Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 11:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: tact (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Jensen,

Har du stadigvæk din tact?

Næ den er væk

Så hvis nogle får tilbudt en i sort så mail mig lige .

Har tænk over ders 10CH

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Måske kunne det betale sig at vente lidt:

DPA 8000 Versatile Digital Pre-Amplifier (Blade Pre)
Price: €1990 - €4490 depending on version

Delivery: October 2005.

Modular digital preamplifier with up to 8 output channels Can be daisy-chained for more channels.

• Novel type of RCS with adaptive self-testing correction.
  • User selectable correction / nocorrection at higher frequencies.
  • Fully flexible digital crossover selection for each channel allows for control of digital multi-way speaker systems.
  • Optional AC3 ­ DTS module.
  • High resolution multi channel digital input.
  • Flexible HP/LP crossovers available for all channels.
  • Time delay correction with 0.01ms resolution
  • Very high quality AD converter
  • Very high quality DA converters
  • Full flexibility channel management.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

indbrud?

er det denne du overvejer?

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20629&P N=1

ja den

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

flechr8
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

har efterhånden læst meget om Tact'en og er faktisk blevet varm på at prøve kræfter med den. Men hvad koster Tact 2.0 nu om dage, og hvor finder man en?

Ps. Kunne dog godt tænke mig fortsætte brugen af min eksisterende dac, men der er vel ikke noget problem i at køre digitalt ind i Tact og derefter digitalt ind i min nuværende dac? 

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

En brugt RCS 2.0 koster omkring 7-8000 kr.

Du kan lige nu finde et demoapparat i Hifi Klubben på Amagerbrogade til 9900 kr. Se den her http://www.hifiklubben.dk/lagersalg/ (kræver vist du er logget ind som cybertainment medlem)

Den kan sagtens køre digitalt ind og ud, så du kan bruge din egen DAC

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Se den her http://www.hifiklubben.dk/lagersalg/ (kræver vist du er logget ind som cybertainment medlem)

Nænæ, den virker godt nok uden hemmelige forbindelser
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

flechr8
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

SUPER

Tak for den hurtige besvarelse

thomatrix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Jeg går seriøst og overvejer at købe en Tact RCS 2.2X, eftersom jeg har hørt den en del gange med gode erfaringer, men hvad er en reel brugtpris nu om dage?

Er det iøvrigt alle versioner, som kommer med DAC eller findes der versioner med og uden?

Et andet spørgsmål. Er der nogen seriøse kombattanter på markedet i samme prisleje? Jeg har fx lige set at Copland lige har lavet et alternativ til ganske rimelige penge.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1507&zoneid=1

Alle indspark er velkomne!
Til top Vis thomatrix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomatrix

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2007 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du kan få en 2.2'er for 18.000-20.000 kr brugt i den skrabede version.

Læs mere her

http://www.hifiklubben.com/archive.asp?id=16&aID=3822

og her

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=693&zoneid=3

zappafan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

thomatrix skrev:

Er det iøvrigt alle versioner, som kommer med DAC eller findes der versioner med og uden?

Den findes i forsellige versioner som f.eks. fuldtbestykket 2.2AAA, hvilket vil sige analogt input og fuldt analog output i alle kanaler.

Den er forsynet med fortrindelige DAC'er, så du behøver ikke nødvendigvis de analoge indgange?

Mvh.
ZF

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Jeg købte en brugt 2.0AA af Svend P, og den skiller jeg mig ikke af med! I mit rum er dens fordele væsentlig større end dens ulemper.

Hvis du kun anvender digitale signaler fra signalkilden (dvs. ingen grammofon) og har løs DAC, så led efter en 2.0, som er ren digital. 2.0AA har analog-til-digital, samt digital-til-analog kort indbygget. De er ikke billige, og bruges kun hvis du vil have analoge signaler både ind i og ud af en 2.0

Finder du en brugt, så vær sikker på du kan installere den seneste software, samt at den mikrofon-fil der medfølger rent faktisk også er til den mikrofon der følger med. Det er en fil der indeholder de afvigelser fra "perfekt", som den givne mikrofon har.

Forbered dig på, at du skal anvende nogle timer (akkumuleret) på at anvende den optimalt. Software-manualen og programmet er ikke for light-users indenfor IT.

thomatrix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest tak for de mange svar! Here goes...

På hifiklubbens hjemmeside fremgår det at der findes tre versioner: DDD, AAA, DDA. Som jeg læser det, så er det kun DDD versionen, der ikke har en DAC (de skriver: 24-bit/192 kHz D/A-konvertere (ikke version DDD)). Er det korrekt forstået? Mit eneste behov er at jeg kan smide min nuværende CD-afspiller, som har et fornuftigt løbeværk, på og benytte TACTs DAC.

