder Thule PA 250B's lyd kedelig og tynd.....havde tidl. netop denne model sat til et par JBL Ti højtalere..og lyden var...kedelig....
- Og den bliver altså hamrende varm, når den spiller...rigtig varm.
Overvejer p.t. selv en H/K sig. 1.3 el. Yamah MX2 som "kraftværk" i stedet for....
mvh.
jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej kim
jeg er den tilfredse ejer af b200 b300xs b400 plus og b800. thule lyttede jeg også
til inden jeg købte. personligt syntes jeg at både thule og densen er gode produkter. jeg syntes bare at densen var pænere og så har de evighedsgaranti på produkterne.hvad angår lyden så er den meget fremme i skoene især med b300xs jeg havde en dm30 som var den gamle topmodel men xs er hurtigere og mere stram end dm30.hvad angår højt.ville jeg nok lytte til avance magnum ell.vienna aucustic. shahinian ell. bosendorfer. jeg har haft audiovector. der findes bedre alternativer til densen end dem.
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok... tror jeg skal ligge elefantørerne i blød og bruge det meste af sommerferien i støvede lytterum.... måske ikke den dårligste disponering alligevel.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du mixer Thule sættet med de rigtige kabler er der ikke ret meget der kan slå det efter min mening! Men husk, med de forkerte kabler kan det hurtigt komme til at lyde klinisk og kedeligt. Sørg for at få nogle højttalerkabler og signalkabler med rigtig meget hul igennem og med en bred lyd, hvor det ikke gør noget at bassen ikke altid er helt stram, for det kompenserer Thule komponenterne rigeligt for. Det er min erfaring. __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais; du har ganske ret...må så blot konstatere at AudioQuest og taralabs Bi-wire IKKE er den rigtige kabel-kombination med Thule 250 eff. trin. - men pæn at se på, DET er den ................
mvh.
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
Til troelskn ( & Kim ); er skam glad for at det ikke kun er mig, der finder Thule PA 250B's lyd kedelig og tynd.....havde tidl. netop denne model sat til et par JBL Ti højtalere..og lyden var...kedelig....
- Og den bliver altså hamrende varm, når den spiller...rigtig varm.
Overvejer p.t. selv en H/K sig. 1.3 el. Yamah MX2 som "kraftværk" i stedet for....
mvh.
jesper/Oldhifinut
|
|
|
Skyldes problemet ikke JBL højttalerne - for de kan jage enhver kat fra hjemmet med den diskant og mellemtone!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars37; der kan siges meget om JBL'ernes diskanter...men kedelig og tynd er bestemt IKKE betegnende om dem.
Naturligvis er JBL højtalere m. ( eller for den sags skyld uden- ) titaniums-diskanter ikke verdens bedste højtalere, men er man til "stor" lyd, er de et forrygende godt bud på en "klasse-højtaler"....men se, det er jo blot min mening... ...........
mvh.
Jesper / Oldhifinut - som nogen åbenbart mener ikke kan høre forskel på "kedelig" og "tynd" lyd 
|
| Til top |
|
| |