Jeg er desuden stadig interesseret i at høre mere om, hvorvidt der findes interessante rumkorrektions enheder på markedet, som ligger i samme prisklasse eller lavere, som kan være seriøse alternativer?

Er der i øvrigt nogen forbehold ift fremtidige medier, som skulle gøre denne enhed forældet rent teknisk. Forstå mig ret, for jeg er nok lidt en novice på dette felt, men hvis det fx er tilfældet at den ikke vil kunne håndtere signalet fra SACD, DVD-A og fremtidige lydmedier som måtte komme på Blu-ray osv, så ville det være interessant at vide, inden jeg ligger i omegnen af 20.000 for sådan en maskine.

@hifiigen
Så vidt jeg forstår det, så følger der en mikrofon med. Dens korrektionskurver er vel den integreret del af den software, som kan downloades på firmaets website:

http://www.tactlab.com/Resources/Downloads/RCS22X.html

Hvis jeg tager fejl, må du meget gerne melde tilbage. Mht til IT og software, så sidder jeg selv som teknisk projektleder i branchen, så jeg håber det kan lykkes. Men der følger vel en fornuftig manual med...

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

1. Min RCS er en 2.0, og i den er D/A og A/D converterne med 96 kHz sampling, hvor RCS 2.2 og 2.0X er på 192 kHz, hvilket resulterer i bedre opløsning.
2. Du tager ikke fejl. Der medfølger fra fabrik en mikrofon og en mikrofon-fil, således at målingen med denne fil kompenseres for mikrofonfejl. Men hvis du ikke har mikrofonen eller filen, er der et problem. Yahoo har en TACTusergroup, hvor du kan se en masse brugeres erfaringer, også med mikrofon-filer. Softwaren til RCS 2.2 er vist mere ergonomisk end til min 2.0, men der er jeg usikker. Manuale til min er lige akkurat fornuftig hvis man har arbejdet lidt med akustiske målinger før.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

thomatrix skrev:

Er der i øvrigt nogen forbehold ift fremtidige medier, som skulle gøre denne enhed forældet rent teknisk. Forstå mig ret, for jeg er nok lidt en novice på dette felt, men hvis det fx er tilfældet at den ikke vil kunne håndtere signalet fra SACD, DVD-A og fremtidige lydmedier som måtte komme på Blu-ray osv, så ville det være interessant at vide, inden jeg ligger i omegnen af 20.000 for sådan en maskine.

Jamen det er meget simpelt. Den kan kun håndtere PCM formatet i 2 kanaler, så den er "forældet" allerede i dag(så vidt jeg ved). Den kan ikke umiddelbart bruges til fremtidige formater, andet end gennem de analoge indgange.

Men eftersom næsten alt musik er i 2 kanals PCM, så er det ikke noget problem. Jeg kører selv analogt ind i min Tact integrerede forstærker via en minidisk afspiller når jeg bruger den til surround.

Tact havde på et tidspunkt en 10 kanals forforstærker med rumkorrektion, men den er vist ikke på markedet længere. Måske kommer Lyngdorf med en på et tidspunkt.

Så du må vælge om du vil have et apparat der et bedst kun til musik og ikke så meget til film.

Jeg har læst at Windows Vista skulle have en ret avanceret rumkorrektion indbygget, så hvis du er god til computere, kan man muligvis få den samme funktionalitet den vej igennem.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Lidt læsning om PC'en som rumkorrektion:

http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&mode=reply& t=1789

thomatrix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Tak for de gode svar.

@hifiigen
Jeg er netop blevet tilbudt en 2.2'er til 22.000 med alt tilbehør og i version AAA, så den indeholder alt hvad hjertet kan begære. Jeg overvejer det meget, men vil nok forsøge at forhandle mig lidt ned i pris. Især nu hvor det er muligt at finde prisdygtige alternativer og sågar klare korrektionen via PC, hvilket nok vinder kraftigt frem de kommende år.

Mht til mine kompetencer for IT området, så er jeg ganske godt med men når vi snakker akustiske målinger, så er jeg nok ikke en ørn. Håber de kan forklare det, så jeg kan hitte rundt i det. Ellers er google og entusiasmen heldigvis ikke langt væk :)

@Svend P
Jeg har desværre ikke den store viden om PCM og hvad der skal til, for at et medie ryger under den kategori. Men jeg er kun til 2-kanal. Surround er ikke min store dille og jeg har ingen planer om at ændre på det i fremtiden. Det jeg tænker på er, om også de nye/kommende medier så som HD DVD og Blu-ray ikke indeholder et 2-kanal spor og om ikke det vil være muligt at afspille det på en 2.2'er.

Jeg har desværre ikke mulighed for at læse dit link om PC'en som rumkorrektion, men jeg vil bestemt kigge det igennem ved først givne lejlighed, så tak for linket.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes